Vaca cu 6 viteze

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje: 6544
Membru din: Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare: B-88-
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de commandorsteel » Joi Dec 29, 2016 8:26 am

Mituc, sigur nu este CRIC ?? :shock:

Pune si tu poze cu el montat pe masina... :hi
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Joi Dec 29, 2016 11:01 am

Sper ca astea sa fie satisfacatoare, doar ca mace lucru nu vezi, doar un schimbator de viteze :)

ImagineImagineImagine
ImagineImagine

Mansonul si nuca sint noi, doar ca singurul indiciu pentru manson este ca-i mai drept. Celalalt a mers 200k km si daca o sa-l vrea cineva (cu mazda) sa i-l donez va mai merge ceva vreme, in functie de cita crema va vedea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2198
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de Norishor » Joi Dec 29, 2016 8:39 pm

Sa-l stapaneasca sanatoasa! :D
Ai facut vacutza fericita :drive
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Dum Ian 01, 2017 10:15 pm

Noul schimbator este perfect si senzational. Opune o rezistenta mai mica decit cel de la Cobb cu aceleasi setari de inaltime si cursa (evident se poate face si Cobb-ul sa se simta la fel, insa cu o inaltime usor mai mare). Este atit de bun incit data viitoare cind dau jos ceva pe acolo voi trage o linie sa stiu unde era sa-l pun exact la fel.


Mai putin perfect este asta:
ImagineImagineImagineImagine

Ieri am completat cu vreo 20-30ml de lichid de frina si azi dupa ce am condus masina vreo 60km a ramas la acelasi nivel. Nu stiu daca problema se va agrava sau daca a fost doar temporara cit a fost ambreiajul SouthBend foarte foarte rigid pe ultima parte a cursei pedalei. Pompa de ambreiaj are 200k km fiind de o virsta cu masina, e posibil sa se ceara la pensie dupa ce l-am bombardat de-a lungul vietii cu doua ambreiaje destul de rigide.

Acum ca am schimbator pot sa vad si mai bine cit de docil este ambreiajul si cit de progresiv si previzibil. Extraordinar! Este semnificativ mai dur decit cel de fabrica, chiar mai dur decit ambreiajul pe care-l am pe Smart-ul ForFour (nevasta'mea ma biriia la cap ca am masina de domnisoara cu ambreiaj prea moale, si ca ambreiajul ei e mai bun si are un feeling mai bun, etc, mi-am luat-o peste nas de era sa fac o tumba pe spate), acum am si eu ambreiaj barbatesc.
Confortul interior e o idee mai nasol decit inainte pentru ca acum am suportul motor central de la Cobb care e mai rigid decit cel de la CorkSport cu garniturile 70DURO, insa cam cum era cu garniturile 80DURO atit cit au fost intregi la cap.

Ma gindesc sa caut niste pneuri mai inguste, raspunsul la schimbarile de directie cu pneurile 205/50/r17 fiind absolut fenomenal. Insta-steer! Insa nu stiu cit de mare va fi diferenta de la 225/40 inapoi la 215/45 respectiv cit de mult voi fi penalizat pe partea de aderenta mai ales laterala. Ma mai gindesc...
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2198
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de Norishor » Lun Ian 02, 2017 11:26 am

Imagineaza-ti ca la C2 am bieleta anticuplu (antibalans) de duritate 95A. Powerflex Black. S-a simtit diferenta fata de stoc, incredibil de mult, dar si vibratiile in ... fund. :ok
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Vin Ian 06, 2017 1:41 pm

A ajuns si downpipe-ul de la Ultimate Racing cu catalizator mai serios care rezista pina la flacari de 750hp. Catalizatorul e un Magnaflow 59956 care ar trebui sa fie la fel de bun ca cel pe care-l am acum, insa mai rezistent.

ImagineImagineImagine
ImagineImagineImagine
ImagineImagine

Acum trebuie sa fac rost de banda termoizolanta ca s-o imbrac si in primavara o punem pe masina.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Mar Ian 10, 2017 10:28 pm

Deci eu cam asa zic ca e:

Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Sâm Ian 28, 2017 10:14 am

E iarna asa ca lucrurile se misca mai greu putin.
Pentru ca avem cam 1400km de la rebuild si cam 1000km cu uleiul actual am zis ca daca e sa-l schimbam macar sa-i dam ceva sens vietii lui.
Acum vreo saptamina am scos masina la o plimbare dupa o stationare de vreo 18 de zile. Dupa vreo 60km parcursi am zis ca ar fi timpul sa apas pedala din dreapta la fund. Am ales treapta 5 pentru ca la cit nisip e pe jos pneurile de 205cm sigur se vor invirti in gol intr-a 4-a. A fost un moment de ingrijorare mai mult decit a fost unul de satisfactie:


Nu aveam nici tableta nici laptopul la mine, doar dashdaq-ul care are o rezolutie de logging destul de scazuta. A doua zi a nins asa ca am putut sa revin abia 6 zile mai tirziu:


Se pare ca "butt-dyno"-ul din dotare este cit se poate de exact si am estimat corect ca acea rulare in treapta 5 s-a simtit de parca ar fi fost facuta in treapta 4.
Asta este o rulare in treapta 4 de asta vara (aveam mai multe, dar pentru ca cei de la Versatuner au bagat abia prin Octombrie calibrarea pentru senzorul de boost CorkSport am sters mai multe loguri, insa cumva asta a ramas intr-un email, si e ultimul log cu acel motor care apoi a plesnit pe 8 Septembrie, log care arata foarte bine fara sa dea nimic de banuit despre ce va urma):

Imagine

Si in treapta 5:

Imagine

Deci treapta 5 e chiar mai rapida decit era 4 :) 140-180 in 4 se intimpla in 242.014-238.234=3.78s, cu noul motor in 5 se intimpla in 324.99-321.402=3.588s.

Deocamdata am zis ca nu trec de 6000rpm pentru ca nu am nici loc, nici pneuri si nici ulei de care trebuie si mai vreau sa mai rodez putin motorul inainte de a face alte masuratori. Dar pe grafic se vede ca puterea se duce continuu si usor in sus.

Imagine

De ce (presupun):
- volanta mai usoara cu siguranta are un aport;
- pistoanele sint dintr-un material diferit care permite tolerante mai strinse, deci teoretic ar trebui sa fie un plus de compresie acolo;
- catchcan-ul care prinde vaporii de ulei, apa si carburant si nu-i mai lasa sa intre inapoi in carter sa creeze presiuni care s-ar opune miscarii pistoanelor;
- arcurile mai tari la valve nu sint sigur ca au ceva de-a face cu treaba asta desi este posibil.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Sâm Mar 18, 2017 7:56 pm

202k km cu vaca si avem geometrie noua (ma rog, aceeasi de data trecuta care s-a schimbat putin dupa demontarea puntii cind s-a umblat la motor), downpipe nou mai largut in partea turbinei cu catalizator nespart :) , pompa noua de ambreiaj, si pentru ca in urma popaselor prin service m-am pricopsit cu un miros de diesel pe scaunul soferului si cel al pasagerului din spatele soferului azi am facut si o curatare cu insertie/extractie pe toata tapiteria textila si mochete.

Noul downpipe face ca turbina sa se auda mult mai bine facind experienta condusului si mai incintatoare :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Dum Mar 19, 2017 7:37 pm

mituc scrie:Noul downpipe face ca turbina sa se auda mult mai bine facind experienta condusului si mai incintatoare :)
Deci m-am intors azi din bucuresti inapoi spre iasi. Noua turbina e de-a dreptul diabolica, turbina care acum boost de-mi intra instalatia de metanol si la 2800rpm.
Dupa ce asta iarna am constatat ca dupa instalarea noului motor masina accelereaza in treapta 5 ca inainte in 4, azi am avut surpriza sa constat ca eram deja in treapta 6 cind la 2800-2900rpm am vazut pe ceasul de boost ca instalatia de metanol baga de zor masina plecind de parca ar fi fost in 5.

Zgomotul in interior este marisor insa neschimbat dupa instalarea noului downpipe, ma inteleg cu pasagerii de pe locurile din spate vorbind normal si la 150Kmph daca merg constant, nu trebuie sa zbieram, sa repetam, muzica e in continuare pe acelasi volum ca in ziua 0 de cind am luat masina.

Acuma tre' sa fac niste loguri sa vad pe la ce turatie face asta spool, ca a inceput sa plece cam din orice pozitie.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Lun Mar 27, 2017 4:25 pm

Simbata am scos vaca la prima sesiune de logging mai serioasa, si FAIL, am facut logurile cu profilul diferit, era cel de calibrare al debitmetrului in loc de cel pentru performanta.

Insa ce am vazut:
- debitmetrul e calibrat perfect, mai bine decit era calibrat din fabrica pentru admisia OEM. Ultima calibrare am facut-o anul trecut prin vara, o las asa pentru ca este absolut ocedistic de perfecta.
- debitul de aer s-a apropiat de 400g/s (398g/s). Daca s-ar folosi scalarea pentru benzina de pompa fara injectie metanol atunci 396.2g/s inseamna 424.6g/s pump gas. Adica daca s-ar merge cu avansul pentru benzina de pompa, cam 10.5-11 grade la 6000rpm si cam 12 la 6500rpm, la 424g/s de aer s-ar obtine cam 440cp. Cum se merge cu avans de 14 la 6000 si 18 grade pe la 6600-6700... holy power, nu stiu si nu vreau sa ma arunc in estimari nerealiste dar treaba e cit se poate de serioasa. Sa zicem ca are 450 si gata.
- asfaltul rece si plin de praf ofera senzatii tari cam in orice treapta mai putin 6. Adica poate si in 6, dar nu am incercat.
- softul va ramine cel de acum, insa pe guardian angel a trebuit sa maresc limita de boost de la 31 la vreo 33PSI. Desi in loguri nu am vazut mai mult de 310kPa absolut, adica aproximativ 30PSI de boost...
- Masina merge absolut salbatic, orice iti imaginezi pe strada se incadreaza perfect in limitele tangibile si rezonabile, atit ca acceleratie cit si ca aderenta laterala.

Cam atit dureaza 90-190 pe vitezometrul on-board (deci cam 84-175 GPS) in treapta 4 (vreo 5.5-6 secunde):
https://www.youtube.com/watch?v=RNnErnIm_mY" onclick="window.open(this.href);return false;

...si cam atit un 110-230 (tot pe vitezometru, cam 100-212) in treapta 5 (cam 9 secunde):
https://www.youtube.com/watch?v=edR-sCQeanE" onclick="window.open(this.href);return false;

Cum ziceam, deocamdata las softul asta pina reusesc sa fac din nou niste loguri cu parametrii care trebuie. Azi au fost 10C afara, daca o sa traga la fel si la 20-25 presupunind ca n-o sa ma mai saboteze asfaltul murdar cred ca treaba e mai mult decit buna.
Softul de acum e usor diferit de cel cu care am mers cu celalalt motor pentru ca am vazut ca acest motor poate mai mult. Sincer nu inteleg pe unde intra atita aer prin galeriile astea, mai ales prin galeria de admisie de fabrica, dar atita timp cit cresterea de boost se reflecta clar in cresterea debitului de aer banuiesc ca asta este.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de Bogdan » Mie Mar 29, 2017 3:45 pm

Mereu citesc cu interes tot ceea ce scrii si eu cred ca e timpul totusi sa treci la un alt nivel :). Pacat as zice eu ca nu o mai vinzi


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Mie Mar 29, 2017 6:04 pm

Inca mai are multa benzina de consumat :) Masina e practic noua din mai toate punctele de vedere, diferenta fata de cind era noua este ca in sfirsit am ajuns la limita sasiului si a tractiunii fata.
Cu alte cuvinte din cei 450cp/630Nm pe care banuiesc ca-i are, stiu deja ca, de exemplu, in treapta 2 nu poate pune la pamint mai mult de vreo 320cp si vreo 400Nm (ambele valori sint respectabile, dar fac inutil orice efort de a mari puterea). Sau ca in treapta 3 desi spre capatul plajei de turatie pot trimite toata puterea la pamint, din cei 630-650Nm doar vreo 550 pot ajunge la asfalt (problema e cam pina pe la 100-110Kmph cind acceleratia scade sub limita matematica de 0.6g).

Pe de alta parte faptul ca pot avea acceleratie de 0.6g de la 0 pina pe la 100Kmph, de 0.5g pina pe la vreo 140 si tot asa creaza o dependenta de care nu m-am putut desparti. Ca sa fac un hothatch AWD (focus rs, a45 care costa si foarte mult) sa mearga asa tare ar necesita niste fonduri pe care eu ca si angajat la diverse companii nu le pot produce, asa ca as ramine doar cu un regret. Poate daca as cistiga la loto (daca as si juca) m-as apuca de niste chestii.
Asadar deocamdata ma apuc sa refac si celalalt motor ca sa fiu sigur ca nu mai ramin pe dreapta asa mult in caz de ceva si cam asta e. Sau poate o sa pun celalalt motor intr-o trotineta de weekend gen MX5 sau mai stiu eu ce :)

Urmatorul lucru de masurat e un 0-100, faptul ca acum pot face 100Kmph in treapta 2 fara sa trebuiasca sa schimb in 3 ma astept la niste valori in jur de 5s.
Transformarea ei in masina de circuit cu interior mai gol, roti si frine dedicate iarasi iese din discutie, pentru ca ar deveni oribil de condus pe strada si iarasi as da-o in regrete :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de Bogdan » Mie Mar 29, 2017 8:14 pm

Apropos de MX5, "cabrio is the new black" ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Vaca cu 6 viteze

Mesaj de mituc » Mie Mar 29, 2017 8:57 pm

Da, doar ca mie nu-mi place nici una nici alta :) Daca nu e hatchback, turbo si cu toate usile tre' sa fie un compromis major pe undeva ca macar sa-mi atraga privirea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”