Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:
Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de commandorsteel » Joi Mai 24, 2012 11:44 am

pai.. la o viteza de 80-90 km/h, cred si eu ca ai asa consum :glasses (auzeam in telefon cum te indemnau colegii tai din masina sa mai accelerezi si tu, ca te depaseau toate tractoarele pe autostrada :mrgreen: )
iar in Bucale...mai mult a stat pe dreapta in parcare si o scoteai noaptea la dezmorteala ::P
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
cisu
Mesaje:856
Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare:AG1.6HDI

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de cisu » Joi Mai 24, 2012 10:32 pm

...adica ai vazut ca trebuia sa ai cu 10 litri mai mult in rezervor, dupa cun arata CB, dar in realiate mai aveai cam 3, si d-aci ai dedus consum cu 1l% mai mult? E aprox. calculul oricum. Daca la alimentare aveai 5-6 l si la final doar 2l? Ieseai mai rau...Eeee?
Las-o asa ca merge bine. (injectoarele alea nu mai sunt noi, poate scapa mai mult decat stie calculatorul ca scuipa in x ms... )
Nu e de la sonda, ce treaba are litrometrul cu consumul? aia e doar cu nivelul si eventual km pe care ii mai poti face, cu cat crede masina ca mai are in rezervor.
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de ingfrancisc » Vin Mai 25, 2012 1:13 pm

da chiar Vlad, ce n-o umpli iar si cat intra atat ai consumat. nu mai aproximezi nimic.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Vin Mai 25, 2012 1:22 pm

No tengo dinero. ::P Cind o sa merg in Grecia o sa apuc sa ii fac 2 plinuri consecutive si vad atunci consumul mai exact.
@ Cisu: daca ECU stie ca litrometrul la plin are rezistenta x si la gol are rezistenta y el va calcula consumul dupa aceste valori. Daca x si y difera fata de realitate oare nu imi va da un consum eronat ?! Consumul real nu se modifica cu nimic, doar cel estimat va fi modificat.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
cisu
Mesaje:856
Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare:AG1.6HDI

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de cisu » Joi Mai 31, 2012 9:21 pm

Nu cred ca se calculeaza consumul in functie de "litrometru"...
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Joi Mai 31, 2012 9:41 pm

Il verifica la fiecare repornire sa vada daca ai alimentat sau nu, deci ia in calcul si valorile primite de la acesta.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
cisu
Mesaje:856
Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare:AG1.6HDI

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de cisu » Joi Mai 31, 2012 10:29 pm

Pentru consum?
Nu cred ca pentru consum (instantaneu sau mediu) face (daca face) astfel de verificare.
Daca s-ar calcula cu litrometru', frantuzii astia nu sunt prea savanti...
Dupa mintea mea, as calcula prin insumarea debitului de pe fiecare injector (miligramele alea de le vezi cu Lexia)! Adica stii presiunea, stii debitul la presiunea aia si timpii de injectie...ce ti-a mai ramas? Sa faci softul care scoate consumul insumat al motorinei pishate de fiecare injector! N-are treaba cu sonda din rezervor. Daca scoti sonda, crezi ca nu iti mai indica pe bord consumul instantaneu sau cel mediu?
Sonda (litrometru') are rolul de a spune cat mai ai in rezervor si eventual pe baza acestor date si a consumului mediu/corectat cu instantaneu, sa-ti aproximeze computadoru' cati km mai poti face.
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Vin Iun 01, 2012 6:04 am

Daca e asa cum zici tu e o timpenie avansata. Pe mine si pe oricine il intereseaza consumul real, nu unul teoretic. Stiu ca se deduce consumul insumind cantitatea de combustibil ESTIMATA de ECU, dar sa nu o corelezi cu litrometrul (cel care iti zice cantitatea reala de combustibil existenta) mi se pare un fail total.

Sent from my LG-P690 using Tapatalk
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de commandorsteel » Vin Iun 01, 2012 8:23 am

din cate am vazut, pe CB la consumul instant iti arata si cati km mai mergi pana ramai in pana prostului, asa ca... tind sa-l cred pe vlad :|
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
cisu
Mesaje:856
Membru din:Lun Apr 06, 2009 9:40 pm
Numar Inmatriculare:AG1.6HDI

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de cisu » Vin Iun 01, 2012 9:53 am

Eu nu zic sa nu-l crezi, pt ca partial are dreptate!. Dar consumul real e cel facut prin insumarea cantitatii de motorina scuipata de fiecare injector, pt ca e un mecanism de foarte mare precizie, nu are o eroare asa mare ca sonda din rezervor, care chiar estimeaza combustibilul din rezervor.
Calculul e mai complex: in functie de volumul de combustibil din rezervor (preluat de la sonda), dar si de consumul instantaneu (si cel mediu, evident, luat la un interval de distanta parcursa), se face acest calcul , in urma caruia se estimeaza la un moment dat, cati km mai poti parcurge.
Ca exemplu: daca ai 20l in rezervor (orice alta cantitate) si mergi cu 50km/h cu un consum instantaneu de 4l%, s-ar putea sa estimeze ca mai faci maxim 500km. Daca ii scade consumul instantaneu la 2,5 l % ai sa vezi ca la aceeasi 20l ramasi, iti va arata ca mai faci 700km (nu 1000!).

Daca ii dai talpa si ai tot aprox 20l in rezervor, dar instantaneul de 16% (urci un deal cu a-2 a), daca e suficient de lung dealul, o sa-ti recalculeze si o sa-ti arate ca mai faci doar 120 km (sa zicem).
Ai prins ideea? Consumul instantaneu e esential in estimarea distantei pe care o mai poti parcurge (evident cel mediu, dar asta se calculeaza pe baza celui instantaneu)... Crezi ca se modifica volumul de combustibil din rezervor daca mergi la un moment dat (scurt timp) cu instantaneu de 16% sau cu instantaneu de 2% ??? (Exceptand rampa, sau panta, cand indica eronat). Dar oricum, stiu ca se monteaza un circuit de intarziere la variatiile indicatiilor sondei litrometrice, tocmai sa nu indice ca licuriciu' cand se balaceste motorina in rezervor...
Treaba e mai complicata, sau asa ar trebui sa fie.
Eu asa as concepe sistemul: calcul pe baza insumarii motorinei scuipate de injectoare, in functie de distanta parcursa, intre doua momente de refetinta (sa zice la 2km, 3minute etc). la care se preiau datele si se recalculeaza. POate fi introdusa si o corectie de viteza si stil de condus, dar aici o dam in alte nave spatiale...
Oricum, litromeru' lu' Vlad nu cred ca sesizeaza un litru în plus in rezervor...adica are o precizie redusa -toleranta mare. Nu e capabil sa vada la diviziuni de 100ml sa zicem...
se schimba ceva la citroen service ... sau numai la CARTEC?
( hmmm....)

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Vin Iun 01, 2012 11:06 am

Oricita precizie ai zice tu ca are sistemul asta tot ii da cu radical, nu cu virgula, consumul afisat pe CB.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Mar Iun 05, 2012 7:06 pm

Update 05.06.2012 (111.296 km):
Azi, intr-un final, am reusit sa fac ultimele pregatiri pt Grecia.

Mi-am schimbat suportul bara fata stinga cu unul nou. Nu o sa mai am morcovul ca imi sare bara afara la viteze si altfel sta bara in suport nou. Am reusit sa ii reglez luftul pe toata lungimea imbinarii aripei cu bara si cam toate lufturile de la elementele stinga fata.

Totodata am reusit sa schimb tampoanele de cauciuc de la carcasa filtrului de aer. M-au avertizat baieti de la Promotor Vilcea ca am 2 lipsa si ceilalti 2 sint imbatriniti rau si vibra carcarasa, frecindu-se de EGR. Dupa aceasta inlocuire intr-adevar a disparut zgomotul de vibrati din compartimentul motor, dar am si renuntat la traseul de admisie din fata pina la filtrul de aer. Aveau un joc atit de mare incit la capatul de linga capota nu mai simteai deloc cum trage aer, deci tot aer cald tragea din compartimentul motor. Macar acum am scapat de balast si zgomot aiurea.

Ahh, in accidentul din iarna am aparatoare de noroi dreapta fisurata. Urmeaza cit de curind sa ii intaresc fisurie cu platbanda si ponituri.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
wolf
Mesaje:956
Membru din:Dum Iul 31, 2011 4:05 pm
Numar Inmatriculare:DJ 10 WLF
Localitate:Craiova
Contact:

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de wolf » Mar Iun 12, 2012 12:51 am

salut Vlad,
am si eu 2 pbl dk ma poti ajuta:
1. astazi am fost la un service (Ad Garage) sa schimb distrib,poma de apa,uleiul si filtrele la 157.000 km si desteptii in loc sa-mi puna 3,85L ulei au pus fix 4L !!! mentionez k am acelasi motor k al tau 1.6 hdi 90 cp. E ok sau trebuie sa merg sa scoata din el ?
2. dupa ce au terminat cu distrib si pompa spre casa (max 2 km) am observat la bord k temp apei era la 3 liniute iar inainte imi lua mult mai mult sa ajunga la 3. Se face o aerisire a conductei de apa/antigel dupa distributie sau cva de gen ( au completat vasul cu antigel si ii dadeau tarcoale dupa un "aerisitor" pe la motor pe care bineinteles k nu l-au gasit,m-au pus sa o turez putin sa intre termostatul sa faca circuitul spre radiator),e normal sa sara temp asa de repede?
scuze de offtopic,mc frumos! :hi
WOLF
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;

OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;


ImagineImagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de vlad » Mar Iun 12, 2012 5:47 am

1. Odata am scapat si eu 4 litri de ulei in ea si nu are nimic.
2. Treaba cu timpul in care s-a incalzit nu e o problema. Sigur a fost tinuta pornita inainte de a pleca tu si deja era calda. Iar despre aerisire se va aerisiri singura, tu doar trebuie sa urmaresti nivelul antigelului zilele astea si cind e rece sa completezi daca e cazul.

Sent from my LG-P690 using Tapatalk
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
wolf
Mesaje:956
Membru din:Dum Iul 31, 2011 4:05 pm
Numar Inmatriculare:DJ 10 WLF
Localitate:Craiova
Contact:

Re: Jurnal de bord Vlad (BH 57 ELA)

Mesaj de wolf » Mar Iun 12, 2012 9:11 am

multumesc frumos Vlad ! :hi
WOLF
viewtopic.php?f=19&t=7704&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wolf" onclick="window.open(this.href);return false;

OPUSworkshop
viewtopic.php?f=95&t=6022&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.facebook.com/OPUSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;


ImagineImagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”