nu te contrazic ca nu sunt sigur...dar in capul meu....nu vad de ce nu ai capta...o parte...nu toata...ca ar deveni un perpetuum mobile....onacus scrie:Singura energie care se poate recupera partial este cea care trebuie degajata prin franare. Atat. Ca sa incarci ceva cu un dinam ai nevoie de mai multa energie decat cea pe care o incarci. Adica ai pierderi de energie. Si tocmai asta nu vrei.Aiurica scrie:ia dezvolta tu ideea ta...de ce nu se poate asa....?
de ce oare o parte din energie nu poate fi recupereta prin invartirea rotilor?
motoare alternative
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: motoare alternative
Nimic nu se pierde, totul se transforma. Din nefericire in lumea reala exista un fenomen numit frecare ceea ce face ca randamentul anumitor subansamble sa fie chiar si de 40-50% (ca sa nu mai zicem de motoarele termice, diesel sau otto, unde lucrurile stau mult mai dramatic din cauza transferului de caldura in afara sistemului). Deci da, mai sint pierderile in caldura, mai sint o droaie de lucruri. Cu alte cuvinte in continuare nimic nu se pierde ci totul se transforma, insa transferul de energie in afara sistemului la care ne referim (in cazul de fata masina la volanul careia stai) nu e deloc neglijabil.
Acel dinam (sau alte sisteme de recuperare/conservare a energiei in sistem) de care spui tu poate fi folosit (si este) atunci cind ai nevoie sa pierzi energie (frinare, racire habitaclu, presiune laterala in amortizoare, cine stie cite altele), pentru ca altfel s-ar opune scopului pentru care a fost creat.
Acel dinam (sau alte sisteme de recuperare/conservare a energiei in sistem) de care spui tu poate fi folosit (si este) atunci cind ai nevoie sa pierzi energie (frinare, racire habitaclu, presiune laterala in amortizoare, cine stie cite altele), pentru ca altfel s-ar opune scopului pentru care a fost creat.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: motoare alternative
repet, nu ma contrazic...dar voi imi spuneti ca amplasarea unui astfel de dispozitiv ar reduce randamentul initial si nu l-ar prelungi???chiar cu scaderea performantelor?
ok...exista frecare...deci putere mai mica...eu ma refer la autonomie...aceasta ar creste chiar cu o anumita scadere a performantelor?
adica, nu mai merge cu viteza x merge cu x raportat la frecare..dar cu o autonomie mai mare avand in vedere recuperarea unei mici parti de energie.
fizica spune( am fost pilaf) ca daca punem acel "dinam" de fapt forta de frecare ar scadea si autonomia...chiar cu acea recuperare de energie???
ok...exista frecare...deci putere mai mica...eu ma refer la autonomie...aceasta ar creste chiar cu o anumita scadere a performantelor?
adica, nu mai merge cu viteza x merge cu x raportat la frecare..dar cu o autonomie mai mare avand in vedere recuperarea unei mici parti de energie.
fizica spune( am fost pilaf) ca daca punem acel "dinam" de fapt forta de frecare ar scadea si autonomia...chiar cu acea recuperare de energie???
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: motoare alternative
Exista sisteme de recuperare a energiei cinetice a masinii, in momentul franarii. Aceste sisteme, create pe principiul dinamului(adica o boina rotita intr-un camp magnetic),actioneaza strict doar in momentul franarii, in rest neproducand frecari,(eventual frecari neglijabile). Practic franarea se realizeaza prin acel sistem de recuperare iar energia electrica recuperata reincarca acumulatorii.
In cazul masinilor cu actionare exclusiv electrica, rolul dinamului il are chiar motorul electric. Adica pentru deplasare motorul consuma curent, iar in timpul franarii motorul devine dinam, si produce curent. Acest procedeu e deja folosit de ceva vreme pentru unele trenuri, tramvaie, rame de metrou sau troleibuze, inclusiv in Romania.
In cazul masinilor cu actionare exclusiv electrica, rolul dinamului il are chiar motorul electric. Adica pentru deplasare motorul consuma curent, iar in timpul franarii motorul devine dinam, si produce curent. Acest procedeu e deja folosit de ceva vreme pentru unele trenuri, tramvaie, rame de metrou sau troleibuze, inclusiv in Romania.
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: motoare alternative
am inteles acest aspect...eu intreb altceva!...
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: motoare alternative
Ce altceva? Ca te lamuresc eu imediat
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: motoare alternative
pai am scris de doua ori mai sus...nu mai pot sa mai ma screm inca odata!
e mai complicat scris...dar in esenta se intelege!
punerea unui dinam pe rotile aflate in miscare diminueaza autonomia sau o creste???...chiar cu pierderea performantelor!
e mai complicat scris...dar in esenta se intelege!
punerea unui dinam pe rotile aflate in miscare diminueaza autonomia sau o creste???...chiar cu pierderea performantelor!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: motoare alternative
In cazul unui vehicul electric,autonomia creste iar performantele nu sunt diminuate. De asemenea, si in cazul unui hybrid creste autonomia iar perfornamtele scad doar in cazul in care dinamul e actionat permanent(atunci cand se foloseste motorul cu combustibil fosil)
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: motoare alternative
deci suntem doi!
eu m-am referit strict la auto electric!
scade si performanta..pt ca exista o oarecare rezistenta a dinamului asupra rotii.....
eu m-am referit strict la auto electric!
scade si performanta..pt ca exista o oarecare rezistenta a dinamului asupra rotii.....
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: motoare alternative
Scad si performantele si autonomia! Nu poti produce energie decit consumind energie pe care o produci altfel! In cazul motoarelor termice o produci arzind gaz, insa in cazul enuntat de tine pentru un autoturism 100% electric:Aiurica scrie:punerea unui dinam pe rotile aflate in miscare diminueaza autonomia sau o creste???...chiar cu pierderea performantelor!
Ecinetica=Eacumulator + Edinam - Ealte_pierderi
Si cum:
Edinam + Efrecare_dinam = uEcinetica (adica fractiune din energia cinetica totala) =>
Ecinetica=Eacumulator + uEcinetica - Efrecare_dinam - Ealte_pierderi =>
Ecinetica=(Eacumulator - Efrecare_dinam - Ealte_pierderi) * (1-u)
Deci daca u e sa zicem 0.1 (10%) observi ca Energia cinetica totala e si mai mica decit ar fi fara dinam, ca sa nu mai spun ca mai scazi si energia degajata in mediu sub forma de caldura (asta face frecarea).
Desen nu-ti fac.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: motoare alternative
eu sunt praf la Fizica.
daca tu spui ca asa e ...asa e!
eu am gandit in felul meu!
am spus de la inceput ca nu ma contrazic pe date concrete ca habar nam de fizica...ecuatii formule!
daca tu spui ca asa e ...asa e!
eu am gandit in felul meu!
am spus de la inceput ca nu ma contrazic pe date concrete ca habar nam de fizica...ecuatii formule!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: motoare alternative
Pai nici eu nu mai stiu nimic, ultima data cind am lucrat intens cu asa ceva a fost acum peste 12 ani. Discutia poate merge si mai adinc iar pierderile vor fi si mai mari. In enuntul meu rezulta ca dinamul ala are randament de 100%, etc. Insa in realitate e mult mai multa energie care se pierde (mai intervine si energia cinetica imprimata componentelor dinamului relativ la sistemul de referinta compus din dinam/vehicul, eficienta acumulatorilor autoturismului, sirme, consumatori auxiliari, etc. Practic adaugarea acelui dinam in sistem echivaleaza fix cu situatia in care tii piciorul si pe acceleratie si pe frina.
Ca sa-ti faci o idee luam un caz concret: locomotivele diesel pe care le vezi prin gari nu sint chiar 100% diesel, ci au un motor diesel care invirt un generator care alimenteaza un motor electric care invirt rotile. E cel mai debil si overkill sistem pe care l-am intilnit pina acum in natura, singura ratiune fiind ca motorul ala electric are niste cuplu dintr-ala cum nu s-a mai vazut si care nu prea poate fi produs cu nici un motor termic. Eficienta unul astfel de sistem e de vreo 25-30% (cind locomotiva e noua), adica din cita motorina se arde, doar maxim 25% din energia termica degajata ajunge sa se transforme in energie cinetica utila.
In exemplul asta acel dinam adaugat de tine ar fi generatorul respectiv care din motive evidente e alimentat cu energie (cinetica) din afara (motor diesel).
Ca sa-ti faci o idee luam un caz concret: locomotivele diesel pe care le vezi prin gari nu sint chiar 100% diesel, ci au un motor diesel care invirt un generator care alimenteaza un motor electric care invirt rotile. E cel mai debil si overkill sistem pe care l-am intilnit pina acum in natura, singura ratiune fiind ca motorul ala electric are niste cuplu dintr-ala cum nu s-a mai vazut si care nu prea poate fi produs cu nici un motor termic. Eficienta unul astfel de sistem e de vreo 25-30% (cind locomotiva e noua), adica din cita motorina se arde, doar maxim 25% din energia termica degajata ajunge sa se transforme in energie cinetica utila.
In exemplul asta acel dinam adaugat de tine ar fi generatorul respectiv care din motive evidente e alimentat cu energie (cinetica) din afara (motor diesel).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
-
- Mesaje:405
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 10:31 am
- Numar Inmatriculare:B-112-UFO
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: motoare alternative
sa ma bag si eu in discutie, problema e destul de simpla. Hidrogenul se obtine foarte usor din APA.
problema e la depozitarea lui pentru ca e foarte instabil, de aceea si atat de mult sisteme de siguranta pe o masina si la livrarea lui, ceea ce il face foarte scump si chiar eventual nefiabil din punctul de vedere economic.
solutia, totusi, sta in producerea Hidrogenului si arderea lui instantaneu. nu trebuie nu stiu ce uzina sa faca asta. un mic research pe internet o sa descoperiti cum mult, foarte multi au facut chestia asta si e practicabila.
va dau doar doua linkuri:
* o stire din anii 90: http://www.youtube.com/watch?v=GFIlXaABU54" onclick="window.open(this.href);return false;
* o stire din anii 2000: http://www.youtube.com/watch?v=wb8wIqECwGE" onclick="window.open(this.href);return false;
din ultima, cu un simplu calcul o sa vedeti ca performantele sunt, cu modestie spun, bune: 1 litru de apa la 1600 km. spun cu modestie pentru ca se poate mult mai mult.
stiu ca o sa ridice foarte multe polemici aceasta poveste... dar eu sper sa am intr-un viitor apropiat al meu C4 sa functioneze si cu apa si apoi numai cu apa.
problema e la depozitarea lui pentru ca e foarte instabil, de aceea si atat de mult sisteme de siguranta pe o masina si la livrarea lui, ceea ce il face foarte scump si chiar eventual nefiabil din punctul de vedere economic.
solutia, totusi, sta in producerea Hidrogenului si arderea lui instantaneu. nu trebuie nu stiu ce uzina sa faca asta. un mic research pe internet o sa descoperiti cum mult, foarte multi au facut chestia asta si e practicabila.
va dau doar doua linkuri:
* o stire din anii 90: http://www.youtube.com/watch?v=GFIlXaABU54" onclick="window.open(this.href);return false;
* o stire din anii 2000: http://www.youtube.com/watch?v=wb8wIqECwGE" onclick="window.open(this.href);return false;
din ultima, cu un simplu calcul o sa vedeti ca performantele sunt, cu modestie spun, bune: 1 litru de apa la 1600 km. spun cu modestie pentru ca se poate mult mai mult.
stiu ca o sa ridice foarte multe polemici aceasta poveste... dar eu sper sa am intr-un viitor apropiat al meu C4 sa functioneze si cu apa si apoi numai cu apa.
C4 1.6 HDi 110CP SX, gris fer, 299.000 km din 07/2006
Mitsubishi Pajero Sport GLS 2.5TD din 2003 - expeditii offroad
Radioamator YO3INP - Yeasu FT-8900 + antena fixa
Statie CB President Harry III ASC + antena fixa
INFOCON, RUFOn, UFOpedia, Statie Meteo
Mitsubishi Pajero Sport GLS 2.5TD din 2003 - expeditii offroad
Radioamator YO3INP - Yeasu FT-8900 + antena fixa
Statie CB President Harry III ASC + antena fixa
INFOCON, RUFOn, UFOpedia, Statie Meteo
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: motoare alternative
Mituc, in cazul locomotivei diesel ai dreptate.
Dar in cazul masinilor electrice, motorul are si rolul de dinam. Deci nu au de unde sa apara frecari in plus pentru ca functia de dinam nu apare decat in momentul decelelarii, atunci cand se franeaza.Performantele masinii nu scad pentru ca motorul are cele doua functii alternativ si nu simultan (motor electric pt tractiune respectiv dinam pt franare si producerea de electricitate) Fie ca folosesti sau nu functia de dinam performantele masinii sunt aceleasi, componentele specifice dinamului exista in permanenta in motor, ele devenind active si inducand franare doar cand se apasa pedala de frana. Functia de dinam, iti va creste autonomia, pentru ca la fiecare franare, in baterii intra curent in loc sa iasa.
Dar in cazul masinilor electrice, motorul are si rolul de dinam. Deci nu au de unde sa apara frecari in plus pentru ca functia de dinam nu apare decat in momentul decelelarii, atunci cand se franeaza.Performantele masinii nu scad pentru ca motorul are cele doua functii alternativ si nu simultan (motor electric pt tractiune respectiv dinam pt franare si producerea de electricitate) Fie ca folosesti sau nu functia de dinam performantele masinii sunt aceleasi, componentele specifice dinamului exista in permanenta in motor, ele devenind active si inducand franare doar cand se apasa pedala de frana. Functia de dinam, iti va creste autonomia, pentru ca la fiecare franare, in baterii intra curent in loc sa iasa.
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: motoare alternative
Pai eu stiu cum e, insa intrebarea lui aiurica era despre un dinam care sa fie montat undeva si sa fie actionat si in mers , nu doar la frinari.Dan pasare scrie:Dar in cazul masinilor electrice, motorul are si rolul de dinam. Deci nu au de unde sa apara frecari in plus pentru ca functia de dinam nu apare decat in momentul decelelarii,
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!