Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
La o viteza medie de 40 km/h, s-ar traduce in 208 zile de condus non-stop, sau 9% din viata (de cand am urcat prima oara la volanul masinii), fara timpii petrecuti la semafor
C4 1.6i 16V Berlina
- mihai ham
- Mesaje:290
- Membru din:Mie Iul 06, 2011 11:36 pm
- Marca si model masina:Citroen C3 Picasso,1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:VL
- Localitate:Vâlcea
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Mulți înainte fără probleme.
Interesantă statistica ta(am început și eu să calculez)
Interesantă statistica ta(am început și eu să calculez)
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
La putin timp dupa ultimul mesaj (vezi data), masinuta parea sa dea semne accentuate de oboseala. Avea 203.000 km. M-am tarat cu ea pana intr-un garaj, unde a ramas nemiscata pentru urmatoarele 18 luni!, timp in care am folosit o alta masina, de serviciu.
In noiembrie 2014, cu forte noi, am repus pe picioare masina. Urma si ITP-ul. Bobina de inductie si catalizatorul au fost piesele care i-au provocat bataile de cap. Au fost inlocuite, alaturi de bujii si discuri de farana spate/placute ruginite de la repaus. Facut revizia, RCA si rovinieta si la drum.
In lunile ce au urmat au cedat pe rand si au fost inlocuite: telescoape+flanse spate, actuator pedala frana, biletele+pivoti+capete de bara pe fata, discuri+placute de frana pe fata, radiator clima, reparat cablu contact deschidere hayon spate, schimburi repetate de filtre si ulei.
O singura problema a fost mai dura: la un moment dat, in mers, in acceleratie puternica, in panta in urcare, in oras, a cedat brusc o piesa de ebonita de pe sistemul de racire, parca carcasa de termostat sau asa ceva. Imediat s-a aprins martorul STOP si s-a scurs antigelul pe sosea. Am mers cu grija 5 minute pana la un service unde s-au inlocuit: piesa respectiva, parca si termostatul si s-a refacut antigelul.
Revenind, de o luna de zile am inlocuit distributia (am mers cu ea 113.000 km si parea si dupa uzura curelelor ca este suficient, nefiind originala de fabrica - aceea fiind inlocuita conform cu cartea, la 150 mii in reprezentanta, dar cine stie cu ce aftermarket, de ce sa riscam), pompa apa, pivoti pe fata, ceva garnituri si semeringuri motor pe unde apareau scapari de ulei si sonda lambda - se pare ca asta era responsabila pentru mirosul de benzina care aparea in masina pe timpul verilor, in ultima perioada chiar si mai spre iarna.
Acum avem 264.000 km si aproape 12 ani in care am mancat 3 seturi de anvelope: 2 de vara si 1 de iarna, alternativ, cu o medie generala de 88.000 km/set.
Acum cateva zile, masina a primit incaltari noi. Am ales sa folosesc pentru prima oata de cand conduc, un set de allseason. Am mers pe Torque 205/50/R17 93V XL M+S cu 5 ani garantie generala si 1 an garantie la orice defect prin lovire sau taiere accidentala. Masina se simte excelent cu ele.
Planuri de viitor:
- repar clapeta de redirijare a aerului sus/fata/jos (am vazut ca exista kit de reparatie)
- schimb bujiile, verific bobina de inductie, masina tuseste din cand in cand la acceleratie
- vizita la o clinica de parbrize, mizeria de pe stergatorul sofer a smirgheluit cateva dungi pe parbiz, masina a primit stergatoare noi, dungile n-am putut sa le scot
- verificat senzorii de parcare spate, functioneza cand vor ei, mai cu seama cand este cald
- apar urme usoare de rugina pe la colturile pragurilor spre rotile din spate
- vazut de ce nu ajunge lichid de spalat la luneta
In noiembrie 2014, cu forte noi, am repus pe picioare masina. Urma si ITP-ul. Bobina de inductie si catalizatorul au fost piesele care i-au provocat bataile de cap. Au fost inlocuite, alaturi de bujii si discuri de farana spate/placute ruginite de la repaus. Facut revizia, RCA si rovinieta si la drum.
In lunile ce au urmat au cedat pe rand si au fost inlocuite: telescoape+flanse spate, actuator pedala frana, biletele+pivoti+capete de bara pe fata, discuri+placute de frana pe fata, radiator clima, reparat cablu contact deschidere hayon spate, schimburi repetate de filtre si ulei.
O singura problema a fost mai dura: la un moment dat, in mers, in acceleratie puternica, in panta in urcare, in oras, a cedat brusc o piesa de ebonita de pe sistemul de racire, parca carcasa de termostat sau asa ceva. Imediat s-a aprins martorul STOP si s-a scurs antigelul pe sosea. Am mers cu grija 5 minute pana la un service unde s-au inlocuit: piesa respectiva, parca si termostatul si s-a refacut antigelul.
Revenind, de o luna de zile am inlocuit distributia (am mers cu ea 113.000 km si parea si dupa uzura curelelor ca este suficient, nefiind originala de fabrica - aceea fiind inlocuita conform cu cartea, la 150 mii in reprezentanta, dar cine stie cu ce aftermarket, de ce sa riscam), pompa apa, pivoti pe fata, ceva garnituri si semeringuri motor pe unde apareau scapari de ulei si sonda lambda - se pare ca asta era responsabila pentru mirosul de benzina care aparea in masina pe timpul verilor, in ultima perioada chiar si mai spre iarna.
Acum avem 264.000 km si aproape 12 ani in care am mancat 3 seturi de anvelope: 2 de vara si 1 de iarna, alternativ, cu o medie generala de 88.000 km/set.
Acum cateva zile, masina a primit incaltari noi. Am ales sa folosesc pentru prima oata de cand conduc, un set de allseason. Am mers pe Torque 205/50/R17 93V XL M+S cu 5 ani garantie generala si 1 an garantie la orice defect prin lovire sau taiere accidentala. Masina se simte excelent cu ele.
Planuri de viitor:
- repar clapeta de redirijare a aerului sus/fata/jos (am vazut ca exista kit de reparatie)
- schimb bujiile, verific bobina de inductie, masina tuseste din cand in cand la acceleratie
- vizita la o clinica de parbrize, mizeria de pe stergatorul sofer a smirgheluit cateva dungi pe parbiz, masina a primit stergatoare noi, dungile n-am putut sa le scot
- verificat senzorii de parcare spate, functioneza cand vor ei, mai cu seama cand este cald
- apar urme usoare de rugina pe la colturile pragurilor spre rotile din spate
- vazut de ce nu ajunge lichid de spalat la luneta
C4 1.6i 16V Berlina
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Masina m-a lasat in camp!
In mers la 100 km/h primesc atentionare ”Battery charge or Electrical supply faulty” si in acelasi timp cade sistemul de ventilatie care se opreste complet. Opresc, repornesc si plec mai departe, eroarea a disparut, clima merge. Nu trec 3 minute si se intampla la fel, in mers.
Mai opresc iar cand se raceste in masina, la fel, merge bine 3 minute apoi iar eroare si iar cade clima. Continui tot asa inca 50 de km cu oprit/pornit de mai multe ori cand se face prea rece in masina. La un moment dat fac prea cald brusc, deschid geamul si nu mai pot sa-l inchid, nici restul geamurilor nu mai raspund la comenzi pret de o jumatate de minut, apoi reusesc sa-l inchid.
10 curbe mai incolo bordul incepe sa devina un pom de Craciun, eroare ESP, ABS, airbag-uri ... apar si dispar din curba in curba. Asta cu airbag-urile m-a speriat rau, am dat scaunul mai in spate. Pot sa sara cumva de la vreun scurtcircuit? Ca te cam omoara!
Următoarea curbă pe care am incercat sa o iau a fost un cosmar, a inghetat directia, a murit pompa servo in mers, abia am luat-o si am tras pe dreapta. N-a mai pornit la cheie. Scot borna 10 minute ... porneste. Dar primesc atentionare STOP BREAK FAULTY si toate celalalte ... pornesc singure si stergatoarele. A inghetat frana de tot.
Toate astea s-au intamplat intr-un interval de o ora. Pot sa trag masina dimineata fara servo pe directie, adica fara motorul pornit, numai cu cheia in contact sa nu fie volanul blocat? Asta daca o sa am ceva frana cat de cat.
Ce spuneti, a ce seamana toata nebunia asta?
In mers la 100 km/h primesc atentionare ”Battery charge or Electrical supply faulty” si in acelasi timp cade sistemul de ventilatie care se opreste complet. Opresc, repornesc si plec mai departe, eroarea a disparut, clima merge. Nu trec 3 minute si se intampla la fel, in mers.
Mai opresc iar cand se raceste in masina, la fel, merge bine 3 minute apoi iar eroare si iar cade clima. Continui tot asa inca 50 de km cu oprit/pornit de mai multe ori cand se face prea rece in masina. La un moment dat fac prea cald brusc, deschid geamul si nu mai pot sa-l inchid, nici restul geamurilor nu mai raspund la comenzi pret de o jumatate de minut, apoi reusesc sa-l inchid.
10 curbe mai incolo bordul incepe sa devina un pom de Craciun, eroare ESP, ABS, airbag-uri ... apar si dispar din curba in curba. Asta cu airbag-urile m-a speriat rau, am dat scaunul mai in spate. Pot sa sara cumva de la vreun scurtcircuit? Ca te cam omoara!
Următoarea curbă pe care am incercat sa o iau a fost un cosmar, a inghetat directia, a murit pompa servo in mers, abia am luat-o si am tras pe dreapta. N-a mai pornit la cheie. Scot borna 10 minute ... porneste. Dar primesc atentionare STOP BREAK FAULTY si toate celalalte ... pornesc singure si stergatoarele. A inghetat frana de tot.
Toate astea s-au intamplat intr-un interval de o ora. Pot sa trag masina dimineata fara servo pe directie, adica fara motorul pornit, numai cu cheia in contact sa nu fie volanul blocat? Asta daca o sa am ceva frana cat de cat.
Ce spuneti, a ce seamana toata nebunia asta?
C4 1.6i 16V Berlina
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
- fie bateria si-a dat duhul
- fie alternatorul (sau regulatorul de tensiune de pe el) si-a dat duhul ... asta merge si reconditionat
- fie cureaua de accesorii s-a rupt (asta poti verifica vizual)
Daca poti du-o la un centru de baterii si-ti verifica ei alternatorul. (daca mai porneste pe baterie)
- fie alternatorul (sau regulatorul de tensiune de pe el) si-a dat duhul ... asta merge si reconditionat
- fie cureaua de accesorii s-a rupt (asta poti verifica vizual)
Daca poti du-o la un centru de baterii si-ti verifica ei alternatorul. (daca mai porneste pe baterie)
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Dupa ce am mai citit pe net si sa nu dau 3-4 milioane, cine stie cat, pe o platforma, de dimineata am zis sa incers si am reusit sa imprumut o baterie cat de cat incarcata dar de 55Ah fata de ce am pe masina 70Ah. Totul a fost OK, a pornit cum trebuie, fara erori si m-a tinut cei 14 km de unde ma lasase masina in camp si pana in curtea unui electrician. Probabil alternatorul: perii, diode, zicea.
S-a mirat cand i-am zis ca am mers cateva zeci de Km bune de la prima eroare de parte electrica in bord si pana am ramas si fara curent pentru servo. Am venit fara alternator si cu farurile aprinse + clima cate 3 minute din timp in timp, dovada ca bateria de pe masina era in parametri. Cureaua e la locul ei, pe la sfarsitul verii a fost schimbata, parca impreuna cu distributa.
Revin cu mai multe detalii in zilele urmatoare
S-a mirat cand i-am zis ca am mers cateva zeci de Km bune de la prima eroare de parte electrica in bord si pana am ramas si fara curent pentru servo. Am venit fara alternator si cu farurile aprinse + clima cate 3 minute din timp in timp, dovada ca bateria de pe masina era in parametri. Cureaua e la locul ei, pe la sfarsitul verii a fost schimbata, parca impreuna cu distributa.
Revin cu mai multe detalii in zilele urmatoare
C4 1.6i 16V Berlina
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Am ridicat masina. Regulatorul de tensiune era problema, am si ceva perii PX60 trecute pe deviz. 130 de lei piesele, 140 de lei manopera
C4 1.6i 16V Berlina
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Intre timp am invatat comportamentul masinii, cel cu tusitul/innecatul la turatie mai mare. Daca totusi simt ca treaba asta este mult mai accentuata acum, cand este foarte cald afara, se poate trage o concluzie de unde ar putea sa vina problema?
- bobina de inductie, cumva
- poate sonda lambda ...
C4 1.6i 16V Berlina
- vladut_v
- Mesaje:711
- Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
- Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
C4 1.6i 16V Berlina
-
- Mesaje:4
- Membru din:Mar Dec 19, 2017 5:34 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 white
- Numar Inmatriculare:B666HEL
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
Felicitari!
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM
La cat mai multi!
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4