Chiptuning 1.6 HDi

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
MircimiLyaN
SexY si RaU
Mesaje: 209
Membru din: Vin Mar 09, 2007 2:50 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MircimiLyaN » Vin Mar 09, 2007 6:02 pm

mituc scrie:
MircimiLyaN scrie:Vreau sa mi pun si eu...si nu prea stiu mare lucru....poate imi da ti cateva sfaturi:P!!!10x :oops:
Totusi inainte de a face asta cel mai bine ar fi sa ai clar definit in minte motivul pentru care vrei sa faci asta. Altfel sint doar bani aruncati in vint pe mai multi cai putere si N*m pe care nu-i vei folosi niciodata.

Ce mai trebuie sa mai stii este ca dupa un chip tuning (dintr-asta domestic cum se face pe la noi) creste uzura motorului cu 2-5%, si asta in aceleasi conditii de exploatare si functionare, sa nu mai zicem c-o sa-i mai dai tu talpa blana ca sa-ti impresionezi gagicile pe care le plimbi in dreapta.
Asta inseamna ca din cei 300000 km cit spune producatorul ca tu nu ar trebui sa ai treaba prin motor se mai scad vreo 6000-15000km la care unii totusi nu vor sa renunte.
Sunt constient ca daca faci aceasta modificare exista si dezavantaje.Dar am intelesc ca sunt cam 3 tipuri de chip tuning (Soft,Medium,Hard) asta depinde si cat de maniac esti....Dar am spus mai sus ca pt un motor de 110 cp sunt optimi cam 22cp cu un grad binenteles minim de uzura al motorului 2-3%.

SI ti am zis ca am 2 tov care si au luat 1.6 benzina(BERLINA) si ar fi o rusina sa ma fac astia .....eu cu COUPE:P
C4 Coupe 1.6 HDI 137 Caluti - Jaune Scott - B -82- NKO

Avatar utilizator
DMX
Fan C4
Mesaje: 1900
Membru din: Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: Saab
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de DMX » Vin Mar 09, 2007 6:23 pm

-eu sincer mi-as face , la HDI , adica 110 -aproape 140 CP , iar la 136CP - aproape 170 CP (parca) DAR sa nu mai am masina in garantie , ca astia de la service sunt niste .....
P.S
-oricum dupa ce mi-as face , m-as duce si la un test sa vad daca chiar a crescut cu cat zic cei care fac astfel de remapari , s-o urce pe suportii aia rotativi si sa-i dea sa vedem daca am atatia cai (parca 100 euro este diagnoza , sau cum s-o chema )

Avatar utilizator
MircimiLyaN
SexY si RaU
Mesaje: 209
Membru din: Vin Mar 09, 2007 2:50 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MircimiLyaN » Vin Mar 09, 2007 6:29 pm

DMX scrie:-eu sincer mi-as face , la HDI , adica 110 -aproape 140 CP , iar la 136CP - aproape 170 CP (parca) DAR sa nu mai am masina in garantie , ca astia de la service sunt niste .....
P.S
-oricum dupa ce mi-as face , m-as duce si la un test sa vad daca chiar a crescut cu cat zic cei care fac astfel de remapari , s-o urce pe suportii aia rotativi si sa-i dea sa vedem daca am atatia cai (parca 100 euro este diagnoza , sau cum s-o chema )
DMX nu pot sa ti spun ca se vede intradevar schimbarea (mi a spus un prieten care are o astra2 si a mers cu una cu chip) chestia nasoala mi a zis ca din pacate cam scoatea fum:P
C4 Coupe 1.6 HDI 137 Caluti - Jaune Scott - B -82- NKO

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Shadow » Vin Mar 09, 2007 6:47 pm

MircimiLyaN scrie: DMX nu pot sa ti spun ca se vede intradevar schimbarea (mi a spus un prieten care are o astra2 si a mers cu una cu chip) chestia nasoala mi a zis ca din pacate cam scoatea fum:P
Asta este o aberatie...nu are nici o legatura, si daca e diesel la forja orice diesel scoate fum.
Chipul se simte pe orice masina daca iti cunosti masina.
Si chipurile nu prea se impart easy...., mai degraba in Stage1,2,3, dar celalalte stagii deja implica altceva.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
MircimiLyaN
SexY si RaU
Mesaje: 209
Membru din: Vin Mar 09, 2007 2:50 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MircimiLyaN » Vin Mar 09, 2007 6:55 pm

BIne shadow :P care e diferenta 1,2,3...I,II,III,....easy.....tot 3 stadii sunt:)) :P :P (eu leam tradus) si legat de fum chiar nu e o aberatie scoate mai mult fum decat scoate inainte de chip....fara suparare :twisted:
C4 Coupe 1.6 HDI 137 Caluti - Jaune Scott - B -82- NKO

Avatar utilizator
DMX
Fan C4
Mesaje: 1900
Membru din: Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: Saab
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de DMX » Vin Mar 09, 2007 7:17 pm

-teoretic nu ar avea de ce sa scoata , ca ii modifica softul , practic poate sa se intample orice !!
-dar dupa chip a alergat-o de a luat-o mama naibii si .... de aici consecintele , inainte o alerga cam la fel ??
-oricum HDI nu prea scot fumul astrelor ca sunt ele G ca sunt H sau TDI-urilor

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Shadow » Vin Mar 09, 2007 7:25 pm

Easy, medium, hard zici ca sunt luate dintr-un joc :lol: , la chip tuning chiar se numesc stagi.
Iar in leg cu fumul nu are legatura nu chipul, poate cu uzura motorului asa cum zicea si DMX, daca o tii in forja dupa ce iti faci chip (motorul oricum e impins putin mai tare) este normal sa inceapa sa scoata fum.
C4 nu scoate atata fum datorita catalizatorului, dar o si cam stranguleaza...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
MircimiLyaN
SexY si RaU
Mesaje: 209
Membru din: Vin Mar 09, 2007 2:50 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MircimiLyaN » Vin Mar 09, 2007 7:36 pm

Shadow scrie:Easy, medium, hard zici ca sunt luate dintr-un joc :lol: , la chip tuning chiar se numesc stagi.
Iar in leg cu fumul nu are legatura nu chipul, poate cu uzura motorului asa cum zicea si DMX, daca o tii in forja dupa ce iti faci chip (motorul oricum e impins putin mai tare) este normal sa inceapa sa scoata fum.
C4 nu scoate atata fum datorita catalizatorului, dar o si cam stranguleaza...
Hai ca ne distram noi doi....si stagii de unde vin ...parca tot din jocuri :P :P :twisted: :evil:
C4 Coupe 1.6 HDI 137 Caluti - Jaune Scott - B -82- NKO

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Shadow » Vin Mar 09, 2007 7:39 pm

:lol: :lol: :lol:

Corect!!!
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
silvius
Mesaje: 2430
Membru din: Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare: B08BBK
Localitate: Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Sâm Mar 10, 2007 12:27 am

mituc scrie:
silvius scrie:daca mergi sa schimbi un bec nu se uita, dar daca iti cade lambda si patesti ca mituc sa ramai cu ea in drum e nashpa, pieri garantia si platesti vreo 20 milioane pentru lambda aia
Man, tu stii ce e sonda lambda? :shock: Stii ce rol are si cum functioneaza? Te intreb asta pentru daca ai avea macar habar care e rolul ei nu ai putea scoate asemenea minuni prin degetele alea :D

P.S.: la mine a picat sonda de apa, btw.
mituc, o sa rasp. scurt pentru ca intru pe off: nu e prima si nici ultima oara cand vb in contradictoriu si incerci sa ma 'prinzi' cu nush ce chestii: o sa iti raspund destul de rapid: stiu ce e aia sonda lambda inainte ca tu sa cauti pe net despre ea :wink: . Eu vb despre tuning in general, ok, m-am uitat prea putin ca are motorina si nu benzina, erau exemple de ce poti pati, vrei sa umplu 20 de pagini cu exemple :?: Daca da iti fac un PM cu ele.
Ti-a picat sonda de apa, bravos ei, si ce sa iti fac? Daca aveai masina tunata soft si isi bagau cei de la service nasul in masina erai fript si scoteai ori o atentie ori banii pe reparatie.

Te-as ruga sa pastrezi un anumit ton in discutii, jigniri mai putine. N'am chef de cearta, insa totusi crede-ma ca fac inca diferenta macar intre pedala de acceleratie si cea de frana (am scris pe fiecare, nu de alta, dar la cat de imprastiat sunt, sa nu gresesc) :dontknow:
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

Doc
Mesaje: 211
Membru din: Lun Feb 12, 2007 10:48 pm
Marca si model masina: Mitsubishi Lancer Evolution X
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Doc » Sâm Mar 10, 2007 4:56 am

Fratilor nu pot sa stau deoparte si sa nu intervin cand observ ca pe acest topic se abereaza la greu. Sfatul meu, cei care nu stiti cu ce se mananca chiptuning-ul (remaparea), nu va mai bagati. Decat sa debitati numa' prostii mai bine ati tace din gura.

In primul rand, ca o mica informatie (ca intre colegi), remaparea la 1.6HDi nu se vede in service la o revizie obisnuita. Personal am mers in service la Peugeot si am testat motorul meu in PPS si nu apare nicio modificare. De asemenea, chiar Mugurel de la Rm. Valcea a venit cu un client la noi special pentru tuning si odata cu el a adus Lexia. Dupa ce am modificat masina, a bagat testarul pentru a vedea rezultatul. Surpriza, modificarea nu se vede.

Legat de powerbox-uri sunt solutii de compromis care se monteaza pe motoare la care nu exista alte solutii de modificare. Cresterea de putere in cazul unui powerbox nu va ajunge niciodata la acelasi nivel cu optimizarea software (remapare).

Avantaje Powerbox:

- buton on/off;
- se poate da jos de pe masina la vanzare;
- merge la masinile care nu se pot modifica prin OBD.

Dezavantaje Powerbox:

- pret de achizitie mult mai mare decat o remapare;
- crestere de putere mai mica decat o remapare;
- posibila pierdere de garantie, firele se taie pentru a instala un astfel de dispozitiv;
- se conecteaza pe cablurile masinii, necesita instalare (cost 20 euro).

Daca aveti si alte intrebari legat de chiptuning la modelul de 1.6i 110CP si 1.6HDi 110cp nu ezitati sa ma intrebati.

Cu respect,
Doc

Avatar utilizator
SAMmy
My C4 Rocks!
Mesaje: 731
Membru din: Mar Feb 13, 2007 9:56 am
Marca si model masina: Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Numar Inmatriculare: VN 29 SAM
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SAMmy » Sâm Mar 10, 2007 8:30 pm

La 1.6i se poate observa remaparea??? Sau si mai bine...
De exemplu, daca imi faci backup la firmware-ul original,
apoi o tunarim periculos, si dupa aceea se buleste ceva...
Doamne fereste! Si vin la tine sa imi pui firmware-ul original...
ATS-ul se prinde? sau mai exact, se poate prinde?
Nu vreau raspunsuri de genul... daca se uita nu stiu unde se prind,
daca nu se uita n-au de unde sa stie, care sunt sansele???
etc...
Vreau un raspuns ferm... nu se prind dom'le, sau dimpotriva se prind clar!
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux

Avatar utilizator
PsH
PasHa
Mesaje: 1662
Membru din: Mar Feb 13, 2007 7:25 am
Numar Inmatriculare: B 58 HDI
Localitate: Bucuresti/Galati

Mesaj de PsH » Sâm Mar 10, 2007 8:40 pm

Am sa ma bag si eu in seama putin, daca gresesc asta e, m-am bagat ca....in ......
Am intrebat si eu pentru ca ma roade si pe mine tare sa fac un chip si raspunsul a fost ca se vede. Si tind sa cred persoana care mi-a spus.
Explicatia: Lexia 2 la Citroen vs. Lexia 1 la Peugeot. (Cred ca Doc stie la ce ma refer)
Un lucuru este clar, daca te duci sa-mi schimbi un bec clar nu se observa, daca te duci ca nu iti mai porneste motorul.....alta mancare de peste...
Imagine

C4 VTR 1.6 16v Bleu Oriental B 58 HDI - merg cu cioara vopsita doar numarul este de diesel, masina merge cu benzina

Avatar utilizator
DMX
Fan C4
Mesaje: 1900
Membru din: Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: Saab
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de DMX » Sâm Mar 10, 2007 8:42 pm

-se prind , exact cum a spus si el ,la o rezivie NORMALA (uzuala) nu se prind ,daca ai o problema la motor verifica softul, si acolo va aparea ca in data de cutare zi s-a facut upgrad-uri ,si ei nu au habar de asa ceva , ai pierdut garant
-asa ca nu va riscati aiurea , sunt sanse sa nu aveti probleme si sa aveti parte numai de revizii "uzuale"

Doc
Mesaje: 211
Membru din: Lun Feb 12, 2007 10:48 pm
Marca si model masina: Mitsubishi Lancer Evolution X
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Doc » Sâm Mar 10, 2007 8:43 pm

Ce inseamna la tine sa tunaresti serios un motor atmosferic?!? Eu iti spun de pe acum ca o modificare soft normala, poate aduce la acest tip de motor o crestere de aprox 10% din puterea initiala. De asemenea, orice incercare de trecere a acestei bariere doar din soft, duce la rezultate dezastruoase in privinta cresterii consumului si posibile detonatii pe care nu si le-ar dorii nimeni.

Orice modificarea (remapare) este reversibila si oricand se poate revenii la setarile originale (de fabrica).
In service, simpla conectare a softului de diagnoza Lexia arata ca ecu este modificat. De asemenea, chiar si verificarea parametrilor motor din softul de diagnoza nu duce la diferente majore ale acestora astfel incat mecanicul sa zica - masina asta este tunata. Pot exista multi alti factori care pot duce la modificarea valorilor respectiva, ce nu tin neaparat de tuning. As putea sa va povestesc mult mai multe, dar sunt sigur ca la un moment dat si cei din service vor arunca un ochii pe forum si e bine sa nu oferim prea multe informatii legate de aceste modificari. Cine este interesat de optimizari soft nu are decat sa ne sune si sa stabilim o intalnire pentru a sta de vorba.

Cu respect,
Doc

Later edit: daca au acelasi lexia pe care l-am vazut eu cand am fost sa rescriu niste coduri de injectoare, crede-ma ca am stat aprox 2 ore sa faca aceasta operatie. Cauza: aparatul cu Lexia se bloca mereu si trebuia restartat la fiecare blocare (se comporta ca un Pentium 1) + proasta pregatire a celor care incercau sa faca aceasta operatie de rescriere a codurilor - pe romaneste habar nu aveau cum se face.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”