Jurnal de hdi

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Mar Aug 05, 2014 11:08 pm

Asta-i un jurnal planificat de mult timp, dar pentru care n-am reusit sa imi fac timp.
Cand am luat masina, o parte din increderea in marca si model am capatat-o din cititul prin forumul asta. Mi se pare fair sa intorc favorul si sa strang intr-un singur loc intrebarile si raspunsurile pe care le-am primit pana acum. Sper sa ajute pe cineva :-).

O sa adaug mesaje pe parcurs, in ordine cronologica si sper sa nu uit lucruri esentiale. In general, o sa incerc sa detaliez informatii din urmatoarele categorii:

- cat ma costa sa detin masina (in special pe partea de fiabilitate si consum, pentru ca astea sunt cele mai urmarite aspecte din cate am observat)
- ce probleme apar pe parcurs, cum le rezolv
- ce imbunatatiri adaug

Acum, rezumatul foarte scurt al primei jumatati de an alaturi de robot:

______________________________________
*****************************************************
Masina:
C4, 5 usi, 1.6 hdi, 92cp, 115.000km la achizitie.
Am mers ~7000km in ~5 luni, probabil intr-o proportie egala urban / extraurban.

Rezumat costuri:
Revizie: ~600RON (filtre mann, ulei Castrol)

Alte chestii schimbate:
- diverse chestii pe la articulatiile fata (bielete / capete de bara)
- uleiul din cutie + un simering de planetara
- rezistenta GMV

Cost total estimativ (revizie + restul): ~1500RON

Consum:
Urban (Bucuresti, viteza medie ~20kmph, deci fara ambuteiaje oribile): ~7.0 l / 100km
Extraurban (DN-uri, mers ~60 localitati, ~90-120 extraurban, in functie de drum si trafic): ~4.3l / 100km

In mod evident, consumul variaza in functie de trafic / temperatura / folosirea AC-ului / apa de pe drum / vant / etc.. Valorile indicate sunt medii, tinand cont de toti factorii mentionati.

Merita diesel? :-)
Cu un motor de putere similara pe benzina, pe o masina similara, consumul ar fi ~9.5 in oras si ~6 in afara. Tinand cont ca ponderea (pentru mine) este cam 50-50, in medie economisesc 2 l / 100km.

Diferenta de pret intre motorina (pun d'aia scumpa de obicei) si benzina (puneam d'aia ieftina de obicei) este cam de 10%.
Intr-un an merg ~20.000km, deci:
- motorina: ~7500RON
- benzina: ~9300RON
- economie: ~400EUR, la ~4.5RON / EUR
- cost suplimentar: ~50eur (filtrul de motorina, cred ca asta e tot ce se schimba in plus)

Presupunand ca o sa vand masina dupa ~2 ani de folosire, voi cheltui cu ~700EUR mai putin pe combustibil & revizii.
O masina pe benzina similara probabil ar fi fost cu 1000EUR mai ieftina, in cel mai dezavantajos caz. Presupunand ca si-ar pierde din valoare ~20% per total, dupa 2 ani voi fi cheltuit:

- benzina: 3500*(1-0.8) = 700EUR
- motorina: 4500*(1-0.8) - 700EUR = 200EUR

Pare ca as iesi usor in dezavantaj cu diesel, insa estimarile sunt foarte largi. Ramane sa vedem ce si cum atunci cand o voi vinde :-).


Concluzii:

Toate chestiile pe care le-am schimbat erau "de schimbat" de cand am luat-o (nu a fost nimic semnificativ ascuns de colegul @mootoo - mi se pare un aspect relevant pentru comunitate :-) ).
Overall, este o masina foarte cinstita, cu dotari pe care masini mai nemtesti le au la preturi cu ~1500-2000eur in plus si la niste kilometri / seturi de probleme mult mai incerte.

Mi-ar placea:
- sa scap de zgomote / greierasi (detaliez cu alta ocazie; oricum, nu-s multi)
- sa activez AUX in pentru a scapa de kilogramele de CD-uri
- sa se auda muzica mai bine (alte boxe?!)
- sa imi cumpar cauciucuri noi, vara / iarna (am eu un fix cu "vreau cele mai bune cauciucuri")


Cam atat momentan, cand imi mai amintesc completez.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de mituc » Mar Aug 05, 2014 11:13 pm

costin07 scrie: - sa imi cumpar cauciucuri noi, vara / iarna (am eu un fix cu "vreau cele mai bune cauciucuri")
Michelin PS3 se gasesc si 205/55/r16. Ia dintr-astea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Mar Aug 05, 2014 11:40 pm

Multam de sugestie :-).

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Sâm Aug 09, 2014 12:42 pm

Am luat o piatra pe A1 mai devreme. S-a intins vro 25cm pana am ajuns la destinatie, deci tre sa-l schimb.

Avatar utilizator
Zalin
Mesaje: 53
Membru din: Dum Aug 25, 2013 3:51 pm
Marca si model masina: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi
Numar Inmatriculare: BV-15-MAP

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de Zalin » Sâm Aug 09, 2014 12:46 pm

Ce "fain" sună asta cu piatră pe A1... Numai autostradă nu e. Păcat de parbriz și de cheltuielile implicate...

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de mituc » Sâm Aug 09, 2014 5:52 pm

Am un cunoscut care in doi ani e la al treilea parbriz din cauza pietrelor luate pe A1. Asta se intimpla in 2010 ultima oara. I-am spus ca merge prea incet. De atunci a crescut viteza de pe cruise control de la 120 (cam 114Kmph) la 145 (cam 138kmph) si nu a mai luat nici o piatra. Si nu glumesc. Mergeti cit de tare e practic si sigur.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
f1gio
Mesaje: 88
Membru din: Mie Mar 24, 2010 6:08 pm
Numar Inmatriculare: E8344FWZ

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de f1gio » Sâm Aug 09, 2014 8:25 pm

Tot de A1, am sa spun patania unui cunoscut de curand. Mai exact acum 3saptamanii. In loc de piatra, a luat un caine, si pagubele sunt mari de tot. Unde mai pui ca masina avea DOAR 12000km. Dar sunt fiare, pana la urma se remediaza. O seara buna in continuare va doresc.

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Sâm Aug 16, 2014 10:12 pm

Ziceam ca o sa povestesc despre zgomote.
Ieri pe la ~130kmph pe autostrada (spre Ploiesti) mi s-a rupt o bucata din scutul motorului. M-am panicat oleaca, pentru ca facea un zgomot mega dubios, insa dupa ce am scapat de bucatile care atarnau si am fixat cat de cat bucatile ramase, a fost ok.

Partea proasta este ca trebuie sa cumpar altul (poate ar fi bine sa iau metalic?).
Partea buna este ca am identificat unul dintre cele mai enervante zgomote - cred ca era scutul care mi se balanganea (iar eu credeam ca-i vrun suport de motor sau ceva similar). Maine sper s-o urc pe rampa si sa fixez si mai bine ce-a ramas din scut, pana cand ajung la mecanic. Ramane sa vad apoi daca a disparut complet si zgomotul.

Un alt zgomot enervant e la relanti, cand imi vibreaza tablele din jurul turbinei. Trebuie sa inlocuiesc niturile care le tin impreunate (sunt slabite iar vreo 2 chiar au disparut complet).

Al treilea zgomot e facut uneori de pedala de ambreiaj. Nu stiu ce are, dar pocneste din cand in cand.


In alta ordine de idei, am trecut de 9000km de cand am luat masina. Imi place :-).

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de mituc » Dum Aug 17, 2014 9:34 am

Poti pune linistit scutul de fabrica, imi aduc aminte ca eu cind a trebuit sa-l schimb a fost vreo 170RON. Dar intereseaza-te daca poti comanda si vreo citeva clipsuri in cazul in care cele care sint acum pe masina s-au uzat sau au disparut. Ca degeaba pui scut nou daca nu-l fixezi ca lumea, probabil asta a fost problema si la cel anterior, el o fi fost bun in sinea lui...
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Joi Aug 21, 2014 10:38 pm

Bun, se pare ca de fapt ceea ce s-a rupt se cheama "deflector de aer" :-). Locurile in care se prindea pe bara din fata sunt slabite / rupte pe partea dreapta. Sper sa poata pune la loc piesa noua (ar fi stupid sa imi iau bara noua doar pentru asta, nu?). Scutul in sine e si el usor avariat - asta stiu de multa vreme. Unul dintre colturi e prins cu bride de plastic si, cel mai probabil, voi schimba ambele plastice cat de curand.
Cu parbrizul m-am obisnuit si ma gandeam ca poate il las asa peste iarna. ITP-ul doar ce l-am facut, deci n-ar fi graba si nici nu ma incurca vizual.

In alta ordine de idei, cred ca-s nebun, pentru ca mi s-a pus pata rau de tot sa trec la C5. Am un vis umed perpetuu cu mine intr-un C5 2.0 hdi, automat, cu suspensia H3+. O fi din cauza ca am facut treij' de ani si ma gandesc la insuratoare / copii :-) ?! Am timp sa ma hotarasc pana in primavara.

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Sâm Sep 13, 2014 1:15 pm

Nu prea m-am ocupat de masina in ultima vreme. Am ajuns la 126.000km, nici o problema pana acum.

In curand o sa dau o tura pe la mecanic pentru:
- scut & deflector (~500ron piesele)
- scut termic turbina (prins mai bine sa nu mai zornaie la turatii joase)
- verificat un scartait care mi se pare ca se aude doar in curbe din stanga fata / un huruit la franare pe aceeasi parte
- completat lichidul de racire, e un pic sub nivelul de minim

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Lun Sep 15, 2014 10:30 pm

Activat AUX@Norishor.
Maine confectionez si pun cablul in player, urmand sa verific cam care-i volumul folosind telefonul. In functie de rezultat, urmeaza preamplificator & mp3 player dedicat.

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Mie Sep 17, 2014 2:02 pm

Buna treaba cu AUX-ul asta. Nu numai ca ascult ce muzica vreau, dar am si outputul audio al smartphone-ului pe difuzoare. Asta inseamna ca, de exemplu, cand imi spune Waze ca-i radar in fata, voi auzi intotdeauna (chiar si cand ascult muzica tare).

Din pacate, intr-adevar nivelul e insuficient. Urmeaza sa fac some "incredible contraption" care sa-mi rezolve problema; revin cu detalii :-).

costin07
Mesaje: 141
Membru din: Dum Feb 02, 2014 1:22 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI, 92cp
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de costin07 » Sâm Noi 15, 2014 10:45 pm

Am ajuns la aproape 130.000km.

N-am mai rezolvat nimic, din lipsa de bani, dar sper sa o fac la finalul lunii Noiembrie.

In continuare multumit de masina :-).

Avatar utilizator
Arian
Mesaje: 391
Membru din: Sâm Iun 01, 2013 6:34 pm
Marca si model masina: Citroen C5 Exclusive 2.0hdi 163CP 2010 BOURRASQUE
Numar Inmatriculare: VS 01 NEO
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnal de hdi

Mesaj de Arian » Sâm Noi 15, 2014 11:20 pm

Ai rezolvat ceva cu sunetul? Eu folosesc un amplificator micut cu baterie, am dat 10 lei pe el, le-am dat si la colegi pe forum, nu stiu daca se mai gasesc, se numeste Ansmann Soundbooster. Ajuta semnificativ volumul pe aux.
Ex: Citroen C4 Coupe 2006: 1.6i 16V, 109CP (VTR) Gri Iceland
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”