Mesaj
de vladut_v » Sâm Iul 28, 2018 2:24 pm
La putin timp dupa ultimul mesaj (vezi data), masinuta parea sa dea semne accentuate de oboseala. Avea 203.000 km. M-am tarat cu ea pana intr-un garaj, unde a ramas nemiscata pentru urmatoarele 18 luni!, timp in care am folosit o alta masina, de serviciu.
In noiembrie 2014, cu forte noi, am repus pe picioare masina. Urma si ITP-ul. Bobina de inductie si catalizatorul au fost piesele care i-au provocat bataile de cap. Au fost inlocuite, alaturi de bujii si discuri de farana spate/placute ruginite de la repaus. Facut revizia, RCA si rovinieta si la drum.
In lunile ce au urmat au cedat pe rand si au fost inlocuite: telescoape+flanse spate, actuator pedala frana, biletele+pivoti+capete de bara pe fata, discuri+placute de frana pe fata, radiator clima, reparat cablu contact deschidere hayon spate, schimburi repetate de filtre si ulei.
O singura problema a fost mai dura: la un moment dat, in mers, in acceleratie puternica, in panta in urcare, in oras, a cedat brusc o piesa de ebonita de pe sistemul de racire, parca carcasa de termostat sau asa ceva. Imediat s-a aprins martorul STOP si s-a scurs antigelul pe sosea. Am mers cu grija 5 minute pana la un service unde s-au inlocuit: piesa respectiva, parca si termostatul si s-a refacut antigelul.
Revenind, de o luna de zile am inlocuit distributia (am mers cu ea 113.000 km si parea si dupa uzura curelelor ca este suficient, nefiind originala de fabrica - aceea fiind inlocuita conform cu cartea, la 150 mii in reprezentanta, dar cine stie cu ce aftermarket, de ce sa riscam), pompa apa, pivoti pe fata, ceva garnituri si semeringuri motor pe unde apareau scapari de ulei si sonda lambda - se pare ca asta era responsabila pentru mirosul de benzina care aparea in masina pe timpul verilor, in ultima perioada chiar si mai spre iarna.
Acum avem 264.000 km si aproape 12 ani in care am mancat 3 seturi de anvelope: 2 de vara si 1 de iarna, alternativ, cu o medie generala de 88.000 km/set.
Acum cateva zile, masina a primit incaltari noi. Am ales sa folosesc pentru prima oata de cand conduc, un set de allseason. Am mers pe Torque 205/50/R17 93V XL M+S cu 5 ani garantie generala si 1 an garantie la orice defect prin lovire sau taiere accidentala. Masina se simte excelent cu ele.
Planuri de viitor:
- repar clapeta de redirijare a aerului sus/fata/jos (am vazut ca exista kit de reparatie)
- schimb bujiile, verific bobina de inductie, masina tuseste din cand in cand la acceleratie
- vizita la o clinica de parbrize, mizeria de pe stergatorul sofer a smirgheluit cateva dungi pe parbiz, masina a primit stergatoare noi, dungile n-am putut sa le scot
- verificat senzorii de parcare spate, functioneza cand vor ei, mai cu seama cand este cald
- apar urme usoare de rugina pe la colturile pragurilor spre rotile din spate
- vazut de ce nu ajunge lichid de spalat la luneta
C4 1.6i 16V Berlina