Jurnal de VRE

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje:1823
Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate:București
Contact:
Re: Jurnal de VRE

Mesaj de Victor.VR » Joi Ian 09, 2014 4:29 pm

Fara bani, e doar o verificare. :D Eventualele completari/reparatii necesare ar fi taxate.
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de mituc » Joi Ian 09, 2014 8:52 pm

Bogdan scrie:SI mie mi se pare mult..in conditiile in care banuiesc ca nu ai pierderi.
Pai el zice ca merge cum merge, dar reviziile le face la 20k sau mai mult... Daca mergi vinjos nu ai ce cauta cu acelasi ulei mai mult de 10k. De aia il si maninca de la un timp.
Daca motorul e in regula (si eu cred ca inca e) consumul de ulei dupa un schimb in primii 4-5k km ar trebui sa fie foarte mic.
Dupa aia se impute treaba mai ales daca alternezi mers mult in trafic bara la bara si drumuri scurte cu momente de "talpa". Sau daca te trezesti sa-i dai "talpa" dupa mai putin de 20 minute (acum iarna, vara 10-12 minute) de la o pornire rece.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje:1823
Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate:București
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de Victor.VR » Joi Ian 09, 2014 9:40 pm

Inca dupa primii 10.000 a trebuit sa completez.

In mod real pun ~800 ml de ulei intre revizii. Spun 1 litru aproximand la limita de sus.

Si da, merg atat in regim de oras, cat si in afara relativ mult. Dar niciodata nu plec cu motorul rece; dimineata sau la prima pornire (inclusiv vara) il las sa se incalzeasca.
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de mituc » Joi Ian 09, 2014 11:09 pm

Ideea era alta, si anume ca atunci cind motorul este exploatat regulat in conditii extreme nu ai ce cauta cu un schimb de ulei facut la 20k. Nici un ulei nu tine 20k km in vecii vecilor pe motoare de masini care se vind la populatie si exploatate de catre populatie.

Daca ai merge cu masina viteza constanta in ultima treapta de viteza cu 4000-4500rpm, fara sa te opresti (alimentare din mers) probabil poti merge cu un schimb de ulei 50k km.

Ar rezista uleiul 20k km daca ai scoate partea cu "mersul turat" din regimul de exploatare, ca la mers constant nejustificat turat (adica sa zicem ca mergi cu 120 intr-a 4-a in loc de a 5-a) doar ca sa auzi cu zbiara motorul se degaja o droaie de caldura spre evacuare (inclusiv valve) si inevitabil arzi ulei (amestec relativ bogat, avans relativ agresiv, insa bucla inchisa deci cu toate setarile orientate catre economie de carburant).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de Bogdan » Vin Ian 10, 2014 6:49 pm

Ce inseamna la tine , Victor mers turat? Eu de ex la C4-ul caruia nu i s a aprins niciodata vreun bec in bord sau depolution sau mai stiu eu ce, merg in 3-4000 ture la fiecare iesire care o fac indiferent ca e oras sau afara..tu la ce turatii mergi de iti consuma uleiul asta?
Ff rar merg sub 3000 de ture doar sa nu imi permita drumul sau aglomeratia.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje:1823
Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate:București
Contact:

Jurnal de VRE

Mesaj de Victor.VR » Vin Ian 10, 2014 7:44 pm

schimb treptele la 6000rpm (mai putin tr. I, pe care o schimb la 4000).

nu va inchipuiti un stil de mers cu 120 constant in III sau IV.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de mituc » Vin Ian 10, 2014 7:55 pm

Schimbi la 6000 in ce conditii? ca mie mi se pare ca nu intelegi nimic... imi pare rau.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de DjAndr3w » Vin Ian 10, 2014 8:17 pm

6000? Unde schimbi tu in Iasi, sau mai nou in Bucuresti la 6000 rotatii? Si eu schimb la "rosu" dar doar cand merg la drum lung sau pe bv-arde noaptea ca e liber si imi place cum se aude motorul intre bloace :) in rest, la mers normal dupa ce trece de 3000 schimb sau in preajma la 4000 de ture, depinde, drum, stare, si benzina din rezervor :D
Ultima oară modificat Vin Ian 10, 2014 8:19 pm de către DjAndr3w, modificat 1 dată în total.
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de DjAndr3w » Vin Ian 10, 2014 8:17 pm

-dublu post?! :|
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de Vasea » Sâm Ian 11, 2014 2:41 pm

Draga Victor, te-am vazut anul trecut in zona tesatura si sincer, nu schimbai la 6.000 rpm, poate 4-4.500..........

Avatar utilizator
dimabogdan
Mesaje:916
Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
Localitate:CONSTANTA

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de dimabogdan » Sâm Ian 11, 2014 4:38 pm

Victor.VR scrie:Inca dupa primii 10.000 a trebuit sa completez.

Dar niciodata nu plec cu motorul rece; dimineata sau la prima pornire (inclusiv vara) il las sa se incalzeasca.
Bravo...exact cum nu e indicat.
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje:1823
Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate:București
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de Victor.VR » Sâm Ian 11, 2014 5:20 pm

dimabogdan scrie: Bravo...exact cum nu e indicat.
Nu e indicat sa incalzesti motorul inainte, sau cum?
Vasea scrie:Draga Victor, te-am vazut anul trecut in zona tesatura si sincer, nu schimbai la 6.000 rpm, poate 4-4.500..........
Nu stiu ce ai vazut tu, cred ca ma confunzi. ;)
DjAndr3w scrie:6000? Unde schimbi tu in Iasi, sau mai nou in Bucuresti la 6000 rotatii?
Din 10.000, 2000 ii fac in oras. Din astia 2000, 80% sunt pe distante mari (chiar si in Iasi sau Bucuresti), si la ore in care nu prea e aglomeratie, adica nu ma prea fatai pe distante scurte. Exceptii sunt situatii in care am pasageri in masina, vorbesc la telefon, car ceva, am cafeaua in suportul din mijloc (care numai suport nu se poate chema). Acum nu iti inchipui ca merg si accelerez lin, schimband cand ma apropii de limita.
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
dimabogdan
Mesaje:916
Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
Localitate:CONSTANTA

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de dimabogdan » Sâm Ian 11, 2014 5:38 pm

Nu e indicat sa-l incalzesti la relanti. Motorul se incalzeste mult mai eficient in mers, dupa ce ai stat maxim un minut pe loc. In afara de o incalzire mai rapida, se evita si uzura prematura a cuzinetilor, care poate duce chiar la consum de ulei crescut.
Masina mea are 6 ani aproape 7 si eu schimb undeva la 4000-4500, ptr ca acolo e cuplul maxim si nu vad rostul ducerii motorului spre rosu numai ca sa il aud cum urla si nu-mi consuma intre revizii decat maxim 100 ml. In mers normal, in oras de exemplu, nu o tin permanent in 4500, ptr ca iarasi, nu are rost. Nici la Dacie nu puneam mai mult de 500 ml intre schimburi si cand am vandut-o avea 96k km si cel care a luat-o inca nu i-a schimbat setul motor.
Oricum, 1000 de case cu 1000 de obiceiuri.Fiecare face cum considera el corect.Stima.
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje:1823
Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate:București
Contact:

Jurnal de VRE

Mesaj de Victor.VR » Sâm Ian 11, 2014 6:06 pm

repet, nu merg cu el turat de dragul zgomotului. merg relativ repede, poate prea repede pentru soselele noastre, si de cele mai multe ori fortez masina (depasiri si demaraje).

in cateva minute nu apuca sa se incalzeasca, iar oricum ai da-o, ca pleci cu el rece sau ca il lasi sa se incalzeasca, tot se pune problema uzurii. cred ca ideea e sa nu il lasi prea mult la relanti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal de VRE

Mesaj de commandorsteel » Sâm Ian 11, 2014 6:23 pm

Victor.VR scrie:Inca dupa primii 10.000 a trebuit sa completez.
Masina ta o trage rau pe ulei :mrgreen:
Mai bine pui ca la trabant, benzina amestecata cu ulei.
Serios acum, tu ai o problema pe undeva de iti mananca asa mult ulei #-o
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”