Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Dum Iul 25, 2010 12:59 pm

Am hotarat sa deschid jurnal de bord pentru ca deja am facut ceva Km si sunt curios cum o sa arate odata cu trecerea timpului :D
Povestea e asa:

Achizitionat in 20 Martie 2010 un coupe alb, enterprize, cu numere de Franta, prima masina serioasa(am mai avut inainte de asta, timp de un an, o dacie 1310 de-o varsta cu mine :mrgreen: )
In momentul achizitionarii avea mai putin de 3 ani (productie aprilie 2007) si evident proaspat iesita din garantie, la 130.000 km, toti facuti in Franta.

Am profitat de minunatele legi romanesti si am folosit-o cu numere rosii pana la inceputul lui Iunie si intre timp am profitat de ragazul de la taxa de inmatriculare, pentru a achizitiona un set de proiectoare (e suficient, fara ganduri de xenon prea curand), 2 cauciucuri Dunlop, si revizia de rigoare: filtre (aer/combustibil/ulei), ulei Total, placute frana pe fata, si un bec de pozitie :)

Am facut de atunci 9000 km cu masina si am un consum mixt de 5 litri/100 km.
Masina merge impecabil si am avut doar ceva surprize caracteristice drumurilor mioritice:
O floricica pe parbriz - reparata, momentan nu e cazul sa-l schimb
Deflectorul de aer rupt intr-o balta peste nivelul barii - urmeaza sa il inlocuiesc.

Pana acum ma declar foarte multumit de alegerea facuta (poate doar cu frustrarea celor 20 Cp pana la motorul de 110 HDI - dar incerc sa aflu tot ce se poate sti despre o remapare :mrgreen: )
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

annddyy
Mesaje: 599
Membru din: Mie Sep 10, 2008 5:36 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de annddyy » Dum Iul 25, 2010 1:07 pm

Welcome!

Poze?
Life begins at 4000 rpm.

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Dum Iul 25, 2010 1:09 pm

Poze avem in prezentare:

viewtopic.php?f=19&t=4791" onclick="window.open(this.href);return false;

:hi
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje: 4549
Membru din: Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina: Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de alex82 » Lun Iul 26, 2010 7:44 am

nici cu remapare nu e ca una autentica de 110...difera si turbinele :wink:
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de mituc » Lun Iul 26, 2010 9:27 am

Difera turbinele, dar daca la cel de 90cp prin remapare se comanda turbina sa faca cel putin la fel de multa presiune ca una mai mare de pe cel de 110 (prin ajustarea limitelor la care sistemul electronic de control al presiunii comanda wastegate-ul), si in plus fiind mai mica se invirte repede mai devreme... s-ar putea sa apara mai multe similitudini intre cel de 90 remapat si cel de 110 autentic.
Aceeasi situatie pentru cel de 110 remapat la 134-136 si cel autentic de 2 litri si 143.
Vor apare sigur diferente la turatii mai mari, va fi o diferenta de cel putin 500rpm la care cele 2 turbine isi vor da duhul si la cit de lungi sint treptele la tractoare 500rpm e mult.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Lun Iul 26, 2010 7:31 pm

Am mai citit cate una alta, pe ici pe colo, despre remaparea asta dar chiar as vrea sa va dati cu parerea:
Daca am masina la 140.000 Km si vreau sa ma tina inca 100.000, sa ma apuc sa o chip-uiesc, sau sa ma obijnuiesc cu ea asa? Voi ce ati face?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de mituc » Lun Iul 26, 2010 10:22 pm

In functie de ce vrei de la masina nu e nici in pericol s-o chipuiesti. Daca insa te apuci sa-i calci serios si mai ales in nestire pedala aia din dreapta... o poti face bucati si dusa de la 90 la 80cp, nu doar de la 90 la 110 sau cit iese.
Cind o calci in regim de rally nu uita ca e diesel, si dieselul e facut pentru altceva.

Deci daca vrei mai mult poti s-o chipuiesti, si nu exagera cum nu trebuie exagerat cu nici un diesel (fie el x35d-ul bi-turbo de la bmw sau 0.8td-ul de la smart).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Sâm Aug 07, 2010 8:01 am

Week-end trecut am implinit 10.000 cu masina si asta s-a imtamplat fix im parcare la Balea Lac - frumos moment ma declar foarte mandru de decizia luata.

Pentru ziua de joi insa, masinutza asta m-a cam trecut prin toate starile:) si anume:
Ies din casa pornit sa fac un drum de peste 600 Km Brasov - Fetesti si retur si uitandu-ma din spatele masinii la ea, vad pe sub ceva cazut in partea stanga(pe sub masina).
Stiindu-ma cu musca pe caciula - momentan circul fara deflector, mi-am zis ca s-a rupt si scutul de plastic si mai sta agatat doar din ambitie. M-am uitat sub ea si asa era; era desprins unul din ultimele suruburi cu care e prins scutul la jumatatea masinii. Dupa un drum degeaba pana la singura rampa pe care o stiam(si era inchis) m-am hotarat sa rezolv treaba old school, Mi-am trezit un prieten, am ridicat-o pe cric in fata blocului si dai diagnoza :D :D ,
Era rupta una din urechile de prindere si am confectionat o saiba serioasa, am scos surubul (care nu e de fapt surub, e un fel de clips metalic) si l-am protatip laloc, jar prin oras, 2-3 limitatoare luate mai tare => Verdic pozitiv - iar am reparat-o "pe genunchi" :D
Plec la drum, Valea Prahovei infernal, trec de Comarnic trec de 100 km/h si se auzea o zanganeala oribila (doar cand treceam punctual de 100 :evil: :evil: ) Opresc, mai uit, caut prin portbagaj, prin usi, pe sub ea, pe la roti - nimic, reiau verificarile si din nou pe sub masina si vad ca folia aia de aluminiu cu rol de protectie avea o "limba" de vreo 10 cm iesita in afara, si tablitza aia care se lovea isteric de masina la peste 100/ora m-a insotit pana la Fetesti - eram deja plin de spume, ajung acolo, hop pe borbura, intepenita la loc, jar inapoi spre casa si de aici toate bune pana la Ploiesti, intru spre Valeni de munte (genial drumul ala :mrgreen: :mrgreen: ) si incepe ploaia, si se abureste de nu-i adevarat, singura solutie a fost cu AC pornit pe 1 (o sa trebuiasca sa schimb Filtru de polen, cred ca din cauza asta imi face zambre cand sunt diferente de temperaturi). Trece ploaia, ma obijnuiesc cu drumul si m-am bucurat la maxim de viraje si am ajuns intr-un final cu un ranjet pe fata la destinatie.

Am mai remarcat la dus cand m-am oprit si m-am uitat pe sub ea ca picura ceva din centrul scutului (cam acolo era scurgerea) - inca nu m-am lamirut ce si cum (o sa vad zilele astea). Suspectez ca ceva de la AC sau lichid de parbriz, pentru ca lichidul de racire e intact.

Una peste alta, la 630 Km cu o viteza medie de aprox 60 - 65 AC pornit 99% consum afisat 4.4%.
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje: 4549
Membru din: Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina: Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de alex82 » Sâm Aug 07, 2010 8:09 am

daca aveai AC`ul pornit cand ai observat ca iti curge ceva , probabil era condensul :mrgreen:
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Sâm Aug 07, 2010 9:23 am

alex82 scrie:daca aveai AC`ul pornit cand ai observat ca iti curge ceva , probabil era condensul :mrgreen:
Pai mersesem vreo 200 km cu AC pornit si era groaznic de cald afara.
Daca ar fi condensul ar trebui sa nu mai apara daca merg fara AC nu? fac o proba zilele astea :D
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Sâm Aug 07, 2010 12:46 pm

Si ma gandesc sa imi cumpar filtre noi;filtru de aer si polen;

Mann sau Bosch? e vreo diferenta concreta sau doar ca firma pare mai de rezonanta la Bosch?
Ulei: Total asta e cert, care ar fi cel mai bun pentru motorizarea mea si nr de Km?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje: 4549
Membru din: Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina: Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de alex82 » Sâm Aug 07, 2010 1:03 pm

la filtre , mai de rezonanta e Mann ... cel putin pt mine
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Vin Sep 10, 2010 11:15 am

Si uite ca am implinit 16.200 km de cand am luat masina si astazi am facut o mini-revizie, adica am schimbat urmatoarele:
Ulei Total Quartz 5W – 40 – mai putin de 4 L
Filtru aer si filtru de ulei Man

Zilele trecute am facut un “test drive” cu un megane bicorp 1.9 dci 120 CP al unui prieten, pentru ca vroiam sa ma conving daca merita sau nu remapare. Am ramas uimit sa constat ca modul de rulare este exact acelasi si aveam asteptari mult prea mari de la o diferenta prea mica de putere. Diferenta notabila a fost ca desi simti lafel modul de accelerare vitezele atinse sunt evident mai mari decat cu masina mea, dar tot diesel e tot nu iti smuceste gatul asa cum imi imaginam eu… :oops: deci concluzia a fost evidenta – voi “investi” mai mult in motorina aditivata si voi merge la 3000 RPM constant si ma voi bucura de cei 90 Cp ai mei. :D

Masina in total are 147.000 Km acum si chiar pot sa zic ca merge foarte bine, am ceva ganduri cu ceva plastice care au inceput sa vorbeasca cu mine la gropi, dar inca drumurile prin Brasov sunt acceptabile si nu ma vait in sensul asta, incep in schimb sa ma gandesc la urmatoarea revizie cand am in plan sa schimb si distributia desi nu ar fi absolut urgent, dar de ce sa riscam.

Altfel, Olei bun, motorina buna, si jar :drive :drive :hi
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de andu_nae » Vin Sep 10, 2010 4:22 pm

Inca ceva:

Cum resetez computerul care calculeaza numarul de Km pana la revizie? :D
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de Bord - Coupe 1.6 HDI 90Cp

Mesaj de Deese » Vin Sep 10, 2010 4:29 pm

Zilele trecute am facut un “test drive” cu un megane bicorp 1.9 dci 120 CP al unui prieten, pentru ca vroiam sa ma conving daca merita sau nu remapare. Am ramas uimit sa constat ca modul de rulare este exact acelasi si aveam asteptari mult prea mari de la o diferenta prea mica de putere. Diferenta notabila a fost ca desi simti lafel modul de accelerare vitezele atinse sunt evident mai mari decat cu masina mea, dar tot diesel e tot nu iti smuceste gatul asa cum imi imaginam eu… :oops: deci concluzia a fost evidenta – voi “investi” mai mult in motorina aditivata si voi merge la 3000 RPM constant si ma voi bucura de cei 90 Cp ai mei. :D
Ai comparat megane cu c4?
Pai ce rost are comparatia asta?
Megane e mai greu, are cutia de viteze etajate mai lunga, suspensii mai barcoase, motor de 1.9etc etc
Nu ajunge sa compari doar puterea.
Daca comparai C4 Coupe 1.6 110 cai vs C4 Coupe 1.6 90 cai da, atunci era alta treaba dar asa..
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”