Blow-off valve

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Blow-off valve

Mesaj de Shadow » Mie Sep 01, 2010 12:38 pm

Esti putin cam radical...BOV pe benzina nu prea e deloc "cocalarie"...si cu siguranta nu o sa-ti mareasca LAGul...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje: 338
Membru din: Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare: B 07 VDL
Localitate: Bucureşti

Re: Blow-off valve

Mesaj de SonyAD » Mie Sep 01, 2010 1:04 pm

Shadow scrie:Esti putin cam radical...BOV pe benzina nu prea e deloc "cocalarie"...si cu siguranta nu o sa-ti mareasca LAGul...
Vorbeam de diesel. BOV pe benzinară este tot cocălărie, dar nu la fel de mare. Aerul ăla e măsurat de debitmetru şi la un moment dat se va injecta benzină pentru el. Dar el nu mai este. A scăpat prin BOV.

La benzinare, dacă e cazul, fabricantul a montat CBV din fabrică, ce întoarce aerul admis înaintea compresorului dar după debitmetru. Dacă nu, înseamnă că presiunea de boost e suficient de mică încât fabricantul a considerat că nu este cazul. Și sigur știe mai bine decât chinezii sau turcii care au făcut kit-ul BOV.

La diesel, pt. reglarea presiunii de boost (limita superioară) există wastegate-ul sau vanele reglabile din toroidul cald, pe evacuare. Arhisuficient. Când presiunea de boost devine prea mare, se deschide wastegate-ul şi gazele de eşapament ocolesc turbina. La turbosuflante cu geometrie variabilă principiul e similar numai că poţi controla mai fin câtă energie iei de la gazele de eşapament pt. învârtirea turbinei schimbând unghiul de atac al vanelor.

La benzinare turbo nu prea ştiu decât că au temperaturile gazelor evacuate mult mai ridicate şi turbosuflante cu geometrie variabilă nu prea se folosesc. Dacă au sau nu wastegate, nu prea ştiu. Dar oricum, există CBV pt. reglarea presiunii de boost. Ideea era să nu restricţioneze prea mult evacuarea în sarcină uşoară, când nu e nevoie de boost. La benzinare ai nevoie şi primeşti boost doar în WOT(când clapeta de acceleraţie se deschide complet - pedala la fund).
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje: 3159
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Blow-off valve

Mesaj de Shadow » Mie Sep 01, 2010 1:52 pm

In momentul cand aduci anumite modificari unei masini pe benzina-turbo...BOV este necesar...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Blow-off valve

Mesaj de mituc » Mie Sep 01, 2010 4:44 pm

SonyAD scrie:La benzinare turbo nu prea ştiu decât că au temperaturile gazelor evacuate mult mai ridicate şi turbosuflante cu geometrie variabilă nu prea se folosesc. Dacă au sau nu wastegate, nu prea ştiu. Dar oricum, există CBV pt. reglarea presiunii de boost. Ideea era să nu restricţioneze prea mult evacuarea în sarcină uşoară, când nu e nevoie de boost. La benzinare ai nevoie şi primeşti boost doar în WOT(când clapeta de acceleraţie se deschide complet - pedala la fund).
Au wastegate si benzinarele, toate functioneaza pe acelasi principiu.
BOV/BPV-ul (sau CBV) are 2 roluri (cel putin):
1. recircula aerul inapoi in admisie (dupa MAF) cind se inchide clapeta de acceleratie iar turbina facea inca presiune;
2. daca dintr-un motiv sau altul se ajunge in overboost BPV-ul poate ajunge sa recircule chiar si in boost.
(3. in vacuum se ventileaza camera de distributie de vapori si alte minuni, si asta se realizeaza si cu concursul sistemului PCV - positive crankcase ventilation system).

Bineinteles, boost-ul se controleaza si din wastegate. De obicei actuatorul e conectat la un boost controller electronic care eventual deschide wastegate-ul incit gazele sa mai treaca si pe linga pentru ca:
- presiunea de boost sa ramina cit de cit liniara, sa nu dea masina in alte probleme;
- in cazul in care targetul de boost pentru turatia/treapta respectiva sau pentru targetul de load pentru acel punct s-a atins iar e nevoie sa se scape de surprusul de presiune.

Shadow: anumite modificari pentru care sa fie nevoie de BOV si sa nu fie cocalarie asa cum o numea Sony ar trebui sa duca presiunea de boost undeva mult peste 1.5bar, probabil 2bar sau ceva (la un motor de 2/2.5l asta ar insemna 500-600PS), incit pentru aerul recirculat nu ar fi suficient volum in admisie sau s-ar crea si acolo presiune (probabil ati vazut sau veti vedea masini care zboara praful de pe filtrul de aer inapoi in compartimentul motor in momentul in care se inchide clapeta de acceleratie in boost - acolo incepe sa trebuiasca BOV in loc de BPV).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”