4 ani - 60000km

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
relu
Mesaje:26
Membru din:Sâm Aug 11, 2007 10:43 am
Numar Inmatriculare:IS 17 UNI
Localitate:Iasi
4 ani - 60000km

Mesaj de relu » Dum Aug 14, 2011 1:50 pm

Salut,

M-am gandit sa va scriu cum se prezinta un C4 1.6 16v dupa 4 ani si ce probleme mai mici sau mai mari am intalnit in aceasta perioada.
De la inceput tin sa mentionez ca nu ma asteptam ca masina sa fie foarte fiabila, ca un tractor nemtesc, si nu pot sa spun ca m-a dezamadit. S-o luam cu inceputul:
- reviziile le fac anual la termen si numai in reprezentante Citroen (piese de origine, ulei Total Quartz 5W40, mana de lucru specializata) in principal pentru pastrarea valorii de revanzare si foarte important - pentru garantie la piese si lucrari
- o problema de computer ce s-a rezolvat doar la reprezentanta si dupa multe insistente prin rescrierea software-ului/ masina pierdea putere (parca se cupla un compresor de AC la un motor de 800 cc) la fix 3200 de turatii, sesizabila in special in sarcina (la urcari de pante sau in treptele inferioare II-a si a III-a) si toti insistau ca nu apare nici o eroare cand o conectau la computer. Pot sa spun ca de atunci si consumul extra-urban a scazut simtitor cu cca. 1 l/100km - CIUDAT si tipic Citroen :roll:
- 3 daune de caroserie, una mai importanta cu aripa spate si bara spate la inlocuit, in rest minore dar reparatii de 2 lei vechi la ATS in Bucuresti (3 luni de asteptare, 1 tona de chit pe portiera pentru o usoara zgarietura, lacul scurs si aspect "coaja de portocala", panoul de usa montat la loc cu vechile clipsuri rupte si de aici ceva greierasi)
- inafara de revizii am inlocuit 2 bielete directie (cam repede la 50000km dupa parerea mea) si va recomand sa mergeti la o reprezentanta Peugeot sa le cumparati, ca sa economisiti cam 15-20% pentru aceeasi piesa imreuna cu burdufii aferenti insa burgufii sunt cam scumpi si va recomand Lanforder unde veti plati jumatate din pretul celui original si vine cu tot cu colierele metalice de fixare (in definitiv e un cauciuc ce dracu). Si tot ca recomandare e sa le inlocuiti pe amandoua odata pentru a salva contravaloarea standului de directie care poate fi mai bine de jumatate din pretul unei bielete/ odata cu acesta operatiune au disparut si trancanelile la trecerile peste liniile de tramvai si vibratiile din volan
- simering ce planetara (va recomand sa verificati mereu zona in care planetara se conecteaza in cutia de viteze pentru ca va puteti trezi ca nu mai aveti ulei suficient in cutie)
- va recomand o igienizare completa a sistemului de climatizare la 2-3 ani si completarea cu freon; banuiesc ca si acasa stergeti praful de dupa dulapuri odata la 2-3 ani :)
- antigelul si lichidul de frana dupa 3 ani isi pierd din proprietati si decat sa completati, mai bine inlocuiti lichidele la 3-4 ani (eu am mers pe antigel G12 plus si nu am probleme, insa verificati ce tip de antigel aveti pentru masina dvs pentru ca nu orice este bun)
- probleme cu cablajul din scaun care intra in airbag-ul lateral - s-a rupt de la rabatarea scaunului si nu veti gasi cablaj decat pe original la 480 ron - se poate lipi de catre un specialist (verificati ca e specialist pentru a nu lua foc in masina sau sa va treziti cu o expozie de airbag pe neasteptate)
- daca aveti jante de aluminiu pe 16'' ATENTIE! Roata de rezerva este pe 15'' si nu mai gasiti anvelope Michelin Energy Saver E3A (profilul cu 2 canale de degajare a apei) - daca tot veni vorba, am 1 anvelopa Michelin Energy Saver E3A 195/65 R15 cu janta de tabla de vanzare - noua-nefolosita!!! Decat sa cumparati 1 bucata anvelopa alta marca sau alt profil va recomand 2 bucati noi pentru aceeasi punte pe principiul ca oricum o sa trebuieasca sa aveti o rezerva pe 16'' si tot trebuie schimbate amandoua anvelopele. La pret putin mai bun decat Michelin Energy Saver si aceeasi calitate (teste RAC si ADAC) eu am ales Continental PremiumContact
- distributia la motorul pe benzina se face la 10 ani!!! sau 120.000km - sincer mi-e cam teama sa o las mai mult de 7 ani, dar ma gandesc ca stiu cei de la Citroen de ce spun asta!?! Acest aspect nu este de neglijat, deoarece costurile cu revizia si inlocuirea kiturilor de distributie si accesorii pe original pot trece de 2400 RON. La majoritatea motoarelor cu trensmisie pe curea si pe benzina la autoturisme distributia se face OBLIGATORIU la 4 ani sau intre 60.000-90.000 km

In general masina nu a avut probleme majore si a fost folosita zilnic in conditii de oras si drumuri foarte proaste (din pacate asta e orasul in care stam). Confortul este ceea ce o defineste, iar la drum lung asta se simte. Mai vedem cum se prezinta peste cativa ani, pentru ca in general problemele incep sa apara dupa 4 ani.
C4 1.6L benzina 110HP 16V aka Black Mother F-er
IS-17-UNI

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de mituc » Dum Aug 14, 2011 5:30 pm

Pai stai bine. Eu am inlocuit o bieleta de directie la aproximativ 18k, apoi pe ambele impreuna cu un capt de bara cam pe la 40 (nu mai stiu exact insa, era in primavara lui 2008), plus ambreajul care teoretic ar fi trebuit sa se intimple pe garantie pentru ca ei stiau de problema cu tremuriciul, iar practic mai bine il lasam in pace pentru ca stiam cum sa-l vindec.

Deci, din nou, stai foarte bine, felicitari!
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

frana 3000 de ture

Mesaj de UCB » Mar Aug 30, 2011 2:29 pm

Problema cu infranarea de la 3000 de ture am avut-o si eu de cateva ori. Odata sau de doua ori de la benzina si inca de vreo doua ori de la mersul la consum.
Prima data, de la mersul mai utin turat in oras s-a rezolvat in drum spre reprezentanta care e in afara orasului ca i-am dat ture spre limitare pe drum (intamplator) si cand am ajuns acolo nu mai avea nimic iar cu benzina, am asteptat sa se termine rezervorul.
Daca te uiti la digrama de cuplu se observa o scadere relativ brusca a cuplului la 3000 de ture.
Cred ca e ceva legat de avans pentru ca dupa cate stiu si benzina proasta si mersul subturat duc avansul la o valoare nu tocmai agreata de motor.

joeadrianblack
Mesaje:912
Membru din:Vin Mai 22, 2009 5:58 pm
Localitate:Bucuresti

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de joeadrianblack » Mar Aug 30, 2011 3:29 pm

igienizare la 2 - 3 ani?

eu recomanda anual... sau chiar de 2 ori pe an. (freonul de completat sau inlocuit dc este nevoie, freonul tot freon ramane dc nu ai pierderi)

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de UCB » Mar Aug 30, 2011 7:03 pm

Se "borseste" uleiul ala din instalatia AC. La mine dupa 2 ani arata destul de nasol.
Am igienizat o singura data conductele. Secretul ca sa nu miroasa instalatia este sa opresti compresorul cu max 1 minut inainte de a opri motorul, eventual sa dai si putin mai tare ventilatia sa creasca putin temperatura conductelor ca sa nu mai faca condens. Garantat nu va mirosi.

relu
Mesaje:26
Membru din:Sâm Aug 11, 2007 10:43 am
Numar Inmatriculare:IS 17 UNI
Localitate:Iasi

Re: frana 3000 de ture

Mesaj de relu » Mie Aug 31, 2011 9:19 am

UCB scrie:Problema cu infranarea de la 3000 de ture am avut-o si eu de cateva ori. Odata sau de doua ori de la benzina si inca de vreo doua ori de la mersul la consum.
Prima data, de la mersul mai utin turat in oras s-a rezolvat in drum spre reprezentanta care e in afara orasului ca i-am dat ture spre limitare pe drum (intamplator) si cand am ajuns acolo nu mai avea nimic iar cu benzina, am asteptat sa se termine rezervorul.
Daca te uiti la digrama de cuplu se observa o scadere relativ brusca a cuplului la 3000 de ture.
Cred ca e ceva legat de avans pentru ca dupa cate stiu si benzina proasta si mersul subturat duc avansul la o valoare nu tocmai agreata de motor.

Problema nu cred ca era de la benzina si nici de la mersul subturat, deoarece am facut cu masina asa vreo 3-4 mii de km si treaba a dura vreo 6-7 luni pana i-am dat de cap. Eu merg suficient de turat, iar sotia nu menajeaza turometrul.
A fost ciudata si sper sa nu reapara, cu atat mai mult cu cat nici astia de pe la reprezentante nu stiau ce e cu problema asta si nu era una des intalnita. Solutia cu reinitializarea softului a fost una in disperare de cauza si numai in urma unor probe de drum cu computerul conectat au sesizat problema pe calculator, altfel nu aparea nici o eroare.
Ciudat!
C4 1.6L benzina 110HP 16V aka Black Mother F-er
IS-17-UNI

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de mituc » Mie Aug 31, 2011 4:02 pm

...Si cum i-ai dat de cap mai exact?
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

relu
Mesaje:26
Membru din:Sâm Aug 11, 2007 10:43 am
Numar Inmatriculare:IS 17 UNI
Localitate:Iasi

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de relu » Mie Aug 31, 2011 6:27 pm

mituc scrie:...Si cum i-ai dat de cap mai exact?
Pai dupa ce am platit mai multe diagnoze pe calculator, am schimbat bujiile (si daca nu ma opream sa ma iau dupa presupunerile profesionistilor ajungeam sa schimb poate si motorul) am mers la Suceava unde am vorbit cu seful de service de la Fetcom si i-am explicat ca nu va gasi nimic decat daca merge in proba de drum si pune masina in sarcina (pante pronuntate si in special in trepte mici unde se poate sesiza clar scaderea brusca a cuplului motor)
M-au sunat dupa cateva ore si mi-ai explicat ca intr-adevar am avut dreptate si ca ei ai rescris softul si totul pare sa fie OK. Cert e ca la dus a consumat 7,5l/100KM si la intors 6,6. In aceleasi conditii de trafic, in aceeasi zi cu acelasi sofer si aceasi benzina.
Ma gandeam ca problema era una de soft pentru ca simptomele apareau la turatie fixa de fiecare data si initial m-am gandit la erori de mesaje de la sonda lamda care sa modifice brusc amestecul si de aici pierderile inexplicabile si bruste de putere. Spre norocul meu s-a rezolvat mai ieftin prin resoftare si de atunci am mai facut cca 15000km si totul e perfect.
Deci "intr-un cuvant" nu stiu ce avea, dar s-a rezolvat!
C4 1.6L benzina 110HP 16V aka Black Mother F-er
IS-17-UNI

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de mituc » Mie Aug 31, 2011 11:57 pm

La dus urci spre suceava, cam asta e diferenta de consum. Dar faptul ca au disparut intreruperile confirma rezolvarea problemei, ca erau multi prin zona care se plingeau (cred ca PSH a fost primul ofticat cu adevarat).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de Vasea » Sâm Iun 15, 2013 9:58 am

Suna bine ce ai povestit despre masina. sa te bucuri la maxim de ea !

relu
Mesaje:26
Membru din:Sâm Aug 11, 2007 10:43 am
Numar Inmatriculare:IS 17 UNI
Localitate:Iasi

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de relu » Sâm Iun 15, 2013 10:39 am

Voi reveni cu detalii dupa 7 ani! Vara asta facem un drum pana in Finlanda si apoi va povestesc cum a fost, plus un update la 7 ani!
Pana acum pot spune ca imbatranim frumos impreuna!!! :lol:
C4 1.6L benzina 110HP 16V aka Black Mother F-er
IS-17-UNI

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: 4 ani - 60000km

Mesaj de Bogdan » Sâm Iun 15, 2013 12:09 pm

Drum bun si distractie placuta in tara cu noptile albe :)


Sent from my New iPad using Tapatalk HD
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”