Ignition coil 1/4 control fault

Probleme de orice natura, intalnite la C4
Scrie răspuns
CoolerL
Mesaje:10
Membru din:Mie Aug 08, 2007 6:51 pm
Ignition coil 1/4 control fault

Mesaj de CoolerL » Mar Ian 16, 2018 2:15 pm

Salutare,
C4-le meu, 2007, 110CP, coupe, cu motor 1.6, TUJ-NFU tuseste de cateva zile.

Totul a inceput trepidari in mers ale motorului, apoi Engine Light cu "Antipollution Faulty" urmat de "ASR/ESP Fault".
In plus, am mai observat ca nu imi mai este indicat consumul instantaneu. Arata 0.0L/100.

Intrand putin in analiza problemei si punand laptopul la diagnosticat, la ME745 faults apar:
P0351 - Ignition coil 1/4 control fault - Short circuit to positive
P0341 - Fault ignition-integrated phase detection - Coherence
Vezi imaginea atasata.

Studiind putin posibilele cauze, am intrat sub capota si, la mufa care alimenteaza bobina de inductie, am observat ca unul din cele 4 fire, firul gri, se "zdrelise" de marginea blocului motor, facand masa cu acesta. - Vezi poze.

Am curatat si izolat firul, am sters erorile din ME745, dar, la repornire, face tot la fel si cele 2 erori tot apar.

Am inspectat vizual daca mai sunt si alte locuri atinse, dar nu am vazut nimic care sa para dubios.
Am inspectat si mufele magistralelor care merg in BSI dar si acolo pare totul in regula. - inclusiv toate sigurantele, chiar si cele magistrale.

Aveti voi alte idei/chestii pe care pot sa le mai verific/cum pot sa identific unde e acel scurt catre +?

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Pub
Mesaje:17
Membru din:Vin Noi 16, 2012 9:09 am

Re: Ignition coil 1/4 control fault

Mesaj de Pub » Mar Sep 04, 2018 8:02 pm

Salut!
Ai găsit care era cauza ca îmi da și mie codul de eroare P0341?

CoolerL
Mesaje:10
Membru din:Mie Aug 08, 2007 6:51 pm

Re: Ignition coil 1/4 control fault

Mesaj de CoolerL » Mar Sep 04, 2018 9:06 pm

Pub scrie:Salut!
Ai găsit care era cauza ca îmi da și mie codul de eroare P0341?
Salut!
Da.

Intai examineaza cu atentie cablul care alimenteaza bobina de inductie.
Din pacate, filele au fost gandite destul de "scurte" astfel incat, in momentul in care, mansonul de copex aluneca de pe ele, unul din cele 4 fire, se freaca de coltul blocului motor, pana cand izolatia se distruge si face scurt la masa cu blocul motor.
Daca esti in cazul norocos, in care se "roade" cablul care pleaca din ECU spre bobina, atunci primesti doar eroarea si sistemul intra in protectie.
Cum acel fir e "sanki" unul izolat suplimentar, e putin probabil sa se intample asta. :)

In schimb, cand se "roade" celalalt, scurtul la masa, se face prin bobina, caz in care, intr-un final, bobina cedeaza de la curentul prea mare care se scurge prin ea si face scurt intre spire.
Deci, chiar daca repari firul, eroarea ramane pana cand schimbi bobina :(

O bobina noua, aftermarket, foarte buna (eu am luat Beru) e undeva in jur de 400 ron, mult mai ieftina decat oem.

Bafta! :)

Pub
Mesaje:17
Membru din:Vin Noi 16, 2012 9:09 am

Re: Ignition coil 1/4 control fault

Mesaj de Pub » Mar Sep 04, 2018 9:24 pm

Mulțumesc mult! Verific mâine.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme C4”