Vaca cu 6 viteze
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
A venit vara. Pneurile arata mai bine decit ma asteptam, deci anul asta avem treaba.
Asa, si de ieri avem intercooler nou, o idee mai mare, si semnificativ mai aratos.
Intercoolerul vechi l-am dat la porc:
Asa, si de ieri avem intercooler nou, o idee mai mare, si semnificativ mai aratos.
Intercoolerul vechi l-am dat la porc:
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Azi vaca implineste 10 ani. La cit mai mult metanol!
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Acum ceva vreme am trimis la largit o galerie de admisie OEM achizitionata cu mai mult timp in urma. In acelasi timp s-a eliminat si sistemul de flaps-uri VTCS care oricum e eficient in primele citeva secunde, sau poate 2 minute la pornirile la rece la temperaturi negative.
Azi am si aranjat putin aceasta galerie si a iesit cam asa:
Modificarile acestei galerii sper sa fie suficiente pentru a ajunge la 500cp.
Azi am si aranjat putin aceasta galerie si a iesit cam asa:
Modificarile acestei galerii sper sa fie suficiente pentru a ajunge la 500cp.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
S-a pus noua galerie, masina porneste, merge si suna normal cum era de asteptat.
De fapt asta cu "merge normal" e destul de relativ, pentru ca se simte lipsa restrictiei de pe admisie: pleaca mai usor si de la turatii mici, in sarcina mare s-a mai salbaticit putin.
Old versus new, pe bancul de lucru unde practic s-a facut toata masina asta de-a lungul vremii:
La galeria de pe masina se vede cum se lupta amestecul de metanol sa treaca de acele flaps-uri, porturile care au flaps avind depuneri de culoare:
Si montajul aproape terminat, dupa citeva ore de chitibusareala si surubareala la un inalt grad de profesionalism si OCD:
Bujiile arata si ele ok, s-au "topit" de la 0.65 la 0.7, inca mai merg vreo 2-3k km:
Rezultatul este unul foarte bun. Parametrii vizati de schimbare au avut o evolutie conform asteptarilor:
Cistigul este inclusiv turatii mici prin oras. Cel mai vizibil e in treapta 3 care e o treapta relativ mare pentru trafic bara la bara, cind se accelereaza de la 30-40kmph (deci 1500-2000rpm).
De fapt asta cu "merge normal" e destul de relativ, pentru ca se simte lipsa restrictiei de pe admisie: pleaca mai usor si de la turatii mici, in sarcina mare s-a mai salbaticit putin.
Old versus new, pe bancul de lucru unde practic s-a facut toata masina asta de-a lungul vremii:
La galeria de pe masina se vede cum se lupta amestecul de metanol sa treaca de acele flaps-uri, porturile care au flaps avind depuneri de culoare:
Si montajul aproape terminat, dupa citeva ore de chitibusareala si surubareala la un inalt grad de profesionalism si OCD:
Bujiile arata si ele ok, s-au "topit" de la 0.65 la 0.7, inca mai merg vreo 2-3k km:
Rezultatul este unul foarte bun. Parametrii vizati de schimbare au avut o evolutie conform asteptarilor:
- boost-ul a scazut de la 320-322kPa la 303-310 pentru acelasi debit de aer. La fel si wastegate duty cycle, cam cu 8-12% ceea ce reduce foarte mult efortul turbinei (mai ales ca una e un plus sau minus de 8% de la 80 la 88% WGDC, si alta e de la 60 la 68 sa zicem);
- valorile de debit de aer de 390g/s (compensat pentru meth, asta inseamna cam 420 pump gas) se ating cu vreo 300rpm mai devreme;
- in urma montarii injectorului mai mare de metanol valorile de amestec au o abatere mica, cam de 0.2-0.5AFR.
Cistigul este inclusiv turatii mici prin oras. Cel mai vizibil e in treapta 3 care e o treapta relativ mare pentru trafic bara la bara, cind se accelereaza de la 30-40kmph (deci 1500-2000rpm).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Vaca cu 6 viteze
Am mai zis? E nebuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun!!!!!!
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
- Razvan C4
- Mesaje:668
- Membru din:Dum Mar 09, 2008 4:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 971 SRM
- Localitate:BRASOV
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Salut.
Ai vopsit jantele sau sunt altele?
Ai vopsit jantele sau sunt altele?
Citroen C4 1,6 16V - 110CP - negru
Honda Ridgeline 3,5-24Valve SOHC VTEC - 250 CP - visiniu
Honda Ridgeline 3,5-24Valve SOHC VTEC - 250 CP - visiniu
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Jantele pentru iarna au aproape 10 ani, cele de vara au 8. Nu stiu ce vezi diferit, vopsit sau schimbat. Fii mai exact
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Ok, cred ca am ajuns la versiunea de soft finala pentru setupul actual. Asta daca si setupul va ramine cel de acum, pentru ca de imbunatatit nu mai pot imbunatati decit turbina, cea actuala fiind deja fortata in afara insulei de eficienta, partial in mod voit (daca crapa punem una mai potenta ).
Valorile de debit de aer se invirt in jurul lui 395-398g/s de aer dupa noua calibrare (care e cu 2% mai pesimista ca cea dinaintea schimbarii galeriei), si pina acum am ajuns o singura data la 400g/s, 402.89 mai exact, adica dupa calibrarea pump gas asta ar fi cam 455.75g/s de aer, adica aproximativ de 2.05 ori peste maximul care se putea obtine in configuratie 100% stock.
In concluzie noul setup a mai permis o crestere de aproximativ 2.5% atit pe zona de mijloc cit si pe zona de capat a plajei de turatie, impingind practic turbina putin peste limita capacitatii sale in zona de maxima eficienta (56lb/min, adica aproximativ 423g/s pump gas, sau 373g/s de aer in echivalentul calibrarii mele de debitmetru cu compensatia pentru metanol).
Pentru a tine sub control cit de cit duty cycle-ul turbinei am coborit putin target-ul de load de la 6000 la 7500rpm, cit sa raminem in zona de "fara flacari in catalizatoare" Sa vedem cum vor arata lucrurile cind temperaturile vor depasi 30C, dar nu vad de ce nu ar fi ok cu noile limite de boost (32PSI, ieri atingind doar 31).
Senzatia in acceleratie in treapta 4 este ca rotile din spate sint trase dupa cele din fata. 60-100mph ieri dimineata a iesit 3.915s usor la deal, deci cresterea e vizibila.
Sesiunea de logging de ieri:
Fata de cind am pus turbina mare, o rulare in treapta 4 intre 3000 si 7000rpm tine la fel de "mult" ca una in treapta 3 acum 5-6 ani, in treapta 3 intre 3000 si 6500rpm:
https://www.youtube.com/watch?v=m4uKyQVvinc" onclick="window.open(this.href);return false;
...Sau asta care ar fi echivalentul ultimei parti a clipului de ieri in care initial nu aveam de gind sa accelerez si in 5, deci am ezitat mai bine de o secunda.
https://www.youtube.com/watch?v=zT5Sozr-FF0" onclick="window.open(this.href);return false;
In perioada aia vaca scotea 345cp pe dyno:
https://www.youtube.com/watch?v=ubQSUKl729s" onclick="window.open(this.href);return false;
Valorile de debit de aer se invirt in jurul lui 395-398g/s de aer dupa noua calibrare (care e cu 2% mai pesimista ca cea dinaintea schimbarii galeriei), si pina acum am ajuns o singura data la 400g/s, 402.89 mai exact, adica dupa calibrarea pump gas asta ar fi cam 455.75g/s de aer, adica aproximativ de 2.05 ori peste maximul care se putea obtine in configuratie 100% stock.
In concluzie noul setup a mai permis o crestere de aproximativ 2.5% atit pe zona de mijloc cit si pe zona de capat a plajei de turatie, impingind practic turbina putin peste limita capacitatii sale in zona de maxima eficienta (56lb/min, adica aproximativ 423g/s pump gas, sau 373g/s de aer in echivalentul calibrarii mele de debitmetru cu compensatia pentru metanol).
Pentru a tine sub control cit de cit duty cycle-ul turbinei am coborit putin target-ul de load de la 6000 la 7500rpm, cit sa raminem in zona de "fara flacari in catalizatoare" Sa vedem cum vor arata lucrurile cind temperaturile vor depasi 30C, dar nu vad de ce nu ar fi ok cu noile limite de boost (32PSI, ieri atingind doar 31).
Senzatia in acceleratie in treapta 4 este ca rotile din spate sint trase dupa cele din fata. 60-100mph ieri dimineata a iesit 3.915s usor la deal, deci cresterea e vizibila.
Sesiunea de logging de ieri:
Fata de cind am pus turbina mare, o rulare in treapta 4 intre 3000 si 7000rpm tine la fel de "mult" ca una in treapta 3 acum 5-6 ani, in treapta 3 intre 3000 si 6500rpm:
https://www.youtube.com/watch?v=m4uKyQVvinc" onclick="window.open(this.href);return false;
...Sau asta care ar fi echivalentul ultimei parti a clipului de ieri in care initial nu aveam de gind sa accelerez si in 5, deci am ezitat mai bine de o secunda.
https://www.youtube.com/watch?v=zT5Sozr-FF0" onclick="window.open(this.href);return false;
In perioada aia vaca scotea 345cp pe dyno:
https://www.youtube.com/watch?v=ubQSUKl729s" onclick="window.open(this.href);return false;
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Cosma Adrian
- Mesaje:1108
- Membru din:Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
- Numar Inmatriculare:SJ-45-ADY
- Localitate:Zalau
- Contact:
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Dupa schimbarea galeriei de admisie am inceput usor-usor sa "alerg" dupa 500cp. Intr-un punct al acestei calatorii vaca a inceput sa dezvolte un simptom numit "spark blow-out" "boost blow-out". Practic odata cu marirea boost-ului de la 31-ish PSI spre 32PSI plus ceva mai mult aer cu noua galerie portata plus ceva mai mult mix de apa/metanol de la injectorul cam cu 30% mai mare amestecul a inceput sa stinga efectiv scinteia de la bujii,similar cu vintul care bate in luminare.
Drept urmare solutia este inlocuirea arcurilor de la bobinele de inductie cu tija solida de cupru de 5mm diametru.
Dupa zile intregi in care am cautat cablu FY25 unifilar si nu am gasit (doar FY16 care are diametrul de 4.2mm) am dat peste o firma locala care serviseaza si produce transformatoare. Mai aveau ramas pe undeva niste fir emailat de 5mm diametru.
Noul fir are o rezistenta mai mica decit arcul de otel din bobina si are si capacitatea de a transporta mult mai mult curent (amperaj), insa in cazul bobinelor marimea relevanta este tensiunea.
Asadar am scos bobinele...
...Am evaluat vizual si tactil sirma de cupru...:
Am pregatit atelierul incropit pe birou linga tastatura special in asteptarea acestui eveniment...:
Cu toate pregatite ne putem apuca de bricolat:
Incoming WIN:
Securing the WIN:
Dupa ce am asamblat bobinele mi-am dat seama ca-s murdare, asa ca le-am curatat cu vesnica periuta uzata de dinti si apoi le-am lustruit cu un prosop de hirtie jilav.
WIN:
In urma probei de drum de azi noapte (am pus bobinele inapoi pe masina pe la 00:30) pot spune ca problema e rezolvata. Acum putem inainta la 32PSI. ori 500cp, ori ridicam/spargem chiulasa si mai facem odata motorul
Drept urmare solutia este inlocuirea arcurilor de la bobinele de inductie cu tija solida de cupru de 5mm diametru.
Dupa zile intregi in care am cautat cablu FY25 unifilar si nu am gasit (doar FY16 care are diametrul de 4.2mm) am dat peste o firma locala care serviseaza si produce transformatoare. Mai aveau ramas pe undeva niste fir emailat de 5mm diametru.
Noul fir are o rezistenta mai mica decit arcul de otel din bobina si are si capacitatea de a transporta mult mai mult curent (amperaj), insa in cazul bobinelor marimea relevanta este tensiunea.
Asadar am scos bobinele...
...Am evaluat vizual si tactil sirma de cupru...:
Am pregatit atelierul incropit pe birou linga tastatura special in asteptarea acestui eveniment...:
Cu toate pregatite ne putem apuca de bricolat:
Incoming WIN:
Securing the WIN:
Dupa ce am asamblat bobinele mi-am dat seama ca-s murdare, asa ca le-am curatat cu vesnica periuta uzata de dinti si apoi le-am lustruit cu un prosop de hirtie jilav.
WIN:
In urma probei de drum de azi noapte (am pus bobinele inapoi pe masina pe la 00:30) pot spune ca problema e rezolvata. Acum putem inainta la 32PSI. ori 500cp, ori ridicam/spargem chiulasa si mai facem odata motorul
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Spark blow-out fixed. Chu-Chu turbo noises included FTW!
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Dupa modificarea bobinelor de inductie se pare ca am reusit sa mai indes inca vreo 0.5-0.75 grade de avans "acolo unde conteaza". Asadar 60-100mph 3.915s acum vara, de la 3.92s. Si 80-192 pe bord (cam 72-178) in 230m in treapta 4.
https://www.google.com/maps/dir/'47.310 ... 089871!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.com/maps/dir/'47.310 ... 089871!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
La rasarit:
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
220k cu vaca!
De ieri avem si planetare noi:
...si s-a pus o caseta de directie refacuta acum vreo 2 ani, cea de pe masina avea un clampanit ciudat pe dreapta (pe care insa nu-l simteam in volan, dar cum clampanitul a fost acolo desi s-a schimbat absolut tot din suspensie am banuit ca e de la caseta si asa se pare ca a fost):
Cu ocazia asta am umblat si la geometrie. Am micsorat convergenta cu 3 minute pe fiecare parte (de la +6 minute la +3 minute) pentru a da o stabilitate mai mare pe frinare si o neutralitate mai buna pe frinarea in viraj (unde masina tindea sa supravireze pe frinare) si am redus caderea cu aproximativ 8 minute (de la -1 grad 31 minute la -1 grad si vreo 20-23 minute) pentru o stabilitate mai buna in virajele lente cu bracare mare (gen <60kmph). Aderenta in virajele rapide nu pare sa se fi modificat.
Geometria spatelui a ramas la fel.
De ieri avem si planetare noi:
...si s-a pus o caseta de directie refacuta acum vreo 2 ani, cea de pe masina avea un clampanit ciudat pe dreapta (pe care insa nu-l simteam in volan, dar cum clampanitul a fost acolo desi s-a schimbat absolut tot din suspensie am banuit ca e de la caseta si asa se pare ca a fost):
Cu ocazia asta am umblat si la geometrie. Am micsorat convergenta cu 3 minute pe fiecare parte (de la +6 minute la +3 minute) pentru a da o stabilitate mai mare pe frinare si o neutralitate mai buna pe frinarea in viraj (unde masina tindea sa supravireze pe frinare) si am redus caderea cu aproximativ 8 minute (de la -1 grad 31 minute la -1 grad si vreo 20-23 minute) pentru o stabilitate mai buna in virajele lente cu bracare mare (gen <60kmph). Aderenta in virajele rapide nu pare sa se fi modificat.
Geometria spatelui a ramas la fel.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Dupa montarea celui de-al doilea injector de WMI - mission accomplished: 476whp adica 509bhp la volanta, 711Nm.
60-100mph treapta 4 in 4.62s.
222222 km:
Urmeaza etrieri cu 4 pistoane de la CorkSport. Pe partea de motor mai nimic pentru ca am ajuns la limita sistemului de injectie, a turbinei, a galeriilor si a esapamentului. La toate limitele adica
60-100mph treapta 4 in 4.62s.
222222 km:
Urmeaza etrieri cu 4 pistoane de la CorkSport. Pe partea de motor mai nimic pentru ca am ajuns la limita sistemului de injectie, a turbinei, a galeriilor si a esapamentului. La toate limitele adica
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!