kit turbo C4

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:
Re: kit turbo C4

Mesaj de mituc » Vin Iul 24, 2009 9:13 pm

Ok, se pare ca atunci cind am creat acest thread in trecut visam multi dintre noi cu ochii deschisi si ne gindeam ce frumos ar fi sa avem si noi. Poate tirziu pentru unii, poate incomod pentru altii, totusi asta s-a intimplat, se cheama 1.6i THP. E 1.6, e turbo, are 152cp, e proiectat de o uzina si testat si nu trebuie resegmentat la fiecare 50-70k km, e PSA+BMW, e un vis implinit!
Vrei mai mult acum? Da, se poate. Un intercooler mai eficient si cu cadere de presiune mai mica, o evacuare completa, o admisie fie sram fie cai, niste bujii sanatoase doar ca sa fii sigur si deja ai 170-180cp fara nici macar sa-l resoftezi!
Daca vrei acum sa treci la treburi serioase... schimbi si turbina, refaci softul, inlocuiesti bielele si pistoanele cu unele forjate (sau si mai forjate) si autmat zbori redline-ul/rev limiter-ul cu vreo 500-700rpm mai sus (si-o sa se bucure si turbina cu ocazia asta, care fiind mai mare face spool mai tirziu si da randament pina mai tirziu), iar cu suspensiile potrivite deja tre' sa se teama multe hothatchuri.

Deci avem C4 turbo, cel putin la indemina daca nu in fata blocului... daca se mai poate numi ceva "la indemina" pe criza lui peste electrocutat. Si sincer, in conditiile astea transformarea unui tu5jp4 din aspirat in turbo nu poate fi decit un exercitiu de mecanica auto de finete, pentru ca eficienta materiala si fiabilitate a produsului nu va exista aici, cel putin nu comparabil cu 1.6THP fie el si impins in 230-240cp.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de Aiurica » Vin Iul 24, 2009 11:36 pm

pai da dar ca sa ajungi la 240 ...tocmai ai enumerat modificarile pe care si cei fara THP le pot face....deci aceiasi bani...aceiasi probleme!

corect in privinta celor 180 cp, obtinuti extrem de usor.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de mituc » Sâm Iul 25, 2009 8:15 am

Ca sa ajungi la 240CP cu tu5jp4 si sa mai si tina s-ar putea sa ai o problema si cu blocul motor, si deja acolo se complica multe. Blocul ala motor nu e conceput sa aiba supra alimentare, e posibil sa cedeze cu mult inaintea celui actual de la THP sau doar sa se uzeze prematur.
In plus, TU5JP5 trebuie decompresat si poti da intr-o droaie de complicatii, practic la ala trebuie sa schimbi toate matele (inclusiv distributia, axele cu came, valvele, etc), dincoace trebuie doar sa pui niste biele si niste pistoane forjate.
++la ambele masini pentru 240CP s-ar putea sa fii nevoit sa schimbi cutia de viteze, dar pentru 200cp THP-ul s-ar putea sa mearga fara probleme.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de Shadow » Sâm Iul 25, 2009 10:57 am

Relule, nu ai dreptate...piesele pt o masina care e deja turbo sunt mult mai ieftine si in 90% din cazuri sunt "plug n play", fata de piesele necesare sa transformi un aspirat in turbo. Si aici nici macar nu luam in considerare fiabilitatea.

Uitete la Mini John Copper Works, 225cp fara modificari majore si motorul este acelasi.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de Aiurica » Sâm Iul 25, 2009 4:31 pm

mda...e posibil insa sa nu fie internele aceleasi.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de mituc » Sâm Iul 25, 2009 8:15 pm

garantat nu sint. Poate sa faca 225cp pentru ca poate urca mai mult in ture, si pentru asta ii trebuie pistoane si biele (cel putin) mai usoare si mai rezistente.
Ca sa intelegi cit e de importanta relatia dintre "ture" si cai putere uita-te la motorul de pe civic typeR si la cel de pe accord 2.0i. Pina la un punct au fix aceeasi curba de putere si cuplu, iar cuplul maxim e acelasi la aceeasi turatie daca-mi aduc bine aminte.
Poti face 250cp cu 220Nm la 8000rpm sau facind 320Nm la 5500rpm. Sau, exemplul lui Honda, poti face un 2.0i car sa scoata 155cp la 6500rpm (deci sa scoata 167Nm la 6500rpm dupa ce maximul de aprape 200 l-a avut pe undeva pe la 4000) sau sa schimbi pistoane si eventual chestii din management pentru ca motorul sa se duca pina la 7800 si sa faca 200cp acolo scotind in continuare un cuplu aproximativ asemanator (180nm).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: kit turbo C4

Mesaj de mituc » Lun Aug 10, 2009 1:40 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5xXntDIbCHA[/youtube]

Abia astept sa puna citroen mina pe bomba asta, sa-i puna suspensii cum stiu ei, sa-l bata pe loeb la cap sa faca niste teste cu ea si sa le mai spuna ce si cum, si abia atunci vom vedea o treaba interesanta.

P.S.: uite ca PSA, incet-incet, face rost de motoare si le pune si pe masini.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”