cisu scrie:1. Totul a pornit de la premisa falsa (indusa de SonyAD) , ca in discutie e ''aceeasi cantitate'' de aer careia ii creste masa, asta si din cauza exprimarii necenzurate de rigoarea stiintifica...
Toată chestia a pornit de la exprimarea semănătoristă a unor experți poporani care scriu dizertații pe forum. Numai un expert poporan încurcă densitatea cu masa și plusează cu fudulie și sarcasm.
Ai fi putut zice că aerului îi crește densitatea prin comprimare, că debitul de aer, după masă, prin motor crește, că presiunea și densitatea aerului cresc după compresor, etc.
În schimb ai zis o prostie cât casa de care refuzi să te dezici. Tu sau ingfrancisc, nu mai știu. Dar doar tu încă perseverezi.
Permite-mi să-ți aduc aminte ce tâmpenie aperi:
"aerul e comprimabil,
odata cu comprimarea ii creste masa".
Adică dacă eu astup o seringă și apăs pistonul, crește masa aerului din seringă. Exact asta înseamnă și nimic altceva.
Dacă o afirmație ca asta (deși poate nu tu ai spus-o) te reprezintă, din moment ce o aperi cu atâta dârz, ce să zic?
cisu scrie:2. Din discutie (context) si mai ales din cunoasterea modului de functionare a sistemului -turbina/intercooler/cilindru- rezulta clar ca prin comprimare crestea masa de aer introdusa (fortat) in cilindru/cilindrii cu volum fix ( piston coborat in pct de admisie)...
Na, poftim. O formulare alambicată pentru a spune că:
debitul maxim
de aer, după masă, prin motor (la aceeași turație - dacă vrei să fim pedanți)
crește cu inducție forțată.
Fantastic.
De câte pagini a fost nevoie?
Și ce naiba e punctul de admisie?
cisu scrie:3. Apoi SonyAD spune ca nu stie ce unitate de masura folosesti, pt masurarea MASEI, si ca de fapt toata lumea face confuzie intre MASA si Greutate...
Nu toată lumea, experții poporani.
cisu scrie:Trebuie sa=i raspund ca (prin conventie) unitatea de masura a MASEI este Kg (kilogramul), in timp ce pentru GREUTATE este Newtonul...(pentru ca greutatea este de fapt o FORTA!)
Da, și masa o măsori prin cântărirea corpului (sau fluidului) într-un fluid. Cu cât fluidul ambient e mai dens (apă, mercur), cu atât precizia crește!
Bravo. O convenție care ignoră complet influența forței arhimedice inerentă cântăririi într-un fluid.
Neinteresant.
Uite și pe
ciumpalacii ăștia de la National Physics Laboratory din UK, cântăresc în vid!
cisu scrie:4.Este mai corect, ca pentru exprimarea fenomenului de admisie fortata/aspirata sa folosesti notiunea de MASA, decat cea de greutate a aerului, pt ca masa nu se modifica in functie de g..., pe cand G (greutatea) e influentata de g...care poate varia... si este notiunea cea mai potrivita si mai simpla pt a te referi la ''cantitatea'' de aer comprimata la o anumita presiune, in volum fix.
Stai puțin că nu înțeleg.
Cu cine te cerți? Sau încerci să înțelegi ce ți-am explicat?
Pentru a stabili debitul,
DUPĂ MASĂ, de aer prin motor ai
debitmetrul cu fir cald. Pe vremuri erau soluții electromecanice triste, alambicate, nefiabile, imprecise.
Ce mă interesează pe mine, în secolul 21, să cântăresc volume aer ca să deduc, foarte prost, cantitatea?
Pe mine mă interesează un senzor cu timp de răspuns mic și precizie mare care să-i permită ECU-ului un feedback loop de control al injecției în funcție de cantitatea de aer care intră în motor și ce zice potențiometrul de accelerație.
Ia ghici în ce măsoară senzorul MAF masa de aer pe secundă care trece prin el?
În volți.
cisu scrie:5. Mici confuzii sau notiunile echivalente de pe parcurs, nu schimba intelesul discutiei sau fenomenul...
Într-adevăr, o prostie cât casa e aproape irelevantă.
cisu scrie:daca vrei poti folosi si notiunea de densitate, masa specifica, dar va trebui sa explici mai mult si te complici, mai ales daca nu te referi la volumul fix al recipientului in care introduci aerul ala cu densitati diferite si la gradul de umplere... si tot la MASA ajungi in cele din urma!!! Aaaaa! Si pentru ca MASA e de fapt ENERGIE!!! Energia misca Universul si pistonul...
De obicei, pentru a exprima noțiunea, conceptul de
densitate folosim cuvântul "densitate"; pentru a exprima noțiunea, conceptul de
masă folosim cuvântul "birou" ș. a. m. d.
Nu te complici deloc folosind cuvântul adecvat în locul oricărui altuia decât el. Uite și tu câte raționalizări și explicitații meșteșugești ca să explici ce înseamnă de fapt o tâmpenie ca:
"aerul e comprimabil,
odata cu comprimarea ii creste masa".
cisu scrie:6.De fapt, toate aceste notiuni sunt alese conventional, iar fizica nu explica multe chestiuni(inca) dar nici nu are rost sa complicam lucrurile prin ''artificii'' de genul ''masurarii masei in apa, aer rarefiat sau vid''... sau starea fiziologica sau de spirit a operatorului...
Succesuri!
Nu știu ce vrei tu să zici acolo dar reiese că te-am ajutat să înțelegi și distincția dintre masă și greutate și să accepți că, prin cântărire, nu măsori direct masa.
Accept plată în crocheți (de pește) sau burgeri.
cisu scrie:Toata treaba a pornit de la userul care a inteles ca ar creste ''masa aerului'' prin comprimare ... cand de fapt ideea era clara: creste ''masa de aer din motor'' , adica intra mai mult aer in acelasi volum (prin comprimare)!!! In puii mei!!! E cea mai tare ''discutie'' de pana acum!
Văd că nu te mai saturi să dregi busuiocul.
cisu scrie:Exista si notiunea de ''densitate'' si cea de ''masa specifica'' ...si sigur ca va creste densitatea prin comprimare (dar nu ma refeream la densitate)... eu ma refeream la faptul ca intra ''doua galeti'' de aer in cilindru, daca e comprimat, si poate numai una sau juma' de ''galeata'' de aer, daca motorul e cu aspiratie... (atentie, aerul e luat cu galeata direct din atmosfera la altitudinea 0, la nivelul marii ...
) da=o draq de treaba ca asta e....
"aerul e comprimabil,
odata cu comprimarea ii creste masa".
Ai susținut afirmația asta, așa cum este, deci îți aparține, chiar dacă nu tu ai emis-o.
Ce tot o dai la întors acum?
cisu scrie:Hai sa cerem o expertiza la Poli..... si masa aia specifica de aer, nu e proportionala cu greutatea specifica?
Simplifici discutia cu ''g-ul'' ...Nu punctul ''G'', ala....poate stii! Poate...
Hai să nu. Mai bine învață tu ce este modestia și decența nu mai scrie aici decât ca să accepți că ai greșit și, poate, să îți ceri scuze.
După cum
NU ai observat, eu i-am lăsat ultimul cuvânt lui mituc deși simțeam că mai am precizări de făcut și nu eu sunt cel care a susținut elucubrații.
Poate găsești și tu tactul să nu mai insiști, cu atât mai mult în stilul persiflant în care o faci.