Kit admisie hdi

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Sâm Dec 06, 2008 9:20 am

Pai daca trag aer din acelasi loc, teoretic la intrarea in intercooler ar trebui sa ai aer mai rece daca ai si CAI.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje: 338
Membru din: Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare: B 07 VDL
Localitate: Bucureşti

Re:

Mesaj de SonyAD » Vin Sep 03, 2010 9:42 pm

DMX scrie:dieselurile nu sunt facute ptr sound ..s-au chinuit astia sa scoata fel de fel de chestii ptr a da un sound la motoarele astea diesel , dar din pacate ptr "dizelisti " trebuie sa mai astepte ....
Dă-te şi tu sau lasă-te dat cu un 2.0 HDi întreţinut şi exploatat cum trebuie şi să-mi spui cum se aude ca tractorul TDI când urcă spre 5000.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de catalin4u24 » Sâm Sep 04, 2010 4:46 am

Se aude placut. Sa vezi cum se aude un 4.0 TDI dupa A8, chiar si 2.5TDI dupa A6 !!! Dar.... niciodata sunetul nu se va compara cu un benzinar la aceeasi capacitate cilindrica.
2010 Mitsubishi Lancer Sportback 2.0DI-D 180cp

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Sâm Sep 04, 2010 7:16 am

Motorul la foltvagane e intr-o remorca in spatele rablei sau cum se poate auzi "dupa"?
Hai sa comparam L4 cu L4, nu L4 cu V6, V8 sau chiar L6.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
cisu
Mesaje: 856
Membru din: Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare: AG1.6HDI

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de cisu » Sâm Sep 04, 2010 8:14 pm

mituc scrie:Pai daca trag aer din acelasi loc, teoretic la intrarea in intercooler ar trebui sa ai aer mai rece daca ai si CAI.
N-ai cum, pt ca aerul e dramatic incalzit tocmai de turbina, in procesul comprimarii (iar intercoolerul e dupa turbina)! Ai insa o masa mai mare de aer la intrarea/iesirea din turbina (datorita densitatii mai mari la rece) !
La intrarea in intercooler, temperatura aerului evacuat din turbina, cu sau fara ''CAI'' e cam aceeasi! Cred ca difera doar masa de aer comprimat in unitatea de timp! Intercoolerul face si el ce poate: mai scade temperatura aerului comprimat, pt a fi bun de bagat in motor...
Oricum, aerul rece (mai rece...) la intrare in filtrul de aer (inainte de turbo) se simte la putere si cuplu... Cel mai simplu mod de a simti asta, e sa vezi cum trage masina la 35 de grade vara (afara) fatza de cum trage la 20 de grade... (e drept ca mai contribuie si racirea mai buna a intercoolerului)
Concluzia mea e ca orice reducere a temperaturii e binevenita si se face simtita, daca e de cel putin 5-10 grade Celsius (asta din experienta mea cu masinutele de pana acum...).
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Dum Sep 05, 2010 7:25 am

Ideea era ca daca aerul introdus de CAI e mai rece cu, sa zicem, 10C fata de cel tras de o admisie normala sau una after market prost pozitionata, si aerul dupa intercooler (care intra direct in galeria de admisie) ar trebui sa fie o idee mai rece, turbina introducind aproximativ cam aceeasi crestere de temperatura (odata pentru ca e ea fierbinte si apoi cresterea naturala a temperaturii odata cu presiunea).

P.S.: nu inteleg de unde ai dedus ca as fi spus ca intercoolerul e inaintea turbinei :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
cisu
Mesaje: 856
Membru din: Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare: AG1.6HDI

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de cisu » Dum Sep 05, 2010 3:58 pm

-nu am dedus de nicaieri... dar avand in vedere temperatura proprie a turbinei ( :shock: ) si faptul ca aerul mai e si comprimat, nu prea mai conteaza daca la intrarea in turbina vine aer de 20 de grade sau 30 de grade, pt ca temperatura la iesire e cam aceeasi, doar masa/unit de timp poate fi diferita (aerul e comprimabil, odata cu comprimarea ii creste masa...)! Apoi e treaba intercoolerului sa raceasca bine.
- daca ii dai aer mai cald sau mai rece la intrare, poate raceste de la 90 la 50 de grade (dupa intercooler), dar la un aer de intrare mai rece ai xgrame+ngrame/ms furnizat de turbo la iesire...implicit la intrarea in cilindru...
- nimeni nu ia in calcul masa de aer (oxigen...) introdusa in cilindru???
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje: 338
Membru din: Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare: B 07 VDL
Localitate: Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Sâm Ian 01, 2011 6:31 pm

Cum să îi crească masa aerului prin comprimare?

Turbosuflanta are 3 părți. Compresorul, secțiunea centrală și turbina. În turbină nu intră aer, doar gaze de ardere din motor.

Modificarea asta mi se pare mult efort pt. puțin, măcar pe motorul meu. La DW10TD și DW10ATED (cu intercooler) nu prea văd ce ar conta un kit de admisie când motorul e 2v pe cilindru și galeria de evacuare sub cea de admisie.

Plus că văd că implică iubitele mele "filtre sport", mofturoase la praf :) .

Mai interesant ar fi un kit de conversie la 2.0 HDi 16v.

Sau poate chiar la chiulasă de benzinară aspirată, dacă s-o putea adapta vreuna.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Sâm Ian 01, 2011 7:04 pm

SonyAD scrie:Cum să îi crească masa aerului prin comprimare?
glumeai, nu? :hi
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP, http://images.spritmonitor.de/913631_5.png" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 - agila si simpatica :)

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje: 338
Membru din: Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare: B 07 VDL
Localitate: Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Sâm Ian 01, 2011 7:30 pm

Nu, chiar sunt curios. :) Se îngrașă după post sau cum?
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Dum Ian 02, 2011 8:45 am

Ce a vrut sa spuna, dar voi circotasi nu va puteti abtine sa nu-i dati omului peste ochi pentru ca a omis un cuvint sau o prepozitie ceva, este ca dupa comprimare in acelasi volum e o masa mai mare de aer decit daca ar fi la presiune atmosferica (precum la un motor NA).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
cisu
Mesaje: 856
Membru din: Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare: AG1.6HDI

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de cisu » Mie Ian 05, 2011 12:16 pm

Exact, adica in acelasi volum (intercooler, galerie admisie, in final in cilindru) care e fix, vei avea o masa de aer mai mare daca e comprimat de turbo (compresorul ''turbinei''), decat daca ar fi aspirat.
Se intelege foarte clar...pentru cunoscatori chiar si pentru neinitiati. Ca va creste masa specifica a aerului (sa nu ma intrebe si ce inseamna asta...) e o concluzie gresita trasa de el... poate la misto...poate din neintelegerea fenomenului fizic... :lol:
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Mie Ian 05, 2011 3:23 pm

SonyAD scrie:Nu, chiar sunt curios. :) Se îngrașă după post sau cum?
iar cred ca glumesti :hi

cisu si mutuc au dreptate ... explicatia e in fizica/termotehnica invatata inca de prin clasa a 10:
p*V=m*R*T (ec. termica de stare) pe care o plici la doua situatii:
1. cand nu ai turbo adica la presiune atmosferica adica p=1 Pa (aproximativ)
p1=1*10^5 Pa
V=1.6 l = 0.0016 m3
R = 287 J/kg*K
T1 = 283 K
m = ?

m1 = (p1*V)/(R*T1) = 1.9 grame aer la presiunea de 1 bar, temp de 10 grd Celsius si volumul de 1.6 litri

2. cand ai o comprimare de 2 bar (in cazul HDI suprapresiunea e de maxim 2 bar, daca nu ma insel), deci o presiune de 3 bar si o temperatura mai mare a aerului, sa zicem 60 grd Celsius
p2=3*10^5 Pa
V=1.6 l = 0.0016 m3
R = 287 J/kg*K
T2 = 333 K
m = ?

m2 = = (p2*V)/(R*T2) = 5 grame aer la presiunea de 3 bar, temp de 60 grd Celsius si volumul de 1.6 litri

Deci, m2 >> m1 !

Evident e varianta ultra simplista, cu ipoteza ca cei 4 cilindrii se umplu in acelasi timp ... se poate face un pic mai precis daca se foloseste (cum zicea cisu) masa specifica, adica ti cont de densitatea care variaza putin cu temperatura, sau sa calculezi tot cilclul (Otto sau Diesel) dar n-are rost ... ca aerul nu a tinut post :ok
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP, http://images.spritmonitor.de/913631_5.png" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 - agila si simpatica :)

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de vlad » Mie Ian 05, 2011 3:29 pm

Presiunea la 1.6 HDI e de aproximativ 1 bar. Chiar si asa tot e mai mult aer ca la aspirat implicit si mai greu.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Mie Ian 05, 2011 3:36 pm

baietii de la Citroen ziceau ca e de maxim 2 bar (suprapresiune). E posibil ca asta sa fie doar la turbinele cu geometrie variabila?
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP, http://images.spritmonitor.de/913631_5.png" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 - agila si simpatica :)

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”