GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Mar Dec 04, 2012 12:10 am

alex82 scrie:@comandorule , cred ca a luat becuri halogen xenon look , nu instalatie de xenon :roll:

pai alex, becurile halogen xenon look au nevoie de balasturi?
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje: 4549
Membru din: Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina: Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate: Ploiesti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de alex82 » Mar Dec 04, 2012 1:04 pm

Nu , si nici nu am spus asta . Ii explicam colegului @comandorsteel ca banuiesc ca tu ti`ai pus becuri tot cu halogen , pt ca am impresia ca el xenon look , intelesese becuri xenon ( cu instalatia specifica ) . D-aia cred ca zicea ca se va umple frigiderul de carne , ca e deranjant xenonul after-market fara lupe pe far si reglarea corespunzatoare . :hi
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Mar Dec 04, 2012 2:10 pm

pai da dar eu am si balasturi la becurile xenon, doar daca nu or fi niste cutii goale. :-))

ma gandesc sa-mi iau niste faruri cu lupa, eventual dectane cu reglaj....
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mar Dec 04, 2012 2:16 pm

Deese scrie: Asadar, ce putem schimba?

1. Filtru de aer (stock schimbat cu unul sport)
2. Bujii stock schimbate cu Iridium-type.
3. Anvelope stock (asta pentru cei cu Energy, care sunt gama economic) schimbate cu ceva mai bun
Ce va recomand eu sa schimbati:

1. uleiul! daca la service-ul la care mergeti nu puneti ceva de la Total/Elf/Eneos achizitionati-va ulei singuri cu viscozitatea care trebuie (atentie, e foarte important sa pastrati viscozitatea recomandata de producator, nu puneti uleiuri nici mai groase nici mai subtiri).

2. puteti schimba bujiile. Atentie sa pastrati clasa de temperatura.

3. da, pneurile. Pentru C4 aveti michelin PS3 care sint foarte bune. Mare atentie sa aveti geometria masinii in regula, pentru ca daca geometria e praf puteti sa aveti si senile si tot degeaba.

4. Placutele de frina si discurile. Atentie, nu puneti discuri si placute de curse pentru ca pe strada alea sint praf deoarece nu se incalzesc niciodata. Mergeti pe ceva de strada dar mai bun, ATE, Textar, TRW, etc.

5. Soft ECU. No comment.

6. geometrie roti fata - DACA obisnuiti sa mergeti mai tare si suficient de des pe drumuri virajate si doriti sa le abordati mai sanatos. Geometria rotilor spate lasati-o asa cum e, iar pe fata modificati unghiul de cadere cam cu jumatate de grad in minus.
Daca stilul vostru de condus se preteaza la cum e setata deja masina (iar C4 este deja setat exceptional pentru clasa lui) atunci nu umblati aici, schimbati doar pneurile.

7. Suspensia pentru cei care se incadreaza la punctul 6. Dar mergeti pe ceva de la Bilstein sau H&R, nu pe pocnete de coilovers de 250EUR setul de pe ebay ca nu faceti nici o brinza, se duc naibii dupa 15 minute de mers sanatos sau va mai strimbati sau rupeoti flansele de amortizor si mai afectati si oala, si de aici e dauna totala.

P.S.: becurile xenon fara instalatie completa (lampa, oglinda dedicata pentru HID, etc) va vor taia din vizibilitate in majoritatea conditiilor. Eventual ii veti orbi pe altii. Daca aveti halogen din fabrica mergeti tot pe galogen dar eventual mai puternic daca nu vedeti cu ce aveti.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
caraman
Mesaje: 736
Membru din: Vin Apr 08, 2011 11:38 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6HDI, 66,2kw 2006
Numar Inmatriculare: CJ 13 WDV
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de caraman » Mar Dec 04, 2012 3:39 pm

@mituc, dar ce parere ai de schimbarea intercooler-ului?!
eu cel putin o vad benefica, mai ales pentru drumurile prin oras cu ambuteiaje, accelerari bruste si temperaturi crescute?!
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mar Dec 04, 2012 3:59 pm

"Ambuteiaj" urmat de "accelerari bruste" nu ar trebui sa existe in viata unei masini.

Apoi, daca din mers bara la bara sari direct pe acceleratie e irelevant ce intercooler ai, nu va reusi sa raceasca nimic in primele citeva secunde pina ajunge sa se ventileze putin.
Upgrade-ul de intercooler are sens cind se schimba softul cu unul semnificativ mai agresiv si eventual alta turbina (sa zicem, se creste puterea de la 110 la 140-150cp), pentru ca plusul de presiune dupa turbina va aduce si un plus de temperatura (legea termodinamicii).

Altfel nu, pentru ca intercoolerele de fabrica sint calculate in asa fel incit:
1. sa aiba o cadere calculata de presiune incit sa pastreze valorile de deschidere ale wastegate-ului intre niste limite cit mai putin daunatoare pentru turbina in fiecare set de conditii;
2. sa asigure un transfer termic intre aerul presurizat si mediul ambiant in limitele rezonabile de asemenea pentru fiecare set de conditii.

Astfel, daca schimbi intercoolerul cu:
- unul cu aceeasi arhitectura dar mai mare vei avea o racire putin mai buna si o cadere de presiune semnificativ mai mare ce va rezulta intr-un lag mai mare al turbinei si eventual inchideri mai mari ale wastegate-ului pentru a compensa lipsa debitului de aer, rezultind mai apoi un "boost spike" dupa ce debitul de aer va ajunge la valoarea la care se asteapta ECU;
- unul cu arhitectura diferita, cu cadere mai mica de presiune si transfer termic identic, valorile comandate de deschidere ale wastegate-ului vor trebui ajustate in minus pentru ca deschiderea cu care ECU crede ca obtine un anumit debit ar genera iarasi boost spike-uri si plusuri de aer (ce pot rezulta in detonatii severe);
- unul cu arhitectura diferita, insa suficient de mare sa aiba aceeasi cadere de presiune ca cel stock insa transfer termic mai bun - da, dar niciodata nu-l vei putea gasi decit daca cineva a studiat toate aspectele motorului in discutie si l-a proiectat EXACT pentru el. Si asa ceva nu exista, pentru ca core-urile de radiatoare sint cam standard, fie ca-s folosite ca intercoolere sau radiatoare de ulei.

Asasder de obicei te vei incadra undeva in primele doua cazuri si ca sa nu faci masina bucati accelerind brusc dupa ce ai stat in ambuteiaj va trebui sa resoftezi, eventual sa faci ceva custom pentru acel intercooler.
Eu de exemplu am un intercooler cu o cadere de presiune semnificativ mai mica decit cel stock si cu o racire o idee mai buna la acelasi debit. Pina n-am resoftat am avut tot felul de probleme ciudate.

Asadar:
1. indiferent ce intercooler ai, chiar si Water-Air, NU accelera brusc dupa ce ai petrecut mult timp in ambuteiaje, mai ales daca temperatura ambienta e de peste 30C, pentru ca nimic nu va reusi sa faca transfer termic in situatia asta din lipsa ventilarii exterioare si interioare (viteze mici, si debit mic de aer in admisie);
2. daca schimbi intercoolerul ideal ar fi sa resoftezi si sa calibrezi deschiderile de wastegate pe masura.

Daca schimbi injectoarele si turbina in cautare de mai multa putere atunci da, merge un intercooler mai mare (ala de 2.0 sau 2.2HDI pe cele de 1.6 sau ala de 2.7HDI pe alea de 2 sau 2.2). Altfel nu.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
caraman
Mesaje: 736
Membru din: Vin Apr 08, 2011 11:38 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6HDI, 66,2kw 2006
Numar Inmatriculare: CJ 13 WDV
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de caraman » Mar Dec 04, 2012 7:49 pm

Merci pentru raspuns @mituc; deci, concluzia e mai bine nu.
Intradevar vreau sa schimb turbina, insa ca sa iau o turbina mai mare - e cam mare bataia de cap, eventual atunci de schimbat si intercooler-ul si resoftat ECU.
Pana la urma, modificarile cele mai uzuale sunt filtrele, eventual ulei mai bun si la timp schimbat + un upgrade pentru sistemul de franare, dar mai important e schimbarea anvelopelul catre clasa premium!!
Legad de filtrele facute de "inventatorul Roman" - eu cred ca nu sunt cu nimic mai bune decat oricare alt filtru conic sport, nu filtreaza mai bine aerul, nu consuma masina mai putin si nu-ti creste puterea!!Eventual daca vorbim de sutimi in unitatile de masura!!

P.S. : acum da-ti cu paru'
Imagine

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2208
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Mar Dec 04, 2012 9:09 pm

@Caraman: iti pot garanta consumul un pic mai mic (cel putin pe C2-ul meu). Testat de mine in aceleasi conditii, la aceeasi viteza constanta, chiar si ore si temperaturi exterioare asemanatoare. Inca nu am apucat sa-mi pun Lexia (da.. nu am apucat eu :ok ) sa vad si cuplul daca s-a modificat. Dar cu siguranta simt masina cum trage la turatii mai mici.
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
caraman
Mesaje: 736
Membru din: Vin Apr 08, 2011 11:38 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6HDI, 66,2kw 2006
Numar Inmatriculare: CJ 13 WDV
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de caraman » Mar Dec 04, 2012 9:30 pm

@norisor, tu ai un debit de aer usor marit, sa zicem ca faciliteaza admisia de aer, ai o ardere mai completa, o zecime de CP si un cuplu usor marit (cu toate ca ma cam indoiesc);
eu mai degraba as zice ca suna un pic mai tare motorul, drept urmare nu o mai calci la fel, si ai un consum usor scazut.
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mar Dec 04, 2012 10:01 pm

Cu filtru, fara filtru, cu 3 filtre unul peste altul, nu vad cum un filtru ar afecta consumul.
- La benzinare debitmetrul in general ii spune lui ECU cita benzina sa bage. Ce "vede" debitmetrul nu poate fi afectat de filtru. La dieselurile cu debitmetru e aceeasi poveste;
- La masinile fara debitmetru... e greu de spus, insa si acolo ai sonde lambda care se uita la gazele de pe esapament si ajusteaza debitele de carburant.

La masinile care nu au nici debitmetru si nici sonde lambda... probabil.
In lista mea de recomandari nici n-am inclus filtrul de aer sau evacuarile. Adica tre' sa pui un filtru de aer destul de prost incit sa-ti tina masina in loc. Iar cu evacuarile e si mai sensibila treaba, dupa ce-si scot catalizatoarele toti au impresia ca le trage mai tare masina pentru ca le bubuie motorul mai tare in creieri, si cind o pun e dyno vad scaderi uneori dramatice de putere pentru ca nu mai au back pressure si valvele de evacuare se inchid singure din arc pentru ca ei merg cu acelasi avans si aceleasi setari de timing variabil - acolo unde este.

Filtrele asa-zise sport sint mai permisive decit cele OEM. Insa diferenta se vede doar in doua situatii:
1. la cresterile bruste de debit ceea ce de obicei se intimpla undeva intre 3000 si maxim 5000rpm;
2. la debitul minim la care filtrul incepe sa opuna rezistenta notabila ceea ce la suprafata unui filtru OEM proiectat pentru un anumit motor asta se intimpla la 60-100% peste puterea de fabrica.

Cresterile de putere raportate cu filtre "sport" asadar vin de la punctul 1. si respectiv de la densitatea mai mica a filtrelor din punza ceea ce duce la o frecare mai mica a aerului in filtru si implicit o temperatura mai mica. Temperatura o idee mai mica inseamna o idee mai mult aer si o idee mai mult avans. Insa de obicei mai mult avans, ca la 2 grade Celsius diferenta de temperatura cu cit avans mai mult se merge, un sfert de grad? Ma rog, e si combinatia asta un cal, maxim 2 acolo.

Iar asta cu scaderea de consum pentru ca schimbi filtrul eu n-o cred. Pina nu vad o masina rulind pe stand, de 2 ori, de fiecare data cu acelasi carburant si in aceleasi conditii de temperatura, sarcina si viteza, cu doua filtre diferite si documentat stiintific tot studiul eu n-o cred. Ca a patentat unul un filtru care zice ca dupa 2 ani de utilizare il poti minca cu garnitura de ciuperci... o fi, vedem dupa 2 ani.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2208
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Mie Dec 05, 2012 11:57 am

Am sa fac si niste teste cand voi dispune de buget. Cu consumul puteti spune ce vreti :) Instantaneul pe linie dreapta la 130km/h - mers 1 minut sa se linisteasca (4.5grade afara cu filtrul stock respectiv 4.8 grade afara cu filtrul "sport" cf. termometrului masinii, incarcatura aceeasi +/- 1kg), pe acelasi segment de drum (DN1 - spre Campina dupa Baicoi) cifrele au fost diferite in favoarea filtrului "sport". Eu nu am spus ca mi-a crescut puterea, ci doar ca masina incepe sa traga de la turatii mai mici. :hi

PS: daca filtrul sport si catalizatorul nu ar avea niciun efect, banuiesc ca nici preparatorii de masini de raliu nu s-ar uita la "detaliile" astea.
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de catalin4u24 » Mie Dec 05, 2012 12:49 pm

Eu cand foloseam in tinereti filtru sport pe benzinare... si am avut montat la cateva, inclusiv la un 2,8 vr6, in afara de sunetul foarte placut, la toate am observat ca urca mai repede in ture, ori asta nu poate fi decat benefic... zic eu.

Sent from my GT-I9300

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mie Dec 05, 2012 3:27 pm

norishor scrie:PS: daca filtrul sport si catalizatorul nu ar avea niciun efect, banuiesc ca nici preparatorii de masini de raliu nu s-ar uita la "detaliile" astea.
Si la masinile de raliu ce debit de aer ai in admisie comparativ cu versiunea de strada a aceleasi masini? Dar pe evacuare, avind in vedere ca pastrindu-se dimensiunea porturilor de evacuare orice ai face de la galerie pina la spoilerul spate al masinii flow-ul in zona aia nu-l poti creste decit eliminind orice obstacol?

Este tocmai ce ziceam mai sus, si anume ca discutia nu mai are sens cind debitul/puterea cresc cu macar 50-60% si tu fix acolo arunci discutia.

P.S.: daca testul cu filtrul minunat nu s-a facut intr-un interval de maxim 15 minute fata de cel cu filtrul OEM atunci multes-au schimbat pe planeta intre timp (orientarea si viteza vintului, diverse temperaturi, samd).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2208
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Mie Dec 05, 2012 4:24 pm

Oki! e posibil sa ai dreptate. Cat timp nu am niste cifre culese in urma unor teste cat de cat precise, raman la efectul placebo. :hi
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mikepop
Mesaje: 300
Membru din: Dum Sep 25, 2011 11:15 pm
Numar Inmatriculare: OT05AMP
Localitate: Slatina
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mikepop » Mie Dec 05, 2012 6:47 pm

mituc scrie:
Deese scrie: Asadar, ce putem schimba?

1. Filtru de aer (stock schimbat cu unul sport)
2. Bujii stock schimbate cu Iridium-type.
3. Anvelope stock (asta pentru cei cu Energy, care sunt gama economic) schimbate cu ceva mai bun
5. Soft ECU. No comment.
La soft ECU de ce no comment? e cumva cu dus si intors? Ar fi benefic, dar poate aparea si altceva? Poti sa detaliezi putin?
Zambeste! Maine poate fi mai rau!
Dacia Duster 1.5 DCI 110 CP 4x4 2011
EX C4 1.6 HDI 90 CP 2007 Imagine
C3 1.4 HDI 70 CP 2007
EX Seat Leon 1.6 16v 105 CP 2001

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”