Presiune pneuri
- silvius
- Mesaje:2430
- Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
- Numar Inmatriculare:B08BBK
- Localitate:Bucuresti / Varna
- Contact:
2,2 la toate 4
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: Presiune pneuri
Pai da, si daca pui de iarna nu ai si alta presiune?Bogdan98 scrie:E vorba de diferenta de la 16" la 17". Nu de marca sau model de anvelopa.
Energy sunt de vara, de aia am zis ca au trecut modelul si dimensiunea.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: Presiune pneuri
NuDeese scrie: Pai da, si daca pui de iarna nu ai si alta presiune?.......
.
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mesaje:179
- Membru din:Mie Apr 07, 2010 1:54 pm
- Numar Inmatriculare:B-04-ECW
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Presiune pneuri
Eu folosesc 2.45 pe fata si 2.35 pe spate
C4 1.6i 16v SX VTR - 110 armasari [( B - 04 - ECW )]
1) Esti pe net
2) Esti pe forumul ClubC4
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista punctul 4
7) Zambesti, sau chiar razi
1) Esti pe net
2) Esti pe forumul ClubC4
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista punctul 4
7) Zambesti, sau chiar razi
- janusRO
- Mesaje:118
- Membru din:Vin Aug 01, 2008 8:10 am
- Localitate:Bucuresti
Re: Presiune pneuri
Eu am circulat cateva mii de km cu masina asa cum am cumparat-o si cand am verificat presinea aveam 2.5 pe toate; nu au catadicsit sa-mi spuna cand am cumparat-o ca este peste valorile recomandate (probabil in ideea in care scadea in timpul depozitarii) sau sa faca presiunea ei inainte de livrare...vlad scrie:Tu cu presiunile astea circuli ? Eu bag in pneuri presiunile recomandate si anume 2.4 pe fata si intre 2.1 si 2.4 pe spate (in functie de incarcatura). Dar de obicei 2.2-2.3 ca nu de fiecare data cum o umplu dau fuga la vulcanizare sau peco sa imi umflu cauciucurile.Deese scrie:Ce presiune utilizati?
Eu 2.2 pe fata si 2.4 pe spate.
Apropo o presiune mai scazuta inseamna o aderenta mai crescuta sau e doar mit ? Si daca presiunea e mai mica amortizarea socurilor e mai buna ?
si simteam fiecare dunga de pe sosea si prin gropi credeam ca se rupe (pe spate mai ales..)
sigur conteaza dimensiunea pneurilor dar si greutatea motorului (cele diesel sunt mai grele) asa incat specificatiile variaza..
presiunea mai mica (mai degraba as spune o presiune usor sub cea "corecta") ajuta la amortizarea socurilor dar nu face minuni...
daca e prea mica sporeste consumul semnificativ...
fiecare pneu are o presiune "ideala" in functie de greutatea pe care o sustine (creste greutatea pe spate datorita unor persoane sau/si bagajelor ... cresti presiunea - in limitele specificate de producator) astfel incat amprenta la sol sa aiba o eficienta maxima in ceea ce proveste frecarea/aderenta;
daca presiunea e mai mare (sensibil..) se bombeaza si scade suprafata de contact cu solul cu efect de scadere a consumului - nu cat sa te bucuri - dar si scadere a aderentei si a confortului
daca presiunea e mai mica (sensibil..) se arcuiesc in supratata de contact ("calca" mai mult pe marginile exterioare ale pneului) cu efect de crestere a consumului (uneori semnificativ), uzura prematura a pneului, supraincalzirea acestuia dar si un confort relativ mai "bun"
in ambele situatii este afectata negativ manevrabilitatea masinii, creste pericolul de acvaplanare (evacuarea apei se face defectuos in suprafata de contact cu solul), scade siguranta (ABS si alte sisteme sunt afectate in functionare); de asemenea se produce o uzura neuniforma si defectuoasa
F. IMPORTANT!! multe din manometrele utilizate in diverse locuri pt. verificat presiunea au abateri SEMNIFICATIVE asa incat cu toata dorinta de a avea presiunea corecta in pneuri este posibil sa rulam cu una nepotrivita; presiunea se masoara la RECE (nu dupa ce am rulat masina si ele s-au incalzit astfel) din cate am auzit diferenata intre presiunea masurata la rece si la "cald" ar putea fi si de 0,3 bar
desi evident pt. majoritatea dintre noi, mentionez si diferenta intre modelul de pneu ales... sunt diferente care se simt mai ales in manevrabilitate, zgomot intern/extern, distante de franare pe diverse carosabile (uscat/umed), confort la rulare si durabilitate (cati km pot fi folosite in medie)
de regula cele care dureaza mult, sunt mai putin confortabile
-
- Mesaje:167
- Membru din:Mie Iun 03, 2009 7:48 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i +
- Numar Inmatriculare:DJ-26-DIN
- Localitate:Craiova
Re: Presiune pneuri
2.2 pe fata si 2.0 pe spate. La rece...
In carte scrie 2.3 si 2.1.
In carte scrie 2.3 si 2.1.
- Mr_kokaa
- Maniac
- Mesaje:3491
- Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
- Numar Inmatriculare:TSE
- Localitate:Bucuresti - Ctza
- Contact:
Re: Presiune pneuri
eu mai hot
odata la 6 luni
pe fata 2.4
pe spate 2.7
odata la 6 luni
pe fata 2.4
pe spate 2.7
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Presiune pneuri
Dar tu cari balastru cu ea ? Prea mult zic eu pt folosire normala a masinii.Mr_kokaa scrie:pe spate 2.7
- janusRO
- Mesaje:118
- Membru din:Vin Aug 01, 2008 8:10 am
- Localitate:Bucuresti
Re: Presiune pneuri
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... p?techid=3
iata ceva f. interesant si de luat in consideratie...
iata ceva f. interesant si de luat in consideratie...
- andu_nae
- Mesaje:705
- Membru din:Joi Mar 25, 2010 1:37 am
- Marca si model masina:Volvo XC70, D5
- Localitate:Iasi
Re: Presiune pneuri
stateam eu acum si ma gandeam la masina si cauciucuri si mi-am adus aminte ca am schimbat cauciucurile de iarna si nu stiu ce presiune mi-au pus in roti.
Cele de iarna trebuiesc altfel umflate sau tot 2.3 fata si 2.1 spate?
Cele de iarna trebuiesc altfel umflate sau tot 2.3 fata si 2.1 spate?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Presiune pneuri
2.3 ? Unde ai vazut asta ?
Producatorul recomanda 2.4. De 2 ani circul cu ambele rinduri de pneuri cu 2.4 in toate si zero probleme la uzura sau aderenta.
Producatorul recomanda 2.4. De 2 ani circul cu ambele rinduri de pneuri cu 2.4 in toate si zero probleme la uzura sau aderenta.
-
- Mesaje:167
- Membru din:Mie Iun 03, 2009 7:48 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i +
- Numar Inmatriculare:DJ-26-DIN
- Localitate:Craiova
Re: Presiune pneuri
La mine asa scrie pe usa, 2.3 fata şi 2.1 pe spate. Am 1.4 facelift.
-
- Mesaje:40
- Membru din:Lun Mar 15, 2010 7:09 pm
- Localitate:Brasov
Re: Presiune pneuri
Corect...
Scrie chiar 2.0 pe spate, daca masina nu e incarcata cu o greutate prea mare.
Scrie chiar 2.0 pe spate, daca masina nu e incarcata cu o greutate prea mare.
C4 1.4 berlina Rouge Lucifer 2010
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Presiune pneuri
La Andu_nae scrie altceva, sigur (fata 2.4 spate 2.1-3.1).
- janusRO
- Mesaje:118
- Membru din:Vin Aug 01, 2008 8:10 am
- Localitate:Bucuresti
Re: Presiune pneuri
iata ce ne spune Wikipedia
"High tire pressures are more inclined to keep its shape during any encounter, and will thus transmit the forces of the road to the suspension, rather than being damaged itself. This allows for an increased reaction speed, and "feel" the driver perceives of the road. Modern tire designs allow for minimal tire contact surface deformity during high pressures, and as a result the traditional wear on the center of the tire due to high pressures is only known to very old or poorly designed tires."
"It may be, that very high tire pressures have only two downsides: The sacrifice in comfort; and the increased chance of obtaining a puncture when driving over sharp objects, such as on a newly scraped gravel road. Many individuals have maintained their tire pressures at the maximum side wall printed value (inflated when cold) for the entire lifetime of the tire, with perfect wear until the end. This may be of negative economic value to the rubber and tire companies, as high tire pressures decrease wear, and minimize side wall blow outs."
"Most modern tires will wear evenly at very high tire pressures, but will degrade prematurely due to low (or even standard) pressures. An increased tire pressure has many benefits, including decreased rolling resistance. It has been found, that an increased tire pressure almost exclusively results in shorter stopping distances, except in some circumstances that may be attributed to the low sample size."
in ceea ce priveste diferenta de presiune fata/spate aceasta are sens si depinde de tipul motorului (cele diesel sunt de regula mai grele) si de distributia incarcarii masinii cu persoane/bagaje)
Ceea ce multi dintre noi uita sa verifice este reglajul farurilor, care este influentat de raportul presiunii in pneuri fata/spate dar si de incarcarea masinii; o masina incarcata de bagaje si cu 2-3 pasageri in spate fara o ajustare a presiunii pneurilor punte spate poate face ca farurile corect reglate pt. masina doar cu sofer (eventual pasager fata) sa bata mai sus decat ar fi corect si chiar sa-i orbeasca pe cei de pe contrasens...
poate ca nu este inutil sa mai atrag si eu atentia ca:
presiunea in pneuri recomandata depinde de motorizare, nivelul de echipare a masinii, dimensiune si aspect anvelope, tipul acesteia( coupe/sedan), gradul de incarcare si distributia acesteia...