Vaca cu 6 viteze
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Dupa mai multe cereri (dublate oarecum si de o intentie de-a mea) m-am hotarit sa fac un jurnal pentru mazda in care sa va descriu succint "viata la bord" si in afara lui.
De pe 24 Aprilie 2008 rablamentul atomic s-a facut cu o surioara, mazda 3 mps, culoare Cosmic Blue. Din cauza modului cum trage si rage pe sosea i-am spus ca e o vaca (dar nu ca fulga). Dupa aia rablamentul a inceput sa stea si sa se coaca la soare, motiv pentru care a inceput sa se ceara pentru adoptie, lucru care s-a si intimplat dupa ce i-am inlaturat acele zgirieturi de peportiera facute de un manelist prost.
Despre vaca (deci nu "vacuta", sa nu va aud, ca nu are nimic in comun cu o simpla vitica)...:
Ce are:
- 260CP, turbo 2.3 litri DISI (Direct Injection Spark Ignition), cuplu mai mare si decit al unor motoare diesel de aceeasi cilindree (380N*m), tractiune fata;
- diferential cu alunecare limitata, astfel cei 260CP/380Nm chiar ajung jos si fara sa ai cine stie ce torque steering (in tr. 1 e limitata la vreo 220cp si 320N*m iar in tr. 2 la 350N*m);
- reputatia de cea mai puternica compacta hatch de serie cu tractiune fata si capacitatea de a-ti tine plaminii lipiti de luneta de la 0 pina pe la vreo 210Kmph;
- stabilitate de invidiat, manevrabilitate excelenta (daca nu se pune problema sa driftezi o impreza wrx sau lancer ralliart ramin oricind in urma) si capacitatea de a se pune oricind cu lancer evo si impreza wrx sti (in fata carora pierde dar deloc rusinos);
- dotari rezonabile (climatizare monozona, magazie 6 cd-uri, tapiterie mixta cu inscriptia "MPS", sistem audio bose destul de performant, jante de 18", portbagaj incapator, cred ca mai incapator o idee decit la c4, praguri, spoilere si eleron specifice, un torpedou imens, daca-mi iau mita acolo am s-o pun, poa' sa doarma linistita, faruri xenon + spalator, si altele);
- pozitia de condus poate fi coborita dupa bunul plac, scaunele au o sustinere laterala buna, samd.
Ce nu are si simt lipsa:
- plasa de bagaje (si nici nu prea pot pune);
- pilot automat (doar versiunile pentru austria si germania vin implicit cu asta, la noi nu e disponibila optiunea si am aflat dupa aia ca as fi putut comanda una cu pilot).
Ce nu are si nici nu simt lipsa: nimc.
Cum se conduce:
- mai complicat decit C4;
- daca nu esti atent faci tunel prin tot ce ai in fata;
- condusul vine si mai complicat pentru ca si in aglomeratie se gasesc tot felul de viteji care "vor sa se dea frate";
- cind frinezi tre' sa te uiti si in spate sa nu te pupe aia (ABS-ul este destul de agresiv, suspensiile ajuta si ele, distanta de oprire este mult mai scurta decit la C4 berlina);
- daca o calci agresiv iti maninca benzina din rezervor si incepe sa zbiare dupa inca un plin uitindu-se la tine in timp ce se linge pe la bot;
- senzatiile la volan sint detul de tari atunci cind vrei sa ti le provoci, in acelasi timp esti si in siguranta. Nu as mai prea putea renunta la asa ceva...
Cum te simti in ea: foarte bine. Clima trebuie data cu un grad mai sus decit dadeam la C4 pentru ca e o idee mai agresiva, confortul e ok chiar si pe drumuri denivelate. Evident simti mult mai "bine" orice imperfectiune din asfalt, dar se poate trai cu asta Interiorul nu e la fel de calduros ca cel de la C4, insa e ca si cum ai compara un ps desktop cuun laptop.
Intretinere:
- ca de obicei consumul urban indicat pe computerul de bord la masinile pe care le pedalez eu e mai mic decit scrie in specificatii. La 3MPS consumul urban e dat de 13.5, mie-mi iese undeva intre 10.5 si 12. Cel extra e declarat de 7.5, nu am scos decit o singura data 7.8, in rest 8.2-8.4.
- prima revizie a fost la 5000, urmatoarea o sa fie la 15000 (acusica avind in vedere ca deja am 12000 cu ea), si dupa aia la 30k. E ok din 15 in 15, asa faceam si la C4;
- rezervorul pentru lichidul de spalare este mic, de 3 litri, si cum odata la 5 pisari pe parbriz pisa si farurile te poti trezi ca vrea si de ala.
Probleme:
- ??;
- lamelele de la stergatoare lasa dire. Inca din primele 2 zile de mers cu ea. Nu sint ciupite, pur si simplu s-au curbat/arcuit pe portiuni de 1-2mm;
- da, greieri. Si nu dupa 1500km, dupa 100. Am doar unul in bord undeva;
- 4 zgirieturi abia vizibile, 2 facute de mine (am deschis porbagajul si am dat intr-o usa de la garaj, in Salzburg am dat cu fusta spoilerului fata peste un ciot de delimitare a locurilor de parcare si s-a zgiriat si spoilerul putin) si 2 de diversi (una pe spoilerul spate, ori m-a muscat un ciine ori am luat o sirma ceva pe sosea, si una pe spoilerul fata, probabil a parcat unul care dormea la volan);
- probleme de vizibilitate: manelistii se pierd intr-un punct pe luneta, nu stiu de la ce e asta, cred ca de la benzina ;
Nu mi s-a parut sa aiba acea functie a computerului de bord de memorare/invatare a stilului de mers, ceea ce e foarte ok. Daca te tirii prin trafic si dupa aia o calci brusc se comporta ca atare.
Poze:
De pe 24 Aprilie 2008 rablamentul atomic s-a facut cu o surioara, mazda 3 mps, culoare Cosmic Blue. Din cauza modului cum trage si rage pe sosea i-am spus ca e o vaca (dar nu ca fulga). Dupa aia rablamentul a inceput sa stea si sa se coaca la soare, motiv pentru care a inceput sa se ceara pentru adoptie, lucru care s-a si intimplat dupa ce i-am inlaturat acele zgirieturi de peportiera facute de un manelist prost.
Despre vaca (deci nu "vacuta", sa nu va aud, ca nu are nimic in comun cu o simpla vitica)...:
Ce are:
- 260CP, turbo 2.3 litri DISI (Direct Injection Spark Ignition), cuplu mai mare si decit al unor motoare diesel de aceeasi cilindree (380N*m), tractiune fata;
- diferential cu alunecare limitata, astfel cei 260CP/380Nm chiar ajung jos si fara sa ai cine stie ce torque steering (in tr. 1 e limitata la vreo 220cp si 320N*m iar in tr. 2 la 350N*m);
- reputatia de cea mai puternica compacta hatch de serie cu tractiune fata si capacitatea de a-ti tine plaminii lipiti de luneta de la 0 pina pe la vreo 210Kmph;
- stabilitate de invidiat, manevrabilitate excelenta (daca nu se pune problema sa driftezi o impreza wrx sau lancer ralliart ramin oricind in urma) si capacitatea de a se pune oricind cu lancer evo si impreza wrx sti (in fata carora pierde dar deloc rusinos);
- dotari rezonabile (climatizare monozona, magazie 6 cd-uri, tapiterie mixta cu inscriptia "MPS", sistem audio bose destul de performant, jante de 18", portbagaj incapator, cred ca mai incapator o idee decit la c4, praguri, spoilere si eleron specifice, un torpedou imens, daca-mi iau mita acolo am s-o pun, poa' sa doarma linistita, faruri xenon + spalator, si altele);
- pozitia de condus poate fi coborita dupa bunul plac, scaunele au o sustinere laterala buna, samd.
Ce nu are si simt lipsa:
- plasa de bagaje (si nici nu prea pot pune);
- pilot automat (doar versiunile pentru austria si germania vin implicit cu asta, la noi nu e disponibila optiunea si am aflat dupa aia ca as fi putut comanda una cu pilot).
Ce nu are si nici nu simt lipsa: nimc.
Cum se conduce:
- mai complicat decit C4;
- daca nu esti atent faci tunel prin tot ce ai in fata;
- condusul vine si mai complicat pentru ca si in aglomeratie se gasesc tot felul de viteji care "vor sa se dea frate";
- cind frinezi tre' sa te uiti si in spate sa nu te pupe aia (ABS-ul este destul de agresiv, suspensiile ajuta si ele, distanta de oprire este mult mai scurta decit la C4 berlina);
- daca o calci agresiv iti maninca benzina din rezervor si incepe sa zbiare dupa inca un plin uitindu-se la tine in timp ce se linge pe la bot;
- senzatiile la volan sint detul de tari atunci cind vrei sa ti le provoci, in acelasi timp esti si in siguranta. Nu as mai prea putea renunta la asa ceva...
Cum te simti in ea: foarte bine. Clima trebuie data cu un grad mai sus decit dadeam la C4 pentru ca e o idee mai agresiva, confortul e ok chiar si pe drumuri denivelate. Evident simti mult mai "bine" orice imperfectiune din asfalt, dar se poate trai cu asta Interiorul nu e la fel de calduros ca cel de la C4, insa e ca si cum ai compara un ps desktop cuun laptop.
Intretinere:
- ca de obicei consumul urban indicat pe computerul de bord la masinile pe care le pedalez eu e mai mic decit scrie in specificatii. La 3MPS consumul urban e dat de 13.5, mie-mi iese undeva intre 10.5 si 12. Cel extra e declarat de 7.5, nu am scos decit o singura data 7.8, in rest 8.2-8.4.
- prima revizie a fost la 5000, urmatoarea o sa fie la 15000 (acusica avind in vedere ca deja am 12000 cu ea), si dupa aia la 30k. E ok din 15 in 15, asa faceam si la C4;
- rezervorul pentru lichidul de spalare este mic, de 3 litri, si cum odata la 5 pisari pe parbriz pisa si farurile te poti trezi ca vrea si de ala.
Probleme:
- ??;
- lamelele de la stergatoare lasa dire. Inca din primele 2 zile de mers cu ea. Nu sint ciupite, pur si simplu s-au curbat/arcuit pe portiuni de 1-2mm;
- da, greieri. Si nu dupa 1500km, dupa 100. Am doar unul in bord undeva;
- 4 zgirieturi abia vizibile, 2 facute de mine (am deschis porbagajul si am dat intr-o usa de la garaj, in Salzburg am dat cu fusta spoilerului fata peste un ciot de delimitare a locurilor de parcare si s-a zgiriat si spoilerul putin) si 2 de diversi (una pe spoilerul spate, ori m-a muscat un ciine ori am luat o sirma ceva pe sosea, si una pe spoilerul fata, probabil a parcat unul care dormea la volan);
- probleme de vizibilitate: manelistii se pierd intr-un punct pe luneta, nu stiu de la ce e asta, cred ca de la benzina ;
Nu mi s-a parut sa aiba acea functie a computerului de bord de memorare/invatare a stilului de mers, ceea ce e foarte ok. Daca te tirii prin trafic si dupa aia o calci brusc se comporta ca atare.
Poze:
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
-
- Membru 'tunat'
- Mesaje:1296
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 10:23 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Vaca cu 6 viteze
Frumos scris... Eu de obicei nu citesc ce e scris lung, dar acum da
Felicitari pentru vacutza!
Felicitari pentru vacutza!
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
eu ma pot lauda ca am fost printre primii care a vazut-o live Urarile au fost facute la data respectiva...
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- Mr_kokaa
- Maniac
- Mesaje:3491
- Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
- Numar Inmatriculare:TSE
- Localitate:Bucuresti - Ctza
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
@mituc
bravos nenea
asa rezentare
da unde-i rablamentu ? l-ai vindut macar in familie ?
bravos nenea
asa rezentare
da unde-i rablamentu ? l-ai vindut macar in familie ?
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Unde e? Citeste viewtopic.php?f=16&t=1126&start=105" onclick="window.open(this.href);return false;Mr_kokaa scrie:@mituc .....
da unde-i rablamentu ? l-ai vindut macar in familie ?
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr_kokaa
- Maniac
- Mesaje:3491
- Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
- Numar Inmatriculare:TSE
- Localitate:Bucuresti - Ctza
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
exact ce banuiam .. a vandut rablamentul !
merci pasare
deci rablamentul are "buletin" de Bucuresti nu ? a aflat careva ce numar sa-l trecem pe aici viewtopic.php?f=40&t=47&start=1800" onclick="window.open(this.href);return false;
merci pasare
deci rablamentul are "buletin" de Bucuresti nu ? a aflat careva ce numar sa-l trecem pe aici viewtopic.php?f=40&t=47&start=1800" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;
- DMX
- Fan C4
- Mesaje:1900
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
- Marca si model masina:Saab
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Frumusel ...cam greu de controlat 260 CP cu tractiune fata ....
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Vaca cu 6 viteze
e ceva ciudat cu masinile astea...nu prea se vand spre deosebire de clasicele GTI-uri etc etc. MPS,Megane F1 Clio Rs una din ele va fi in viitor si a mea
- DMX
- Fan C4
- Mesaje:1900
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
- Marca si model masina:Saab
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Sincer GTI ca design mi se pare mult peste Mazda 3 MPS .... strict ca design ....
Megane RS iar mi se pare mult peste ... MPS .... mps trebuie lucrat mai mult la design e prea "soft" ptr o masina de 260 CP
Megane RS iar mi se pare mult peste ... MPS .... mps trebuie lucrat mai mult la design e prea "soft" ptr o masina de 260 CP
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
MPS este cumva leul in blana de iepure. Nu da participantilor la trafic nici o idee despre ceea ce stie si poate. Si este extrem de frumos cand "se da" la tine vreun manelist care si-a luat un VW cu vreo 180 caluti SH din Deutchland (sau mai nou de la vecinii de la sud de Dunare), si care zice: "Mazda 3 ... o fac cu ochii inchisi", si ramane perplex cand o vede cum dispare la zenit
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- PsH
- PasHa
- Mesaje:1662
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 7:25 am
- Numar Inmatriculare:B 58 HDI
- Localitate:Bucuresti/Galati
Re: Vaca cu 6 viteze
cam la cateva zile dupa ce si-a luat frate-miu acelasi specimen de vaca, am facut o mica plimbarica cu ea noaptea si o ceafa groasa cu X5-4.4i si-a cam luat-o de la semafor, si dupa fata... nu prea ii venea sa creada, true sleeper
- Shadow
- AfterDark Racing Club
- Mesaje:3159
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Nenea Mituc...cand facem o sedinta foto cu 2 japoneze???
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Cit consuma a mea: http://www.spritmonitor.de/en/detail/266351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cit consuma altele asemenea in diverse conditii de trafic: http://www.spritmonitor.de/en/detail/210488.html" onclick="window.open(this.href);return false; - asta e in bucuresti.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &minkm=500" onclick="window.open(this.href);return false;
Cit consuma altele asemenea in diverse conditii de trafic: http://www.spritmonitor.de/en/detail/210488.html" onclick="window.open(this.href);return false; - asta e in bucuresti.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &minkm=500" onclick="window.open(this.href);return false;
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Vaca cu 6 viteze
Pentru ca a fost cuminte, de voltvaganari umilitoare si foarte ascultatoare azi ducem vaca cu tot cu cele 6 viteze ale ei la revizia de 15k km. Momentan are vreo 13150, deci azi o sa treaca de 13500. Poate mai dupa amiaza o sa pun niste poze cu burta masinii.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!