Lansare Citroen DS5

Avatar utilizator
emicald
Mesaje:1042
Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina:Citroen C4 thp
Localitate:Rm. Vilcea
Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de emicald » Vin Apr 20, 2012 4:07 pm

Pentru DS5 trebuie motorizari similare clasei medii, ca sa poata concura cu jucatorii din piata. Sa pui un 1.6 hdi pe masina aia e trist (commandorul ar putea sa ne povesteasca despre asta). Cit despre aceste motoare "minune" 1.6 turbo, 1.4 turbo etc. pe benzina, nu s-a stabilit inca daca sint suficient de fiabile in comparatie cu un 2 litri aspirat, mai simplu. Motorul meu de 150 de cai nu cred ca ar face fata prea bine pe DS5, iar versiunea aia mai "intepata"... nu stiu.
In plus, "calul de tractiune" in acest segment este turbodiesel-ul de 2 litri, iar PSA nu are un motor prea modern si competitiv in aceasta configuratie. DS5 hibrid diesel-electric se pare ca e cea mai buna configuratie, dar sint neajunsuri: este foarte scump, si maninca (din cite inteleg) dn portbagajul si-asa la limita.

Citroen isi asuma niste tinte foarte greu de atins in acest moment. O gama de modele premium franceze in conditiile in care imaginea de marca nu e stralucita (pentru nici un constructor francez, dealtfel) e un pariu riscant. Faptul ca DS3 se vinde (acolo la ei) nu inseamna ca vor vinde si DS4 si DS5. Eu ma tem sa nu se intimple o noua poveste "Avantime" sau "VelSatis", ca sa nu mai pomenim de bietul C6...

O ultima consideratie: tendinta actuala de cheltuire excesiva a banului pe gadgeturi scumpe (vezi produsele Apple, Mini, si alte rasini, gen ochelari si genti) s-ar putea sa fie favorabila lui Citroen, dar daca vine iar o criza...
C4

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Tomita » Vin Apr 20, 2012 6:42 pm

pt clasa medie si mai ales cand vorbesti de premium nu pui o bazaitoare turbata sa traga la ture maxime.
tre comfort la mers si liniste. un motor mai mare are altfel rulajul.
daca ataci segmentul premium unde sunt tunuri grele, tu te prezinti cu armura usoara, si calibru mic.
vezi WW1 si WW2. francezii cu arme de jucarie si restul cu razboiul

acum sa fiu manager la vreun "german" zau ca m-as cam prapadi de ras la auzirea vestii asteia cu motoarele astea.

e tare faza cu motorul electric. oare ce baterie o avea?! sa tina 5km in rulaj tip zero emisii :mrgreen:
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
nero
Robotizat
Mesaje:843
Membru din:Mie Aug 08, 2007 9:45 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de nero » Vin Apr 20, 2012 6:54 pm

M-aș mulțumi cu hybrid-ul diesel de 2l și 200cp. Păcat că ajunge la 46k în configurația pe care o vreau eu, iar subvențiile de hybride de la noi nu o fac mai atractivă. Dar nu asta e cea mai mare problemă, ci faptul că nu îmi dau seama cum aș putea să o întrețin, având în vedere calitatea service-urilor Citroen din zona asta. La C4 mai treci cu vederea, dar cum ar fi să mergi cu un DS5 la revizie și să o iei înapoi cu 3 probleme noi și 5 greierași?
Citroen C4 - 1.6HDI - SX Pack

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Tomita » Vin Apr 20, 2012 8:18 pm

simplu.
a.iti cumperi C5 hydractive si uiti de greieri.
b.cauti un service din nezona ta, la 1 ora distanta pt acea revizie anuala, si te mai si plimbi nitel
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Juliu » Vin Apr 20, 2012 8:18 pm

@Tomita

Pentru mine o bazaitoare din asta turbata de 250 cp, micuta ca un titirez mi se potriveste ca o manusa. Vreau sa fiu eco-friendly iar ceea ce fac, trec prin acest filtru.
Motorul este de-a dreptul superb, mi se pare la ani distanta de nemtoaicele cu 3L.


@Emicald
Vreau sa fiu diferit de restul prin urmare DS5 mi se potriveste din nou ca o manusa.
Da, nu imi place nici Velsatis nici Avantime, mi se par hidosenii in genul SSang Yong. Eu nu vad nici o asemanare.


Suntem stapanii pe banii nostri si fiecare hotaram pentru noi, bineinteles ca nu as aprecia cand cineva imi reproseaza ca gandesc diferit sau ca nu merg cu restul trendului (care trend?)
Ultima oară modificat Vin Apr 20, 2012 8:24 pm de către Juliu, modificat de 4 ori în total.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje:4529
Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate:Ploiesti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de alex82 » Vin Apr 20, 2012 8:19 pm

emicald scrie: In plus, "calul de tractiune" in acest segment este turbodiesel-ul de 2 litri, iar PSA nu are un motor prea modern si competitiv in aceasta configuratie...
PSA , mai exact pe C5 , nu stiu daca si pe 508 , are 2.0 L HDI deeee... 163 sau 170 de cai , nu mai stiu sigur ... asa ca PSA are un motor 2L diesel competitiv ... :wink:
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Mihay » Vin Apr 20, 2012 8:25 pm

Juliu scrie:@Tomita


Motorul este de-a dreptul superb, mi se pare la ani distanta de nemtoaicele cu 3L.



bineinteles ca nu as aprecia cand cineva imi reproseaza ca gandesc diferit sau ca nu merg cu restul trendului (care trend?)

care motor e superb?

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Juliu » Vin Apr 20, 2012 8:56 pm

Exprimare de lemn, scuze.
Este reusit - taxe, emisii si consum mic, cuplu extra la turatii joase, putere la inalte.

Motoarele mici si turbate erau inainte de a ne naste unii dintre noi. In '70 si '80 in Formula 1, rulau motoare turbate 1.5 V6 de vreo 600 cp. In '86 motoarele BMW atingeau 1200 cp in calificari.


In 2012, la ani distanta de acea perioada, sa spui ca un motor de 1.6 turbo cu 150 - 200 cp este mult... ma abtin. :)
Daca un 1.5 rezista la rigorile unei curse de F1, un 1.6 gadilat la 150 cp ar trebui sa duca 200.000 km lejerean.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Deese » Vin Apr 20, 2012 9:06 pm

Da,dar diferenta e ca motoarele alea erau facute sa mearga 400 km pe cand astea trebuiesc sa ruleze 400.000 km.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje:5749
Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina:Lancer Sportback
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de catalin4u24 » Vin Apr 20, 2012 9:27 pm

1.6hdi pe DS5 ... WOW :lol:

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Juliu » Vin Apr 20, 2012 10:02 pm

Deese scrie:Da,dar diferenta e ca motoarele alea erau facute sa mearga 400 km pe cand astea trebuiesc sa ruleze 400.000 km.
Diferenta este ca 95% dintre noi nu sunt in stare sa realizeze ororile prin care trece un motor de F1 in timpul unei curse de 2 sau 3 ore.

Sarcinile, forta si uzura sunt imense. Iar turatiile permanente de 18000 rpm nu sunt nici 5 sau 10% din factori.
La un motor domestic, cel mult pornirile reci si dese si intretinerea proasta (ulei) se apropie, timid si retinut.


Este implicata o echipa intreaga de ingineri, chimisti (proprietatile si caracteristice materialelor, temperaturi etc), fizicieni (dinamica obiectelor, aerodinamicitate) etc. platiti pe masura.
Unui fabricant care construieste la nivel de molecule ca sa castige curse, ii acord increderea de a construi o jucarie pentru uz casnic, de 1.6. :D
Ultima oară modificat Vin Apr 20, 2012 10:14 pm de către Juliu, modificat 1 dată în total.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
emicald
Mesaje:1042
Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina:Citroen C4 thp
Localitate:Rm. Vilcea

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de emicald » Vin Apr 20, 2012 10:13 pm

Juliu, sa intelegem de aici ca tu te incadrezi in aia 5%? :D

Nu te supara, dar cred ca nu este nici o asemanare intre motoarele de F1 si cele de strada. ABSOLUT nici o asemanare.
Asa cum nici motoarele din WRC, sau WTCC actuale, alea de 1.6 turbo nu au legatura cu ce motoare avem noi pe sub capote.
Cei care fac motoarele pentru curse nu sint aceiasi oameni care le fac si pe celelalte. Nu le fac in aceleasi fabrici. Nu au acelasi scop. Motoarele nu au nimic in comun. Nici macar blocul.

Cit despre nemaipomenitele motoare turbo de capacitate mica (de strada, nu de curse), lasa-ma sa am rezervele mele, OK?
C4

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Tomita » Vin Apr 20, 2012 10:35 pm

hai mai Juliu.
pe o masina de oras gen C1 sau maxim C3 folosit urban, da, e ok.
dar cand vorbesti de o masina mare, de croaziera, care o sa o scoti la extraurban (elimin cazurile de cocalari care merg cu q7 de la scara blocului 100m la supermarket numai sa se vada "frumusetea lor") sa faci concedii te cam scoate din sarite sa iti bazaie aia cand mai faci o depasire sau cand mergi tare.
1.6 e zgmotos la drum lung, oricat de linistit ar fi c4 fata de alte masini. si stiu asta ca am tot batut drumuri nationale. personal nu ma deranja, ci chiar apreciam sa aud motorul
dar cand mergi cu lume in concediu mai vrei sa chatuiesti pe acolo, si nu vrei sa bagi mereu motorul in sperieti la orice depasire, sau sa ai emotii.

personal consider ca 1.6 a fost pus mai ales cu e-hdi special pt a trage normele de poluare in jos (stiti normele EU pt producatori...cygnet de la AM) pt ca de fapt se bazeaza pe 2.0hdi, si mai sus nu vor sa mearga.
critic politica practicata si nu masina, care as vrea sa o experimentez putin, chiar mai mult, ca de cand am vazut primele poze mi-am dorit din tot sufletul sa o ating mai repede....
este modelul care consideram ca duce mai departe stilul primului c4 coupe, pt tinerii de atunci, rebeli, acum cu familii tinere (si deci 2 usi ar cam iesi din schema)

dar nu mai e la fel, cum a fost c4 la vremea lui, cu volanul fix, cu ecranele digitale, etc...
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de Juliu » Vin Apr 20, 2012 11:46 pm

emicald scrie: Nu te supara, dar cred ca nu este nici o asemanare intre motoarele de F1 si cele de strada. ABSOLUT nici o asemanare.
Asa cum nici motoarele din WRC, sau WTCC actuale, alea de 1.6 turbo nu au legatura cu ce motoare avem noi pe sub capote.

Motoarele din Campionatul de Turisme (WTCC, BTCC si STCC), au legatura cu suratele de serie:
Pentru clasa S2000, BMW a trebuit sa construiasca o editie limitata, 320SI, doar ca sa obtina omologarea in Campionatul de Turisme, clasicul 320i nu avea nici o treaba, saracul.
Motoarele 1.6 t din 2011 si 2012, acelasi fir de poveste, omologare pe baza seriei.


Ca motoarele din TCC impart 90% sau 10% cu suratele de strada mi se falfaie. Cei de la FIA sa raspunda.
Printre altele, constructorul ruleaza in competitiile auto ca sa demonstreze ce stie pe ringul de dans, sa poate vinde de serie. Mai departe raspunde ce face cu pedigree-ul dobandit, sa fie sanatos!


@Tomita.
Mergem amandoi sa conducem un DS5 thp 200 cp si impartasim la o bericioaica. :)
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

freemotion
Mesaje:175
Membru din:Sâm Noi 13, 2010 6:46 pm
Numar Inmatriculare:B-119-GID
Localitate:bucuresti
Contact:

Re: Lansare Citroen DS5

Mesaj de freemotion » Sâm Apr 21, 2012 12:25 am

emicald scrie:Juliu, sa intelegem de aici ca tu te incadrezi in aia 5%? :D

Nu te supara, dar cred ca nu este nici o asemanare intre motoarele de F1 si cele de strada. ABSOLUT nici o asemanare.
Asa cum nici motoarele din WRC, sau WTCC actuale, alea de 1.6 turbo nu au legatura cu ce motoare avem noi pe sub capote.
Cei care fac motoarele pentru curse nu sint aceiasi oameni care le fac si pe celelalte. Nu le fac in aceleasi fabrici. Nu au acelasi scop. Motoarele nu au nimic in comun. Nici macar blocul.

Cit despre nemaipomenitele motoare turbo de capacitate mica (de strada, nu de curse), lasa-ma sa am rezervele mele, OK?
tin sa te contrazic...pentru wrc trebuie blocul si chiulasa de pe masinile de strada...si pot sa mai pun pariu ca nu stiai ca masinile de WRC trebuie sa mearga cu benzina de la pompa...d'aia de 98.
juliu are dreptate, bmw'ul a trebuit sa faca 320Si'ul pentru omologare (bmw cu care am mers si crede'ma ca e senzatie...motor de 2.0 aspirat sa urce la 8900 :X)
Citroen C4 1.6HDi 92cp (fost enterprise, actual al meu)

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen "DS" Area”