Grafice Dyno
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
o sa punem aici , toate graficele Dyno, cu ajutorul vostru.
deocamdata doar ce am gasit!
un 1.6 16 v ne chipuit, si un 1.6 hdi, remapat posesor Sofer de autobuz!
16 benzina
1.6 diesel
deocamdata doar ce am gasit!
un 1.6 16 v ne chipuit, si un 1.6 hdi, remapat posesor Sofer de autobuz!
16 benzina
1.6 diesel
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Grafice Dyno
La cum imi aduc aminte ca incepea al meu sa raga si sa se smunceasca in toate partile pe la 4500-5000rpm si tragea fericit pina in limitare, graficul de mai sus imi pare cu totul si cu totul ciudat. Masina 1.6i din graficul de mai sus are o problema cu filtrul de aer (sau admisia, clapeta, pozitie clapeta, etc) sau bujiile.
AUtobuzul comandorului insa arata genital!!! Are 100CP la 2750rpm in durerea mea!!! Puterea aia liniara e al naibii de derutanta la condus, insa faptul ca sta asa sus atit de mult timp si incepind de atit de devreme e extraordinar!
AUtobuzul comandorului insa arata genital!!! Are 100CP la 2750rpm in durerea mea!!! Puterea aia liniara e al naibii de derutanta la condus, insa faptul ca sta asa sus atit de mult timp si incepind de atit de devreme e extraordinar!
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
mai... voi astia cu plugu de zapada.....sterge-ti nr ala de telefon, sa nu ma sune gagicile cand mi-or lua nr de inmatriculare de pe strada... ca-s tare mandru in autobuzul meu... si ma bate nevasta acasa
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Grafice Dyno
gata sefu`...se poate...deh..nickul spune totul..n`ai cu cine
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
multumax... dai o bere ptr asta...Mihay scrie:gata sefu`...se poate...deh..nickul spune totul..n`ai cu cine
pacat ca eu nu mi-am facut testul dyno si inainte de remapare
pasare stiu ca-si facuse inainte si dupa, dar dupa cate am inteles...le-a aruncat
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Ia uite ce spun astia:
http://forum.4tuning.ro/showpost.php?p= ... stcount=31" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.4tuning.ro/showpost.php?p= ... stcount=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Grafice Dyno
pai eu inteleg ca nu e functional.
cel putin asta spune Sebastian.
cel putin asta spune Sebastian.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Eu stiu ca pe un grafic corect, Puterea=Cuplu (adica cele 2 curbe se intersecteaza) numai la 5250 RPM.
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Grafice Dyno
la orice masina?????
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Nu au cum sa se intersecteze pentru ca au unitati diferite de masuraB25BUY scrie:Eu stiu ca pe un grafic corect, Puterea=Cuplu (adica cele 2 curbe se intersecteaza) numai la 5250 RPM.
Ca pe grafice se pune o scala in stinga pentru putere si una in dreapta pentru cuplu, sau daca valorile sint numeric apropiate se foloseste aceeasi scala numerica asta e altceva.
Ca sa fim clar intelesi: Puterea=Cuplu*Turatie, iar in cazul concret al unitatilor de masura pe care le folosim Puterea_PS=0.1425 * kRPM * Cuplu_Nm. Cu alte cuvinte puterea depinde liniar atit de cuplu cit si de turatie, insa pentru ca ambele variaza graficul arata mai degraba cu a unei functii de gradul 2.
Cuplul e forta*bratul, puterea=lucru mecanic in unitatea de timp (m*l/t, sau m*v), de unde si formula de mai sus (se deduca in vreo 3 pasi) cu P=cuplu/frecventa=cuplu*turatie.
Cuplu mare dezvoltat la turatii mari -> putere maxima mare.
Ultima oară modificat Vin Apr 24, 2009 2:31 pm de către mituc, modificat 1 dată în total.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Mituc ca deobicei 10...restul o foaie de hartie si scrieti EXTEMPORAL!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Da.
ca avem :
Cuplu = Lucru mecanic consumat pentru exercitarea unei rotatii complete (Forta * bratul)
Puterea= Lucru mecanic consumat de motor in unitatea de timp (1s) (Lucru mecanic/timp)
Adica un motor ce are cuplu (forta sa invarta roata) spunem ca are si putere, daca reuseste sa mentina caracteristica de cuplu pe masura ce creste turatia. La randul lui, stim cu totii, cuplul este si el o functie de turatie.
Iata ecuatiile mai jos.Dupa o serie de transformari ajungem la ce ziceam mai devreme.
torque * RPM * constant = hp
87.5 lbf-ft * 60 rev/min * X = 1 hp X = 1 / (60 * 87.5) = 1/5250
torque * RPM * 1/5250 = hp
hp = (torque * RPM) / 5250
ca avem :
Cuplu = Lucru mecanic consumat pentru exercitarea unei rotatii complete (Forta * bratul)
Puterea= Lucru mecanic consumat de motor in unitatea de timp (1s) (Lucru mecanic/timp)
Adica un motor ce are cuplu (forta sa invarta roata) spunem ca are si putere, daca reuseste sa mentina caracteristica de cuplu pe masura ce creste turatia. La randul lui, stim cu totii, cuplul este si el o functie de turatie.
Iata ecuatiile mai jos.Dupa o serie de transformari ajungem la ce ziceam mai devreme.
torque * RPM * constant = hp
87.5 lbf-ft * 60 rev/min * X = 1 hp X = 1 / (60 * 87.5) = 1/5250
torque * RPM * 1/5250 = hp
hp = (torque * RPM) / 5250
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
se intersecteaza ca valori numerice :mituc scrie:Nu au cum sa se intersecteze pentru ca au unitati diferite de masura
Orice motor va avea sa zicem 100 CP si 100 Nm NUMAI SI NUMAI la 5250 rot/min.
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Cuplul nu este o functie de turatie, dar poate fi diferit la turatii diferite. Cuplul depinde de eficienta arderilor din cilindri, explozie in cilindri, management injectie si admisie, tipul motorului, etc. Vei vedea motoare care au cuplul mai jos, altele mai sus, altele il vor avea de 2 ori aproape de maxim la diferente de 1000rpm sau chiar mai mult, etc, chiar daca motoarele sint de acelasi tip, chiar si cu harti de injectie si avans diferite curbele de cuplu arata total diferit.
Vei mai vedea si motoare la care cuplul e o linie dreapta pentru multe sute de RPM... deci nu e functie de turatie. Dar puterea da.
Dar graficele propriu-zise nu poti spune ca se intersecteaza "la" pentru ca marimile au unitati diferite de masura. La cum zici tu (si empiric vorbind e adevarat) la 5250rpm se vor intersecta toate graficele dyno ale tuturor masinilor care la 5250rpm dezvolta cuplu si puteri in raportul:
Putere/Cuplu=5250*0.1425=748.125.
Vei mai vedea si motoare la care cuplul e o linie dreapta pentru multe sute de RPM... deci nu e functie de turatie. Dar puterea da.
100% adevarat, formula de mai sus confirma. Daca variezi una automat variaza si rezultatul. Rezultatul e constant -> ambele variabile variaza convenabilB25BUY scrie:se intersecteaza ca valori numerice :
Orice motor va avea sa zicem 100 CP si 100 Nm NUMAI SI NUMAI la 5250 rot/min.
Dar graficele propriu-zise nu poti spune ca se intersecteaza "la" pentru ca marimile au unitati diferite de masura. La cum zici tu (si empiric vorbind e adevarat) la 5250rpm se vor intersecta toate graficele dyno ale tuturor masinilor care la 5250rpm dezvolta cuplu si puteri in raportul:
Putere/Cuplu=5250*0.1425=748.125.
Ultima oară modificat Vin Apr 24, 2009 2:46 pm de către mituc, modificat 1 dată în total.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Grafice Dyno
Sunt de acord cu tine ca ideal, in fizica, cuplul nu este functie de turatie (el este momentul motor, lucru mecanic la o rotatie), dar in realitate, cuplul se limiteaza si coboara la multe masini (si pe la ale noastre).
Da..misto asa...dar asta e mai ales la cele electrice..mituc scrie:Vei mai vedea si motoare la care cuplul e o linie dreapta pentru multe sute de RPM... deci nu e functie de turatie.
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009