Volvo XC 70 D5

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mie Oct 23, 2013 8:39 am

Si despre presiunea mea la roti ma puteti lamuri, nu sunt inginer dar stiu ca la bicicleta am presiune mai mare decat la rotile pe 17, deci mi-e greu sa aproximez, desi logica imi spune cate ceva.
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de mituc » Mie Oct 23, 2013 8:58 am

Valorile recomandate de presiune in roti depind de vreo citeva lucruri:
1. greutatea masinii. Asta e probabil variabila numarul 1;
2. dimensiunile pneului;

Vei vedea presiuni recomandate mai mari in pneuri cu balon mic decit in cele cu balon mare. Intr-un pneu cu balonul mic deformarea peretilor laterali si respectiv a partii de contact cu solul poate duce la:
- discomfort - prea aproape de janta, te scutura la orice fir de praf, sau prea umflat, acelasi lucru;
- periclitarea sigurantei si integritatii autoturismului - daca iei o buza de canal si pneul e deja la limita de inflatie (superioara sau inferioara) poti taia pneul, sparge janta, sau ambele, si/sau poti indoi/rupe elemente din suspensie;
- manevrabilitate precara - pata de contact mica din cauza super saub sub inflarii pneului;
- uzura prematura si inegala (daca umfli prea tare se va uza pe centru, daca umfli prea putin se vor duce umerii).

3. setarile de geometrie ale suspensiei masinii (la masinile cu unghiuri mai agresive/negative vei vedea presiuni cu 0.1-0.2bar mai mici decit masini de greutate similara si cu roti identice);

4. tipul pneului (vara, iarna, XL, ne XL, indice de incarcare, etc).

5. Viteza maxima constructiva a masinii (masinile capabile de viteze mai mari vor avea recomandari diferite de presiune, eventual in functie de viteza cu care se intentioneaza sa se ruleze);

La aceleasi probleme descrise la punctul 2 duce si sub/supra inflare ale pneurilor, indiferent de dimensiunile lor.
Deci recomandarea mea este sa iei ca reper specificatiile producatorului (de obicei presiunile recomandate sint inscrise pe stilpul masinii sau pe interiorul capacului de la rezervor.
Valorile minime de acolo sint perfecte pentru masina cu plinul facut, sofer si eventual pasager in fata (amindoi de greutati normale, adica 140-160 kile impreuna, nu 150 kile/buc), si eventual ceva bagaje usoare in portbagaj sau locurile din spate.
In momentul in care masina e incarcata la masa maxim autorizata in certificat de omologare/inmatriculare/etc atunci devin valabile presiunile maxime recomandate. Cind e incarcata intre (si de obicei e incarcata minim spre mediu) atunci estimezi si tu o valoare de mijloc.

Recomandarea mea este daca sinteti doar tu si cu prietena/sotia, si eventual un copil mic, poti pune fara grija presiunea minim recomandata chiar si in cazul in care in portbagaj mai pui vreo 30-40 de kile de bagaje. Pe distante scurte poti cara si persoane de sa ai masina full, insa daca intentionezi sa-i cari pe distante mari (sute de km) iti recomand sa ajustezi presiunea in pneuri in mod corespunzator.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mie Oct 23, 2013 9:57 am

Foarte tare apreciez aportul tau pe forum :hi
Daca ma si plimbi o tura cu masina vreodata, raman dator pe viata :lol: :lol:

Abia astept sa vina concediul sa plimb masina asta asa cum a fost gandita cu cutia plina de schiuri :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de catalin4u24 » Mie Oct 23, 2013 10:28 am

andu_nae scrie: Abia astept sa vina concediul sa plimb masina asta asa cum a fost gandita cu cutia plina de schiuri :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Poți să-ți pui schiuri si in mâini sa te dai in patru labe ca un snowmobil ;)


Tapatalk 2
2010 Mitsubishi Lancer Sportback 2.0DI-D 180cp

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mie Oct 23, 2013 10:58 am

catalin4u24 scrie:
andu_nae scrie: Abia astept sa vina concediul sa plimb masina asta asa cum a fost gandita cu cutia plina de schiuri :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Poți să-ți pui schiuri si in mâini sa te dai in patru labe ca un snowmobil ;)


Tapatalk 2
Interesanta perspectiva, permite-mi totusi sa fiu rezervat in ceea ce priveste aplicabilitatea :ok :ok :glasses
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de catalin4u24 » Mie Oct 23, 2013 11:04 am

Permision granted :lol:
2010 Mitsubishi Lancer Sportback 2.0DI-D 180cp

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mie Oct 23, 2013 1:16 pm

catalin4u24 scrie:
andu_nae scrie: Abia astept sa vina concediul sa plimb masina asta asa cum a fost gandita cu cutia plina de schiuri :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Poți să-ți pui schiuri si in mâini sa te dai in patru labe ca un snowmobil ;)


Tapatalk 2
Ma gandeam totusi cum i-ar sta cu ceva senile in loc de cauciucuri de iarna ::P
Apropos: zilele trecute am fost fortat sa astept intr-o parcare uriasa, goala, si am intrat la creatie, am dezactivat si reactivat dstc si am fortat diverse abordari de viraje, iar concluziile:
1. DSTC, chiar te poate salva in anumite conditii daca esti mai nesabuit;
2. Fara dstc, 4x4 chiar e funny (abia astept sa vina iarna sa incep sa controlez niste lucruri in mediu safe).
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Sâm Oct 26, 2013 6:47 pm

andu_nae scrie:Salutare,

Dupa 3 ani in care m-am bucurat la maxim de aspectul si consumul unui enterprize am decis sa fac o schimbare care vine oarecum normal odata necesarul de spatiu suplimentar.
Asadar diferente intre cele doua:


Greutate: din ~1300 kg in ~2300 Kg;




Imagine
V-am mintit marturisesc :^o , masa proprie e 1834 kg, am avut o revelatie vazand cat are greutatea un A6 allroad ca nu are cum sa fie asa mare diferenta :D

2400 kg e masa maxima admisa :P
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Lun Noi 04, 2013 9:44 pm

Am fost astazi la Tester (Repr Volvo si Land Rover) din Iasi, si am testat cam tot ce stiu eu ca se testeaza la modul general si anume:

Geometrie - a iesit bine, au corectat foarte putin nu stiu ce unghi pe stanga fata
Directie, frane - cica e totul ok, mai tin cam 10k placutele;
Erori calc de bord - cica schimba putin cam lent cutia, ei recomanda schimbare ulei, fara sa stie exact care e problema si daca e vreuna;
Amortizoare - sunt uzate cam la limita cele de pe spate, cele de pe fata sunt ok.

Am gasit putin cocosata garnitura de la fitrul de ulei si scapa foarte putin ulei si am schimbat filtrul cu tot cu garnitura, si am completat inca un litru.

Daca eu inainte aveam castrol si acum am completat cu total (tot 0W30) oare e ceva rau? :? :?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de mituc » Lun Noi 04, 2013 10:40 pm

Daca ai completat cu ulei de viscozitate asemanatoare si proprietati asemanatoare (aditivat pentru diesel) nu e nici o problema. Daca e s-o iei asa, un ulei uzat nu mai are foarte mare legatura cu originalul, deci acum nu ai facut decit sa ii mai bagi inca un litru de ulei proaspat, necontaminat si cu detergenti activi.

Cutia am vazut ca schimba lent, si la retrogradare si schimbare treapta superioara eu cu mina schimb cam de 2 ori mai repede (poate chiar mai rapid de 2 ori in superioara). Dar nu asa-s facute astea, sa schimbe lent, sa nu hurduce pasagerii, etc? Ti-am povestit ca am avut o discutie pe tema asta cu cei de la mazda si pina la urma concluzia a fost ca nu am ce cutie automata sa-mi pun de la ei care sa fie un upgrade real :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mar Noi 05, 2013 12:05 am

Sigur ea si in parametri normali ar trebui sa schimbe mai lent ca tine:evil: dar e vorba ca pe rezultatele diagnozei facute scria ca are ceva delay la schimbare fata de parametri nprmali

Sent from my HUAWEI G510-0100 using Tapatalk
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de mituc » Mar Noi 05, 2013 12:26 am

Probabil ar trebui sa urmezi recomandarea lor si sa schimbi uleiul. Verifica si in manualul de service ca aia de la tester sint si prin copaci unii (nu toti). In principiu daca uleiul din cutie si-a pierdut din calitati (ca urmare a expunerii repetate la schimbari de temperatura, presiune, etc) convertorul ala de cuplu nu mai merge in parametri.

Pe de alta parte la transmisiile automate se schimba uleiul foarte rar, la cel putin 200k km. Dar nu la toate. De asta zic sa te uiti in manual. Nu e exclus ca uleiul de transmisie sa fi fost schimbat de unul dintre proprietari din diverse motive si sa nu fi pus OEM.

Insa asta e o lucrare pe care o poti amina pentru cind vei avea resurse (timp + bani) pentru ea, ca 7-10 litri de ulei de transmisie nu-s chiar ieftini.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje: 705
Membru din: Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina: Volvo XC70, D5
Localitate: Iasi

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de andu_nae » Mar Noi 05, 2013 10:42 am

mituc scrie:Insa asta e o lucrare pe care o poti amina pentru cind vei avea resurse (timp + bani) pentru ea, ca 7-10 litri de ulei de transmisie nu-s chiar ieftini.
Avand in vedere ca in week-end am nunta si apoi plec in concediu e intr-adevar un cumul de resurse si prioritati pentru care voi amana schimbul de ulei in cutie, avand in vedere ca nu e urgent :D
Poate reusesc sa ajung la Click maine sa imi curat putin interiorul ca imi sta pe creier, dar data trecuta nu am gasit nici click nici tehnoton-ul :oops:
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

robitza21
Mesaje: 284
Membru din: Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare: B-111-RFM

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de robitza21 » Mar Noi 05, 2013 11:03 am

Felicitari!! Casa de piatra!!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Volvo XC 70 D5

Mesaj de Bogdan » Mar Noi 05, 2013 11:57 am

mituc scrie: Pe de alta parte la transmisiile automate se schimba uleiul foarte rar, la cel putin 200k km. Dar nu la toate. De asta zic sa te uiti in manual. Nu e exclus ca uleiul de transmisie sa fi fost schimbat de unul dintre proprietari din diverse motive si sa nu fi pus OEM.
Nu stiu cum e la Volvo, dar la cutiile DSG, la 60000 km se schimba uleiul in cutie, si e o procedura destul de tricky.
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”