Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
- Gabi Nedelcu
- Mesaje:251
- Membru din:Mie Sep 30, 2009 1:09 pm
- Numar Inmatriculare:TL 25 NGI
- Localitate:Pitesti / Tulcea
- Contact:
nu este reclama ci un ajutor pentru posesorii de diesel
Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...
Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.
Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.
Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.
In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...
Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.
Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.
Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.
Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.
Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.
Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.
Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).
Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.
Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...
Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor.
Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.
Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...
Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.
Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...
COMPLETARI / RECTIFICARI la acest tutorial :
-> lasati mot sa se incalzeasca macar un min vara si 3 min iarna , la prima pornire , chiar si cele pe benzina, dar nu exagerati cu treaba acesta, adica nu mai mult de 10 min ca dauneza
-> "Italian Tuning" - din cand in cand cand aveti ocazia mai ales pe autobanda dati-le "cox" 10 -15 min continuu adica mergeti cu turatia maxima continua Atentie! nu cea instantane, care e mai mare decat cea continua, le luati din cartile tehnice ale autovehiculelor pe care le aveti fiecare; practica asta face bine injectoarelor,turbinei si tobelor catalitice; pe romaneste le curata; dar aveti grija la radar pt ca de ex eu la 4000rpm cu a cincea am 200km/ora asa ca atentie mare; ca un sfat puteti merge si cu o treapta inf de ex cu a 3 a nu se intampla nimic GARANTAT!
-> daca aveti opriri dese in oras mai bine nu opriti motorul ca protejati si acumulatorul si demarorul si turbina si nu in ultimul rand motorul. se stie ca uzura cea mai mare la un motor ,de orice natura ar fi el, o capata la pornire
Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...
Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.
Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.
Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.
In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...
Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.
Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.
Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.
Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.
Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.
Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.
Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).
Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.
Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...
Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor.
Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.
Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...
Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.
Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...
COMPLETARI / RECTIFICARI la acest tutorial :
-> lasati mot sa se incalzeasca macar un min vara si 3 min iarna , la prima pornire , chiar si cele pe benzina, dar nu exagerati cu treaba acesta, adica nu mai mult de 10 min ca dauneza
-> "Italian Tuning" - din cand in cand cand aveti ocazia mai ales pe autobanda dati-le "cox" 10 -15 min continuu adica mergeti cu turatia maxima continua Atentie! nu cea instantane, care e mai mare decat cea continua, le luati din cartile tehnice ale autovehiculelor pe care le aveti fiecare; practica asta face bine injectoarelor,turbinei si tobelor catalitice; pe romaneste le curata; dar aveti grija la radar pt ca de ex eu la 4000rpm cu a cincea am 200km/ora asa ca atentie mare; ca un sfat puteti merge si cu o treapta inf de ex cu a 3 a nu se intampla nimic GARANTAT!
-> daca aveti opriri dese in oras mai bine nu opriti motorul ca protejati si acumulatorul si demarorul si turbina si nu in ultimul rand motorul. se stie ca uzura cea mai mare la un motor ,de orice natura ar fi el, o capata la pornire
Citroen C4 Coupe 2006 1.6 HDI White Edition
-
- Mesaje:56
- Membru din:Sâm Iun 19, 2010 4:38 pm
- Numar Inmatriculare:TM 15 WRC
- Localitate:Timisoara
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Felicitari , foarte tare expunerea ! E extrem de binevenita si frumos redactata !
Iti multumim !
Iti multumim !
- Ando
- Mesaje:26
- Membru din:Lun Oct 26, 2009 10:37 pm
- Numar Inmatriculare:VS 04 DVL
- Localitate:Pitesti / Iasi / Husi
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Doamne.. Tu chiar te plictisesti la munca
- catalin4u24
- StarShip Pilot
- Mesaje:5749
- Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
- Marca si model masina:Lancer Sportback
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Foarte misto si educativ.
Jos palaria
Jos palaria
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Felicitari pentru expunere ! Foarte frumos explicat si util !
*
O mica nelamurire as avea legata de intretinere:
E nevoie de eliminarea periodica a apei din filtrul de motorina, intre reviziile normale (care se fac sa zicem la fiecare 15.000 km) ale autoturismului ?
*
O mica nelamurire as avea legata de intretinere:
E nevoie de eliminarea periodica a apei din filtrul de motorina, intre reviziile normale (care se fac sa zicem la fiecare 15.000 km) ale autoturismului ?
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- andu_nae
- Mesaje:705
- Membru din:Joi Mar 25, 2010 1:37 am
- Marca si model masina:Volvo XC70, D5
- Localitate:Iasi
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Si inca o intrebare mai veche:
Cand ne taraim prin oras, si reducem viteza pana la 5 Km/h e ok sa fortam treapta intai, sau sa acceleram mai tare si sa fortam treapta a doua?
Felicitari ptr post
Cand ne taraim prin oras, si reducem viteza pana la 5 Km/h e ok sa fortam treapta intai, sau sa acceleram mai tare si sa fortam treapta a doua?
Felicitari ptr post
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
- simply the lex
- aLEX YO!...
- Mesaje:3270
- Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
- Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
- Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
- Localitate:pitesti
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Ando scrie:Doamne.. Tu chiar te plictisesti la munca
Diesel Bible
Bravo Gabita da pune si sursa
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gabi Nedelcu
- Mesaje:251
- Membru din:Mie Sep 30, 2009 1:09 pm
- Numar Inmatriculare:TL 25 NGI
- Localitate:Pitesti / Tulcea
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Intr-o buna masura sursa este de pe turatii.ro + nu e zi in care sa nu folosesc masina si stim cu totii ca diesel-ul este mai pretentios si costisitor la intretinere decat un benzinar.
Citroen C4 Coupe 2006 1.6 HDI White Edition
- SLS
- Mesaje:31
- Membru din:Sâm Dec 15, 2012 8:53 am
- Numar Inmatriculare:BV-10-SLH
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Daca merg incet merg cu treapta a 2-a pentru ca prima e pentru punerea in miscare a masinii.
Sincer nu am mers niciodata mai mult de 20 de metri cu prima trepta.
Sincer nu am mers niciodata mai mult de 20 de metri cu prima trepta.
Aderenta maxima !!
-
- Mesaje:27
- Membru din:Sâm Oct 17, 2009 2:31 pm
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Bravo,frumoasa initiativa si utila, cu ocazia asta luni sunt in service ..imi da niste valori aiurea la senzorii turbinei
regards,
Marian
regards,
Marian
- SAMmy
- My C4 Rocks!
- Mesaje:731
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 9:56 am
- Marca si model masina:Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR - Numar Inmatriculare:VN 29 SAM
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Bun! Multumesc!
Cherrs,
Sam
Cherrs,
Sam
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
- DMX
- Fan C4
- Mesaje:1900
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
- Marca si model masina:Saab
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel ?
- ii punem benzina de calitate , omv 100
- ii punem benzina de calitate , omv 100
- catalin4u24
- StarShip Pilot
- Mesaje:5749
- Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
- Marca si model masina:Lancer Sportback
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
Sau un gpl bun in cel mai rau caz
- Tomita
- cre8or
- Mesaje:4721
- Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
- Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
- Localitate:pitesti
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
gpl + diesel = win...more powah, cheaper running..10-15%,but still, while power increase 20-30%
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop
Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024
Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop
Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024
Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel
In treapta 1 la turatia de relanti cam toate masinile au intre 8 si 10Kmph. Deci daca ai mai putin de 15-18Kmph, indiferent ce masina, nu ai ce cauta in alta treapta decit intii.andu_nae scrie:Si inca o intrebare mai veche:
Cand ne taraim prin oras, si reducem viteza pana la 5 Km/h e ok sa fortam treapta intai, sau sa acceleram mai tare si sa fortam treapta a doua?
Desigur, poti ambrea cu treapta 2 si sa dai aiurea foc la ambreaj, sau s-o lasi ca merge si asa si sa scuturi volanta, ambreajul, suportii motor, tubulatura si evacuarea de sa le sara toate suruburile si clemele si apoi sa faca masina ca un sac de cuie la trecerea peste orice denivelare.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!