Frane C4

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de mituc » Joi Sep 16, 2010 11:39 am

SonyAD scrie:Din câte știu, coeficientul de frecare în general (deci între majoritatea materialelor) crește odată cu temperatura. Similar cu rezistența electrică.
Creste pina la un punct (si atunci se spune ca ai frinele in temperatura), dupa care se duce in cap. Vezi mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade" onclick="window.open(this.href);return false; .

Placutele ceramice s-ar putea sa-ti genereze niste surprize de proportii (proportiile unei daune totale de obicei) cind sint foarte reci (de exemplu iarna, cind nu prea ajung sa se incalzeasca).

Cit despre inlocuirea lichidului de frina - ai dreptate. De obicei se face asta conform unui carnet de revizii. Ce nu se inlocuieste insa, si ar trebui cam la 2 inlocuiri ale lichidului, sint furtunele de cauciuc care isi pierd din proprietati in timp (din cauza variatiilor mari de temperatura si presiune).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de Shadow » Joi Sep 16, 2010 12:00 pm

Eu merg in momentul asta pe placute Ferodo DS2500 + lichid de frana Motul + furtunase metalice si combinatia este f buna si se simte o diferenta destul de mare...
La inceput vroiam sa merg pe un BBK...dar sincer pentru mersul sportiv pe strada este suficienta o combinatie in genul celei de mai sus + niste anvelope decente...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de Tomita » Joi Sep 16, 2010 12:34 pm

PsH scrie:ati gasit un mod de a aveam mai mult de 110 cai pe c4?
pentru ce ar trebui sistem de franare aftermarket pentru o masina de 110 cp folosita zilnic?
ca atunci cand franezi in circulatia de zi cu zi sa nu pocesti masina la 20kmh, si sa schimbi toata fata (ca deh se rup toate clipsurile).
in loc sa dai peste pietonii idioti care sar precum caprioarele in padure sa nu mai pierzi vremea cu politia si declaratia...
orice frana este mai buna, chiar si la 110cp. doar cand o opri masina la maximul suportat de om atunci s-ar putea spune ca este o frana buna si sigura.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje: 338
Membru din: Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare: B 07 VDL
Localitate: Bucureşti

Re: Frane C4

Mesaj de SonyAD » Joi Sep 16, 2010 1:14 pm

mituc scrie:Creste pina la un punct (si atunci se spune ca ai frinele in temperatura), dupa care se duce in cap. Vezi mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ok dar temperatura aia este una f. înaltă. Ia uite ce zice articolul ăla:
Wikipedia scrie:Also, disc brakes use much the same materials and operate well with little fade, even when the discs are glowing hot.'(color vs. temperature)' If brake materials outgassed at drum temperatures, they would also outgas at disc temperatures and would fade substantially. Since discs have little fade, the also demonstrate outgassing is not a source of fade. Some disc brakes are drilled or slotted, but smooth discs show no more fade.
Exact ce ziceam. Mai mult fiță decât nevoie.
mituc scrie:Placutele ceramice s-ar putea sa-ti genereze niste surprize de proportii (proportiile unei daune totale de obicei) cind sint foarte reci (de exemplu iarna, cind nu prea ajung sa se incalzeasca).
F. corect. De aia le-am și dat exemplu de fiță.
mituc scrie:Cit despre inlocuirea lichidului de frina - ai dreptate. De obicei se face asta conform unui carnet de revizii. Ce nu se inlocuieste insa, si ar trebui cam la 2 inlocuiri ale lichidului, sint furtunele de cauciuc care isi pierd din proprietati in timp (din cauza variatiilor mari de temperatura si presiune).
Tocmai pt. a reduce transferul de căldură lichidului de frână pistonașele etrierilor au suprafață de contact cu spatele plăcuței mică(muchia pistonașului).
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de mituc » Joi Sep 16, 2010 1:32 pm

SonyAD scrie:Ok dar temperatura aia este una f. înaltă. Ia uite ce zice articolul ăla:
La o masina rapida si nu foarte usoara iti ia foarte putin (si cind spun foarte putin ma gindesc la sub 1 minut, dar depinde si de traseu) sa aduci discurile in stare de incandescenta. Majoritatea masinilor, inclusiv cele sport, de obicei au probleme cu fadingul cu mult inainte de a ajunge discurile incandescente. 2 linii drepte de 200m urmate de curbe strinse in care tre' sa frinezi de la 140-150 la 40 si sa te sui pe frina de mina, 2 frine puternice, 3 viraje largi de 120-130Kmph pe care tre' sa le iei cu frina cu stingul si deja la capatul urmatoarei frinari de la 160 la 50 esti in flacari si te intrebi cum de nu ai vazut nisipul de pe jos din cauza caruia, chipurile, huruie ABS-ul de zici ca e cutremur.
SonyAD scrie: Tocmai pt. a reduce transferul de căldură lichidului de frână pistonașele etrierilor au suprafață de contact cu spatele plăcuței mică(muchia pistonașului).
...si totusi in conditii de exploatare extreme lichidul de frina iti fierbe daca nu e de care trebuie.

Cind vei ajunge intr-una dintre aceste situatii imi vei da dreptate si, sper, vei veni cu date noi peste ce am simtit eu cind am fost acolo.

P.S.: vezi ca mai prin toate topicele de la performance tuning tu ai incercat sa vii cu argumente contra. Daca nu te intereseaza acest capitol stai departe de el in loc sa-i arati inutilitatea. Asa cum tu incerci sa arati lumii cit de inutile sint orice modificari asupra masinii, asa-mi demonstra si mie taica'miu cit de inutila este o masina atunci cind ai bicicleta. Totul depinde de punctul de vedere, daca nu esti in situatia in care ai anumite necesitati, alegerile celorlalti ti se par imbecile.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Eddy
Mesaje: 179
Membru din: Mie Apr 07, 2010 1:54 pm
Numar Inmatriculare: B-04-ECW
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de Eddy » Joi Sep 16, 2010 3:38 pm

Daca pui 4 frane consecutive puternice gen 70-80 pana la 20 km/h la a 5-a deja te duci ca saniuta pentru ca frana nu mai merge la fel de bine ca ianainte.

Intotdeauna se justifica frane si cauciucuri mai bune.
C4 1.6i 16v SX VTR - 110 armasari [( B - 04 - ECW )]
1) Esti pe net
2) Esti pe forumul ClubC4
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista punctul 4
7) Zambesti, sau chiar razi

mohanhoria
Mesaje: 27
Membru din: Mie Ian 21, 2009 6:59 pm
Numar Inmatriculare: B-24-MOH
Localitate: Bucuresti

Re: Frane C4

Mesaj de mohanhoria » Sâm Apr 07, 2012 3:42 pm

Daca va uitati pe site-ul ATE in catalog o sa vedeti ca au aparut placute de frana ceramice pentru c4. Trebuie sa-mi schimb discurile de frana spate fata si ma gandesc sa incerc aceste placute.

Stie cineva cum se comporta in comparatie cu cele normale, din incercate si nu ce zic producatorii?

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: Frane C4

Mesaj de vlad » Sâm Apr 07, 2012 9:49 pm

Din incercate ... dar citi de pe forum au avut astfel de placute ?! Eu incerc un raspuns: 0.

Sent from my LG-P690 using Tapatalk
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de mituc » Sâm Apr 07, 2012 11:41 pm

Pai cica tocmai au aparut in catalog si el vrea sa stie deja cum se comporta de la unul care eventual a topit vreo 3 seturi in 150k km facuti in 2 saptamini :)

Ca fapt divers, absolut orice placuta cu compus ceramic la temperaturi mici = FAIL. Asta e motivul pentru care astfel de placute (si discuri adaptate la fix materialul placutei) se monteaza pe masini de genul porsche 911/997, lamborghini, si multe alte dihanii, pentru ca alea-s facute sa mearga altfel, sa se opreasca de la alte viteze, si au eventual mase mai mari decit o compacta hatchback de strada.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Costi596
Mesaje: 1244
Membru din: Mar Apr 19, 2011 9:18 pm
Numar Inmatriculare: B 42 CJJ
Localitate: Bucuresti

Re: Frane C4

Mesaj de Costi596 » Dum Apr 08, 2012 12:16 am

nu sunt mare expert in mecanica si d'astea , dar din cunostintele mele stiu ca sunt ceva mai durabile fata de cele clasice (cel putin la discuri)

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de mituc » Dum Apr 08, 2012 7:07 am

Desigur. Dar daca n-ar fi nici un "trade off" atunci cine le-ar mai cumpara pe cele clasice? Ca toti as merge pe astea ceramice mai ales ca-s la aproape acelasi pret. ;)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Frane C4

Mesaj de Bogdan » Dum Apr 08, 2012 9:15 am

Placute ceramice la c4?? Ce mai urmeaza? Discuri de carbon?
Nu prea imi imaginez combinatia de placute ceramice si disc metalic! Posibil sa se toceasca extrem de repede!


Sent using Iphone and Tapatalk
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
caraman
Mesaje: 736
Membru din: Vin Apr 08, 2011 11:38 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6HDI, 66,2kw 2006
Numar Inmatriculare: CJ 13 WDV
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frane C4

Mesaj de caraman » Dum Apr 08, 2012 11:25 am

Daca vrie ceva mai mult decat stock, ia-ti placute care au in compozitie mai putin metal si mai mult material ceramic dar si discuri de frana din aceasi gama.
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”