dar daca te uiti pe fluxurile de stiri de vreun an doi psa e cam in plopi (cati angajati a tot concediat PSA anul trecut si anul asta), ceea ce dovedeste ca strategia asta cu produse care tind spre golf este epic fail.
lumea ori cumpara golf, ori nu. nu numai romanii.
hyundai are noroc cu piata americana si asiatica ca si ei se vor mini vw.
fiat a recunoscut aevarul pe care multi il pitesc dupa deget.
ah, si megane3 declara ca e concurent pt golf. wtf...toti vor golf. dar clientii au decis.
the real deal. Asa ca e cazul sa faci ceva transant, si sa scoti produse mainstream altfel, nu impresii de golf (sau passat unde e cazul)
sa tii de pret sus cu un produs care nu merita acei bani e aiurea. lasand ca masinile au crescut de la an la an, de la o generatie la alta ajungand din urma suratele din clasa superioara din urma cu doar 2-3 generatii (ultimul polo fata de golf3, si e valabil la toti)
Renault care isi falsifica vanzarile record prin flotele proprii, si ford (parca si ei au fost dati in vileag) la fel.
Eu doresc nu pt mine, ci pt populatie, sa beneficieze de ultimele tehnologii existente. Sunt 7 miliarde de oameni. Daca tu le oferi o alternativa mai buna decat produsul vechi (aia cu ceasurile e o ineptie) sigur o vor cumpara. Si vor sustine si dezvoltarile ulterioare.
Cand a aparut trenul erau o gramada de sceptici care considerau o tampenie acest mod de transport, ineficient atunci. Multi voiau caii si trasurile.
Automobilul la fel. Multe minti inchise ramaneau la trasurile trase de cai ca erau mai chic, si totusi in scurt timp au fost inlocuite.
Asta cu ceasurile rotunde e un moft asemanator.
Dar hai sa o zic pe aia socanta.
Se poate face un un display digital (vezi nenumaratele concepte si de curand produse de serie) sa desenezi un cerc si un ac de se invarte. O sa existe in continuare "mosi" decerpiti care vor zice ca acul e ac si e parfum. Si poti sa desenezi pe ecranul ala digital ce design vrei tu la ceasul ala, sa ii schimbi culorile integral (nah, nu era fain cand la redline la c4 se inrosea tot turometrul?!)
Pe un ecran MULTIFUNCTIONAL poti oferi soferilot MULT mai multe informatii decat pe un cerc fizic cu un ecranas inghesuit acolo.
Tehnologia ecranului semitrasparent de pe primul c4 mult superior displayurilor lcd simple inca nu se regaseste la alte branduri? De ce, ca doar e dovedit atat ca valoare reala tehnica si inginereasca, cat si a fiabilitatii in timp.
Nu e nevoie de bani in plus pt C-D (cercetare dezvoltare) pt ca furnziorii deja au amortizat tehnica respectiva si se pot folosi cel putin la acelasi pret de atunci. (daca pui in plus inflatia poti pretinde o scadere de pret avand in vedere ca tehnica in sine e amortizata)
Iphone 5 costa jumate din pretul de vanzare. Ipad mini la fel, tot jumate. Diferenta consta in plata retelelor de distributie si a C-D.
Injumatateste tu costurile la orice tehnologie existenta pe generatiile precedente de masini si vezi ca (adaugand niste mici costuri de adaptare pe un produs nou) poti folosi aceleasi concepte.
E ca si cu suspensia tip mcpherson. E vecheeeeeee si totusi e folosita si in zilele de azi, putin alterata logic. Dar principiul de baza e acelasi.
Dar intelegi ce zic fara sa aduc alte zeci de exemple. Se pot dezvolta produse direct cu tehnici mai avansate (din anii 70 decat din anii 20). Sau din anii 2000 decat din anii 70.
Dupa mine as plati mai putin inginerii si tehnicienii aia, de 10 ori mai putin si doar geniile sa merite sume astronomice. Si corporatiile care aduc produse revolutionare cu adevarat sa fie recompensate pt evolutia adusa omenirii.
In stilul vrei nu vrei, evoulezi, ca poate copilul tau o fi ai putin incuiat la minte si devine un mare geniu al umanitatii.