C4 1.6 6 trepte ???

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
ady.jhonny
Mesaje: 9
Membru din: Dum Ian 22, 2012 11:38 pm
Localitate: Ilfov
Contact:

C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de ady.jhonny » Dum Feb 12, 2012 10:15 pm

Salut. -sunt proaspatul posesor al unui C4 1.6 16v 109cp benzina. ma gandeam daca se poate pune o cutie cu 6 trepte pe ea.??? daca da merita???

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mituc » Dum Feb 12, 2012 10:23 pm

Chiar daca s-ar putea tehnic si presupunind ca vei gasi o cutie in 6 trepte cu etajarea corespunzatoare (de pe 2.0i VTS?) e posibil sa nu se merite.
Vei avea niste trepte 1-5 mai scurte decit actualele 1-5, ceea ce inseamna ca vei bate in schimbator de nu-i adevarat chiar daca e posibil sa obtii o imbunatatire usoara a acceleratiei (imbunatatire umbrita de schimbarile dese de treapta), iar ultima treapta va fi mai lunga decit actuala 5 cu care si asa dupa 130-140kmph motorul de 1.6 se cam chinuie daca vrei altceva decit un mers economic la viteza constanta eventual pe cruise control.

Deci nu.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mikepop
Mesaje: 300
Membru din: Dum Sep 25, 2011 11:15 pm
Numar Inmatriculare: OT05AMP
Localitate: Slatina
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mikepop » Dum Feb 12, 2012 10:38 pm

Probabil ca banii cheltuiti reprezinta diferenta pana la un 2.0 ( benzina sau diesel ) in 6 trepte care zboara pe langa 1.6 :D
Zambeste! Maine poate fi mai rau!
Dacia Duster 1.5 DCI 110 CP 4x4 2011
EX C4 1.6 HDI 90 CP 2007 Imagine
C3 1.4 HDI 70 CP 2007
EX Seat Leon 1.6 16v 105 CP 2001

ady.jhonny
Mesaje: 9
Membru din: Dum Ian 22, 2012 11:38 pm
Localitate: Ilfov
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de ady.jhonny » Dum Feb 12, 2012 10:40 pm

ok. multumesc pentru raspunsuri m-am lamurit mai bine nu
app. de ECU am vazut undeva ca se adapteaza dupa mers adica daca mergi sport iti si papa dar trage cea ce pare corect. in schimb daca mergi la consum si iti vine sa te dai putin la ea nu ar mai avea aceasi forta pana nu ai dai cateva talpi. este adevarat ??

Avatar utilizator
mikepop
Mesaje: 300
Membru din: Dum Sep 25, 2011 11:15 pm
Numar Inmatriculare: OT05AMP
Localitate: Slatina
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mikepop » Dum Feb 12, 2012 10:43 pm

Nu sunt profesionist, dar nu cred ca e adevarat... ECU face calcule instant in functie de cat de greu se lasa piciorul tau pe acceleratie in momentul respectiv. Cat de repede reactioneaza masina depinde de performantele masinii in general...
Zambeste! Maine poate fi mai rau!
Dacia Duster 1.5 DCI 110 CP 4x4 2011
EX C4 1.6 HDI 90 CP 2007 Imagine
C3 1.4 HDI 70 CP 2007
EX Seat Leon 1.6 16v 105 CP 2001

roberth1
roberth-SPB
Mesaje: 425
Membru din: Joi Oct 21, 2010 9:14 am
Numar Inmatriculare: VL 06 SPB

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de roberth1 » Dum Feb 12, 2012 10:51 pm

salutare si Bine ai venit club!
gri 1.6,16V benzina,110ponei

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mituc » Dum Feb 12, 2012 11:14 pm

ady.jhonny scrie:app. de ECU am vazut undeva ca se adapteaza dupa mers adica daca mergi sport iti si papa dar trage cea ce pare corect. in schimb daca mergi la consum si iti vine sa te dai putin la ea nu ar mai avea aceasi forta pana nu ai dai cateva talpi. este adevarat ??
ECU va "invata" cit sa deschida clapeta si eventual ce alte ajustari ale injectiei sa faca in functie de cum se apasa pedala de acceleratie.
Acest lucru e valabil pentru variatii mici ale apasarii pedalei de acceleratie si are rolul de a se adapta stilului de mers al soferului si liniarizarea reactiilor masinii in functie de stilul sau de condus. Insa influenteaza si timpul in care motorul poate sa dea maximul si in cazul apasarii la maxim a pedalei, pentru ca in cazul unui mers lenes la consum tranzitia intre regimul de bucla inchisa si cel de bucla deschisa se face mai conservativ.

Daca vrei sa scoti lenea dintr-un motor condus mosnegeste ai 2 variante:
1. cea lunga, si anume tre' sa scoti masina la o fugareala, dupa citeva bruscari, frine de motor mai violente de la 5000+rpm si revenirea maxim pe acceleratie, etc totul se readapteaza dupa 15-20km de condus, uneori chiar mai putin depinzind de cit de mult ai dormit la volan de la ultima resetare de ECU, pentru ca toate tabelele astea interne se modifica pe baza unor medii ponderate, nu a ultimei citiri, si depinde cu cite valori sint populati acei vectori (tabelele astea sint de obicei 3 sau 4 dimensionale, in functie de tabela si parametrii in discutie);
2. cea imediata: scoti borna, stai linistit 10-15 secunde, pui borna, apesi pe NOS.

Asta nu e o chestie caracteristica lui C4 ci tuturor masinilor cu injectie moderne (cred ca si solenta face acelasi lucru, doar ca producind vreo 3 cai putere e mai greu sa-ti dai seama de diferente).
La cele turbo pe linga deschiderea clapetei se mai invata si inchiderea wastegate-ului pentru maximizarea debitului de gaze prin turbina chargerului lucru care duce la un raspuns mult mai prompt al turbinei si deci intregului ansamblu (numit masina").

Dupa mult timp de condus morteste insa (turatii mici sub 3000-3500, apasari ale acceleratiei mici peste 3000rpm - sa nu cumva, VAI!!! sa se uzeze motorul) s-ar putea sa nu mai scoti motorul asa usor din boale pentru simplul fapt ca se infunda cu funingine si nu mai curg gazele cum trebuie, sau pur si simplu il ia draq' de atita mers la turatii mici cu ungere proasta + schimburi de ulei la fix maximul recomandat.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

ady.jhonny
Mesaje: 9
Membru din: Dum Ian 22, 2012 11:38 pm
Localitate: Ilfov
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de ady.jhonny » Lun Feb 13, 2012 1:24 am

mituc scrie:
ady.jhonny scrie:app. de ECU am vazut undeva ca se adapteaza dupa mers adica daca mergi sport iti si papa dar trage cea ce pare corect. in schimb daca mergi la consum si iti vine sa te dai putin la ea nu ar mai avea aceasi forta pana nu ai dai cateva talpi. este adevarat ??
ECU va "invata" cit sa deschida clapeta si eventual ce alte ajustari ale injectiei sa faca in functie de cum se apasa pedala de acceleratie.
Acest lucru e valabil pentru variatii mici ale apasarii pedalei de acceleratie si are rolul de a se adapta stilului de mers al soferului si liniarizarea reactiilor masinii in functie de stilul sau de condus. Insa influenteaza si timpul in care motorul poate sa dea maximul si in cazul apasarii la maxim a pedalei, pentru ca in cazul unui mers lenes la consum tranzitia intre regimul de bucla inchisa si cel de bucla deschisa se face mai conservativ.

Daca vrei sa scoti lenea dintr-un motor condus mosnegeste ai 2 variante:
1. cea lunga, si anume tre' sa scoti masina la o fugareala, dupa citeva bruscari, frine de motor mai violente de la 5000+rpm si revenirea maxim pe acceleratie, etc totul se readapteaza dupa 15-20km de condus, uneori chiar mai putin depinzind de cit de mult ai dormit la volan de la ultima resetare de ECU, pentru ca toate tabelele astea interne se modifica pe baza unor medii ponderate, nu a ultimei citiri, si depinde cu cite valori sint populati acei vectori (tabelele astea sint de obicei 3 sau 4 dimensionale, in functie de tabela si parametrii in discutie);
2. cea imediata: scoti borna, stai linistit 10-15 secunde, pui borna, apesi pe NOS.

Asta nu e o chestie caracteristica lui C4 ci tuturor masinilor cu injectie moderne (cred ca si solenta face acelasi lucru, doar ca producind vreo 3 cai putere e mai greu sa-ti dai seama de diferente).
La cele turbo pe linga deschiderea clapetei se mai invata si inchiderea wastegate-ului pentru maximizarea debitului de gaze prin turbina chargerului lucru care duce la un raspuns mult mai prompt al turbinei si deci intregului ansamblu (numit masina").

Dupa mult timp de condus morteste insa (turatii mici sub 3000-3500, apasari ale acceleratiei mici peste 3000rpm - sa nu cumva, VAI!!! sa se uzeze motorul) s-ar putea sa nu mai scoti motorul asa usor din boale pentru simplul fapt ca se infunda cu funingine si nu mai curg gazele cum trebuie, sau pur si simplu il ia draq' de atita mers la turatii mici cu ungere proasta + schimburi de ulei la fix maximul recomandat.
multumesc pentru raspuns. foarte detaliat =D> =D> =D>

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de chainsaw » Lun Feb 13, 2012 1:40 am

totul tine de raportu de transmisie al ultimului pinion, nu conteaza daca ai 5 sau 6 viteze.

probabil te deranjeaza, cum ma deranjeaza si pe mine, ca in trapta 5 la 100 deja ai 4000rpm, complet nejustificat.

tata are un nissan almera, o masina deprimant de plictisitoare, de prost facuta si de zgomotoasa. Un logan e mai bine finisat. Dar ... poti sa mergi in a 5a cu 120-130 la 3000-3500rpm, adica viteze de autostrada, si scoti un consum mediu extraurban de maxim 6.5, adica ultra decent. Ok, are motorul de 1.5 nu de 1.6 si poate e putin mai usoara. Si da, cutia aia e mai lunga decat la un autobuz ... Daaaar totul tine de raportul de multiplicare...de fapt, in cazul pinionului 5 de demultiplicare.

De ce imi trebuie mie a 5a la 65km/h? Daca imi dai a 5a la 65km/h, mai da-mi atunci o viteza! Stupid french!
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de Bogdan » Lun Feb 13, 2012 8:20 am

In niciun caz nu ai 4000rpm la 100/h in treapta a V a! :)
3000-3200 cam atat ai!


Sent using Iphone and Tapatalk
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mituc » Lun Feb 13, 2012 9:38 am

Ai cam ai cam 3150 la 100 la 1.6i. La ce-ti mai trebuie o treapta? Sa ajungi ca logan 1.6i 8v care ajunge la viteza maxima in treapta 4, pentru ca in 5 nu poa' sa traga fiind facuta doar pentru consum si distrus motorul la 2000rpm in sarcina?
3150 la 100Kmph inseamna 6300rpm la 200. Daca ai avea inca o treapta 6 in care sa ai 3000rpm la 130kmph o sa zici ca francezii is iar stupizi pentru ca nu au pus un motor mai puternic la cutia aia sa ajunga la 6000rpm/260Kmph in 6.

Pe masina actuala am 6 trepte, iar in treapta 5 la 100Kmph am cam 3000rpm (etajarea cu tot cu raportul diferential e asemanatoare cu c4 1.6i). Daca ar fi sa merg corect ar trebui sa dau a 6-a abia la 120 (111 pe gps) cind as avea aproximativ 2800rpm.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de Aiurica » Lun Feb 20, 2012 10:38 pm

cunosc pe cineva care pe un oltcit club in 4 trepte a pus o cutie de la un 12 trs.....nu avea nici o legatura..... masina era o iapa obosita si nu mai tragea absolut deloc....totul se tranformase in esec!
asa ca lasati cutia asa cum a fost gandita daca nu va propuneti sa mergeti cu ea pe circuit sau rally.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de Tomita » Lun Feb 20, 2012 11:16 pm

si eu aveam fantezia asta de cativa ani buni. credca vreo 3 ani.
cutie de pe facelift thp, vsvi insinte benzina nu avea si nu stiu de cutia de dizal daca merita.

eu folosesc 5 in oras suficient. avand bulevarde de 60kmh (implicit 69) lungi se poate comuta pe 5 in mers de croaziera.
dar de asemenea ma innebuneste ca la 130 sa am 4000. nu vreau. caci e viteza de autostrada de croaziera. vreau maxim 3000.
ar fi buna inca o viteza care pur si simplu sa fie de mers constant. nu sa acelereze

dar realist vorbind proiectul e scump timp si bani si nu justifica pragmatic efortul.
merg prea putin cu peste 120 si suficient cu 69 ca sa fie ok acest setup
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de mituc » Mar Feb 21, 2012 2:21 am

La 130kmph in mers constant cred ca se aude mai tare vintul decit motorul. Ca banuiesc ca asta e singurul motiv pentru care nu vrei 4000rpm ci doar 3, nu?
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
emicald
Mesaje: 1043
Membru din: Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina: Citroen C4 thp
Localitate: Rm. Vilcea

Re: C4 1.6 6 trepte ???

Mesaj de emicald » Mar Feb 21, 2012 9:48 am

No way, mituc. Am constatat si eu ca e mare diferenta intre 3000 (cit am eu la 140 intr-a 6-a) si 4000 cit aveam inainte, pe cealalta masina. E buna a 6-a, clar. Dar e o aiureala sa pui pe masinile astea alta cutie. Poate daca ai prea mult timp si bani.
C4

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”