Jurnal de bord - MS 10 FYB

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB
Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Dum Mar 20, 2011 1:17 pm

Mașina din 2005, luat second-hand la cca 74000km aparent pe bord. L-am luat, că în momentul respectiv, toate celelalte C4-uri de pe piață au fost fie Enterprise-uri absolut modele de bază, fie benzinari, fie mult peste bugetul meu :) (sau o combinație a acestora)

Din păcate mi s-a pus pata și sunt un negociator jalnic (adică nu sunt bun de nimic la acest capitol :) ) deci mi l-am luat practic la prețul afișat, cu o căruță de probleme mai mici sau mai mari.

Când l-am luat, avea Resolfsenurile cu cauciucuri de vară, în plină iarnă și eu trebuia să vin acasă ... chef de patinat nu aveam, buget pt. 4 cauciucuri de iarnă 17 nu prea și am ”negociat” așa din preț, shimbându-le cu jante de tablă cu cauciucuri de iarnă (da, idee proastă, dar e prea târziu să mă plâng :P )

Aici urmează lista mea de probleme, sau mai degrabă ”annoyances” cum s-ar zice în engleză :) și sper că încetul cu încetul să pot să trag pe fiecare din listă :P
  • clima bizonală dădea cald la maxim în dreapta. Rezolvat la reprezentanță.
  • scutul termic de la turbo se scutura rău Rezolvat la reprezentanță.
  • închiderea de la hayon făcea tot feluri de figuri. rezolvat din două încercări
  • cruise control nefuncțional
  • senzorul de antigel arată nivel scăzut, chiar dacă se vede că are destul ...
  • la turometru numerele când apar, când dispar ...
  • ușa micuță de sub display nu se poate închide
  • i-a fost spartă puțin partea stânga față:
    • bucata de grilă pt. farul de ceață lipsă. Vânzătorul mi-a promis că ăsta-i ”inclus în preț”, și mi l-a trimis cu chin cu vai după vreo două luni după care m-a mai taxat cu 100 de lei pt. că au venit în pereche (și costă în total vreo 180 approximativ). Același vânzător ”a uitat” de următoarele două piese ...
    • far ceață spart înlocuit cu Valeo de la Unix
    • senzor parcare distrus sau pierdut am găsit piesă originală pe ebay.co.uk, la 20 de lire, față de approx. 450 RON cât costă de la Citroen; ajunge la mine săptămâna viitoare. Cât timp lipsește, sistemul nu funcționează deloc
  • lipsește capacul spălătorului de far din dreapta (”o nimică toată” de cca 270 RON la Citroen :( )
  • bara din spate puțin îndoit la colț
  • aripa față stângă puțin spart (probabil la același ”ocazie” cînd s-a spart și farul de ceață)
  • centurile de siguranță abia se retrag
  • trei crăpături mici, punctuale pe parbriz
  • din stânga nu funcționează controlul geamului electric din dreapta
  • ceva zgomote din direcția hayonului, încă n-am reușit să identific sursa, am impresia că ceva nu-i prinsă cum ar trebui :)
  • câteva zgârieturi pe ici pe colo, sper că rezolvabile cu un polish ...
  • problema ceea mai gravă, am lăsat la urmă ... se pare că am probleme mechanice cu una sau chiar două din cilindre. După ce Lexia a arătat pe injectorul nr 3 o valoare constantă de 6.1 (mă scuzați îmi spacă unitatea de măsură) față de 0.2-0.3 pe de celelalte, s-au mai făcut un șir de alte teste și se pare că eficiența cilindrului 2 e slab, dar la 3 e foarte slab (24%). Injectorul 3 se pare că a fost schimbat și specialistul a presupus că ceva s-a greșit grav la remontare și zice că e posibil să am bieleta îndoită :( S-au făcut și niște teste de compresie, cu rezultate care par să suporte această teorie (compresie mult prea scăzută cilindrii din mijloc) Ăsta urmează să fie reparat cumva în viitorul apropiat... cost was cost
Mă scuzați dacă mai greșesc în expresii, că nu sunt din păcate expert în mecanica auto și scriu aici din memorie ce-mi amintesc din ce mi-a povestit omul care s-a ocupat de mașină .. în principiu înțeleg care-i problema, dar foarte probabil nu pot să-l explic destul de bine ... știu că e destul de neplăcut ... Oricum.. vă țin la curent și încerc să răspund cât pot de bine la întrebări :P
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje:5749
Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina:Lancer Sportback
Contact:

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de catalin4u24 » Dum Mar 20, 2011 1:49 pm

Foarte multe "problemute"... le stiai inainte sa o cumperi sau le-ai descoperit dupa? La cateva din ele vei gasi o rezolvare chiar pe forum, da-i un search!
Oricum... eu iti doresc sa ti le rezolvi pe toate cu cat mai putini bani scosi din buzunar!

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Dum Mar 20, 2011 1:52 pm

Cam lunga lista ai facut.
Incep cu ce e mai grav. Corectia la injectie de 6.1, valoare fixa e un bug la Lexia. Nu esti primul care a intimpinat problema asta si nu injectorul e de vina. Unde ai facut testul la compresie ? Ai fost linga ei cind au facut asta ? Biela indoita si motorul nu da semne ?! :shock: Cam ciudat diagnosticul asta.
La cruise control ce anume ai ? Detaliaza problema.
Inchiderea din hayon la fel, detaliaza.
La senzor nivel antigel iti afiseaza nivel mic chiar daca tu vizual constati ca e bun ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Dum Mar 20, 2011 2:18 pm

O parte știam înainte să-l cumpăr, o parte (motorul de ex.) aflasem după ...

Motorul din păcate dă semne. Vibrează destul de grav la turație mică, e destul de gălăgios, moare mult prea ușor la pornire dacă nu-s foarte atent cu ambreiajul.

La testul de compresie nu am fost de față. Din cât am ințeles injectoarele au fost testate individual și functionează OK, deci nu injectorul în sine ar fi de vină. (cum am mai zis, mă scuzați că mai omit una-alta din greșeală, le scriu din cap :) )

Nu părea să facă așa când l-am luat-o ... Mașina a fost la reprezentanță după cumpărare pt. o revizie, diagnoză Lexia, reparație climă și i s-a schimbat și o garnitură la injectoare că intra un miros de fum de la motor ... mi se pare că am început să observ semnele după acest moment, dar o vreme am crezut că e probabil doar din cauza temperaturilor scăzute ... ca și rezultatele diagnozei Lexia de la ei am primit un răspuns verbal ”totul e OK”. Diagnoza ulterioară (și unele reparații minore) de care vorbeam și care s-a efectuat în fața mea i-a făcut un coleg din Cluj de pe un alt forum. Desigur cei de la service s-au delimitat complet de la problemă că n-ar avea nici o relevanță și posibil să aibă dreptate, nu știu ...


CC: nu menține viteza, ci se oprește aproape imediat și se iluminează ”SERVICE” / afișează ”Cruise control faulty” (sau ceva similar :P ) pe display.

Închiderea de la hayon prima dată era blocat de tot (butonul nici nu se lăsa apăsat) .. ăsta s-a rezolvat, înainte să-l iau, însă tot nu funcționa: se simțea (și s-a auzit) că s-a deschis încuietoarea, dar ușa nu s-a deschis decât după o mică împingere spre intreior. Acum s-a rezolvat și ăsta, funcționează ok.

La senzor îmi e aprins martorul de bord de nivel scăzut, deși vizual se vede că nivelul e ok.
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Dum Mar 20, 2011 2:30 pm

Senzorul nivel antigel daca da informatii eronate ori il schimbi ori il anulezi din BSI cu Lexia.
Compresia sa inteleg ca ti-a fost verificata in reprezentanta Cluj ?! Dupa ce au schimbat garnitura injectorului a ramas entans acel cilindru ? Adica mai scoate gaze pe linga injector ?
Cu Lexia ti-a verificat masina unu Mihai ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Dum Mar 20, 2011 2:45 pm

Nu, am vorbit cu Mihai dar până la urmă n-am reușit să ne ”sincronizăm”; testele le-a făcut Viorel Gădălean, dacă ți se pare cunoscut. Tot el l-a luat și a făcut diagnoze ulterioare (inclusiv, dar nu limitat la compresie), nu știu unde. Cum am mai zis, să nu-ți faci o impresie greșită de lucrul omului, cât timp foarte probabil o relatez eu mai prost :P

La reprezentanță doar garnitura a fost schimbată, și problema cu mirosul de fum a fost rezolvată.
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Dum Mar 20, 2011 2:51 pm

Pe Viorel nu il stiu. Deci inteleg ca nu cei de la reprezentanta au dat diagnosticul de posibila biela indoita si lipsa compresie in 2 cilindri. Daca esti absolut sigur de diagnosticele de mai sus trebuie sa te apuci cindva de reparat, dar prima data identificata cauza lipsei compresiei.
Eu unul as repeta testele si in alta parte. Mi se pare ciudat cu compresie slaba si o biela indoita sa mai merga motorul, mai ales la ce friguri au fost iarna asta.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Joi Apr 07, 2011 11:35 am

nivel antigel: se pare că am rămas cu impresia greşită de undeva, că iconiţa de temperatură lângă afişajul efectiv de temperatură înseamnă nivel scăzut de antigel. Se pare că nu :) Stă doar acolo şi nu face nimic :P
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Joi Apr 07, 2011 3:37 pm

Pune si poza sa stie lumea la ce te referi, pt ca crede-ma un proprietar de C4 nu s-ar gindi ca acel simbol sa indice nivel scazut.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de mituc » Joi Apr 07, 2011 3:39 pm

E mai greu sa ai un afisaj de temperatura linga afisajul efectiv de temperatura :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Joi Apr 07, 2011 3:53 pm

Imagine

vlad, ti se pare poza familiara, de pe un alt forum? :P (da, e de pe masina mea).

Nu stiu. Sunt proprietar C4, si eu m-am gandit ca indica nivel scazut. Admit, sunt proaspat proprietar C4 :)

Daca-mi explica cineva care-i rostul lui acolo ... sunt curios :)
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Joi Apr 07, 2011 3:55 pm

Nu am gasit nici un rost doar pt acel simbol, dar cert e ca se aprind la absolut toate C4-urile si nu am auzit pe nimeni sa il avertizeze ceva.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje:4529
Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate:Ploiesti

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de alex82 » Joi Apr 07, 2011 3:57 pm

pai ala e simbolul pt lichidul de racire ... ceva gen cum x1000 rot/min este simbolul pt turometru...
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de vlad » Joi Apr 07, 2011 4:02 pm

Eu continui la offtopic pt subiectul asta : viewtopic.php?f=4&t=3265&p=161930#p161930" onclick="window.open(this.href);return false;
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
keli
Mesaje:65
Membru din:Mar Ian 18, 2011 2:10 am
Numar Inmatriculare:MS 10 FYB

Re: Jurnal de bord - MS 10 FYB

Mesaj de keli » Mar Mai 17, 2011 2:16 pm

N-am mai revenit la jurnal de o vreme, deşi s-a mai schimbat una alta ...

Motorul a fost pus pe punct cât de cât - nu mai sună ca un tractor, şi nu vibrează, deşi la cilindrul trei tot acelaşi valoare exagerată arată Lexia. Se pare că a fost problemă cu o supapă ...

Cu acelaşi operaţie, mi s-a schimbat cureaua de distribuţie, antigelul şi ... parbrizul, ăsta din urmă crăpându-se cândva după reparaturile la motor şi cu trei ciobituri vechi, am votat să nu-l mai repar.

Am ales un parbriz clar, fiindcă era (mult) mai ieftin, dar sincer să fiu, mie-mi mai simpatic aşa - parcă văd mai bine din maşină.

Mi-am schimbat modulul de control de la ventilator, că nu-mi pornea ventilatorul la viteza mică şi temperatura motorului sărea de la al treia bară la maxim când era să urce pe a patra bară ...

Mi s-a recomandat să cer să se facă un upgrade de software la reprezentanţă. A mai făcut cineva aşa ceva? Se poate? Cât costă, etc ...
VTS Noir Obsidien, 1.6 HDi, 110cp

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”