c4 1.6 16v la 2 ani.
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Cutios de unele chestii in legatura cu masina si am vazut cu stupoare ca mi-au gresit indicele de greutale la jantele de 16, in loc de 91 e trecut in toate actele 90.
Stiu ca nu e mare lucru dar, daca pana acum nu se uita nici dracu la nimicuri dintr-astea (am facut ITPul cu 91 desi in talon scrie 90) acum cu noile legi legate de cauciucurile de iarna mi-e ca se ia vreun garcea de mine sau si mai rau, sa ajung sa ma judec cu astia de la casco in caz de dauna.
Sper ca nu scrie la toti 90 in talon iar masina vine din fabrica cu 91...
E anevoioasa chestia asta? Trebuie sa ma ocup eu sau leasingul de schimbarea actelor?
Stiu ca nu e mare lucru dar, daca pana acum nu se uita nici dracu la nimicuri dintr-astea (am facut ITPul cu 91 desi in talon scrie 90) acum cu noile legi legate de cauciucurile de iarna mi-e ca se ia vreun garcea de mine sau si mai rau, sa ajung sa ma judec cu astia de la casco in caz de dauna.
Sper ca nu scrie la toti 90 in talon iar masina vine din fabrica cu 91...
E anevoioasa chestia asta? Trebuie sa ma ocup eu sau leasingul de schimbarea actelor?
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Daca e mai mare indicele de greutate nu va zice nimeni nimic.
Ala nu e indicele de greutate a pneului ci greutatea ce o suporta acel pneu. Logic ca daca pui un pneu ce rezista la o greutate mai mare decit cea standard nu are cum dauna.
Ala nu e indicele de greutate a pneului ci greutatea ce o suporta acel pneu. Logic ca daca pui un pneu ce rezista la o greutate mai mare decit cea standard nu are cum dauna.
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Indice de greutate se cheama si e al pneului, nu al masinii cat despre logica, multe lucruri sunt logice dar trebuie sa ai si cu cine discuta.
Si un indice de viteza mai mare e mai bun dar explica-i logica unui garcea pus pe produs sau unei firme de asigurari care nici nu mai trebuie sa fie pusa pe nimic ca numele spune totul si dupa aia mai vedem.
Daca tot am dat niste bani pe gume, de ce sa las sa existe posibilitatea de a o trage eu de pe urma greselii altora? Daca nu stiam, nu stiam dar asa...
Dupa cum ziceam, am o vaga banuiala ca iarna asta vom avea parte de mare exces de zel. Dupa aia probabil lucrurile vor intra pe fagasul normal
Si un indice de viteza mai mare e mai bun dar explica-i logica unui garcea pus pe produs sau unei firme de asigurari care nici nu mai trebuie sa fie pusa pe nimic ca numele spune totul si dupa aia mai vedem.
Daca tot am dat niste bani pe gume, de ce sa las sa existe posibilitatea de a o trage eu de pe urma greselii altora? Daca nu stiam, nu stiam dar asa...
Dupa cum ziceam, am o vaga banuiala ca iarna asta vom avea parte de mare exces de zel. Dupa aia probabil lucrurile vor intra pe fagasul normal
Ultima oară modificat Mar Sep 06, 2011 7:35 pm de către UCB, modificat 1 dată în total.
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Greseti total. E greutatea ce e suportata de pneul respectiv, nu greutatea lui si nici a masini.UCB scrie:Indice de greutate se cheama si e al pneului este nu al masini
O simpla cautare pe google te lamureste: http://www.conti-online.com/generator/w ... ion_ro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; chiar in josul pagini in dreapta.
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Iar indicele de viteza este viteza masinii si nu a prenului. Sau cum?
Indice de greutate nu este egal cu greutate. Oricum suntem offtopic amandoi iar eu ceva mai mai mult pentru ca-l dezvolt pe topicul meu.
Indice de greutate nu este egal cu greutate. Oricum suntem offtopic amandoi iar eu ceva mai mai mult pentru ca-l dezvolt pe topicul meu.
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Nu sint offtopic ca incerc sa iti lamuresc problema ta. Indicele de greutate e greutatea ce o suporta penul respectiv. Mai in romana de atit nu pot sa iti zic. Daca tu ai pneu cu indicele 91, conform tabelului pus de mine inseamna ca suporta 615 kg pe fiecare pneu, adica masina ta nu trebuie sa depasesca 615x4=2.460kg, ceea ce nu o face.
Indicele de viteza e tot al pneului (ca toate datele sint ale pneului nu a jentii sau masinii) si daca e V inseamna ca rezista pina la o viteza de 240 km/h, daca e H = 210 km/h.
Tu poti sa iti pui pneuri cu caracteristici mai bune ca cele din talon; inferioare nu vei putea.
Daca un politist iti ia talonul pt asta esti obligat sa mergi la RAR. Acolo il vei obtine fara probleme.
O asigurare niciodata nu va refuza dezpagubirea pt ca ai avut pneuri mai bune.
Indicele de viteza e tot al pneului (ca toate datele sint ale pneului nu a jentii sau masinii) si daca e V inseamna ca rezista pina la o viteza de 240 km/h, daca e H = 210 km/h.
Tu poti sa iti pui pneuri cu caracteristici mai bune ca cele din talon; inferioare nu vei putea.
Daca un politist iti ia talonul pt asta esti obligat sa mergi la RAR. Acolo il vei obtine fara probleme.
O asigurare niciodata nu va refuza dezpagubirea pt ca ai avut pneuri mai bune.
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Foarte corect ce zici tu si de bun simt dar dupa cum ziceam, cei cu care as putea avea de-a face numai corecti si cu bun simt nu sunt.
Nu m-as fi agitat daca la iarna nu s-ar face controale si faptul ca asiguratorii au anuntat parca ca nu vor despagubi pe cei care nu sunt in regula cu cauciucurile.
Talonul oricum il schimb dar de curiozitate voi da un mail si la RAR, poate imi dau si un raspuns. Ma intereseaza mai mult treaba cu indicele de viteza decat altceva.
ps. Ia uite ce am gasit:
5.2.2 Stare, fixare anvelope Inspecţie vizuală a întregii anvelope prin deplasarea
vehiculului înainte şi înapoi (pct. C şi D)
a)Dimensiunea anvelopei, indicele de
sarcină sau indicele de viteză nu sunt
conforme cu documentele = defectiune majora ( respins )
Nu zice ca e mai mic ci doar ca nu e conform cu documentele. Despre astfel de bun simt vorbeam.
Nu m-as fi agitat daca la iarna nu s-ar face controale si faptul ca asiguratorii au anuntat parca ca nu vor despagubi pe cei care nu sunt in regula cu cauciucurile.
Talonul oricum il schimb dar de curiozitate voi da un mail si la RAR, poate imi dau si un raspuns. Ma intereseaza mai mult treaba cu indicele de viteza decat altceva.
ps. Ia uite ce am gasit:
5.2.2 Stare, fixare anvelope Inspecţie vizuală a întregii anvelope prin deplasarea
vehiculului înainte şi înapoi (pct. C şi D)
a)Dimensiunea anvelopei, indicele de
sarcină sau indicele de viteză nu sunt
conforme cu documentele = defectiune majora ( respins )
Nu zice ca e mai mic ci doar ca nu e conform cu documentele. Despre astfel de bun simt vorbeam.
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Cind vine vorba de pneuri trebuie ca:
1. dimensiunile sa se regaseasca si in cartea de identitate a masinii;
2. indicii de greutate SI viteza sa fie egali sau mai mari cu cei specificati in cartea de identitate.
Asta inseamna in acest caz "conform". Oricita lipsa de bun simt ar avea cineva, nu cred ca iti poate respinge masina la ITP pentru ca ai pneuri care rezista la viteze mai mari decit cele originale si care pot suporta presiuni si rezista deformarilor unei greutati mai mari decit cele minim recomandate.
Daca esti in regula la #1 si ala de la ITP te-a picat la #2 poti da telefon la OPC sau filiala rar din orasul sau judetul tau sa vina sa-i scarmene putin.
1. dimensiunile sa se regaseasca si in cartea de identitate a masinii;
2. indicii de greutate SI viteza sa fie egali sau mai mari cu cei specificati in cartea de identitate.
Asta inseamna in acest caz "conform". Oricita lipsa de bun simt ar avea cineva, nu cred ca iti poate respinge masina la ITP pentru ca ai pneuri care rezista la viteze mai mari decit cele originale si care pot suporta presiuni si rezista deformarilor unei greutati mai mari decit cele minim recomandate.
Daca esti in regula la #1 si ala de la ITP te-a picat la #2 poti da telefon la OPC sau filiala rar din orasul sau judetul tau sa vina sa-i scarmene putin.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
63.000 de km, a3a revizie.
3 litri de ulei (mai aveam jumatate de anul trecut) din 3,250l necesari, vreo 3 filtre, 2 bielete antiruliu, 2 bielete de directie, un cap de bara, un con evacuare, 8 bujii, bracaj plus manopera aproape 1100 de lei.
Magazin de piese (cu niste mici discounturi) si service independente.
Pentru ca in vara a trebuit sa fac bracajul pentru un amarat de cap de bara de 50 de lei si pentru ca de atunci pana acum a inceput sa faca scandal la gropi bieleta antiruliu din stanga (aceeasi parte cu capul ala de bara) si nici bieleta de directie de pe aceeasi parte nu mai era chiar ok iar in scurt timp cica si bieleta antiruliu de pe dreapta mi-ar fi facut probleme, am schimbat totul pe ambele parti, desi bieleta de directie si capul de bara din dreapta nu aveau probleme.
Am schimbat si bujiile plus celebrul inel conic de pe exacuare.
Pentru ca paraia masina la demaraj la turatii mai mari de 3000 de ture am tot umblat la panarama aia de con pana cand am zis totusi sa pun inapoi bujiile vechi. Bineinteles ca era de la bujii. Noroc ca nu le aruncasera inca mecanicii. Bujiile noi erau Denso. Pornire super, mers lin la turatie constanta dar paraiau in demaraj si probabil ca tragea si mai prost desi odata cu sunetul se schimba si perceptia demarajului (masina mea demareaza mult mai bine cand e muzica tare si nu aud motorul). Am luat Bosch pana la urma.
--------------------------------------------
Dupa toate piesele astea noi masina chiar merge altfel. Ba chiar as putea sa zic ca merge mai bine decat atunci cand era noua.
3 litri de ulei (mai aveam jumatate de anul trecut) din 3,250l necesari, vreo 3 filtre, 2 bielete antiruliu, 2 bielete de directie, un cap de bara, un con evacuare, 8 bujii, bracaj plus manopera aproape 1100 de lei.
Magazin de piese (cu niste mici discounturi) si service independente.
Pentru ca in vara a trebuit sa fac bracajul pentru un amarat de cap de bara de 50 de lei si pentru ca de atunci pana acum a inceput sa faca scandal la gropi bieleta antiruliu din stanga (aceeasi parte cu capul ala de bara) si nici bieleta de directie de pe aceeasi parte nu mai era chiar ok iar in scurt timp cica si bieleta antiruliu de pe dreapta mi-ar fi facut probleme, am schimbat totul pe ambele parti, desi bieleta de directie si capul de bara din dreapta nu aveau probleme.
Am schimbat si bujiile plus celebrul inel conic de pe exacuare.
Pentru ca paraia masina la demaraj la turatii mai mari de 3000 de ture am tot umblat la panarama aia de con pana cand am zis totusi sa pun inapoi bujiile vechi. Bineinteles ca era de la bujii. Noroc ca nu le aruncasera inca mecanicii. Bujiile noi erau Denso. Pornire super, mers lin la turatie constanta dar paraiau in demaraj si probabil ca tragea si mai prost desi odata cu sunetul se schimba si perceptia demarajului (masina mea demareaza mult mai bine cand e muzica tare si nu aud motorul). Am luat Bosch pana la urma.
--------------------------------------------
Dupa toate piesele astea noi masina chiar merge altfel. Ba chiar as putea sa zic ca merge mai bine decat atunci cand era noua.
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Bujiile Denso sint probabil unele dintre cele mai tari bujii de pe piata. Daca pentru tine n-au functionat exista 2 posibilitati:
1. gappingul nu era corespunzator pentru specificatiile acelui motor sau doar una dintre ele era setata aiurea de era avansul in ceruri (de unde si piriitul). Asta inseamna ori ca cei de la service-ul cu pricina nu cunosteau valorile de gap pentru motorul tau, ori n-au stiut sa verifice.
2. Bujiile respective aveau alta clasa de temperatura fata de specificatiile pentru acel motor. Ca sa-ti dai seama ce importanta clasei de temperatura, se recomanda bujii cu o clasa mai reci pentru cresteri de putere pe acelasi motor de cel putin 20%. Adica asta inseamna ca un aspirat il faci turbo sau un turbo il turbezi si mai tare. Poti merge cu bujii cu o clasa mai reci pe un motor, va consuma mai mult si probabil se vor uza mai repede. Insa daca pui o clasa mai calde caldura din cilindri nu va fi evacuata corespunzator de repede, deci temperatura in cilindri va fi o idee mai mare decit ar trebui, automat amestecul se va aprinde mai repede/usor si ECU va baga intirzieri de avans ceea ce e posibil sa duca la simptomele descrise de tine.
Daca asta era cauza atunci inseamna ca cei de la service-ul cu pricina nu cunosteau clasa de caldura recomandata pentru bujiile de pe motorul tau.
In concluzie cei de la service-ul la care mergi ori nu se pricep la bujii ori nu se pricep la bujii (puteau masura bujiile de pe masina si eventual sa mearga cu un gap mai mic, pentru ca el se mareste usor pe masura ce se uzeaza bujiile) ori puteau cauta clasa de temperatura a bujiilor de pe masina ta si sa compare cu Denso-urile, macar nu le mai puneau deloc.
Is this a FAIL or what?!
E bine ca bujiile pe care pe-ai avut inca mai merg, insa o concluzie de genul "bujiile Denso sint proaste" e echivalenta cu "Michelin face pneuri proaste care se preteaza exclusiv pentru echiparea masinilor fara pretentii si de oras precum porsche, bmw si mercedes".
1. gappingul nu era corespunzator pentru specificatiile acelui motor sau doar una dintre ele era setata aiurea de era avansul in ceruri (de unde si piriitul). Asta inseamna ori ca cei de la service-ul cu pricina nu cunosteau valorile de gap pentru motorul tau, ori n-au stiut sa verifice.
2. Bujiile respective aveau alta clasa de temperatura fata de specificatiile pentru acel motor. Ca sa-ti dai seama ce importanta clasei de temperatura, se recomanda bujii cu o clasa mai reci pentru cresteri de putere pe acelasi motor de cel putin 20%. Adica asta inseamna ca un aspirat il faci turbo sau un turbo il turbezi si mai tare. Poti merge cu bujii cu o clasa mai reci pe un motor, va consuma mai mult si probabil se vor uza mai repede. Insa daca pui o clasa mai calde caldura din cilindri nu va fi evacuata corespunzator de repede, deci temperatura in cilindri va fi o idee mai mare decit ar trebui, automat amestecul se va aprinde mai repede/usor si ECU va baga intirzieri de avans ceea ce e posibil sa duca la simptomele descrise de tine.
Daca asta era cauza atunci inseamna ca cei de la service-ul cu pricina nu cunosteau clasa de caldura recomandata pentru bujiile de pe motorul tau.
In concluzie cei de la service-ul la care mergi ori nu se pricep la bujii ori nu se pricep la bujii (puteau masura bujiile de pe masina si eventual sa mearga cu un gap mai mic, pentru ca el se mareste usor pe masura ce se uzeaza bujiile) ori puteau cauta clasa de temperatura a bujiilor de pe masina ta si sa compare cu Denso-urile, macar nu le mai puneau deloc.
Is this a FAIL or what?!
E bine ca bujiile pe care pe-ai avut inca mai merg, insa o concluzie de genul "bujiile Denso sint proaste" e echivalenta cu "Michelin face pneuri proaste care se preteaza exclusiv pentru echiparea masinilor fara pretentii si de oras precum porsche, bmw si mercedes".
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Cum sa scoti putere din bujii ?!
Clasa de caldura la bujii e altceva. Bujiile nu pot crea caldura mai mare sau mai mica in cilindri. Casa de caldura se refera la temperatura la care bujia se autocurata. O bujie mai rece se autocurata la o temperatura mai mica si invers.
Clasa de caldura la bujii e altceva. Bujiile nu pot crea caldura mai mare sau mai mica in cilindri. Casa de caldura se refera la temperatura la care bujia se autocurata. O bujie mai rece se autocurata la o temperatura mai mica si invers.
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Reciteste Ziceam ca bujiile mai reci trebuiesc puse pe acelasi motor daca i s-au facut modificari semnificative de putere (a fost facut sa se tureze cu 2000rpm mai mult sau i s-a pus turbo/compresor mecanic).vlad scrie:Cum sa scoti putere din bujii ?!
Corect, la asta se refera clasa de temperatura. Insa o bujie mai rece va si disipa caldura mai rapid din jurul electrodului si asta inseamna s-o transfere in afara camerei de ardere.vlad scrie: Clasa de caldura la bujii e altceva. Bujiile nu pot crea caldura mai mare sau mai mica in cilindri. Casa de caldura se refera la temperatura la care bujia se autocurata. O bujie mai rece se autocurata la o temperatura mai mica si invers.
Astfel, o bujie mai "rece" va transfera caldura mai rapid afara din cilindri pentru ca in acelasi timp telul ei e sa disipe mai rapid caldura din jurul electrodului decit o bujie mai "calda". O bujie prea rece (sa zicem cu 2 clase mai rece decit cele recomandate) e posibil chiar sa se umezeasca la scurt timp dupa pornirea motorului daca acesta este foarte rece si acest lucru poate afecta aprinderea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
-
- Mesaje:43
- Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
Asa ceva nu exista!
Mi-am facut timp si am pus bujiile noi originale (Bosch), identice cu cele de prim montaj, venite im ambalaj Citroen.
Aceeasi poveste ca si cu cele Denso. Macar cu Denso pornea foarte frumos motorul.
Cu astea noi porneste la fel ca si cu cele vechi. Deja incepe sa me exaspereze problema asta.
Cum naiba sa nu mearga bine masina decat cu bujiile de prim montaj?
Mi-am facut timp si am pus bujiile noi originale (Bosch), identice cu cele de prim montaj, venite im ambalaj Citroen.
Aceeasi poveste ca si cu cele Denso. Macar cu Denso pornea foarte frumos motorul.
Cu astea noi porneste la fel ca si cu cele vechi. Deja incepe sa me exaspereze problema asta.
Cum naiba sa nu mearga bine masina decat cu bujiile de prim montaj?
- george.serik
- Mesaje:303
- Membru din:Mar Mai 10, 2011 4:21 pm
- Marca si model masina:C4 1.6 VTR
- Numar Inmatriculare:B154SRK
- Localitate:Bucuresti
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.
la bujii puteai pune foarte bine Bosch Super 4 poate data viitoare
http://www.bosch.com.ro/products/car_eq ... lugs_a.htm
http://www.bosch.com.ro/products/car_eq ... lugs_a.htm
SOLD