Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina: Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate: București
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Victor.VR » Mie Mar 03, 2010 5:53 pm

Sincer, nu cred ca s-ar putea sa iasa perfect cum vrei tu. Las-o asa, oricum vor veni caldurile si o sa se mai deformeze.
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Mie Mar 03, 2010 9:20 pm

Multumesc Bogdan si Victor.VR,

insa daca se straduiau putea sa iasa macar asa cum a iesit din fabrica.

In fine, asta este, trebuie sa traiesc si cu asta. Daca nu este cap si nu am fost atent si am atins-o .... "ce face fabrica nu mai face nimeni" cum zicea bunicu'.
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Aiurica » Mie Mar 03, 2010 11:05 pm

bunicu se insala!
de multe ori iese mai bine ca in fabrica! :wink:
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Joi Mar 04, 2010 12:17 pm

Haideti ca mi-a mai trecut supararea !

Desi mi-a venit ideea sa o vand, m-am urcat in cateva masini (germanice si nu numai) si nu ma simt bine. Este prea mic spatiul dintre mine si bord/parbriz, iar dpdv estetism exterior inca nu am gasit alta mai frumoasa.

Am ajuns la 27k km in 11 luni, masina se comporta in continuare excelent dpdv tehnic, exceptand cativa greieri de la frig, precum si un mic zgomot la mersul inapoi care apare in faza de ambreiere fara accelerare. Citroen a spus ca este voalntul motor bi-masa si ca este un zgomot caracteristic. Mai am 1 an si 1 luna garantie ... vad cum evolueaza zgomotul.

Peste 3000 km ma duc cu ea la a doua revizie, vreau sa schimb in afara de cele necesare si filtrul de aer, pentru ca mi se pare mult sa il tin pana la 60k km. Voi incerca atunci sa resintetizez toate "+"-urile si "-"-urile (bineinteles subiective) legate de masina mea.

Multumesc tuturor pentru timpul acordat si mult succes !
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Aiurica » Joi Mar 04, 2010 11:46 pm

deci nu o mai vinzi?
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Vin Mar 05, 2010 12:07 am

Aiurica scrie:deci nu o mai vinzi?
Pai deocamdata nu cred. Voi pune un anunt asa la bâza, numai sa vad daca se intereseaza cineva. Si daca vor fi doritori cine stie.

Problema este ca aici preturile sunt destul de mari si nu as putea sa imi iau cu banii din vanzare decat un model din clasa mica nou. Daca iau din tara o masina noua am nevoie de timp ... timp care imi lipseste momentan.

Insa masina nu are nimic pana la urma ... mi-au venit mie tampeniile in creier in perioada asta ! :shock:
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Cosma Adrian
Mesaje: 1108
Membru din: Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
Numar Inmatriculare: SJ-45-ADY
Localitate: Zalau
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Cosma Adrian » Vin Mar 05, 2010 12:02 pm

Bine ca recunosti :lol: ::P
C4 berlina, 1,6i ,16v (110cp),gri iceland

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Mie Mar 10, 2010 12:30 pm

Re-salutare,

Am analizat mai in detaliu masina (cu ocazia altei probleme ... uite asa se fac marile descoperiri, cauti ceva si gasesti altceva :D ) si am obervat ca plasticul dintre bara si scut (cel de sub masina) nu a fost corect pozitionat de maimutele de la service. Cum puteti vedea in cele doua fotografii (prima cu masina mea, a doua o masina noua nouta), marginile laterale ale acestui plastic sunt pozitionate deasupra marginii de jos a barii, iar in mod normal trebuiau sa fie sub bara. In plus se vede si urat, si cred ca datorita acestui fapt este si luftu-ul mai mare intre bara si aripa pentru ca aceea bucata impinge putin bara in jos.

Imagine Imagine

Intre timp am cumparat de la Citroen 4 jante de tabla noi pieces d'origine fabricate in Franta (208 € TVA inclus) si am fost astazi la un control tehnic (suspensie, franare, jocuri) si totul este super OK. Corelare aproape perfecta la franare stanga-dreapta, si nici cel mai mic joc pe puntea fata sau spate.

Toate cele bune !

A, si sa va povestesc faza tare la Citroen. M-am dus sa verfic un "rahat" de surub de plastic. Si zic, hai sa vad cat imi dau astia pe masina daca vreau sa imi iau alta de la ei. Si le spun, vine un tip de acolo si analizeaza masina interior/exterior si imi spune : "Va pot oferi pe masina 15570 €.", insa conditia era sa cumpar de la ei.

Si sa vedeti ce preturi imi spun :
1. C4 5P VTR Pack + vopsea metalizata + Navigatie : 9090 € + masina mea ;
2. C4 5P Exclusive : 10700 + masina mea.

Si il intreb apoi : "Dar daca nu vreau sa cumpar alta masina ? Imi dati 15570 € pe masina ?" Si imi zice : "Nuuuuu, va putem oferi numai 9500 € !!!! ".

Super-afaceristi Citroenistii ! :ok
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Deese » Mie Mar 10, 2010 3:14 pm

Nu stiam ca ATS si-a deschis filiale si in Belgia :D
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de chainsaw » Mie Mar 10, 2010 3:37 pm

sa stii ca a fost bun la ceva demersu' tau. desi eu nu mai am de 8 luni scutu' de sub bara, si am izbit spoileru' atat de tare de borduri (cand faceam eu combinatii s-o parchez in mijlocu' iernii pe trotuar mai inalt cu 40 de centimetri) incat mi s-au spart/rupt aparatoarele de noroi, eram totusi convins ca bara imi joaca pentru ca nu e prinda bina de aripi ... ma bag la dezmembrari ... ar fi marfa sa gasesc si clipsuri tot acolo, ca la cat costa..........
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Mie Mar 10, 2010 4:09 pm

Deese scrie:Nu stiam ca ATS si-a deschis filiale si in Belgia :D
Concesionarul ala unde am fost are si parte de service, insa mie nu imi inspira incredere din partea de vanzari si nici cea de service. Aici in Belgia sunt foarte multe firme care se numesc ceva de genul "X-ulescu si fii". Iar eu personal detest afacerile astea de familie. Se pare ca la garajul asta sunt acolo de la bunic la nepoti. :mrgreen:

chainsaw, ma bucur ca iti este folositor, mai este un topic in prima parte a forumului (la Citroen C4, Berlina si Sedan parca), legat de un surub buclucas "care a suparat pe mai multi pe aici" :D

Bafta !
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Cosma Adrian
Mesaje: 1108
Membru din: Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
Numar Inmatriculare: SJ-45-ADY
Localitate: Zalau
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Cosma Adrian » Mie Mar 10, 2010 6:06 pm

#-o ...astia is ,,Nepriceputeanu si fii" poate.
Ultima oară modificat Mie Mar 10, 2010 6:20 pm de către Cosma Adrian, modificat 1 dată în total.
C4 berlina, 1,6i ,16v (110cp),gri iceland

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Mie Mar 10, 2010 6:19 pm

Cosma Adrian scrie:#-o ...astia is ,,Nepriceputeanu si fii" poate. Tantalaii
Adriane, garajul asta unde am fost sa ma uit de surub nu este ala unde am reparat masina. Nu, aia sunt seriosi (au referinte bune pe net). Au gresiti si ei putin, insa si eu sunt destul de pretentios recunosc.

Ma duc poate in weekend si intreb si la garajul meu cat imi ofera pe masina, deja mi-au propus sa imi dea DS3. :D

A, si apropo, am vazut si new C3 si DS3. DS3 este superba la exterior, insa la interior nu mi-a placut partea de bord din fata pasagerului fata dreapta. Este cam taiata cu toporul asa, iar new C3 are partea aia la fel, insa este super micuta fata de C4.

Traiasca C4 !! :ya
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de adrian_c » Lun Aug 16, 2010 9:44 pm

Salutare tuturor,

Revin dupa o perioada destul de indelungata cu noi impresii despre masina din semnatura. Din cate imi aduc aminte ultimele discutii au avut loc pe la 25k km, insa intre timp am ajuns la frumoasa varsta 1 an si 4 luni si 40080 km .

In aceasta perioada am adus urmatoarele imbunatatiri (nu modificari) la masina :
- la 28k km - pneuri de vara Michelin Primacy HP, pneuri foarte bune, insa sensibile la suprafata de rulare. merg cu 130 km/h totul este perfect pentru o perioada de timp si deodata incep sa apara vibratii fine in volan pentru cateva zeci de secunde, apoi iar dispar;
- regulat, cand este cald si uscat, dau cu silicon anumite elemente din cauciuc (zona de sub parbriz, garniturile de la usa), iar pentru balamale am un spray cu vaselina alba cu litiu;
- curatenie interioara/exterioara foarte rar (o data la 3-4 luni).

Incidente:
- pe la 32k km m-a stres foarte foarte fin cineva pe bara spate, probabil cand s-a parcat cu spatele. Sper sa dau un polish si sa dispara;
- acum cateva zile mi-au aruncat niste copii rai o guma pe plafon si nu am reusit sa o iau in totalitate, trebuie sa râcâi cu ceva cand voi avea timp.

Cateva puncte pozitive "+", altele decat cele anterioare:
- comportament rutier foarte bun;
- placere la condus mai ales la drum lung datorita parbrizului si a spatiului foarte mare din fata soferului;
- directie precisa;
- sunet boxe foarte bun;
- consum foarte bun (detaliat mai jos), insa in medie merg 950-1000 km de la plin la plin;
- comportament tehnic similar cu cel initial (dupa iesirea din rodajul teroretic), mai precis:
* masina este foarte fasneata;
* nu se aud sunete parazite;
* greieri putini care se aud numai pe piatra cubica;
* cablul de la frana de mana nu s-a lasat deloc;
* nu exista joc la volan (bine nici Solenza nu avea joc la 95k km), in sensul ca daca misc foarte foarte putin de volan pe loc vad imediat cum se misca si roata;
* nu exista pete de ulei sau de alte lichide in compartimentul motor;
* nu consuma pic de ulei (in foto alaturat se poate vedea nivelul pe joja dupa 12500 km).
Imagine

Din pacate am si cateva puncte negative "-":
1. (important) - cand am schimbat pneurile am incercat sa verific la mana daca exista jocuri la roata. Daca va mai aduceti aminte de la Daciile vechi, cu masina suspendata, prindeam roata (pneul) cu amandoua mainile in zona sagetilor (pozitia 1 - verificare bielete de directie si castea si in pozitia 2 - verificare pivoti) si faceam miscari scurte de du-te-vino precum indica sagetile din fotografii. La acesta verificare, pentru pozitia 2 (ora 12 si 6) nici un fel de joc, dar pentru pozitia 1 (ora) am detectat un joc foarte mic, ca si acela dintr-un angrenaj intre cele doua roti dintate exista (dupa mine ar fi un joc sub 1 mm). Le-am aratat celor de la Citroen si au spus ca este un joc tehnologic bla bla bla. Jocul asta se simte pe ambele parti si de aceea tind sa cred ca este un joc in caseta de directie. Am verificat de 2 ori, la 28k km si la 38k km, si nu am sesizat nici o diferenta, in sensul ca nu se agravase;

pozitia 1 = Imagine
pozitia 2 = Imagine

2. (important) - cand merg pe piatra cubica si cand dau prin gropi cu viteza mica (maxim 25km/h), sau cand cobor borduri mici aud un zgomot bizar gen joc in pivoti, joc bielete de directie, caseta de directie slabita din suruburi. Am fost la RAR pe detector de jocuri, am fost la Citroen si personal am verificat cu mecanicul daca este ceva slabit si nimic nimic. Chiar am fost placut impresionat de soliditatea asamblarilor de pe puntea fata. Am verificat si elemntele din plastic, scutul etc. Cei de la Citro au spus ca nu aud nimic suspect (bine la incompetenta si lenea lor nici nu este de mirare). Nu stiu ce sa mai spun, ori este un joc foarte mic bielete, pivoti si apare numai la gropi, ori este o tabla (gen tabla dintre caseta de directie si esapement) care atinge de casata, ori ceva tubulatura de aer care atinge de ceva prin compartimentul motor, ori provine de la jocul detaliat la punctul 1. Trebuie sa mai spun ca este un zgomot foarte mic, dar pe care eu il aud foarte clar;

3. claxonul este prost pozitionat, foarte greu pentru mine sa il folosesc in situatii de urgenta;

4. scaunele sunt prea mari si astfel nu ai suport lateral foarte bun, am mers azi int-un Ford Fiesta si efectif venea scaunul mulat pe spatele meu;

5. ma dispera la maxim faptul ca cei de la Citroen nu au reusit, dupa reparatie, sa imbine cum trebuie bara si aripa pe partea stanga. Exista un joc de 3-4 mm la partea dinspre far. Acest punct negativ reflecta incompetenta acestui service. Ori este o problema din bara, ori in piesa de legatura de plastic unde intra bara si aripa, ori nu stiu ce sa mai zic. Nu am avut timp sa ma duc in alt service, daca nu reusesc pana la vara cred ca il contactez pe Aiurica sa ma ajute cu problema asta, sau ma duc la Cartec, la 38Materna;

6. mecanicii astia de aici din Belgia (ma refer la cele doua service-uri Citroen si unul Renault) parca sunt de pe alta lume, sunt absenti asa, nu au un spirit critic, nu lucreaza din pasiune desi sunt platiti foarte bine. Lucreaza exact ca si robotii, ei stiu numai operatii standard (schimb de ulei, de filtre etc). Dau nota 3/10 acestui service unde ma duc. Si ce este mai prost este ca pe net este cotat ca unul dintre cele mai bune din regiune. Nu stiu daca v-am spus, dar la inceput vroiam sa imi montez un sistem de captori de proximitate in bara spate. Si i-am spus mecanicului (de la alt service Citroen) sa imi spuna cum il monteaza. Si se apuca el sa imi explice cum da gaura in bara etc etc pana ajunge la bord si spune : "punem ecranul care afiseaza distanta ramasa pana la obstacol aici desupra gurii de aerisire din stanga". Si il intreb "ok, ok, dar firul pe unde il treceti ?". Si el : "pai dam o gaura mica in bord langa gura de aerisire." Eu sa mor nu alta: "cum domne sa dai gaura in frumusetea asta de bord !!!!" si am plecat imediat;

7. ar mai fi o chestie ... dupa ce opresc motorul, aud de sub capota niste zgomote ciudate ca un fel de partzuri scurte (scuzati expresia) cateva secunde. Vlad mi-a spus ca este o protectie a EGR-ului, sper sa fie asta.


As vrea sa prezint cateva grafice legate de consum:
1. in acest prim grafic puteti observa consumul mediu mixt realizat de la momentul "zero km" si pana la momentul X al determinarii consumului cu formula Cmm(X)= (M/D)*100 unde M este nr. total de litri consumati de masina la momentul X, si D - distanta totala parcusa pana la momentul X. Se poate observa ca acesta tinde catre o asimptota corespunzatoare unei valori de 5.07 l/100 km.
Imagine

2. in graficul 2 este prezentat consumul intre doua alimentari consecutive de la plin la plic (rezervor full) - 23 de masuratori. Se poate observa ca masina a avut un consum mai mare pe timpul iernii (intre 20k km si 30k km), dar si variatiile intre mersul urban si extraurban.
Imagine

Am adaugat si un tabel cu consumabilele schimbate si costurile de intretinere aferente cheltuite pana in acest moment.
Imagine

O mica sedinta foto cu vedeta acestui jurnal de bord.
Imagine Imagine Imagine

Si o foto la aniversare cand era mai tanara cu 10k km :D
Imagine

In final pot spune ca este o masina reusita si frumoasa care a avut un raport calitate-pret imbatabil cel putin pana in acest moment. Deocamdata nu am ce sa ii reprosez. Poate jocul ala la roata chiar este unul tehnologic, iar zgomotul la gropi provine de la niste plastice ceva. Voi vedea in timp daca se agraveaza sau nu. Costurile de intretinere nu sunt foarte mari. Puterea motorului este ok pentru o utilizare normala, desi uneori imi doresc sa fi avut mai multa putere si cuplu. Va multumesc pentru rabdare !

Bafta tuturor, drum fara accidente si fara probleme !
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje: 689
Membru din: Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare: B-14-KWD
Localitate: Bucuresti

Re: Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto

Mesaj de Juliu » Mar Aug 17, 2010 12:31 am

Mai, nu te mai gandi atata la masina. Si eu tot facelift am, luata la cateva luni dupa tine, cu motorul vti insa.

Acum cateva zile am implinit 10.000 km si ma gandeam, domne filtru aer, filtru polen, ca s-au imbacsit, ulei nou, eventual curatare injectoare, curatare corpul clapetei de acceleratie, ca vorbea lumea...
Asa faceam la Cielo, schimbam lunar cate ceva, am schimbat inclusiv teava dintre galeria de evacuare si intermediara ca mi se parea innegrita.


Sti ce? Am dat-o naibii de treaba, si asa e saracie lucie, ii schimb acum filtrul de aer si de polen si duca-se pe pustii. La anul revizia, la 15.000, si asa am spart banii la 5000 km cu ulei si filtre noi. Cheltui, cheltui pe o bucata de fier cu valoare sentimentala. Este ca intr-o relatie, daca dai trebuie sa si primesti. Ai mare grija dar cheltuie STRICT necesar, nu te mai consuma atat.


Am facut o saptamana trecuta o excursie la Cheia, si undeva pe la Slanic, pe un urcus unde abia mergeai cu 1-a, a dat strechea in mine si n-am lasat un Mini One sa ma depaseasca. Am reusit cu pretul a 6000 rpm in treapta a 1-a si a 2-a
Dupa aceea eram ca apucat. Domne, acum o sa manance ulei ca s-a opintit motorul sa urce in ture intr-o panta abrupta si a muncit cvadruplu, slabesc valvele si pistoanele, nu va trage ca inainte, explozie mai putin puternica.


Din nou, duca-se pe pustii, motorul merge mai bine, acum cu rodajul incheiat. Imi vad de viata si nu ma mai gandesc, nu mai exagerez, altfel cad in ridicol. Daca aveam bani de spart, da ma duceam si pe Marte. Dar n-am...

Acum seara asta am avut o revelatie in viata, era si timpul la 26 de ani sa ma maturizez.
Am grija de lucrurile din jurul meu dar nu mai devin obsedat, eu detin controlul, nu ele.

Imagine
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”