Sfaturi achizitie C4 HDI din 2005 cu peste 120.000km

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Lun Ian 14, 2008 10:32 pm

crick scrie:Cu un disel nu trebuie sa mai vii lansat ca sa faci o depasire, nu trebuie sa inchizi aerul conditionat si nu trebuie sa te uiti cu frica la un rezervor ce se goleste repede repede cand vrei sa mergi putin mai vioi.
Pai atunci e clar, ti se potriveste dieselul mai bine. Cit despre benzina vs, diesel in ceea ce priveste demarajul si depasirile... eu zic sa reconsideri ce ai spus mai sus :) Un diesel nu a pleca in vecii vecilor asa vioi ca un benzinar (de aceeasi putere), nici in depasire nici de pe loc. Cit despre consum... asta e, asa merg motoarele astea (asteapta pina cind s-o scumpi motorina :) ).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Mesaj de vlad » Lun Ian 14, 2008 10:40 pm

Ai perfecta drepatate Mituc :lol: . Sint perfect de acord cu tine. :wink:

crick
Mesaje:26
Membru din:Mie Dec 12, 2007 12:25 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de crick » Mar Ian 15, 2008 9:47 am

Disel vs benzina e o tema care e cat se paote de subiectiva. Pe mine nu ma mai intereseaza plecarile vioaie de pe loc de la semafor cat despre cuplu, prefer sa stiu ca masina trage la fel de bine chiar daca sunt 3 oameni in ea si ma pot baza pe acelasi comportament chiar daca e drum drept sau rampa.
Repet, fiecare isi ia ce vrea si ce crede ca i se potriveste mai bine, nu incerc sa scot in evidenta acum ce e bun sau rau la una comparativ cu cealata. Scopul meu aici e sa ma ghidez in cumpararea ei si sa obtin o masina cat mai aproape de asteptari.
Multumesc pentru informatia legata de manual, o sa incerc sa intru si eu in posesia lui :)
PS: O sa imi notez cateva serii de motor, banuiesc ca undeva spre sfarsitul saptamnii sau inceputul celeilalte

alecu260579
Mesaje:210
Membru din:Mar Oct 23, 2007 12:35 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de alecu260579 » Mar Ian 15, 2008 2:09 pm

mituc scrie:
crick scrie:Cu un disel nu trebuie sa mai vii lansat ca sa faci o depasire, nu trebuie sa inchizi aerul conditionat si nu trebuie sa te uiti cu frica la un rezervor ce se goleste repede repede cand vrei sa mergi putin mai vioi.
Pai atunci e clar, ti se potriveste dieselul mai bine. Cit despre benzina vs, diesel in ceea ce priveste demarajul si depasirile... eu zic sa reconsideri ce ai spus mai sus :) Un diesel nu a pleca in vecii vecilor asa vioi ca un benzinar (de aceeasi putere), nici in depasire nici de pe loc. Cit despre consum... asta e, asa merg motoarele astea (asteapta pina cind s-o scumpi motorina :) ).
pai tocmai ca citatul e foarte corect...cu privire la depasiri....
nu sunt mare specialist dar, eu stiam ca cuplul la diesel ajuta tocmai in situatiile cand trebuie sa faci o depasire la viteze mari...gen 70-90....
un diesel scoate un timp mai bun decat benzinarul cu aceasi putere pe o repriza 80-120 de exemplu. Cu benzinarul ori retrogradezi in viteza, ori...vi lansat.
1,6 Hdi coupe rouje lucifer 110CP, Champion

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Ian 15, 2008 4:26 pm

alecu260579 scrie:pai tocmai ca citatul e foarte corect...cu privire la depasiri....
nu sunt mare specialist dar, eu stiam ca cuplul la diesel ajuta tocmai in situatiile cand trebuie sa faci o depasire la viteze mari...gen 70-90....
un diesel scoate un timp mai bun decat benzinarul cu aceasi putere pe o repriza 80-120 de exemplu. Cu benzinarul ori retrogradezi in viteza, ori...vi lansat.
Am iesit deja offtopic insa:
Cuplul mare ajuta la intretinerea usoara a miscarii si la invingerea fortelor ce se opun miscarii, nicidecum la accelerare (are un aport insa nu determinant). De exemplu, daca pui un benziar lipit de un zid si-l pui sa accelereze o sa termine cauciucurile mult mai tirziu decit un diesel cu care faci acelasi lucru, tocmai pentru ca cuplul mare al dieselului il ajuta sa invinga forta de frecare mai usor.
Cind vine vorba despre accelerare... chiar si la 80-90 eu zic ca daca le punem pe ambele in treapta 4 benzinarul pleaca in fata, ca sa nu mai zic ca l-ai putea pune in treapta 3, ca sa ti se lipeasca limba de tetiera (daca am o depasire dificila, daca pornesc 50-55 il las cu a doua si il las cu a doua pina la 80, sau daca pornesc in depasire de la, la 65-80 il dau a 3-a si-l las cu a 3-a pina la 105-110).
Evident, daca repetati testul in treapta 5 de la aceeasi viteza benzinarul va pierde clar, dieselul e totusi turbo.

Toti sint inselati de smuncitura initiala a dieselului si de senzatia ca accelereaza in continuu, senzatie data doar de cuplu si nicidecum de fenomenul de accelerare reala.
Si da, benzinarul va minca de vreo 2 ori mai mult gaz la testul de mai sus, insa asa merg motoarele astea, nu avem cum sa le comparam la consum versul performante, asta intra la design si practicalitate.

Daca sint 2 oameni pe forum, unul cu 1.6hdi si unul cu 1.6i care se intilnesc des si care au chef de joaca, ar putea sa si testeze sa va confirme. Ce va pot eu spune pina acum este ca de la VAG 2.0TDI-ul de 140CP montati in masini de la passat in sus, a4, a6, etc (golf-ul si chiar a3-ul e prea usor si pleaca inevitabil in fata) ramine in urma 1.6i-ului meu cam in orice conditii de accelerare doriti voi. Nu ramine cu mult pina la 150Kmph ramine cam cu o lungime de masina cu start de pe loc, dar ramine.

Si inca odata, nu vreau sa influentez pe nimeni in legatura cu ce masina sa-si ia, diesel sau benzina. In functie de preferintele, stilul de trai, numarul de kilometri si modul in care sint parcursi, etc fiecare poate determina ce i se potriveste (mie daca mi-ar monta pe C4 biturbo-ul diesel de 2 litri de la bmw sau 3.0TDI-ul de la VAG m-as gindi sa iau una :twisted: ).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

crick
Mesaje:26
Membru din:Mie Dec 12, 2007 12:25 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de crick » Mar Ian 15, 2008 4:38 pm

Am citit cu placere pledoaria ta dar cu 2-3 oameni in masina nu cred ca un motor pe benzina va mai fi vioi la aceleasi ture ca atunci cand esti singur. Ca sa obtii performantele vei urca mult mai sus in ture, va suna ca la raliu (ceea ce e un mare plus daca iti place sunetul ala :lol: ) dar eu vreau doar ca masina sa traga fara efort si fara sa vad turatiile venind foarte aproape de rosu.

Sa revenim acum la subiect cat de cat, respectiv minunea de FAP (filtru de particule). Am reusit sa iau si eu manualul si tot rasfoind la el, la pagina 108 am intalnit ceva. E vorba de un capac de plastic marcat cu linie punctata de la care porneste o sageata in capatul careia scrie "numai pe motoarele HDI 110 fara filtru de particule".

Capacul respectiv se gaseste pe masinile cu FAP sau pe cele fara FAP?

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Ian 15, 2008 4:41 pm

crick scrie:Am citit cu placere peldoaria ta dar cu 2-3 oameni in masina nu cred ca un motor pe benzina va mai fi vioi la aceleasi ture ca atunci cand esti singur.
Asta iar e posibil sa fie adevarat, cel putin daca ai 3-4 (sau 2 grasi :) ). Si aici dieselul are de cistigat tocmai din cauza cuplului, deci a putintei de a intretine miscarea pe care o capata accelerind, in timp ce benzinarul tre' sa munceasca pentru amindoua.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Bogdan » Mar Ian 15, 2008 4:43 pm

Mituc...nu stiu cum reusesti tu sa faci Passaturi de 140CP diesel.
0-100 = 9.8
vmx 209
Si passatul ala dupa 120 incolo urca ca nebunul nene pana in 190...m-a speriat cum se duce..
Eu cred ca nu ai dat de vreun sofer meserias, ca altfel ti-o furi.
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

crick
Mesaje:26
Membru din:Mie Dec 12, 2007 12:25 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de crick » Mar Ian 15, 2008 4:57 pm

Intr-adevar e foarte importata si piesa aia dintre scaun si volan care da cu biciul in cai :lol: dar legat de existenta capacului ala pe motor cum e? Daca are, de exemplu, e cu FAP sau fara?

Avatar utilizator
stevey
Mesaje:781
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 9:44 pm
Marca si model masina:C4 1.6i BLACK
Localitate:Iasi/Bucuresti
Contact:

Mesaj de stevey » Mar Ian 15, 2008 4:58 pm

@Bogdan Ai fi uimit cum merge 1.6i asta...nici eu nu am crezut pana nu l-am testat.Passatul e mai greu, iar pe un golf care e mai usor hai sa zicem 4 ii stai umar la umar fara probleme.

crick
Mesaje:26
Membru din:Mie Dec 12, 2007 12:25 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de crick » Mar Ian 15, 2008 5:04 pm

Are careva disel pe aici sa imi zica si mie daca are are capac din ala de plastic peste tot ca in carte sau nu?

Off topic: Ca sa lamuriti problemele, faceti si voi o proba cu start de pe loc si una din mers de la 40km/h cu un 1.6i si un 1.6HDI ambele de 110 cai ca nu prea are rost sa compari un motor 1.6 cu unul 2.0.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Ian 15, 2008 5:19 pm

Bogdan scrie:Mituc...nu stiu cum reusesti tu sa faci Passaturi de 140CP diesel.
0-100 = 9.8
vmx 209
Una e 0-100 si alta e 0-150 sau 400m (vreo 135kmph).
Cauta pe cineva care sa vrea sa faca testul cu passatul, cauta si un c4 1.6i dar unul sanatos, desfundat si netunat cu spoilere, jante si alte trasnai de +200kg pe el si fa un test undeva daca ai unde.

P.S.: pe panta de 5-7% merg umar la umar :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Bogdan » Mar Ian 15, 2008 6:30 pm

Cum o sa pun mana pe 2.0 TDI chem pe cineva cu un C4.
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Shadow » Mar Ian 15, 2008 6:32 pm

crick scrie:Off topic: Ca sa lamuriti problemele, faceti si voi o proba cu start de pe loc si una din mers de la 40km/h cu un 1.6i si un 1.6HDI ambele de 110 cai ca nu prea are rost sa compari un motor 1.6 cu unul 2.0.
Cand aveam C4 m-am dat eu cu un 1.6i si am iesit surprinzator la egalitate (aprox) pe I-II-III. Chiar daca pe foaie nu e asa.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
ECO
Mesaje:167
Membru din:Lun Ian 07, 2008 2:09 pm
Numar Inmatriculare:DB - 26 - ECO
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de ECO » Mar Ian 15, 2008 6:44 pm

si eu sustin benzinarul (plangand cand fac plinul asha de des...)

nu sunt nebun sau maniac cu plecari de la semoafor... sa ma pun cu alte masini la liniutza (deshi as putea... am destula exp :twisted:) in schimb merg tare :D (recunosc :oops:)

in schimb chiar glumeam de curand cu cineva... ca abia imi aduc aminte cand m-a depasit cineva ultima data... era un Opel GTC in drumul Bucuresti Targoviste ... si desi l-am lasat sa ma depaseasca (pe la 160) ... am vaz ca are baiatu detector de radar si am zis sa ma tin dupa el.... sa nu iau vreo oferta! :P

facea ala spume... m-am tinut dupa el pana pe la 190 ... dar cand am vazut ca nebunu a intrat in localitate cu 160 km/h .... l-am lasat in pace... :roll: ... m-am atasat prea tare de permis ca sa il las pe la politzie (never have ...and hope... never will) :P

Pana sa imi iau C4, eram absolut fun DIESEL... si imi spunea frateloo (are o Honda Accord 2.0 benzina :D ) ca el nu ar renunta la benzina nici mort (ca senzatii...depasiri... nu vorbim de consum) respectiv pentru nevasta i-a luat un OPEL GTC 1.7 Tdci care este o superbitate... cand intra turbina iti da niste senzatii, dar o prefer pe a mea :D

PS: imi doresc sa conduc o masina Turbo Benzina... 8)

PS2: imi fac veacul prin tara mergand in sus si in jos cu o amarata de fabia 1.2 HTP (65 cai) si 3 pistoane... si depasesc aproape tot ce misca... pt ca multi soferi sun mocofani... si nu stiu sa faca o depasire cinstita, sa tureze si ei masina un pic... ei se baga in depasire... parca ar schimba banda pe autostrada... si depaseste cu 5-10km/h in plus fata de cel din fata... si da... ca sa fac asta masinutza aia nu vede mai putin de 3k de ture NEVER ... intre 3000-5500 (depasesc 5500 doar intr-o depasire dubla...sau ceva). Asta e ... o faci trompeta... dar merge.

un ex: (poate de asha nu!) am facut distanta Petrosani - Bucuresti (prin Targu Jiu - Rm Valcea - Pitesti - Buc) in mai putin de 4 ore cu o medie de 80 km/h pe bord (si pt cine stie drumul... nu e chiar un fleac... multe serpentine, si asta in prima sapt din Decembrie 2007, era umed pe jos si am mai prins si ceatza pe autostrada).

Ca sa citez pe altcineva mai sus "chestia aia dintre scaun si volan" conteaza al draq de mult :)
Citroen C4 Coupe Black 1.6i 16V - ICE Pack + Optiuni :P - DB-26-ECO
n'are greieri...doar un tzäcänit la volan :D

Scrie răspuns

Înapoi la “Sfaturi achizitie Citroen C4”