Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
pai.. la o viteza de 80-90 km/h, cred si eu ca ai asa consum (auzeam in telefon cum te indemnau colegii tai din masina sa mai accelerezi si tu, ca te depaseau toate tractoarele pe autostrada )
iar in Bucale...mai mult a stat pe dreapta in parcare si o scoteai noaptea la dezmorteala
iar in Bucale...mai mult a stat pe dreapta in parcare si o scoteai noaptea la dezmorteala
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- cisu
- Mesaje:856
- Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
- Numar Inmatriculare:AG1.6HDI
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
...adica ai vazut ca trebuia sa ai cu 10 litri mai mult in rezervor, dupa cun arata CB, dar in realiate mai aveai cam 3, si d-aci ai dedus consum cu 1l% mai mult? E aprox. calculul oricum. Daca la alimentare aveai 5-6 l si la final doar 2l? Ieseai mai rau...Eeee?
Las-o asa ca merge bine. (injectoarele alea nu mai sunt noi, poate scapa mai mult decat stie calculatorul ca scuipa in x ms... )
Nu e de la sonda, ce treaba are litrometrul cu consumul? aia e doar cu nivelul si eventual km pe care ii mai poti face, cu cat crede masina ca mai are in rezervor.
Las-o asa ca merge bine. (injectoarele alea nu mai sunt noi, poate scapa mai mult decat stie calculatorul ca scuipa in x ms... )
Nu e de la sonda, ce treaba are litrometrul cu consumul? aia e doar cu nivelul si eventual km pe care ii mai poti face, cu cat crede masina ca mai are in rezervor.
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)
( hmmm....)
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
da chiar Vlad, ce n-o umpli iar si cat intra atat ai consumat. nu mai aproximezi nimic.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
No tengo dinero. Cind o sa merg in Grecia o sa apuc sa ii fac 2 plinuri consecutive si vad atunci consumul mai exact.
@ Cisu: daca ECU stie ca litrometrul la plin are rezistenta x si la gol are rezistenta y el va calcula consumul dupa aceste valori. Daca x si y difera fata de realitate oare nu imi va da un consum eronat ?! Consumul real nu se modifica cu nimic, doar cel estimat va fi modificat.
@ Cisu: daca ECU stie ca litrometrul la plin are rezistenta x si la gol are rezistenta y el va calcula consumul dupa aceste valori. Daca x si y difera fata de realitate oare nu imi va da un consum eronat ?! Consumul real nu se modifica cu nimic, doar cel estimat va fi modificat.
- cisu
- Mesaje:856
- Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
- Numar Inmatriculare:AG1.6HDI
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Nu cred ca se calculeaza consumul in functie de "litrometru"...
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)
( hmmm....)
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Il verifica la fiecare repornire sa vada daca ai alimentat sau nu, deci ia in calcul si valorile primite de la acesta.
- cisu
- Mesaje:856
- Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
- Numar Inmatriculare:AG1.6HDI
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Pentru consum?
Nu cred ca pentru consum (instantaneu sau mediu) face (daca face) astfel de verificare.
Daca s-ar calcula cu litrometru', frantuzii astia nu sunt prea savanti...
Dupa mintea mea, as calcula prin insumarea debitului de pe fiecare injector (miligramele alea de le vezi cu Lexia)! Adica stii presiunea, stii debitul la presiunea aia si timpii de injectie...ce ti-a mai ramas? Sa faci softul care scoate consumul insumat al motorinei pishate de fiecare injector! N-are treaba cu sonda din rezervor. Daca scoti sonda, crezi ca nu iti mai indica pe bord consumul instantaneu sau cel mediu?
Sonda (litrometru') are rolul de a spune cat mai ai in rezervor si eventual pe baza acestor date si a consumului mediu/corectat cu instantaneu, sa-ti aproximeze computadoru' cati km mai poti face.
Nu cred ca pentru consum (instantaneu sau mediu) face (daca face) astfel de verificare.
Daca s-ar calcula cu litrometru', frantuzii astia nu sunt prea savanti...
Dupa mintea mea, as calcula prin insumarea debitului de pe fiecare injector (miligramele alea de le vezi cu Lexia)! Adica stii presiunea, stii debitul la presiunea aia si timpii de injectie...ce ti-a mai ramas? Sa faci softul care scoate consumul insumat al motorinei pishate de fiecare injector! N-are treaba cu sonda din rezervor. Daca scoti sonda, crezi ca nu iti mai indica pe bord consumul instantaneu sau cel mediu?
Sonda (litrometru') are rolul de a spune cat mai ai in rezervor si eventual pe baza acestor date si a consumului mediu/corectat cu instantaneu, sa-ti aproximeze computadoru' cati km mai poti face.
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)
( hmmm....)
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Daca e asa cum zici tu e o timpenie avansata. Pe mine si pe oricine il intereseaza consumul real, nu unul teoretic. Stiu ca se deduce consumul insumind cantitatea de combustibil ESTIMATA de ECU, dar sa nu o corelezi cu litrometrul (cel care iti zice cantitatea reala de combustibil existenta) mi se pare un fail total.
Sent from my LG-P690 using Tapatalk
Sent from my LG-P690 using Tapatalk
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
din cate am vazut, pe CB la consumul instant iti arata si cati km mai mergi pana ramai in pana prostului, asa ca... tind sa-l cred pe vlad
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- cisu
- Mesaje:856
- Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
- Numar Inmatriculare:AG1.6HDI
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Eu nu zic sa nu-l crezi, pt ca partial are dreptate!. Dar consumul real e cel facut prin insumarea cantitatii de motorina scuipata de fiecare injector, pt ca e un mecanism de foarte mare precizie, nu are o eroare asa mare ca sonda din rezervor, care chiar estimeaza combustibilul din rezervor.
Calculul e mai complex: in functie de volumul de combustibil din rezervor (preluat de la sonda), dar si de consumul instantaneu (si cel mediu, evident, luat la un interval de distanta parcursa), se face acest calcul , in urma caruia se estimeaza la un moment dat, cati km mai poti parcurge.
Ca exemplu: daca ai 20l in rezervor (orice alta cantitate) si mergi cu 50km/h cu un consum instantaneu de 4l%, s-ar putea sa estimeze ca mai faci maxim 500km. Daca ii scade consumul instantaneu la 2,5 l % ai sa vezi ca la aceeasi 20l ramasi, iti va arata ca mai faci 700km (nu 1000!).
Daca ii dai talpa si ai tot aprox 20l in rezervor, dar instantaneul de 16% (urci un deal cu a-2 a), daca e suficient de lung dealul, o sa-ti recalculeze si o sa-ti arate ca mai faci doar 120 km (sa zicem).
Ai prins ideea? Consumul instantaneu e esential in estimarea distantei pe care o mai poti parcurge (evident cel mediu, dar asta se calculeaza pe baza celui instantaneu)... Crezi ca se modifica volumul de combustibil din rezervor daca mergi la un moment dat (scurt timp) cu instantaneu de 16% sau cu instantaneu de 2% ??? (Exceptand rampa, sau panta, cand indica eronat). Dar oricum, stiu ca se monteaza un circuit de intarziere la variatiile indicatiilor sondei litrometrice, tocmai sa nu indice ca licuriciu' cand se balaceste motorina in rezervor...
Treaba e mai complicata, sau asa ar trebui sa fie.
Eu asa as concepe sistemul: calcul pe baza insumarii motorinei scuipate de injectoare, in functie de distanta parcursa, intre doua momente de refetinta (sa zice la 2km, 3minute etc). la care se preiau datele si se recalculeaza. POate fi introdusa si o corectie de viteza si stil de condus, dar aici o dam in alte nave spatiale...
Oricum, litromeru' lu' Vlad nu cred ca sesizeaza un litru în plus in rezervor...adica are o precizie redusa -toleranta mare. Nu e capabil sa vada la diviziuni de 100ml sa zicem...
Calculul e mai complex: in functie de volumul de combustibil din rezervor (preluat de la sonda), dar si de consumul instantaneu (si cel mediu, evident, luat la un interval de distanta parcursa), se face acest calcul , in urma caruia se estimeaza la un moment dat, cati km mai poti parcurge.
Ca exemplu: daca ai 20l in rezervor (orice alta cantitate) si mergi cu 50km/h cu un consum instantaneu de 4l%, s-ar putea sa estimeze ca mai faci maxim 500km. Daca ii scade consumul instantaneu la 2,5 l % ai sa vezi ca la aceeasi 20l ramasi, iti va arata ca mai faci 700km (nu 1000!).
Daca ii dai talpa si ai tot aprox 20l in rezervor, dar instantaneul de 16% (urci un deal cu a-2 a), daca e suficient de lung dealul, o sa-ti recalculeze si o sa-ti arate ca mai faci doar 120 km (sa zicem).
Ai prins ideea? Consumul instantaneu e esential in estimarea distantei pe care o mai poti parcurge (evident cel mediu, dar asta se calculeaza pe baza celui instantaneu)... Crezi ca se modifica volumul de combustibil din rezervor daca mergi la un moment dat (scurt timp) cu instantaneu de 16% sau cu instantaneu de 2% ??? (Exceptand rampa, sau panta, cand indica eronat). Dar oricum, stiu ca se monteaza un circuit de intarziere la variatiile indicatiilor sondei litrometrice, tocmai sa nu indice ca licuriciu' cand se balaceste motorina in rezervor...
Treaba e mai complicata, sau asa ar trebui sa fie.
Eu asa as concepe sistemul: calcul pe baza insumarii motorinei scuipate de injectoare, in functie de distanta parcursa, intre doua momente de refetinta (sa zice la 2km, 3minute etc). la care se preiau datele si se recalculeaza. POate fi introdusa si o corectie de viteza si stil de condus, dar aici o dam in alte nave spatiale...
Oricum, litromeru' lu' Vlad nu cred ca sesizeaza un litru în plus in rezervor...adica are o precizie redusa -toleranta mare. Nu e capabil sa vada la diviziuni de 100ml sa zicem...
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)
( hmmm....)
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Oricita precizie ai zice tu ca are sistemul asta tot ii da cu radical, nu cu virgula, consumul afisat pe CB.
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
Update 05.06.2012 (111.296 km):
Azi, intr-un final, am reusit sa fac ultimele pregatiri pt Grecia.
Mi-am schimbat suportul bara fata stinga cu unul nou. Nu o sa mai am morcovul ca imi sare bara afara la viteze si altfel sta bara in suport nou. Am reusit sa ii reglez luftul pe toata lungimea imbinarii aripei cu bara si cam toate lufturile de la elementele stinga fata.
Totodata am reusit sa schimb tampoanele de cauciuc de la carcasa filtrului de aer. M-au avertizat baieti de la Promotor Vilcea ca am 2 lipsa si ceilalti 2 sint imbatriniti rau si vibra carcarasa, frecindu-se de EGR. Dupa aceasta inlocuire intr-adevar a disparut zgomotul de vibrati din compartimentul motor, dar am si renuntat la traseul de admisie din fata pina la filtrul de aer. Aveau un joc atit de mare incit la capatul de linga capota nu mai simteai deloc cum trage aer, deci tot aer cald tragea din compartimentul motor. Macar acum am scapat de balast si zgomot aiurea.
Ahh, in accidentul din iarna am aparatoare de noroi dreapta fisurata. Urmeaza cit de curind sa ii intaresc fisurie cu platbanda si ponituri.
Azi, intr-un final, am reusit sa fac ultimele pregatiri pt Grecia.
Mi-am schimbat suportul bara fata stinga cu unul nou. Nu o sa mai am morcovul ca imi sare bara afara la viteze si altfel sta bara in suport nou. Am reusit sa ii reglez luftul pe toata lungimea imbinarii aripei cu bara si cam toate lufturile de la elementele stinga fata.
Totodata am reusit sa schimb tampoanele de cauciuc de la carcasa filtrului de aer. M-au avertizat baieti de la Promotor Vilcea ca am 2 lipsa si ceilalti 2 sint imbatriniti rau si vibra carcarasa, frecindu-se de EGR. Dupa aceasta inlocuire intr-adevar a disparut zgomotul de vibrati din compartimentul motor, dar am si renuntat la traseul de admisie din fata pina la filtrul de aer. Aveau un joc atit de mare incit la capatul de linga capota nu mai simteai deloc cum trage aer, deci tot aer cald tragea din compartimentul motor. Macar acum am scapat de balast si zgomot aiurea.
Ahh, in accidentul din iarna am aparatoare de noroi dreapta fisurata. Urmeaza cit de curind sa ii intaresc fisurie cu platbanda si ponituri.
- wolf
- Mesaje:956
- Membru din:Dum Iul 31, 2011 4:05 pm
- Numar Inmatriculare:DJ 10 WLF
- Localitate:Craiova
- Contact:
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
salut Vlad,
am si eu 2 pbl dk ma poti ajuta:
1. astazi am fost la un service (Ad Garage) sa schimb distrib,poma de apa,uleiul si filtrele la 157.000 km si desteptii in loc sa-mi puna 3,85L ulei au pus fix 4L !!! mentionez k am acelasi motor k al tau 1.6 hdi 90 cp. E ok sau trebuie sa merg sa scoata din el ?
2. dupa ce au terminat cu distrib si pompa spre casa (max 2 km) am observat la bord k temp apei era la 3 liniute iar inainte imi lua mult mai mult sa ajunga la 3. Se face o aerisire a conductei de apa/antigel dupa distributie sau cva de gen ( au completat vasul cu antigel si ii dadeau tarcoale dupa un "aerisitor" pe la motor pe care bineinteles k nu l-au gasit,m-au pus sa o turez putin sa intre termostatul sa faca circuitul spre radiator),e normal sa sara temp asa de repede?
scuze de offtopic,mc frumos!
am si eu 2 pbl dk ma poti ajuta:
1. astazi am fost la un service (Ad Garage) sa schimb distrib,poma de apa,uleiul si filtrele la 157.000 km si desteptii in loc sa-mi puna 3,85L ulei au pus fix 4L !!! mentionez k am acelasi motor k al tau 1.6 hdi 90 cp. E ok sau trebuie sa merg sa scoata din el ?
2. dupa ce au terminat cu distrib si pompa spre casa (max 2 km) am observat la bord k temp apei era la 3 liniute iar inainte imi lua mult mai mult sa ajunga la 3. Se face o aerisire a conductei de apa/antigel dupa distributie sau cva de gen ( au completat vasul cu antigel si ii dadeau tarcoale dupa un "aerisitor" pe la motor pe care bineinteles k nu l-au gasit,m-au pus sa o turez putin sa intre termostatul sa faca circuitul spre radiator),e normal sa sara temp asa de repede?
scuze de offtopic,mc frumos!
WOLF
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;
OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;
OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
1. Odata am scapat si eu 4 litri de ulei in ea si nu are nimic.
2. Treaba cu timpul in care s-a incalzit nu e o problema. Sigur a fost tinuta pornita inainte de a pleca tu si deja era calda. Iar despre aerisire se va aerisiri singura, tu doar trebuie sa urmaresti nivelul antigelului zilele astea si cind e rece sa completezi daca e cazul.
Sent from my LG-P690 using Tapatalk
2. Treaba cu timpul in care s-a incalzit nu e o problema. Sigur a fost tinuta pornita inainte de a pleca tu si deja era calda. Iar despre aerisire se va aerisiri singura, tu doar trebuie sa urmaresti nivelul antigelului zilele astea si cind e rece sa completezi daca e cazul.
Sent from my LG-P690 using Tapatalk
- wolf
- Mesaje:956
- Membru din:Dum Iul 31, 2011 4:05 pm
- Numar Inmatriculare:DJ 10 WLF
- Localitate:Craiova
- Contact:
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)
multumesc frumos Vlad !
WOLF
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;
OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;
OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;