O masina mai rapida cu bani putini

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Aiurica » Joi Ian 21, 2010 9:13 am

eu inteleg ce spui ...

si anume faptul ca daca daca cresti puterea( sa zicem f mult) degeaba o cresti daca te raportezi la 0-100. E corect ce am dedus?

daca da, atunci practic tu imbunatatesti doar perioadele de demaraj cand masina nu rupe aderenta....gen 100-200 ( sa zicem)

sunt de acord si cu varianta asta, insa partial....pt ca nu cred ca o masina la 200 cp poate face un 0-100 doar in burnout.

Si chiar daca ar face, exista sisteme care impiedica sa piarda aderenta, mai mult, poti chiar tu sa impiedici asta, astfel , imbunatatind acel timp.

REPET SI SUSTIN:

ORICE imbunatatire a performantelor, duce dupa sine la scaderea unor secunde, zecimi....miimi ( sau cum so scrie)sau mai stiu eu ce.
aaaa...ca Silviu nu a scazut 2-3-5 -10 secunde....da sunt de acord, insa GARANTEZ ca timpul de la 0-100 nu e acelasi ca BEFORE!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de mituc » Joi Ian 21, 2010 10:10 am

Aiurica scrie:eu inteleg ce spui ...

si anume faptul ca daca daca cresti puterea( sa zicem f mult) degeaba o cresti daca te raportezi la 0-100. E corect ce am dedus?
Oarecum. Doar ca aici nu ne refeream strict la o crestere de putere ci la aportul adus de niste jante mai usoare la demaraj.
Aiurica scrie: daca da, atunci practic tu imbunatatesti doar perioadele de demaraj cand masina nu rupe aderenta....gen 100-200 ( sa zicem)
Pai se imbunatateste vreodata altceva? Gindeste-te la un veyron de 1001cp si respectiv la un evo9, ambele pe polei. Care va face 0-100 mai repede?
Aiurica scrie: sunt de acord si cu varianta asta, insa partial....pt ca nu cred ca o masina la 200 cp poate face un 0-100 doar in burnout.
Nu il va face eficient asa, dar ar avea capacitatea sa-l faca (desi ii va lua cu vreo 2 secunde mai mult decit timpul initial). Si toata discutia relativ la capacitatea de a face 0-100 in burn-out era doar pentru a sublinia faptul ca pina la anumite viteze motorul poate dezolta suficienta putere prin treptele respective indiferent cite zeci de kile au jantele.
Aiurica scrie: Si chiar daca ar face, exista sisteme care impiedica sa piarda aderenta, mai mult, poti chiar tu sa impiedici asta, astfel , imbunatatind acel timp.

REPET SI SUSTIN:

ORICE imbunatatire a performantelor, duce dupa sine la scaderea unor secunde, zecimi....miimi ( sau cum so scrie)sau mai stiu eu ce.
aaaa...ca Silviu nu a scazut 2-3-5 -10 secunde....da sunt de acord, insa GARANTEZ ca timpul de la 0-100 nu e acelasi ca BEFORE!
In aceeasi ordine de idei, sistemele care impiedica ruperea aderentei vor avea ca reper tot limita aderentei. Adica, pentru a pleca de pe loc si pina la 100Kmph o masina tre' sa produca, sa zicem, 200Nm pe toata plaja de turatie folosita (iar sistemele de control al tractiunii sa zicem ca vor limita cuplul aici). Schimbi jantele si pui niste butelii de aragaz de 25 de kile bucata in locul celor de 12 kile stock. Motorul va trebui sa produca la limita aderentei 250Nm pe toata plaja de turatii (si, ca mai sus, sistemele de control al tractiunii vor limita cuplul aici). Daca motorul poate produce pe acea plaja de turatie 300Nm atunci e ok, timpul va ramine acelasi. Daca poate produce doar 220 atunci e nasol si timpul scade.

Peste acel prag de mai sus peste care masina nu mai poate rupe aderenta (cu cit se urca in trepte cuplul motor e demultiplicat) absolut orice imbunatatire conteaza pentru ca nu mai este deloc cuplu in plus care eventual sa rupa aderenta, ci doar cuplu care te va ajuta sa te misti, mai repede sau mai incet in functie de cit ajunge la asfalt (deci si cit maninca sau nu diversele componente).

Intelegi matale care te urli la mine cu texte imense si rosii cam cum stau treburile? De asta am dat si exemplul cu gaura in perete data cu diverse ustensile - una mare si una mica, in speranta ca-ti va trece prin cap sa incerci si-ti vei scapa ditamai pickhammerul de 40 de kile peste picioare si te linistesti :twisted:

Deci da, o janta usoara va imbunatati performantele masinilor, mai ales ale celor care au acel prag al ruperii aderentei mai jos (cum sint cele mai putin puternice) si la care procentul de cuplu irosit pentru punerea in miscare a componentelor proprii reprezinta procentual mult din cuplul total util.
Insa dat fiind faptul ca Shadow are typeR care e departe de a se incadra in situatia descrisa in rindul anterior, toate aceste afirmatii vin si in ajutorul lui Shadow cind spunea ca nu a observat o imbunatatire a timpului 0-100. In cazul lui acel timp poate fi imbunatatit cu ajutorul unor pneuri si mai bune decit cele foarte bune pe care le are respectiv prin schimbarea suspensiilor (de parca typeR nu ar avea deja suspensii).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Aiurica » Joi Ian 21, 2010 10:42 am

am inteles de prima data ceea ce ai vrut sa spui cand ai dat acel exemplu.
la fel cum si voi ati inteles ceea ce am vrut sa spun.

Concret:

un c4 de 110 cp, cu jante mai usoare cu cateva kg, va ajunge mai repede la 100/h decat un c4 cu jante stock.


daca ma contrazici si acum te omor cu niste ecuatii de gradul 3 de nu te vezi!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Shadow » Joi Ian 21, 2010 11:17 am

Aiurica scrie: Concret:

un c4 de 110 cp, cu jante mai usoare cu cateva kg, va ajunge mai repede la 100/h decat un c4 cu jante stock.


daca ma contrazici si acum te omor cu niste ecuatii de gradul 3 de nu te vezi!
Da Relule, normal ca o sa ajunga mai repede...asta e clar si numeni nu te-a contrazis aici, DAR eu sunt de parere ca nu scazi secunde intregi....asta e toata discutia.
De ex: Masina mea scoate acum cam 230Cp + jante si cauciucuri usoare si fata de timpul unei masinii stock care scoate undeva la 6,6 sec 0-100...a mea ar trebuii sa scoata acum undeva pe la 5,6-5,8s pe 0-100...
Am facut cateva masuratori...dar nu prea sunt relevante...oricum am niste planuri putin mai mari care sper sa se concretizeze pana da caldura.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Aiurica » Joi Ian 21, 2010 11:20 am

era clar ca treburile nu stau cum se spune...adica fiecare 100 de kg din masa totala scade o sec.
Stiam asta.

totusi cred ca niste roti mai usoare pot imbunatati performantele de la0-100 chiar si cu o sec .
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de mituc » Joi Ian 21, 2010 2:17 pm

Aiurica scrie:daca ma contrazici si acum te omor cu niste ecuatii de gradul 3 de nu te vezi!
Deja ma enervezi.
Eu iti tot explic diverse situatii chiar daca ma concentram sa iti expli (fac asta de o pagina si ceva) de ce masina lui shadow nu a cistigat simtitor la 0-100, tu faci cum faci si tot pe linga esti, de fapt spui una si te gindesti la alta.

Acum vreo 500 de mii de posturi in urma si nu numai, in vreo 2 sau 3 rinduri, am spus ca se imbunatateste orice timp peste care masina nu mai rupe aderenta. C4 1.6i nu mai poate rupe aderenta peste vreo 55Kmph, deci da, pina la 100 in mod foarte extraordinar de evident cistiga niste timp.
Aiurica scrie:totusi cred ca niste roti mai usoare pot imbunatati performantele de la0-100 chiar si cu o sec .
Iar eu cred ca parlamentarii o smotocesc cu ambele miini. Dar da, am uitat sa mentionez contextul (pentru ca exista un context in care n-o mai smotocesc ei, cind li se da direct, supra-alimentat).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Aiurica » Joi Ian 21, 2010 4:38 pm

same style , different subject! :hi :mrgreen:
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
kanyewest
UFO!
Mesaje: 246
Membru din: Vin Feb 27, 2009 4:44 pm
Numar Inmatriculare: PH 23 UFO
Localitate: Ploiesti, Romania
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de kanyewest » Sâm Feb 13, 2010 5:10 pm

am stat si eu si am citit posturile de la acest topic si nu am nici o alta intrebare inafara de "cat cantareste o janta stock de c4? (cea de 16" pe care o are toata lumea)
Citroen C4 Coupe VTR Pack 1.6i 16v 110cp - white

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de mituc » Sâm Feb 13, 2010 6:07 pm

vreo 9 kile janta si tot vreo 9 kile pneul stock 205/55/r16 michelin energy saver.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
kanyewest
UFO!
Mesaje: 246
Membru din: Vin Feb 27, 2009 4:44 pm
Numar Inmatriculare: PH 23 UFO
Localitate: Ploiesti, Romania
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de kanyewest » Sâm Feb 13, 2010 6:36 pm

ok. merci mituc :hi
Citroen C4 Coupe VTR Pack 1.6i 16v 110cp - white

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje: 11065
Membru din: Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate: Bucuresti

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de Mihay » Sâm Feb 13, 2010 6:52 pm

9 kg??? cam atata are oz wrc a mea pe 17 ce`i drept. eu doar atat imi amintesc, cand am dat jos jantele stock m`au cocosat...

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de mituc » Sâm Feb 13, 2010 8:37 pm

pai oz superturismo si superturismo wrc sint destul de grele.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
alexc4
Mesaje: 601
Membru din: Mar Iun 23, 2009 4:46 pm
Numar Inmatriculare: B 688 SKN
Localitate: Bucuresti

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de alexc4 » Sâm Feb 13, 2010 10:12 pm

sper ca nu sunt offtopic dar cat are o janta stock pe 16 de c4?
C4 VTS 2.0HDI black
ex c4 1.6 16v black in transformare

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de mituc » Dum Feb 14, 2010 11:06 am

Gasesti o greutate aproximativa cu 5 posturi mai sus de-al tau.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
alexc4
Mesaje: 601
Membru din: Mar Iun 23, 2009 4:46 pm
Numar Inmatriculare: B 688 SKN
Localitate: Bucuresti

Re: O masina mai rapida cu bani putini

Mesaj de alexc4 » Dum Feb 14, 2010 11:20 am

da imi cer scuze chiar nu l-am observat. esti sigur ca anvelopa 205 55 16 are 9 kg? 215 45 17 ce am pus eu acum are cam 5,4kg
C4 VTS 2.0HDI black
ex c4 1.6 16v black in transformare

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”