Zgomot motor parte stanga

Probleme de orice natura, intalnite la C4
Avatar utilizator
danmanea
Mesaje:191
Membru din:Vin Mar 18, 2011 10:21 am
Numar Inmatriculare:B-37-JXR
Contact:
Zgomot motor parte stanga

Mesaj de danmanea » Vin Noi 21, 2014 11:49 pm

Salut,

De vreo cateva zile am un zgomot in partea stanga a motorului
Pare a fi de la lantul de distributie - motoarele pe benzina de la C4 II au distrib pe lant - mai exact cred ca nu mai e intins bine sau s-a intamplat ceva cu rola intinzatoare.
Se aude doar la relanti pe la 500 rotatii

Nu se mai aude daca creste putin turatia chiar si pe la 750 rotatii.

Voi merge cu ea in service. Intrebarea mea e daca stiti cam cat de complicat ar fi sa fie desfacut, in caz ca trebuie.

Thx all,
Dan.
C4 2011 Albastru Bourrasque (cind e curat), 1.6i 120cp

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de DjAndr3w » Sâm Noi 22, 2014 9:48 am

Pai la ralanti mașina nu sta în 500 de ture.... Și dacă te referi la cât de complicat e sa o faci acasă, fără minime cunoștințe de mecanica nu îți recomand sa te apuci. În service difera de la service la service oricum în jurul a 3 ore de manopera.
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
paulpaw
Mesaje:237
Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
Numar Inmatriculare:PAW
Localitate:Bucuresti

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de paulpaw » Sâm Noi 22, 2014 2:30 pm

Acum sa imi fie cu iertare dar daca te duci in service, la ce te mai intereseaza cat este de complicat, doar de asta plătești......sa își bată capul alții.


Sent from my iPad using Tapatalk
Imagine
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp

Avatar utilizator
danmanea
Mesaje:191
Membru din:Vin Mar 18, 2011 10:21 am
Numar Inmatriculare:B-37-JXR
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de danmanea » Lun Noi 24, 2014 9:12 am

Mersi all.
Eram doar curios cam cat timp pierd.
Masina mai e in garantie.... cel putin scriptic.
C4 2011 Albastru Bourrasque (cind e curat), 1.6i 120cp

Avatar utilizator
simply the lex
aLEX YO!...
Mesaje:3270
Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de simply the lex » Lun Noi 24, 2014 1:22 pm

Daca e scriptic, trebuie sa fie si faptic. Daca nu, scandal etc :D
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
danmanea
Mesaje:191
Membru din:Vin Mar 18, 2011 10:21 am
Numar Inmatriculare:B-37-JXR
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de danmanea » Vin Dec 05, 2014 10:40 am

Schimbat toata distributia pe garantie.

Se pare ca a fost o problema de fabricatie - patinele se uzasera.
Interventie facuta la Radacini Militari. Super OK.
C4 2011 Albastru Bourrasque (cind e curat), 1.6i 120cp

Avatar utilizator
paulpaw
Mesaje:237
Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
Numar Inmatriculare:PAW
Localitate:Bucuresti

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de paulpaw » Vin Dec 05, 2014 8:33 pm

Bravo. Ai ajuns la timp. Un Off-topic. Distibutiile se pare ca dau mari Belele la mai toate mașinile de după 2011 si cilindree mică ..porche nord e plină de motoare TFSI cu lanț rupt, renault la fel....problema cu o rolă. Nu e de vina inginerul producător al motorului ci piesele componente OEM la asamblare.....ieftin se dovedește si prost. De aceea oem nu e mereu indicat. On topic. Si uite cum o piesa de 100 RON poate produce o paguba de 4000 RON aproximativ


Sent from my iPad using Tapatalk
Imagine
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp

Avatar utilizator
emicald
Mesaje:1042
Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina:Citroen C4 thp
Localitate:Rm. Vilcea

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de emicald » Vin Dec 05, 2014 9:03 pm

paulpaw scrie:Bravo. Ai ajuns la timp. Un Off-topic. Distibutiile se pare ca dau mari Belele la mai toate mașinile de după 2011 si cilindree mică ..porche nord e plină de motoare TFSI cu lanț rupt, renault la fel....problema cu o rolă. Nu e de vina inginerul producător al motorului ci piesele componente OEM la asamblare.....ieftin se dovedește si prost. De aceea oem nu e mereu indicat. On topic. Si uite cum o piesa de 100 RON poate produce o paguba de 4000 RON aproximativ


Sent from my iPad using Tapatalk
Nu e asa, chiar producatorul motoarelor e de vina. Toata lumea face downsizing, toti trag de motoare cit se poate de mult, le duc la limita.
Sper ca o sa se foloseasca ceva din experienta motoarelor de curse, ca si acolo a patruns moda asta, din pacate (pentru F1, cel putin, care se aud ca thp-ul meu).
C4

Avatar utilizator
paulpaw
Mesaje:237
Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
Numar Inmatriculare:PAW
Localitate:Bucuresti

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de paulpaw » Vin Dec 05, 2014 9:55 pm

Eu vroiam sa spun altceva. Important esta ca a rezolvat ieftin si rapid. Restul e discuție de cafenea


Sent from my iPad using Tapatalk
Imagine
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de Tomita » Vin Dec 05, 2014 10:25 pm

Hmm...si distributia la VTi e cu probleme?! :shock:
Codul de motor care este?
Multumesc
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
paulpaw
Mesaje:237
Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
Numar Inmatriculare:PAW
Localitate:Bucuresti

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de paulpaw » Sâm Dec 06, 2014 11:13 am

daca vrei sa crezi bine, daca nu, nu. si forumurile de afara citroen peugeot mini (Prince Motor Code) confirma, dar, si doar dar tine de noroc. nu o spun eu, o spun proprietarii si raspunsurile oficiale la rechemari si reparatii

http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 19369.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Imagine
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp

Avatar utilizator
emicald
Mesaje:1042
Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina:Citroen C4 thp
Localitate:Rm. Vilcea

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de emicald » Sâm Dec 06, 2014 2:37 pm

Cunosc foarte bine problema. Nu e de crezut, eu stiu exact ca asa este.
Doar ca nu cred nici o clipa ca e din cauza unui "reper" prost, ci intreaga proiectare e de vina.
Ca dovada ca toti producatorii de asemenea moristi au problema asta. Nu am informatii de la Ford, cu ale lor de 1 litru, dar m-ar mira sa mearga ceas.
C4

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de Tomita » Sâm Dec 06, 2014 5:57 pm

Citeam pe linkul de mai sus in franceza unu cu 308 gti care l-au refuzat la reparatii ca nu mai e in garantie. Ei doar 2 ani acopera, restul ciu-ciu.
Omuletul e si slab de inger. Te duci frumos si dovedesti ca este un defect de fabricatie si ii dai injudecata de le iese prin cap sa mai faca d-astea. Numai sa luam in calcul monstruosul scandal cu GM care a bagat sub pres timp de o decada, un defect de fabricatie (si logic conceptie tehnica) care a si cauzat morti.
Auzi si tu, doar 2 ani. Pai si masina atunci o platesc la 50% din valoarea ei. Un auto nu este un telefon mobil sau un mixer si durata medie de viata e de 10 ani. Daca tu zici doar 2, recalculam cati bani primesti de noua. :hi
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
danmanea
Mesaje:191
Membru din:Vin Mar 18, 2011 10:21 am
Numar Inmatriculare:B-37-JXR
Contact:

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de danmanea » Mie Feb 07, 2018 3:36 pm

danmanea scrie:Schimbat toata distributia pe garantie.

Se pare ca a fost o problema de fabricatie - patinele se uzasera.
Interventie facuta la Radacini Militari. Super OK.
Salutare,

Iaca iar face probleme. Lantul dus. dupa 3 ani si 45.000 km... wtf...
Numa ca acu e pe banii mei :evil:
C4 2011 Albastru Bourrasque (cind e curat), 1.6i 120cp

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Zgomot motor parte stanga

Mesaj de Juliu » Lun Mar 05, 2018 3:14 am

Cum ai ajuns la concluzia ca este lantul dus?

Si eu am acel clantanit/zornait metalic la pornirea la rece, dar dureaza putin, iar cu motorul cald merge bine.

Am 9 ani cu distributia originala. O voi schimba, sa fiu sigur. Dar, ma intreb totusi, cum de a tinut?
Uleiul. Completez nivelul si daca este 2 mm sub punct pe joja. Atat de afurisit este motorul. Daca era Logan 1.6, mergea asa, completat la Revelion (mai am un Logan 1.6).Tensiometrul acela hidraulic care compenzeaza uzura/intinderea lantului de distributie este actionat de presiunea uleiului, este prost conceput si nici nu isi mai face treaba cu timpul sau o face cu intarziere. Colac peste pupaza, vti-urile si thp-urile au apetit pentru ulei. Plus ca dureaza pana se creeaza presiunea, indiferent de super-ulei si in timpul asta, daca lantul este uzat/intins pot aparea probleme grave cu sincronizarea mecanismelor. Iar ca meniul sa fie complet, pentru norma de poluare, motorul a fost facut sa mearga instabil la pornire, sa se incalzeasca catalizatorul mai repede, de aceea mai merge si in suturi, cand pornesti in secunda 0.

Chiar daca intra 4.25 l, am mers cu mai mult, fara vreo picatura pe la imbinari. Nu este bine, dar motorul acesta este o exceptie. Mai bine cu 4.3L, decat cu 4.2. Este experienta mea. Nu sfatuiesc pe nimeni sa o si urmeze, bineinteles.

Il schimb intre 7500-10.000 km maxim sau un an, ce intervine intai. Recomandarea 15.000 - 20.000 km mi se pare o tampenie fara legatura cu acest model.
Daca uleiul este prost, nu conteaza cantitatea. Tot nu este presiune suficienta, iar lantul va zornai pe ghidajele de plastic in veselie. Poate se mai si rup, cu bucati imprastiate prin motor. Grija si la Total. Este bun, dar nu neaparat cel mai bun pentru vti/thp.

Zgomotul poate proveni si de la tachetii hidraulici. Daca nu au probleme, solutia am gasit-o pe un forum BMW/Mini, cu motoarele inrudite N12-N16: Un stil mai alert, mers peste 2000 rpm, cu schimbari ocazionale peste 4000 rpm si nu mai bat. O fi doar efectul placebo, stiu si eu, hehe. :)

Sper ca nu pui licoare de 95 (la noi 92-93 poate). Are chiar foarte mare legatura cu zgomotul. Nu iti spun decat 3 lucruri. Compresie anormala de 11:1 (buna pentru curse :drive ), senzorul anti-detonatie si avansul.

Din cate m-am documentat, nu esti singurul cu problema reaparuta dupa schimbarea distributiei.
Concluzia este ca motorul s-a dovedit prost conceput. N-ai ce sa faci decat sa atenuezi problemele (vezi ce am scris mai sus) sau sa schimbi conserva. Avantajul vti-ului ste ca are mai putine probleme decat thp-ul, desi impart aceeasi distributie..

Mai sunt cateva lucruri, dar in alt post.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme C4”