C4 Sedan 1.6i SX

Avatar utilizator
Bogdan98
Citroen Fan
Mesaje: 2810
Membru din: Vin Mar 21, 2008 11:47 am
Marca si model masina: C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
Localitate: Bucuresti / Militari
Contact:

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Bogdan98 » Joi Iul 23, 2009 2:26 pm

Motoarele vin prerodate, deci nu e nevoie de rodaj. Specificatiile producatorului spun ca 2500 km trebuie sa nu ii dai forja totusi. In concluzie, dupa ce ai facut 2500 km, poti spune ca ai terminat rodajul
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF

boipboip
Mesaje: 150
Membru din: Lun Iul 13, 2009 5:31 pm
Numar Inmatriculare: B 09 VJL
Localitate: Timisoara

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de boipboip » Joi Iul 23, 2009 6:00 pm

Bogdan98 scrie:Motoarele vin prerodate, deci nu e nevoie de rodaj. Specificatiile producatorului spun ca 2500 km trebuie sa nu ii dai forja totusi. In concluzie, dupa ce ai facut 2500 km, poti spune ca ai terminat rodajul
poti te rog sa traduci cuvantul forja in cifre, rpm, conditii....
C4 sedan 1.6i SX a.k.a. Citro'

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje: 11065
Membru din: Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate: Bucuresti

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Mihay » Joi Iul 23, 2009 6:06 pm

nu ar trebui sa depasesti 2 treimi din turatia motorului. Deci daca pe la 6000 si ceva iti taie ramai in zona 4 000 rpm

Avatar utilizator
navzar_x
Mesaje: 651
Membru din: Mie Apr 08, 2009 8:27 am
Numar Inmatriculare: B-XX-DBR
Localitate: Bucuresti

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de navzar_x » Vin Iul 24, 2009 10:10 am

cand am luat-o pe a mea si a fost vorba de rodaj, recomandarea dealerului a fost ca 2000-2500 km sa nu o ridic mai sus de 3000 rpm. cam astea sunt conditiile de rodaj sa fie totul ok ... eventual cand o urci in ture sa nu o urci brusc ... sa nu bagi piciorul in ea ... o urci un pic mai lent ...
stiu ca tentatia e mare sa te bucuri de ea acum sa-i dai un pic de talpa (crede-ma vorbesc din experienta :mrgreen: )dar mai bine ai acum mai multa grija de ea si te bucuri apoi mai mult
C4 facelift berlina 1.6i 122 de fugareti ... blue recife - albastra ca focul ... de la aragaz :)

Avatar utilizator
florinc4
Operat ESTetic
Mesaje: 3251
Membru din: Dum Sep 28, 2008 4:55 pm
Numar Inmatriculare: B 94 URH
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de florinc4 » Vin Iul 24, 2009 10:15 am

@navzar_x: acelasi lucru mi l-au zis si mie...pana in 3000 de ture primii 1500-2000...cica se se aseze motoru :ok ...doar nu o pleca de-acolo :ok
C4 coupe facelift: 1.6l cu 122 de ponei

Avatar utilizator
navzar_x
Mesaje: 651
Membru din: Mie Apr 08, 2009 8:27 am
Numar Inmatriculare: B-XX-DBR
Localitate: Bucuresti

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de navzar_x » Vin Iul 24, 2009 10:17 am

:mrgreen: da ai dreptate ... de asezat motorul sincer nici nu ai nevoie de 1500-2000 ca prin hartoapele din bucuresti se aseaza din primii 30 :ok :ok
C4 facelift berlina 1.6i 122 de fugareti ... blue recife - albastra ca focul ... de la aragaz :)

Avatar utilizator
Lyvyoo
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Aug 29, 2009 1:22 pm

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Lyvyoo » Dum Aug 30, 2009 1:06 pm

Legat de revizie...
Avusesem o micuta contradictie cu dealerul caci spunea ca la masinuta asta se poate face revizie si la 30.000km!!! Toata lumea reacomanda 15.000 dar probabil vroia sa-mi trezeasca sentimente de admiratie pt respectivul C4 Sedan :)
Ati mai auzit de asa ceva?
New Mazda 3 Sedan

Avatar utilizator
Bogdan98
Citroen Fan
Mesaje: 2810
Membru din: Vin Mar 21, 2008 11:47 am
Marca si model masina: C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
Localitate: Bucuresti / Militari
Contact:

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Bogdan98 » Dum Aug 30, 2009 4:54 pm

Asa zice in cartea masinii, 30.000 km. Dar pentru "conditii grele" adica Romania (asa este clasificata, din cauza de drumuri proaste, praf mult, etc), se reduce de la 30.000 la 20.000, dar este de preferat s-o faci undeva intre 15.000 si 20.000
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Deese » Dum Aug 30, 2009 5:36 pm

Asta e o vrajeala cu Romania = conditii grele.
Chiar si cu drumurile proaste in general ale noastre avem unele drumuri foarte bune. Si daca circuli numai pe alea ce faci?
In al doilea rand la revizie iti schimba uleiul si filtrele.
Daca ai mai mult praf pe drumuri ti se infunda filtrul de aer si nu mai trage ca inainte, dar nu iti trage aer prafuit.
Conditii grele inseamna altceva, inseamna diferente mari de temperatura zi-noapte, inseamna rularea in regim prelungit (taxi), sau rularea si opririle dese, fara ca motorul sa aiba timp sa se incalzeasca calumea nu inseamna ca o tara anume inseamna automat 'conditii grele'
Faptul ca in Romania sunt drumuri proaste multe se reflecta asupra unor elemente ale masinii care capata o uzura mai mare (tren rulare, suspensii, directie, etc)
De cate ori la revizie vi s-au verificat voua chestiile astea?
De altfel in nici o carte tehnica nu se scrie 'rulaj in tara Z, R E si U inseamna.... si rulaj in tarile Y X C F inseamna asa...' ci 'rulaj in conditi grele inseamna ca faci cutare cutare'
Poti sa ai 'conditii grele' si in Franta sau in Germania, in functie de ce faci cu masina, de cum mergi cu ea si la ce o folosesti.

Ca e bine si recomandat sa faci revizia cat la intervale mai scurte, sa schimbi filtrele si uleiul la fel, des, la 10-15k km e altceva, dar spuneti-mi unde un producator declara alb pe negru ca Romania = conditii grele si obliga revizii scurtate.
Si ma refer la documente oficiale si serioase, nu la povesti de pe forumuri.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

boipboip
Mesaje: 150
Membru din: Lun Iul 13, 2009 5:31 pm
Numar Inmatriculare: B 09 VJL
Localitate: Timisoara

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de boipboip » Joi Oct 24, 2013 11:23 pm

nah ca n-am mai scris de mult :)
unde sunt acum : 4 ani si ceva......doar 50000 kms
Am avut masina de servici, deci vreo ceva ani Citro a stat in garaj, cu 10 kms facuti la 2-3 luni.

Insa in ultimele 6 luni am schimbat tara(am dat romania pe franta)....deci Citro a reinceput treabam si am facut 18000 kms de atunci.

Masina .....not so bad, not so good.

Un mic sumar al problemelor :
- Am fost nevoit sa schimb la 45000 kms : discuri + placute de frana...caci aveam o vibratie in volan la franare...cam devreme zic eu, tinand cont ca NU am condus sportiv(neavand cum cu acest vapor). 330 EUR-> moca :)
- am un consum de ulei...pe care personal nu il consider normal ....~1 l /10000 kms...Citroen Franta il considera normal dupa masuratori si alte alea........dar pur si simplu nu am cum sa ii conving ca nu e ok . Am hartie oficiala Citroen France caci masina e ok si consumul e normal.
Voi ce parere aveti ?
- trebuie sa schimb protectia de caldura de la teava de esapament, caci are o urechiusa rupta si vibreaza.......nu mare cacat...dar costa si asta 50 EUR


A venit si vremea de schimbat cauciucuri. Si aici am o dilema .
Pe Sedan gumele sunt 215/55/R16.Frumoase si scumpe.
Pe hatchback.....gumele sunt 205/55/R16.....frumoase si ceva mai ieftine.
M-am uitat pe ceva comparatoare.....si par compatibile(adica in limite).
Ce parere aveti?

Ca si sumar ...va cer parerea pentru gume + consum de ulei.
C4 sedan 1.6i SX a.k.a. Citro'

Avatar utilizator
sorinel0310
Mesaje: 1105
Membru din: Lun Mar 11, 2013 5:44 pm
Marca si model masina: Citroen C4 Coupe (an: 2008) - 2.0 HDi 16V - Noir
Numar Inmatriculare: B *** SXN
Localitate: Bucuresti (RO) / Groningen (NL)

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de sorinel0310 » Vin Oct 25, 2013 1:04 am

Consumul de ulei si eu cred ca e normal.

Legat de discuri...din ce spui, daca zici ca iti vibra volanul, inseamna ca au fost usor ovalizate, de la gropi sau stropite cu apa cand au fost incinse, asadar ai avut ghinion pur si simplu.
Citroen C4 Coupe (2008): 2.0 HDi 16V, 138CP & FAP (VTR+) - Noir Obsidian
Currently updated to VTS features + Engine Chiptuning - Stage 2: 163CP & 395NM

Imagine

Magic number: 200.000km
viewtopic.php?f=19&t=7683&start=0

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Bogdan » Vin Oct 25, 2013 6:33 am

Eu zic sa respecti dimensiunile cauciucurilor si sa pui 215!

Esti primul pe care il aud ca se vaita de consum de ulei fara sa piarda pe undeva! La cat ai intervalul de revizie setat in franta? Nu cumva e 30000? Asta inseamna ca intre revizii consumi 3 litri de ulei? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
simply the lex
aLEX YO!...
Mesaje: 3272
Membru din: Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
Marca si model masina: Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
Numar Inmatriculare: AG 85 LEX
Localitate: pitesti
Contact:

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de simply the lex » Vin Oct 25, 2013 6:51 am

Cum sa fie normal 1 litru de ulei la 10 mii de km???

Nu am mai auzit pana acum pe colegii cu benzinare sa le pape asa,in plus eu o sg data am completat cel mult 300 de grame la 15000 km dar a fost o intamplare izolata.Merg cu aceeasi cantitate de ulei de la schimb la schimb.
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina: Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate: București
Contact:

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de Victor.VR » Vin Oct 25, 2013 7:53 am

Eu la fel am. 1L/10.000 km, si e considerat normal.

Banuiesc ca asta patesc cei ce merg turat :)
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

joeadrianblack
Mesaje: 912
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:58 pm
Localitate: Bucuresti

Re: C4 Sedan 1.6i SX

Mesaj de joeadrianblack » Vin Oct 25, 2013 7:59 am

Eu am benzinar 1.6 si intr-un an am fost fortzat sa fac revizia la 20.000km si n-am avut decat o sg liniuta lipsa la ulei.... aia cred ca e 200gr? Nu merg turat deloc, nici subturat :)

Scrie răspuns

Înapoi la “Sfaturi achizitie Citroen C4”