Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Avatar utilizator
ionutzj
Mesaje:122
Membru din:Lun Oct 29, 2012 9:29 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe 2.0HDI
Numar Inmatriculare:BC86JOC
Localitate:MILANO
Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de ionutzj » Dum Mar 10, 2013 11:26 pm

mituc scrie:
andu_nae scrie:Si inca o intrebare mai veche:

Cand ne taraim prin oras, si reducem viteza pana la 5 Km/h e ok sa fortam treapta intai, sau sa acceleram mai tare si sa fortam treapta a doua?
In treapta 1 la turatia de relanti cam toate masinile au intre 8 si 10Kmph. Deci daca ai mai putin de 15-18Kmph, indiferent ce masina, nu ai ce cauta in alta treapta decit intii.
Desigur, poti ambrea cu treapta 2 si sa dai aiurea foc la ambreaj, sau s-o lasi ca merge si asa si sa scuturi volanta, ambreajul, suportii motor, tubulatura si evacuarea de sa le sara toate suruburile si clemele si apoi sa faca masina ca un sac de cuie la trecerea peste orice denivelare.

Poti sa ai intr-o masura dreptate dar cand ai peste 10 km/h nu cred ca se impune de debraiezi in treapta 1a , cel putin mie cand am peste 8 km/h am o usoara respingere din cutie daca vreau sa schimb intr-a-n 1a....
Depinde si ce distanta trebuie sa o faci cu viteza 1 dar , parerea mea , este ca treapta 1 este doar pentru punerea in miscare si doar daca se merge asa de incet incat trebuie sa mergi mai mult cu a 1-a ...gen circulatia din Bucuresti :)))

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de Tomita » Lun Mar 11, 2013 12:08 am

nu esti singurul. e o cretinitate faza asta. de multe ori sunt nevoit la 12-14 kmh sa raman in 2, mai ales la franari si apoi plecari (gen treceri de pietoni cu vreunu zburatacitor cand e trafic, nu sa astepte si el 15 secunde sa treaca masinile care sunt in imediata apropiere...
si eu am benzina. deci faza la respingere stiu ca asa e cinstruita ca masura de protectie & shit, sa nu ii dai bubuiala
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de mituc » Lun Mar 11, 2013 1:09 am

Respingerea aia e normala. Fie ca treapta 1 e sincronizata sau nu (la C4 nu e la nici o motorizare), diferenta de turatie a cutiei fata de motor/arbore/volanta cind treci din 2 in 1 e destul de mare datorita demultiplicarii mai mari a primelor trepte. Trebuie sa fii ferm si in acelasi timp intelegator cu cutia, si-ti va lua ce treapta vrei tu, oricind.

Asa cum am mai spus pe aici si am demonstrat si live, nu este absolut nici o problema sa dai din 2 in 1 chiar si la 35-40kmph (desigur, in practica sint doar cazuri super extreme cind este necesar asa ceva la viteza asta, indiferent de motorizare, insa am facut-o demonstrativ).

Cu C4 la 12-14kmph in treapta 2 esti la turatie de relanti, deci e inca ok, insa depinde cum accelerezi. Daca simti o vibratie oricit de mica atunci se impunea sa retrogradezi.
Insa 8Kmph e viteza de relanti de treapta 1. Daca acolo esti inca intr-a 2-a atunci e o problema.
ionutzj scrie: Depinde si ce distanta trebuie sa o faci cu viteza 1 dar , parerea mea , este ca treapta 1 este doar pentru punerea in miscare si doar daca se merge asa de incet incat trebuie sa mergi mai mult cu a 1-a ...gen circulatia din Bucuresti :)))
Driving habits FAIL. Cum adica treapta 1 e doar pentru punerea in miscare? Pai, care este intervalul de viteza cu care poate merge masina in treapta 1? 0-5kmph? Eu cred ca e 0-55/60 sau ceva.
Ajungem iarasi la subturare care e un fenomen foarte relativ, insa in cazul acesta cind te afli intr-o treapta la o turatie a motorului SUB sau in jurul turatiei de relanti cu ambreajul complet cuplat sa ramii in treapta superioara doar pentru ca unii au impresia ca cea inferioara se foloseste in alte conditii este o greseala de exploatare a masinii si e una relativ danunatoare (pe linga ca pisi benzina/motorina nearsa pe esapament apar si vibratii in trenul de rulare, ambreaj si motor de care arcurile de pe la ambreaj/volanta si toate suruburile si suportii motor sint foarte incintate).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ionutzj
Mesaje:122
Membru din:Lun Oct 29, 2012 9:29 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe 2.0HDI
Numar Inmatriculare:BC86JOC
Localitate:MILANO
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de ionutzj » Mar Mar 19, 2013 3:05 pm

mituc scrie:Respingerea aia e normala. Fie ca treapta 1 e sincronizata sau nu (la C4 nu e la nici o motorizare), diferenta de turatie a cutiei fata de motor/arbore/volanta cind treci din 2 in 1 e destul de mare datorita demultiplicarii mai mari a primelor trepte. Trebuie sa fii ferm si in acelasi timp intelegator cu cutia, si-ti va lua ce treapta vrei tu, oricind.

Asa cum am mai spus pe aici si am demonstrat si live, nu este absolut nici o problema sa dai din 2 in 1 chiar si la 35-40kmph (desigur, in practica sint doar cazuri super extreme cind este necesar asa ceva la viteza asta, indiferent de motorizare, insa am facut-o demonstrativ).

Cu C4 la 12-14kmph in treapta 2 esti la turatie de relanti, deci e inca ok, insa depinde cum accelerezi. Daca simti o vibratie oricit de mica atunci se impunea sa retrogradezi.
Insa 8Kmph e viteza de relanti de treapta 1. Daca acolo esti inca intr-a 2-a atunci e o problema.
ionutzj scrie: Depinde si ce distanta trebuie sa o faci cu viteza 1 dar , parerea mea , este ca treapta 1 este doar pentru punerea in miscare si doar daca se merge asa de incet incat trebuie sa mergi mai mult cu a 1-a ...gen circulatia din Bucuresti :)))
Driving habits FAIL. Cum adica treapta 1 e doar pentru punerea in miscare? Pai, care este intervalul de viteza cu care poate merge masina in treapta 1? 0-5kmph? Eu cred ca e 0-55/60 sau ceva.
Ajungem iarasi la subturare care e un fenomen foarte relativ, insa in cazul acesta cind te afli intr-o treapta la o turatie a motorului SUB sau in jurul turatiei de relanti cu ambreajul complet cuplat sa ramii in treapta superioara doar pentru ca unii au impresia ca cea inferioara se foloseste in alte conditii este o greseala de exploatare a masinii si e una relativ danunatoare (pe linga ca pisi benzina/motorina nearsa pe esapament apar si vibratii in trenul de rulare, ambreaj si motor de care arcurile de pe la ambreaj/volanta si toate suruburile si suportii motor sint foarte incintate).


Tu vii cu argumente foarte explicite si ...cred , reale , dar eu nu pot sa merg mai mult de 10-15 km/h cu treapta 1a pentru ca asa am fost invatat , asa simt eu mai bine si asa e mai lejer pentru mine. Instructorul meu de la scoala imi spunea ca treapta 1a este numai pentru punerea in miscare si treapta a 2a este pentru a face pasajul in treapta a 3a adica trebuie folosita foarte putin (excludem ambuteiajele gen Bucuresti si gen Milano dimineata si seara :) ).
Am o masina de 20 ani si 200 mii km (eu o am de la 120 mii) si nu a fost schimbat niciodata ambreiajul si felul in care merg nu cred ca i-a daunat....
Nu stiu daca este posibil sa ajungi cu un citroen la 50km/h cu treapta 1 , mai ales cu un diesel

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje:4529
Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate:Ploiesti

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de alex82 » Mar Mar 19, 2013 3:14 pm

Daca tu schimbi in tr 3 sub 40km/h , pacat de tot ce e sub capota aia :roll:
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
sergiu9my
Mesaje:495
Membru din:Dum Ian 20, 2013 11:38 am
Marca si model masina:Citroen C4,1.6HDI
Numar Inmatriculare:PH 90 WTF
Localitate:Ploiesti
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de sergiu9my » Mar Mar 19, 2013 3:28 pm

Eu merg cu a 1-a pana pe la 20-22km/h; si de cand am vazut ce se vorbeste pe aici nici nu mai dau viteza a 4-a in oras...
Merg cu a 3-a si la vreo 60 - 70+ km/h; prefer sa o tin o perioada mai turata decat sa o dau pe a 4-a ca sa o dau imediat innapoi pe a 3-a.
Acum ca tot a venit vorba de mers turat/subturat, sa va zic si eu cum mergeam cu fosta masina si cum merg cu asta.
Cu fosta(renault laguna 2.2dt, 115cp) schimbam viteza pe la 2500rpm si in viteza incercam sa mentin undeva la 1600-1700rpm.
Cu asta cu motorul rece schimb undeva pana in 3000rpm(cam 2700-2800), si cand se mai incalzeste schimb undeva dupa 3000rpm(cam 3100rpm) si incerc sa o mentin turata in viteza la mers"normal" undeva la 2000rpm.
E bine asa ?? ::P
Citroen c4 Coupe, 16Hdi, 90 calusei
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
vip3r_yo05
Mesaje:668
Membru din:Joi Sep 09, 2010 1:42 pm
Marca si model masina:Citroen DS5
Numar Inmatriculare:B-65-YAT
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de vip3r_yo05 » Mar Mar 19, 2013 3:36 pm

Cand e rece, defapt cand pornesti motorul in special prima oara in ziua respectiva, este bine sa nu o turezi foarte mult si in scurt (acceleratie puternica) in primul rand din cauza ungerii. Tot uleiul se depunde in baia de ulei si pana cand se unge tot motorul e pacat sa il forjezi. Eu unul schimb un pic mai jos cand e rece, incerc sa nu depasesc 2000- 2300 rpm. Schimb a 2-a la 20, a 3-a la 40. Cand se incalzeste a 2a la 25-27, a 3-a la 45. A 4-a o ia undeva la 70 - 75.
nu sunt perfect, dar sunt perfect asa cum sunt

Servicii foto-video evenimente

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje:5749
Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina:Lancer Sportback
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de catalin4u24 » Mar Mar 19, 2013 3:42 pm

Fiecare isi sustine parerea si fiecare are impresia ca el are dreptate.
Mituc crede ca e cu mps-ul lui sa mearga cu 1a cu 50 la ora, sa mai fie si un hdi. A mea noroc ca e automata si nu-mi mai fac probleme de genu, nu ca mi-as fi facut vreodata.
Masina, motorul si turatia le simti si nu poate nimeni sa-mi de-a indicatii cand sa schimb treapta si ce sa fac cu masina mea luata din banii mei :))

Cum sa intretii corect un motor diesel?
Pai ce-ai zice sa incepi cu citirea manualului de intretinere al masinii?
Ai fi un start corect, zic eu...
Sau daca nu, citeste p-aici parerile la toti inginerii :ok

Avatar utilizator
sergiu9my
Mesaje:495
Membru din:Dum Ian 20, 2013 11:38 am
Marca si model masina:Citroen C4,1.6HDI
Numar Inmatriculare:PH 90 WTF
Localitate:Ploiesti
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de sergiu9my » Mar Mar 19, 2013 3:51 pm

Foarte tare catalin! Am picat de pe scaun. :ok :ok
Citroen c4 Coupe, 16Hdi, 90 calusei
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
IceRidder
Uichi Sec
Mesaje:1111
Membru din:Joi Noi 27, 2008 11:45 am
Marca si model masina:Citroen C4 1.6HDi 92 cai
Numar Inmatriculare:. . . B 113 RDR
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel

Mesaj de IceRidder » Mar Mar 19, 2013 4:19 pm

treapta 1 pana la 20-27 maxim 40. Incerc in general sa tin turatia peste 1800 altfel tremura, creste consumul, fortez turbina (din cate am inteles) etc etc
Marele Alb - 1.6 HDI 90 CP

Scrie răspuns

Înapoi la “Tips&Tricks”