motoare alternative

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:
Re: motoare alternative

Mesaj de Aiurica » Vin Ian 09, 2009 9:50 am

da, exact la asta ma refeream!

dar daca ar alimenta o baterie separata?
si ulterior ar face trecerea pe cealalta baterie?
autonomia ar creste...sau am devenit pisalog? :ok
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de mituc » Vin Ian 09, 2009 11:59 am

E acelasi lucru, cheltui mult mai multa energie pentru a produce o oarecare cantitate. Daca acel dinam nu actioneaza exclusiv cind trebuie sa pierzi energie (cinetica, in miscare, vrei sa frinezi de exemplu) atunci orice altceva e doar pierdere.
Da, ai devenit pisalog. :twisted:
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Dan pasare
Supermoderator
Mesaje:6120
Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
Numar Inmatriculare:B 35 DOX
Localitate:Bucuresti/Cernica
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Dan pasare » Vin Ian 09, 2009 12:08 pm

Aiurica scrie:....sau am devenit pisalog?
Pisalog ai fost mereu :mrgreen: :ok :ok :ok
Adica masina sa fie hybrid, nu? sa aiba si un motor elecric pe care sa-l folosesti din cand in cand, eventual in oras, nu?
Aceste masini au din fabricatie un dinam pe post de frana si sursa de curent deci nici in cazul lor nu exista modificari de performante fata de cele initiale.
In schimb, daca nu ar avea acest dinam, si l-ar monta ulterior, in mod sigur performantele ar scadea putin, in schimb autonomia electrica(sigur) si chiar cea totala e posibil sa creasca. Depunde si de cat de isteata e modalitatea de adaugare a dinamului, pentru ca frecarile induse sa fie cat mai mici. Autonomia doar cu motorul clasic, in mod sigur va scadea prin adaugarea unui sistem in plus.
Imagine viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Aiurica » Vin Ian 09, 2009 1:38 pm

discutia era strict motor electric nu hibrid.
nu mai fi si tu pisalog..... ::P
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Dan pasare
Supermoderator
Mesaje:6120
Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
Numar Inmatriculare:B 35 DOX
Localitate:Bucuresti/Cernica
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Dan pasare » Vin Ian 09, 2009 3:30 pm

La cele exclusiv electrice, practic ar trebui facuta o adaptare motorului pt a deveni si dinam. Dar ma indoiesc sa faca cineva asa ceva after market, ar fi prea dificil si costisitor, dar in acest caz frecarile in plus ar fi practic inexistente. Se va folosi acelasi rotor(deci aceiasi rulmenti/lagare, aceasi magneti si ceva electronica in plus. Dar repet, nu cred ca va incerca cineva asa ceva, pentru ca vor fi probleme cu carcasa motorului, care ar fi trebuit proiectata de la incepul pentru dublul rol, si alte probleme, sa nu intram in prea multa amanunte.
Daca insa, vom adauga la masina un dinam pur si simplu, adica un sistem in plus,iar acesta va functiona permanemt, nimeni nu se poate exprima apriori daca autonomia va creste sau scadea.Doar prin calcule sau pur si simplu empiric se va vedea.Va trebui determinat daca lucrul mecanic necesar punerii in miscare a dinamului e mai mare decat energia produsa. Teoretic e mai mare dar trebuie avut in vedere ca energia produsa nu se foloseste brut, ci in combinatie energia bateriilor, deci pot fi surprize la calcule. :roll:
Cert este ca performantele(viteza max, demaraj) vor scadea.
Imagine viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Aiurica » Vin Ian 09, 2009 3:36 pm

si acum, mituc, iesi la tabla!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova

Re: motoare alternative

Mesaj de basy » Vin Ian 09, 2009 7:03 pm

Eu raman tot la astea clasice ale noastre, voiam doar sa va spun ca aiurica este pisalog oricum. :glasses ::P ::P ::P
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de mituc » Vin Ian 09, 2009 7:59 pm

Aiurica scrie:si acum, mituc, iesi la tabla!
Bai m-ai inebunit!
Deci daca masina e exclusiv electrica atunci nu are alta sursa de energie decit acumulatorii interni. Nu are absolut nici un sens sa generezi energie cu un dinam folosind energia cinetica trannsformata din electric din acumulatorii aceleiasi masini! Decit daca cuplezi acel dinam doar cind frinezi sau cind ai nevoie sa pierzi energie si-l decuplezi in rest. Argumentatia matematica/stiintifica o gasesti intr-un post anterior, mergi cu ea la orice prof de fizica sa ti-o confirme.
Eventual intreaba-l de urmatorul experiment/problema:
- se da un vehicol cu roti;
- pe una dintre roti se cupleaza un dinam conectat la un acumulator;
- vehicolului i se aplica un impuls initial in urma caruia ajunge la viteza Vi;
- in momentul in care actiunea fortei initiale inceteaza se cupleaza dinamul care va actiona pina la oprirea vehicolului;
- sa se calculeze distanta pe care vehicolul o poate parcurge dupa oprire cu energia acumulata in acumulator pe perioada in care dinamul a fost actionat de roti cit vehicolul a mers cu viteza initiala Vi pina la oprire (Vf=0) daca acumulatorul este conectat la un motor electric de masa neglijabila montat pe vehicol.
Se da coeficientul de frecare intre pneuri si suprafata de deplasare 0.03, randamentul dinamului 75%, randamentul ecumulatorilor 90%, coeficientul de frecare dintre dinam si roata de 0.03.

Nu e nevoie sa o rezolvi, sint multe calcule, iar in principiu raportul dintre energia capatata initial si cea care se va putea folosi este ceva de genul:

Ef=Ei * (1-0.03)*(1-0.03)*0.9*0.75
E finala = aprox 0.6 * E initiala

Insa problema de mai sus are menirea sa incerce sa te faca sa intelegi transformarea din energie cinetica in electrica si invers, pierderile care fac lipsita de sens o aplicatie de genul celeia descrise de tine. Ea practic simuleaza o frina de motor, deci e lipsit de sens sa mergi in frina de motor cu un motor in timp ce cu altul accelerezi.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Mr_kokaa
Maniac
Mesaje:3491
Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
Numar Inmatriculare:TSE
Localitate:Bucuresti - Ctza
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Mr_kokaa » Vin Ian 09, 2009 8:04 pm

=D> domnu elev Mituc , multumim aveti nota 10. Continuati asa si veti fi premiant.
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: motoare alternative

Mesaj de Mihay » Vin Ian 09, 2009 8:05 pm

stai naibii jos 2!!!!!!!!! ne vedem la toamna la "olimpiada" :mrgreen: :mrgreen:

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Aiurica » Sâm Ian 10, 2009 12:15 am

mituc...unde esti ma???
iarasi chiuleste asta...voi toti scoateti o foaie de hartie.
ps: eu te-am crezut de cand ai scris herogrifele alea....pasare asta...a devenit pisalog..... :ok
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Dan pasare
Supermoderator
Mesaje:6120
Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
Numar Inmatriculare:B 35 DOX
Localitate:Bucuresti/Cernica
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Dan pasare » Sâm Ian 10, 2009 8:38 am

Aiurica , nu pot sa-ti spun decat atat: ::P ::P ::P
Imagine viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
OMEN
Mesaje:310
Membru din:Vin Sep 19, 2008 6:13 pm
Numar Inmatriculare:CJ 11 JIL
Localitate:cluj napoca
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de OMEN » Dum Ian 11, 2009 3:49 pm

@mituc
Ca sa intelegem toti,tu spui ca:
Energia necesara ptr a pune in miscare un vehicul care are montat (undeva ) un dinam va fi mai mare decat daca nu l-ar avea?
asta lasind la o parte situatia in care dinamul este actionat si produce pe decelerare ,ceea ce oricum se intampla .
energia in plus consumata va fi mai mare decat energia care o poate produce eventual acest dinam si o poate stoca separat de acumulatorii conventionali ai vehiculului.Eu zic ca va afecta doar putin performantele motrice ale masinii dar daca solutia ar fi fiabila si ar ajuta la cresterea autonomiei cu acumulatori mici(relativ mici) nu cred ca s-ar uita cineva ca poa sau nu poa sa faca burnout sau sa faca 3.9sec pana la 100.
Empiric vorbind nu stiu ce varsta ai tu dar pe vremea mea foloseam la bicicleta dinam si nu mi se parea ca depun o forta mult mai mare pentru a-l actiona si a pune in functiune un mic far.
poate ma insel dar cum spune clasicul in viata Aiurica sunt pilaf si piure la fizica asa ca te rog nu imi da un raspuns bazat pe formule,asta daca vrei sa-mi raspunzi
AUD UMBRE MENTOLATE

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de Aiurica » Dum Ian 11, 2009 6:58 pm

OMEN scrie: ......cum spune clasicul in viata Aiurica .....
omul meu.....sa-mi zici unde vrei sa-ti trimit banii :ok


ps: tind sa-l cred pe mituc....la prima vedere e asa cum spunem noi...insa nu pre e asa...... :mrgreen:
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
IceRidder
Uichi Sec
Mesaje:1111
Membru din:Joi Noi 27, 2008 11:45 am
Marca si model masina:Citroen C4 1.6HDi 92 cai
Numar Inmatriculare:. . . B 113 RDR
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: motoare alternative

Mesaj de IceRidder » Lun Ian 12, 2009 3:10 pm

Sistemul de suspensie şi designul maşinii au fost, de asemenea, revizuite pentru o distribuire mai bună de greutăţii, precum şi pentru a lua în considerare două schimbări majore: utilizarea Kers (sistem de recuperare a energie cinetice) şi cauciucurile slick.

Kers-ul ar trebui să recupereze energia stocată în timpul frânărilor şi să o transforme în cai putere suplimentari. Anvelopele slick ar prebui să înlesnească depăşirile.

Asta este pe bolidul de F1 de la ferrari si am inteles ca se testeaza si pe BMW X6.
Marele Alb - 1.6 HDI 90 CP

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”