Ulei TOTAL

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:
Re: Ulei TOTAL

Mesaj de mituc » Mie Oct 24, 2012 8:24 am

exdani scrie: Eu am cumparat Total Quartz Energy 9000 5w40 ce are aprobarile BMW, Mercedes, Porche si VW mai putin PSA. Uleiul ce are si aprobarea PSA este Total Quartz 9000 5W40.

Credeti ca va fi vreo problema de-a lungul timpului? consum mai mare :D sau altceva ?
Daca nu are aprobarea nu stiu cui nu inseamna ca nu e ok pentru acel motor. Eu de exemplu folosesc un ulei millers care nu are aprobarea nimanui.
Pentru ca un ulei sa se preteze la un anumit motor trebuie sa indeplineasca niste cerinte de viscozitate la rece si respectiv cald, rezistenta termica (sint motoare care se incalzesc mult mai tare la nivelul cilindrilor, altele mai putin) de rezistenta la dilutie cu carburant la acel regim termic (unele uleiuri trebuie sa se poata combina intr-o mica parte cu carburant la unele motoare, altele nu), si cred ca asta e. Alea cu ACEA cacat sint pentru a salva balenele de pe partea cealalta a globului pe care oricum le franjuresc aia cu barjele lor imense cind trec peste ele, sau a nus' caror pasarele si musculite din padurea amazoniana pe oricum care le ametesc localnicii cu pesticide.

Un ulei 5w sau 0w va lubrefia mai repede si mai bine la rece (pornire) fata de unul mai viscos (10w, 15w), iar cele cu indice de viscozitate mai mare la cald vor avea nevoie de mai mult timp pina sa ajunga la viscozitatea ideala, iar cind o fac depinde de cum au fost ginditi segmentii, scaunele valvelor, cuzinetii, distanta dintre ei, etc, pentru ca daca un ulei e prea subtire poate trece printre chestiile alea si ori sa arda ori sa nu lubrefieze (e ca si cum ai lubrefia ceva cu apa), iar daca-i prea viscos la cald s-ar putea sa nu aiba debitul cerut in conditiile de operare ale motorului in anumite parti ale motorului.

P.S.: eu stiu ca toata gama de uleiuri total quartz are aprobarea PSA, fie el energy sau nu.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
horas
Mesaje:247
Membru din:Joi Dec 22, 2011 10:44 am

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de horas » Mie Oct 24, 2012 1:50 pm

eu nu stiu ce sa zic.
Nu cred ca o sa aiba probleme colegul dar intrebarea este de ce ar face doua uleiuri cu aprobari diferite?.
Aici trebuie studiata problema ca sunt chiar curios si eu de diferente.
CITROEN C4 1.6 16V SX VTR

Avatar utilizator
exdani
Mesaje:836
Membru din:Dum Mar 02, 2008 8:24 pm
Marca si model masina:Citroen C4 Coupe 1.6i
Numar Inmatriculare:B 94 WRR

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de exdani » Mie Oct 24, 2012 2:22 pm

Cred ca doar cei de la Total Lubricants ne pot da o explicatie daca exista vreo diferenta sau e doar marketing.
E posibil ca Mituc sa aibe dreptate 100%.

O discutie de genul am vazut si pe un alt forum de profil, mai exact ce spune un user la raspunsul nr. 89: AICI

Avatar utilizator
horas
Mesaje:247
Membru din:Joi Dec 22, 2011 10:44 am

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de horas » Mie Oct 24, 2012 8:12 pm

nu contest ca mituc ar avea dreptate dar eu am o mica problema deja cu uleiul Total.
posibilitatea ar fi ca PSA-ul sa incerce sa vanda doar Total si sa ne spele creierele.
Daca in cartea de la Ford Focus gasesti specificatia uleiului 913B sau C si 5w30 desi motorul ford 2.0 tdci 136 Cp este PSA la noi este recomandat 5w40 si nu ne este prezentata o aprobare PSA dupa care sa ne ghidam.
Pentru motorul meu si al tau ce aprobare avem de ulei ?
Eu caut si nu gasesc.
Poate ca sunt maniac, poate sunt perfectionist dar am citit si ce zicea colegul SonyAD viewtopic.php?f=23&t=5052&p=165068&hili ... ly#p165068" onclick="window.open(this.href);return false;
Si el si silviuthomas au adus argumente pertinente si palpabile si m-au pus pe ganduri.
Sunt o gramada de semne de intrebare.
Daca ne-am lamurit cu Mobil , Castrol inca uleiul Total nu stiu unde sa il incadrez.
Ma bate gandul sa schimb cu Motul sau Liqui Moly, desi si pentru ele sunt o gramada de intrebari.
Liqui Moly are aprobare PSA, la Motul nu prea am vazut.
Pt Ford are ulei dedicat 913B cei de la Motul, de ce?
Ce conteaza acea aprobare?
Chiar conteaza?
CITROEN C4 1.6 16V SX VTR

stecit
Mesaje:65
Membru din:Lun Mai 23, 2011 3:16 pm
Numar Inmatriculare:BV20ASS

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de stecit » Joi Oct 25, 2012 2:11 pm

Salut tuturor!

Sunt mai nou in ceea ce priveste C4. Am un C4 din 2008 2.0 HDI RHR 136cp si 30mii km. Am facut schimburile la 10 mii km si am folosit energy 9000 5w40 TOTAL (facut la Lubrifin Brasov - sunt privatizati cu TOTAL). Masina am cumparat-o acum un am la 4500 km si nu mai este in garantie.

Am observat si eu ca pe la 10 mii km uleiul nu arata foarte bine si mi-e greu sa cred ca duce in regula pana la 15mii km. Imi puteti recomanda altceva? A mai folosit cineva pe acest motor altceva mai ok (chiar si din gama TOTAL)? Precizez ca masina nu are FAP.
Va multumesc!

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de commandorsteel » Joi Oct 25, 2012 4:06 pm

din cate stiu, la diesel...orice ulei ai baga, dupa cativa km o sa ti se inegreasca, dar asta nu inseamna ca-si pierde proprietatile
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de mituc » Joi Oct 25, 2012 5:57 pm

horas scrie:nu contest ca mituc ar avea dreptate dar eu am o mica problema deja cu uleiul Total.
posibilitatea ar fi ca PSA-ul sa incerce sa vanda doar Total si sa ne spele creierele.
Nu stiu daca am mai spus pina acum, insa masina pe care o am eu nu prea are nici o legatura cu PSA si totusi uleiul total mi s-a parut foarte bun.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
exdani
Mesaje:836
Membru din:Dum Mar 02, 2008 8:24 pm
Marca si model masina:Citroen C4 Coupe 1.6i
Numar Inmatriculare:B 94 WRR

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de exdani » Joi Oct 25, 2012 6:28 pm

Eu unul recunosc ca nu ma pricep la proprietatile uleiurilor si de aceea am mers pe ce recomanda producatorul. Insa il intreb pe Mituc cum iti dai seama ca un ulei e bun si altul mai putin bun sau foarte bun, deoarece spui mai sus ca ti se pare foarte bun si nu contest acest lucru ci doar cum faci diferentele la aceste produse.
Pentru ca branduri arhicunoscute sunt ca si Total, Castrol, Mobil 1, Elf, Motul, Helix Shell, etc.
Ideea e ca daca as avea masina X si producatorul nu ar recomanda nici un brand de ulei motor, mi-ar fi foarte greu sa aleg intre cele de mai sus deoarece nu am habar despre proprietatile unuia sau altuia.
off: Cred ca la uleiul de bucatarie e mai simplu sa te axezi pe un brand dupa ce il folosesti :D

Avatar utilizator
horas
Mesaje:247
Membru din:Joi Dec 22, 2011 10:44 am

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de horas » Joi Oct 25, 2012 8:40 pm

Nu contrazic pe nimeni dar uleiul Total cred ca este mult mai bun decat Castrol si Mobil.
Dar, exista un mare DAR.
In cartea masinii am observat ca in FRANTA se folseste Total Activia 9000 nicidecum Quartz.
De ce? De ce ar vinde francezii unei tari din Europa de est un ulei cu alta denumire? Marketing.
V-am zis ca am urmarit unele discutii ale user-ului SonyAD(de multe ori se contrazice aiurea, dar partial are dreptate) si silviuthomas care este destul de calificat sa emita diverse pareri, si am ajuns la urmatoarele pareri personale.
Uleiurile in general venite in Romania sunt extraordinar de proaste si am sa argumentez.
Am un prieten care are un Audi A6 Sline 3.0. Toate reviziile le-a facut in Romania la reprezentanta cu ulei agreat de producator.
De ceva timp are probleme cu masina. A fost in Germania la fabrica Audi pentru teste. A platit 350 euro testarea masinii (inclusiv endoscopie la motor), concluzia: apa in ulei, injectoare defecte(defect fabricant nerezolvat in garantie) aici nu mai comentam.
De unde apa in ulei?!!!!
Nu stiu daca sunt povesti dar auzisem de mult ca unele uleiuri Castrol sunt ambalate in Romania si diluate de catre importatori.Repet poate este o poveste.
Eu am ales sa schimb uleiul. Aveam de ales intre a cumpara Total din Franta, sau liqui moly synthoil high tech 5w40 adus din Germania. Este destul de aproape de specificatiile uleiurilor Total. Psa nu da specificatii pentru uleiurile alternative la Total, specificatii clare pe care alti producatori le pun la dispozitie (pentru pompe duse sau ford etc).
Daca este cineva de alta parere il rog sa ne spuna si sa aduca argumente.
Stiu ca poate e corect, ca este pur si simplu o chestie de marketing cu Made In Germany, dar exista un MARE DAR.
CITROEN C4 1.6 16V SX VTR

zalex
Mesaje:65
Membru din:Mar Oct 02, 2012 6:19 am
Localitate:Bucuresti

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de zalex » Vin Oct 26, 2012 8:31 am

am auzit si eu ca multe branduri produc/ambaleaza uleiurile in romania si la noi se umbla cu cioara vopsita.
cel mai bine sa sa le cumperi din afara dar banuiesc ca si pretul creste binisor.
C4 1.6i 110CP Gris Iceland dec.2004 Berlina

Avatar utilizator
horas
Mesaje:247
Membru din:Joi Dec 22, 2011 10:44 am

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de horas » Vin Oct 26, 2012 8:39 am

te contrazic.
eu am gasit ulei Liqui Moly de care vorbeam cu 8.40 euro/ litru, in Munchen.
Am un prieten care sta acolo si cand vine in Romania il rog sa imi aduca 4 litri.
La noi un litru de ulei ca ala este 52 lei.
Deci unde e scump?!
Si chiar daca ar fi mai scump este vorba de confortul tau psihologic.
CITROEN C4 1.6 16V SX VTR

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de mituc » Vin Oct 26, 2012 1:27 pm

Daca achizitionati uleiuri atunci ori le comandati de la unii care stiti ca le aduc de afara ori le luati de la service-uri monomarca. La astea monomarca daca distrug motoarele la clienti iese un foarte mare scandalau, la alea multimarca vor da oricind vina pe proprietarii anteriori, pe cei care la care s-au facut reviziile anterioare, pe modul cum mergi, pe motorina, pe roata de rezerva si pe culoarea posetei sotiei/prietenei.

Eu am ales sa iau ulei total de la un service monomarca (la care-mi fac si reviziile de altfel) desi puteam sa-l iau la 80% din pret din carrefour sau metro. Sau celalalt ulei cu care voi merge vara (millers) e produs si ambalat in UK, iar sortimentul pe care-l folosesc eu e undeva la vreo 85RON/l sau ceva.

Cu alte cuvinte pina sa ajungeti la discutii despre compozitie, aditivi si viscozitate la uleiuri va trebui sa purtati o discutie sau sa faceti investigatii ca la carburanti: nu conteaza atit de mult cifra octanica sau cetanica daca la pompa curge glod in doua cu cacat, si ceva urme de benzina.

Ma intreba cineva mai sus de unde stiu ca un ulei e mai bun decit altul. Raspunsul e: empiric. Nu am facut analiza nici unui ulei dat jos din masina pina acum asa ca ce am facut s-a rezumat la urmatoarele:
- zgomot motor la rece (motorul meu face un zgomot destul de mare la rece, si cu un ulei prost sau uzat deja nu mai este zgomot, e prevestirea apocalipsei);
- zgomot motor la cald;
- masurare performante (si pentru masurare am metode destul de solide);
- analiza vizuala, olfactiva si tactila a uleiului (prins intre degete sa nu se faca bobite ca apa ci sa lase pelicula, sa nu miroase a benzina, culoarea neagra sa fie data de particule fine si dizolvate, nu bucati mari si vizibile de funingine, etc).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
horas
Mesaje:247
Membru din:Joi Dec 22, 2011 10:44 am

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de horas » Vin Oct 26, 2012 1:37 pm

mituc scrie:Daca achizitionati uleiuri atunci ori le comandati de la unii care stiti ca le aduc de afara ori le luati de la service-uri monomarca. La astea monomarca daca distrug motoarele la clienti iese un foarte mare scandalau, la alea multimarca vor da oricind vina pe proprietarii anteriori, pe cei care la care s-au facut reviziile anterioare, pe modul cum mergi, pe motorina, pe roata de rezerva si pe culoarea posetei sotiei/prietenei.
corect
CITROEN C4 1.6 16V SX VTR

Avatar utilizator
dimabogdan
Mesaje:916
Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
Localitate:CONSTANTA

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de dimabogdan » Vin Noi 09, 2012 5:03 pm

horas scrie: De unde apa in ulei?!!!!
Iaca de unde
http://translate.google.com/translate?h ... tml&anno=2

Acum... trebuie sa-mi iau ulei.Total imi iau, clar, dar de care?La litru, la 4 litri sau la cinci?Eu inclin sa iau 4 bidoane de 1 litru, insa mai apare una bucata dilema : 5w-40 sau 0w-30?Este oare cu mult mai bun 0w30 fata de celalalt?Ca de 6 ani merg cu 5w40 si mi s-a parut mai mult decat OK? :drive
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Ulei TOTAL

Mesaj de mituc » Vin Noi 09, 2012 7:10 pm

0w30/5w30 se preteaza mai bine la drumuri scurte cu motorul rece, mai ales in anotimpul rece. Altfel 5w40, mai ales pentru entuziasti.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Iasi”