c4 vts 2005 - croissantul viking

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
nutsu
Mesaje: 2
Membru din: Lun Sep 23, 2019 11:22 am
Marca si model masina: c4 vts 2.o

c4 vts 2005 - croissantul viking

Mesaj de nutsu » Joi Oct 17, 2019 4:46 pm

Cuvant inainte
Desi aria asta pare un pic moarta pe forum (bine in general forumurile auto nu mai au aceeasi activitate ca acum multi ani) am zis sa incerc sa-mi tin un mic jurnal de bord, mai mult pentru mine sa contorizez niste lucruri, sa tin minte ce am facut la masina, ce mai e de facut, si cine stie poate primesc si sfaturi pentru unele probleme pentru care nu gasesc raspuns altundeva.
Asa ca o sa incerc o perioada sa scriu niste lucruri aici, ramane sa vedem daca o sa ma tin (asta si in functie de cat timp tin masina, ca deh, sunt realist si stiu ca se poate strica de tot / sa mi se ia de ea / sa ajunga la remat intr-un timp destul de repede.)

Sa incepem
In cautarea mea dupa o masina ieftina cu care sa car cainele de colo-colo si sa mai fac un drum prin afara Bucurestiului, am ales sa fac o alegere mai ciudata si prostuta si sa cumpar un c4 vts din 2005 :mrgreen:. Nu cautam modelul asta, adica nici nu ma uitam dupa Citroen-uri sau alte masini frantuzesti oricum (in topul dorintelor mele era un mazda 3 2.0 16v sau un impreza aspirat 2.0, dar nu gaseam la noi nimic ok). Dar cum imi plac masinile ciudate si mai ales masinile cu un iz de hot-hatch siii cum a fost relativ ieftina, aia e, a ajuns la mine.

E varianta cu 2.0 16v "180", sau na ~170 cai cat ar fi avut de fapt de noua.
De ce am zis alegere prostuta? Nu din cauza ca e 2 litri, ci pentru ca e veche, are ceva kilometrii, nu merg o gramada de chestii pe ea, si ma astept sa mai pice si altele, ca deh, mult plastic + fiabilitate frantuzeasca + multa electronica si multe optiuni nu sunt neaparat cea mai desteapta combinatie.

Am luat-o cu 168755 km pe bord, in realitate dracu stie cat are, cica a intrat in romania cu 68k km in 2009 :ok, adusa din Danemarca, si de atunci a avut un proprietar in Ro, de la care am luat-o eu.
A mers mai mult in Bucuresti, si-a luat doza de tamponari si accidente usoare, asa ca nu arata super bine la exterior. Interiorul asa si asa.

Chestii faine, optiuni care merg, ce imi place:
- e un look mai diferit si imi place, in 2005 a fost sigur un design avangardist fata de ce ofereau ceilalti producatori heh
- xenoanele de fabrica, cu cornering, sunt misto
- plafonul panoramic (desi partea din spate nu se deschide? bine am incercat o data, am vazut ca e agatat/blocat si nu am mai incercat)
- interiorul nu e in stare asa rea, scaunele-s ok, si au reglaj de inaltime, yay. ah si reglajul de inaltime la volan, bun si ala.
- tot la interior e bine ca am cotiera, si e mare, cu spatiu de depozitare. ah si "usita" de la bancheta spate, buna pentru schiuri.
- portbagaj chiar maricel
- manevrabila, misto directia si suspensia, desi probabil mai trebuie sa schimb una alta.
- jantele OEM pe 17 Resolfen
- am volanul mai sporty, si m-am inteles bine cu el fiind fix, indicatoarele cum sunt gandite, vitezometrul, nu m-a deranjat deloc dpdv ergonomie, bine mai condusesem c4-uri in prealabil
- motorul si cutia par ok
- nu-i rea culoarea, Noir Obsidien
- se aude ok sistemul audio

Chestii aiurea sau care imi plac mai putin:
- nu are a 6-a, sau macar a 5-a mai lunga
- nu e insonorizata foarte bine, dupa 120 se aude foarte tare motorul (sau na, oricand treci de 4500 de ture, adica tot din cauza ca nu are a 6-a)
- poate prea rigida suspensia?
- cum ziceam, a mea nu arata asa bine la exterior, un prag infundat, zgarieturi pe ici si colo, un pic de luft la bari. Ah si chederele care nu sunt in cea mai buna stare

Diverse probleme si ce nu merge(a) pe ea (in ordine oarecum de cat de mult ma deranjeaza / prioritati):
- probleme cu AC-ul/clima: la sofer baga numai aer cald -> s-a rezolvat cu kitul de reparatie oficial 1607044080 (as vrea sa inlocuiesc si pe partea pasagerului)
- Tot apare warning light legat de "Low coolant level", de vazut senzorul, dar nu pot sa-l mai scot acum ca am schimbat antigelul si e peste nivelul lui as zice?
- Din cand in cand pe radio incearca sa treaca pe cd, intrerupe ce ascult la radio si se comporta ca si cum ar fi detectat un cd, e enervant
- Oglinzile electrice: nu merg deloc, s-ar putea sa fie ceva simplu gen siguranta, nu am apucat sa ma uit ca deh sunt pe o pozitie totusi ok pentru mine
- Intre 110 si 120 vibreaza o roata
- Indicatorul litrometric, oscileaza intre 3 sferturi de rezervor si rezervor plin, indiferent de cata benzina e
- Motorul oscileaza putin la relanti cand il pornesc acum pe vremea rece, si nu imi place foarte mult nici raspunsul la acceleratie la viteze mai mici, as vrea sa curat corpul clapeta si ce o avea pe post de motoras de relanti (am inteles ca au si ceva senzor magnetic la pedala de acceleratie caruia nu i-ar strica o "curatare"?)
- Apare si warning de "Depolution system faulty" + CEL aprins (proprietarul precedent zice ca pe scanner ar fi de la lambda; aaanyway s-a stins dupa ce am luat-o si am schimbat bujiiile, nu s-a mai aprins pentru urmatoarele 700km parcursi prin afara, dupa 50 de km prin Buc s-a aprins din nou.)
- De stins Service Light-ul, am incercat o procedura de pe net rapida, s-a stins pentru o perioada scurta de timp si a revenit?
- Pe traseul de evacuare are vreo 2 locuri unde probabil a avut fisuri si a fost sudat, cred ca are niste pori; ah si de vazut si finala daca poate fi fixata mai bine
- Senzorii de parcare spate (cica e unul care nu merge)
- Cruise control
- Stergatoarele automate (senzorul de ploaie)

Cam atat, mai adaug daca imi mai amintesc alte probleme :help ::P
Pozica!
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”