Bujii Iridium

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Deese » Mar Apr 29, 2008 1:42 pm

aiurica scrie:deese, intorci discutia pe partea pe care iti convine.
eu nu marefeream sa bagi ceva prost.........
Daca te refereai sa bagi ceva mai bun in ea atunci eu cred ca nu ai ce rau sa ii faci, din contra.
Doar ca nu trebuie sa iei de buna reclamele producatorului si beneficiile cu care el se lauda ca vin produsul.
Eu de aia v-am intrebat pe voi daca eu ca om din spatele volanului simt ceva efectiv.
Nici nu e nevoie sa simti in practica mari imbunatatiri, diferentele pot fi atat de mici in cat sa fie imperceptibile, insa nici diferenta de pret nu e asa mare. Pai bujiile astea sunt 1.6 mil setul. Alea stock cat sunt ? Nu pot fi nici ele 20 de lei.
Pentru unii e de ajuns sa isi satisfaca ei niste `pitici`, mai ales daca esti perfectionist ca mine.

Nu am nici o pretentie ca ma pricep la masini, incerc sa invat cat mai multe, de aia pun si `n` intrebari, insa mi-am dat seama ca C4 1.6i nu e genul de masina pe care sa o transformi in racheta.
Si atunci faci unele chestii de dragul sanatatii ei, sa stii pentru tine ca merge un pic mai bine decat ti-a dat-o fabrica, cand intalnesti alte C4uri pe strada sa ai sentimentul ca tu iti ingrijesti mai bine `calul` decat ei.
Eu cel putin tin foarte mult la ea si nu o vad deloc ca pe sursa de banii pentru o parte din viitoarea masina Masina asta am sa o pastrez pana la adanci batraneti, pana cand rezista. De aia nici nu ma gandesc in termeni de genul ``oricum in 2 ani o vand, nu mai bag bani in ea`` Si oricum urmatoarea masina tot Citroen va fi, asa ca raman la familie :D (bineinteles, in cazul in care nu mostenesc 200.000e si e nevoie de ceva hypersport)
Nu am absolut nici o iluzie ca prin modificarile astea de finete pe care vreau sa i le fac o sa castig 2s la demaraj si 20 kmh la topspeed.
Cred ca o investitie de 1.6 mil vs 1 mil cat or fi alea stock nu reprezinta un capat de tara. Si pentru cineva care se pregateste sa isi tina masina cat long lasting cu atat mai mult.
Daca astea erau 10 milioane, sau daca filtrul KN era 15 mai ziceam, atunci da, probabil ca nu merita.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Mesaj de Aiurica » Mar Apr 29, 2008 1:46 pm

perfect de acord cu tine.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

ZenderX
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Noi 15, 2008 7:43 pm
Numar Inmatriculare: B 45 MXA
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de ZenderX » Mie Aug 26, 2009 7:28 pm

am comandat niste bujii NGK iridium >am auzit ca la unele masini ar fi probleme

voi ati avut probleme de acest gen ?

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de ingfrancisc » Mie Aug 26, 2009 9:33 pm

eu am HDI, dar daca tot am citit tot subiectul imi dau si eu cu parerea.
Fimul ala de pe youtube e marketing pur ... in realitate in benzinare se produce o singura scanteie (o singura descarcare) la o faza de aprindere. Nici nu ar avea rost o a doua scanteie pentru ca amestecul carburant deja s-a aprins (explodat de fapt) iar in zona bujiei nu mai exista decat gaze de ardere. Iar bujiile oricum nu au nici o legatura cu calitatea arderii, doar o initializeaza.
Bujiile contau putin la motoarele vechi, cu delcou.
ECU in schimb are legatura cu calitatea arderii ... el spune cand se injecteaza benzina, cat dureaza injectia, cand e amestecul optim format si cand sa descarce scanteia. Indiferent de ce bujie puneti scanteia se va produce exact atunci cand vrea ECU! Inclusiv intensitatea curentului de descarcare pe bujie e dat tot de ECU.
Deci chiar daca puneti alte bujii (teoretic mai bune) acestea se vor comporta tot ca cele stock. Ar trebui sa reprogramati ECU ca sa ajunga un alt curent pe bujia noua.
A incercat Honda in anii 90 (din cate stiu ei au fost singurii) sa faca aprindere cu doua scantei (cu doua bujii), una principala si una secundara putin intarziata dar cresterea de randament a fost de maxim 0.5% dar n-au aplicat pe nici un motor in final, ca era prea mare riscul de detonatie.
A mai facut si BOSH o bujie cu un electrod pozitiv (de argint) si 4 electrozi negativi. Electrozii negativi erau la distante diferite fata de cel pozitiv si un calculator stia pe care set de electrozi sa descarce, in functie de sarcina motorului.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP, http://images.spritmonitor.de/913631_5.png" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 - agila si simpatica :)

Avatar utilizator
eduardo_didi
Edi Talent
Mesaje: 1602
Membru din: Dum Feb 18, 2007 8:37 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Bujii Iridium

Mesaj de eduardo_didi » Joi Aug 27, 2009 7:22 am

in mod normal nu ar trebui sa ai nicio problema, cica astea iridium ar da o scanteie mai punctuala asa nu stiu cum sa iti zic (din cauza electrodului care e f subtire) si au o durata de viata mai mare.
http://www.motorsportnews.ro" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de Aiurica » Joi Aug 27, 2009 7:43 am

da..si eleronul meu spate.....imi da o stabilitate mai mare in curbe..... :mrgreen:
sa nu mai zic de cel de pe fata....
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de Shadow » Joi Aug 27, 2009 10:43 am

Bujiile de iridium iti dau o scanteie mai "curata" decat cele obisnuite.
Avantajul lor cel mai mare este durata de viata si faptul ca pe aproape toata durata de viata ofera o scanteie mult mai buna decat cele obisnuite.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de ingfrancisc » Joi Aug 27, 2009 12:32 pm

nu exista scanteie mai "curata" ... la acelasi curent de descarcare scanteia va avea aceeasi intensitate energetica, indiferent de materialul electrozilor. Doar mediu in care are loc descarcarea poate influenta intensitatea acesteia.
Iridiul este metalul cu cea mai mare rezistenta la oxidare deci bujiile cu electrozi din iridiu vor avea o viata mai lunga. Asta e tot
Bujiile cu descarcarea cea mai rapida sunt cele cu electrozi de argint:
Rezistenta electrica Ir = 47.1 nano ohm / m
Rezistenta electrica Ag = 18.87 nano ohm / m

Oricum, eu cred ca masina nu are cum sa se comporte mai bine daca schimbati tipul de bujie, doar daca modificati si parametrii in ecu, adica ecu sa dea drumul catre bujie la mai mult curent ... insa pot apare detonatii (ardere rapida).
Nu este deloc exclus ca si electrozii bujiilor stock sa fie facuti din aliaje cu iridiu sau chiar argint.
pe site-ul asta este tabelul lui Mendeleev interactiv cu foarte multe informatii utile, chiar interesante.
http://www.dayah.com/periodic/" onclick="window.open(this.href);return false;

Motorul de 1.6i cu 120 caluti si 170 Nm este mai mult decat onorant ... imaginativa ce ar putea face motorul asta (asa stock) pe o masina cu vreo 300 kg mai usoara, gen Logan ...

C4 are undeva la 1300 kg, dar asta e pretul pentru cele 5 stele euroncap, si confort cat cuprinde ...
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP, http://images.spritmonitor.de/913631_5.png" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 - agila si simpatica :)

Avatar utilizator
bogdans
Mesaje: 248
Membru din: Mie Oct 22, 2008 12:58 am
Numar Inmatriculare: DJ 16 VTR
Localitate: Craiova
Contact:

Bujii pentru C4 1.6i !????

Mesaj de bogdans » Mie Oct 07, 2009 8:00 pm

nu prea le gasesc dupa cod/part no. si as vrea sa stiu ce ar fi mai "bun" ... ce ati avut,ce ati testat/sesizat,vre o performanta, etc ! am gasit cateva modele care zic unele site uri ca s ar potrivi pe acest motor 1.6i 16v 80kW , TU5JP4 :
NGK Iridium (Laser Iridium Premium ) am gasit ceva un cod .. ILFR6B ??
Bosch Super 4 (SP66774 ???)
Bosch Super Plus (Plus Yttrium ) ?? cod ??
Denso Iridium Power IKH20 vs Iridium Tough VKH20 nu am gasit diferenta ???
asadar,scrieti doar daca cunoasteti codurile exacte pt acest motor si eventual detalii! va multumesc.
C4coupe1.6i gris.fer.VTRpp.Resolfen.17"OE

Avatar utilizator
bogdans
Mesaje: 248
Membru din: Mie Oct 22, 2008 12:58 am
Numar Inmatriculare: DJ 16 VTR
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Bujii pentru C4 1.6i !????

Mesaj de bogdans » Joi Oct 08, 2009 9:58 pm

bujii vroiam ceva mai special ... din cauza intreruperii de putere in jurul a 3000rpm,poate ajutau si astea ; am comandat NGK , luate cu echivalente dupa codul masinii mele din programul de OE ! trebuie sa i pun la service sa curete pe la clapeta de acceleratie din cate am tot cautat ar fi si asta o problema la unele masini ,iar despre admisie vreau una care sa faca o diferenta ... nu conteaza pe unde trebuie montata ,desi din cate review uri am citit...teava trebuie sa fie cat mai scurta si filtrul plasat intr un loc ferit de caldura ... ! astia de la K&N se lauda sus si tare ca se obtin performante cu produsele lor,pana si doar cu filtru ... ce am gasit propice pt c4 meu ,este kitul de la saxo vts 16v ... si este in jur de 700 roni la prima cautare ! in iarna-primavara daca nu vand "robotu" trec la o remapare,si asa nu ma inteleg cu ea la consum orice i as face ... macar sa treaca de 200 km/h !
C4coupe1.6i gris.fer.VTRpp.Resolfen.17"OE

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Re: Bujii Iridium

Mesaj de Deese » Mar Oct 13, 2009 11:31 am

Bogdans, parerea mea e sa alegi intre NGK Iridium sau Denso Iridium, ce gasesti pentru codul tau de masina si ce gasesti disponibil in stoc (ai grija insa sa fie originale)
Diferenta intre cele Iridium si cele stock oricum probabil e inexistenta dpdv al ceea ce vei simti, deci cu atat mai mult intre Iridium-uri, altfel spus, te complici inutil cautand intre 123124 tipuri de bujii.
Dar NGK si Denso sunt printre cele mai mari firme producatoare.
Eu asta am sa fac la revizia de 55.000 km, am sa le schimb pe cele stock cu Denso sau NGK Iridium, momentan am 30.000 si am bujiile stock care pana acum nu dau nici cel mai mic semn de oboseala.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
bogdans
Mesaje: 248
Membru din: Mie Oct 22, 2008 12:58 am
Numar Inmatriculare: DJ 16 VTR
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de bogdans » Lun Oct 19, 2009 11:50 pm

le am schimbat bujiile,am facut revizia,am schimbat ce naiba mai aveam de schimbat,telescoape,probleme pe la o usa lasata,plastice,prin portbagaj,becuri,capete de bara,etc ,m a prins si RCA ul in aceeasi saptamana :| ! despre bujii pt c4 1.6 i toate programele imi aratau ca doar cele cu codul 6677 / LFR6B se potrivesc ,pt NGK, la masina , cele Iridium nu au aceleasi dimensiuni ... asadar vedeti ... poate de aceea apar probleme la unele masini ... pt ca nu luati bujiile corecte ! diferente sesizabile 0 :D,poate daca schimbam si bobina de inductie rezolvam pt o mica diferenta,daca exista vreun upgrade ! ceea ce gasiti voi pe site uri ca se potrivesc diverse feluri de bujii ... tzeapa ! luati le cu certificatul !
C4coupe1.6i gris.fer.VTRpp.Resolfen.17"OE

rado
Mesaje: 261
Membru din: Dum Apr 01, 2007 5:37 pm
Localitate: Romania

Re: Bujii Iridium

Mesaj de rado » Lun Aug 09, 2010 10:46 am

ce parere aveti despre Bosch Platinum IR Fusion? si-a montat cineva? stiti codul exact pentru c4 1,6 i ?
Imagine

viewtopic.php?f=19&t=1246" onclick="window.open(this.href);return false; SOLD!

Avatar utilizator
byte
Mesaje: 434
Membru din: Lun Iul 02, 2007 6:40 am
Numar Inmatriculare: TM-11-NDZ
Localitate: Timisoara

Re: Bujii Iridium

Mesaj de byte » Joi Iul 28, 2011 10:39 am

Eu am montat Bosch-Super Plus si sunt foarte multumit de ele pana acum (aprox 300 km).
Pentru cei interesati codul este: FR 8 SC+ sau mai scutr +42

Le-am comandat de la reprezentanta Bosch din Timisoara si tot acolo le-am si montat.
TM-11-NDZ
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Bujii Iridium

Mesaj de mituc » Joi Iul 28, 2011 1:10 pm

Si in ce sens esti multumit de ele? In sensul ca merg conform asteptarilor sau ai simtit ceva imbunatatiri (si daca da atunci ce imbunatatiri)?
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”