1.6 benzina vs 1.6 diesel
- gusti
- The man with the C4
- Mesaje:273
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 8:49 pm
- Localitate:Militari City
- Contact:
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Da, pentru ca nu exista diesel care sa-mi ofere ce vreau eu la banii pe care sint dispus sa-i arunc in vint.alecu260579 scrie:In final zic ca putem nuanta putin intrebarile: Ti-ai lua benzina chiar daca ai bani de diesel?
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- SAMmy
- My C4 Rocks!
- Mesaje:731
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 9:56 am
- Marca si model masina:Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR - Numar Inmatriculare:VN 29 SAM
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Mie imi place benzina... de ce? de aia!
Ce nu imi place la discutia asta este faptul ca se compara un motor cu admisie clasica aspirata
cu un motor cu admisie turbo... asa ceva nu se face...
Lasand asta la o parte, repet, respectiv adaug: mie imi plac motoarele pe benzina cu admisie clasica, aspirata...
OFF:
Propulsorul meu favorit este cel de pe Bugatti Royale (Bugatti Type 41 "Royale") cunoscut si sub
denumirea de Bugatti D'Oro pentru ca se comercializa la valoarea greutatii sale in aur
(cantareste peste 3 tone si costa 8,000,000.00 dolari, asta daca cineva era suficient de nebun s-o vanda).
Despre acest motor nu se pot spune/scrie suficiente cuvinte de lauda... Are o arhitectura unica in detalii, o capacitate cilindrica imensa
(fiecare cilindru are diametrul de 130mm), functioneaza la turatie mica - relanti la 400 de ture... constructie capsulata, trei supape pe cilindru etc.
A castigat un prestigios premiu automobilistic al epocii '30 cand insusi Bugatti (care detinut si utilizat un
Royale ca masina personala pana la moartea sa), in timpul unui salon automobilistic la care participa
toata lumea buna, vazand ca Rols Royce ii sufla in ceafa cu modelul Silver Ghost sau Phantom, nu retin exact,
a instigat audienta la o incercare, un pariu daca vreti...
Si-a luat cupa de sampanie si a asezat-o pe capota Royale-ului... a pornit motorul si pe langa faptul ca
acesta era atat de silentios incat trebuia sa verifici indicatorii de la bord pentru a certifica faptul ca acesta functioneaza,
lumea a putut constata faptul ca lichidul din pahar nu vibra absolut deloc...
Apoi a luat cupa si a adresat o intrebare:
"Mr. Royce, can your automobile do that?"
Au fost produse doar 6 Type 41 Royale ever, dintre care cel putin 4 exista si astazi in stare perfect functionala...
Ca fapt divers: aceasta uzina de motor a fost adaptata si reutilizata pentru a propulsa locomotive,
datorita performantelor impresionante...
Este o poveste frumoasa pe care o stiu jumate din auzite jumate din documente obscure (e.g., Almanahul
Stiinta si Tehnica 198x - sectiunea Curiozitati), insa o poveste extrem de fascinanta...
In imediata apropiere se claseaza benzinarul 3.0 V6 Potenziata de pe Alfa Romeo 75
(modelul din Caracatita) care a inlocuit incepand cu 1990 motorizarea 3.0 V6 America...
Singurul propulsor turbat care ma incanta (impreuna cu masina pe care vine montat) este 2-litri Lancia 16v
de pe clasica Lancia Delta Integrale HF 4WD... no comment!
Ce nu imi place la discutia asta este faptul ca se compara un motor cu admisie clasica aspirata
cu un motor cu admisie turbo... asa ceva nu se face...
Lasand asta la o parte, repet, respectiv adaug: mie imi plac motoarele pe benzina cu admisie clasica, aspirata...
OFF:
Propulsorul meu favorit este cel de pe Bugatti Royale (Bugatti Type 41 "Royale") cunoscut si sub
denumirea de Bugatti D'Oro pentru ca se comercializa la valoarea greutatii sale in aur
(cantareste peste 3 tone si costa 8,000,000.00 dolari, asta daca cineva era suficient de nebun s-o vanda).
Despre acest motor nu se pot spune/scrie suficiente cuvinte de lauda... Are o arhitectura unica in detalii, o capacitate cilindrica imensa
(fiecare cilindru are diametrul de 130mm), functioneaza la turatie mica - relanti la 400 de ture... constructie capsulata, trei supape pe cilindru etc.
A castigat un prestigios premiu automobilistic al epocii '30 cand insusi Bugatti (care detinut si utilizat un
Royale ca masina personala pana la moartea sa), in timpul unui salon automobilistic la care participa
toata lumea buna, vazand ca Rols Royce ii sufla in ceafa cu modelul Silver Ghost sau Phantom, nu retin exact,
a instigat audienta la o incercare, un pariu daca vreti...
Si-a luat cupa de sampanie si a asezat-o pe capota Royale-ului... a pornit motorul si pe langa faptul ca
acesta era atat de silentios incat trebuia sa verifici indicatorii de la bord pentru a certifica faptul ca acesta functioneaza,
lumea a putut constata faptul ca lichidul din pahar nu vibra absolut deloc...
Apoi a luat cupa si a adresat o intrebare:
"Mr. Royce, can your automobile do that?"
Au fost produse doar 6 Type 41 Royale ever, dintre care cel putin 4 exista si astazi in stare perfect functionala...
Ca fapt divers: aceasta uzina de motor a fost adaptata si reutilizata pentru a propulsa locomotive,
datorita performantelor impresionante...
Este o poveste frumoasa pe care o stiu jumate din auzite jumate din documente obscure (e.g., Almanahul
Stiinta si Tehnica 198x - sectiunea Curiozitati), insa o poveste extrem de fascinanta...
In imediata apropiere se claseaza benzinarul 3.0 V6 Potenziata de pe Alfa Romeo 75
(modelul din Caracatita) care a inlocuit incepand cu 1990 motorizarea 3.0 V6 America...
Singurul propulsor turbat care ma incanta (impreuna cu masina pe care vine montat) este 2-litri Lancia 16v
de pe clasica Lancia Delta Integrale HF 4WD... no comment!
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Discutia legata de viitorul sumbru al benzinei sau motorinei a fost mutata aici : viewtopic.php?t=1159
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
- SAMmy
- My C4 Rocks!
- Mesaje:731
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 9:56 am
- Marca si model masina:Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR - Numar Inmatriculare:VN 29 SAM
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Trivia update...
Primul si cel de-al patrulea exemplar de Type 41 Royale produse au ramas in posesia familiei Bugatti,
primul fiind masina personala a lui Ettore iar cel de-al patrulea fiind utilizat in comun de diversi membri ai familiei...
Acest al patrulea exemplar a intrat in posesia guvernului si este expus la Musee National de l'Automobile
aflat in... suspans crescendo... Mullhouse, aceeasi localitate care gazduieste singura fabrica CITROEN unde se produce modelul C4...
Iata deci o legatura intre masina pe care o detinem si iubim si probabil cel mai spectaculos, cel mai scump
si cel mai mare automobil personal conceput si produs vreodata...
PS: Popular, se stie faptul ca s-au produs doar 6 exemplare de Type 41 Royale, dintre care doar trei au fost vandute,
insa exista voci apropiate anturajului familiei care sustin ca numarul real de exemplare care au parasit
poarta fabricii Bugatti ar fi opt ( 8 ), ceea ce presupune faptul ca 2 exemplare s-au pierdut, fie distruse de
razboaiele mondiale, fie zac pe undeva ascunse, abandonate etc, deci daca se intampla sa dati peste vre-un
harb prebelic cu dimensiuni ridicole, si se dovedeste a fi un inestimabil Type 41 Royale sa nu uitati
cine v-a prezentat aceasta creatura magnifica...
Primul si cel de-al patrulea exemplar de Type 41 Royale produse au ramas in posesia familiei Bugatti,
primul fiind masina personala a lui Ettore iar cel de-al patrulea fiind utilizat in comun de diversi membri ai familiei...
Acest al patrulea exemplar a intrat in posesia guvernului si este expus la Musee National de l'Automobile
aflat in... suspans crescendo... Mullhouse, aceeasi localitate care gazduieste singura fabrica CITROEN unde se produce modelul C4...
Iata deci o legatura intre masina pe care o detinem si iubim si probabil cel mai spectaculos, cel mai scump
si cel mai mare automobil personal conceput si produs vreodata...
PS: Popular, se stie faptul ca s-au produs doar 6 exemplare de Type 41 Royale, dintre care doar trei au fost vandute,
insa exista voci apropiate anturajului familiei care sustin ca numarul real de exemplare care au parasit
poarta fabricii Bugatti ar fi opt ( 8 ), ceea ce presupune faptul ca 2 exemplare s-au pierdut, fie distruse de
razboaiele mondiale, fie zac pe undeva ascunse, abandonate etc, deci daca se intampla sa dati peste vre-un
harb prebelic cu dimensiuni ridicole, si se dovedeste a fi un inestimabil Type 41 Royale sa nu uitati
cine v-a prezentat aceasta creatura magnifica...
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
- chainsaw
- Mesaje:2733
- Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
- Numar Inmatriculare:B-58-HDY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
eu cred, referitor la acest versus, ca cine isi ia benzina, isi ia pentru ca n-are bani de diesel. mi-am schimbat conceptiile intre timp (eram foarte mare fan benzina, la orice, consideram ca motorina e carburant numai pentru vapoare si tractoare), dar nu vad ce avantaje ar putea oferi benzina, cel putin la aceasta cilindree. consuma cat un motor de 2000, nu trage mai tare ca dieselu' ... e doar mai ieftina, acesta ramanand singurul avantaj diesel in fata benzinei ...Bogdan scrie:Deci daca aveti de gand sa incepeti un versus benzina - motorina, va rog sa o faceti intr-un alt topic, si nu aici!!!!!
si apropo de zgomot, nu stiu cum e la voi (la cei cu 1.6 benzina), dar la mine (tot 1.6 benzina) tacane tachetii mai tare decat imi tacaneau la citroenu' vechi si de 200.000 de kilometri, iar iarna culbutorii aia fac mai rau ca orice hdi. am vazut hdi-uri cu capota ridicata la intalniri, zgomotul e chiar placut. VAG-urile fac oribil, de obicei cu tacaneala aia fiind asociat zgomotu' speficifc de diesel
.. motorul face frumos numai la peste 3000 in sarcina, se aude un fel de suierat ... in rest, nu ma unge pe suflet, ca nu-i nici v8, nu-i nici turbo.
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
Iar eu sincer vad singurul avantaj al dieselului (in cazul asta) consumul.
E un avantaj important, nu neg. Mi-ar placea ca cu aceasi cantitate de combustibil (chit ca-i motorina) sa fac aproape 2x km decat pe benzina.
Insa are si dezavantaje: pret mai mare, zgomot mai mare, revizii mai scumpe, vibratii mai multe, mai multe chestii ce se pot strica (de ex turbina, filtrul particule, etc), intretinere ceva mai grea.
Nu trage dieselul mai bine, doar ca trage mai bine la turatii mici (ceea ce pt unii e un avantaj, de ex in oras, unde benzina nu prea are timp sa ajunga in cuplu)
In rest, la placerea in condus dieselul mi se pare aproape 0 (parere personala, desigur)
In plus, pe forumuri se face o greseala elementara, comparand motorul HDi (turbo) cu benzina aspirata.
'Da dom'le, dieselul trage de rupe!'. Gresit, faptul ca trage mai bine la turatii joase e din cauza turbinei.
Comparati un turbo-benzina cu un turbo-diesel daca vreti comparatii corecte.
Altfel comparati diesel non-turbo cu benzina aspirata.
E un avantaj important, nu neg. Mi-ar placea ca cu aceasi cantitate de combustibil (chit ca-i motorina) sa fac aproape 2x km decat pe benzina.
Insa are si dezavantaje: pret mai mare, zgomot mai mare, revizii mai scumpe, vibratii mai multe, mai multe chestii ce se pot strica (de ex turbina, filtrul particule, etc), intretinere ceva mai grea.
Nu trage dieselul mai bine, doar ca trage mai bine la turatii mici (ceea ce pt unii e un avantaj, de ex in oras, unde benzina nu prea are timp sa ajunga in cuplu)
In rest, la placerea in condus dieselul mi se pare aproape 0 (parere personala, desigur)
In plus, pe forumuri se face o greseala elementara, comparand motorul HDi (turbo) cu benzina aspirata.
'Da dom'le, dieselul trage de rupe!'. Gresit, faptul ca trage mai bine la turatii joase e din cauza turbinei.
Comparati un turbo-benzina cu un turbo-diesel daca vreti comparatii corecte.
Altfel comparati diesel non-turbo cu benzina aspirata.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- chainsaw
- Mesaje:2733
- Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
- Numar Inmatriculare:B-58-HDY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
mie mi se pare mai importanta acceleratia 80-140 in a 5a decat 0-100 .... si la asta se stie cine sta mai bine sper.
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
Si mie, dar din nou, compari turbo cu non-turbo.
Vezi cum trage 1.6 turbo THP si apoi mai vorbim.
Sau vezi cum trage un turbo aspirat (SDI de pe VW-urile mai vechi parca sunt asa)
Vezi cum trage 1.6 turbo THP si apoi mai vorbim.
Sau vezi cum trage un turbo aspirat (SDI de pe VW-urile mai vechi parca sunt asa)
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- chainsaw
- Mesaje:2733
- Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
- Numar Inmatriculare:B-58-HDY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
da? si ce consm arata 1.6 thp bla bla turbo, si ce consum 1.6 SAU CHIAR 2.0 turbodiesel? calitatea unui motor sta in eficienta, eficienta sta in randament, adica in cuplu mare cu consum mic (si implicit caldura putina, d-aia stai 10 ani sa se incalzeasca dieselu' iarna)
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
Eu l-am testat pe un 308 Feline, dar nu m-am uitat la consum.
Dar cei care au condus C4 THP de pe forum mai mult timp au spus ca....tadaaaa...consumul e chiar ceva mai mic decat la 1.6i
Dar cei care au condus C4 THP de pe forum mai mult timp au spus ca....tadaaaa...consumul e chiar ceva mai mic decat la 1.6i
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- alex82
- Alex Ploiesteanu'
- Mesaje:4529
- Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
- Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
- Localitate:Ploiesti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
@deese cred ca , confunzi... poate benzinarul 1.6 de 122 de cai sa aibe consum mai mic decat cel de 109...thp-ul in nici un caz nu are consum mai mic decat 1.6 i 109 cai... mihai poate spune mai exact de cum consuma thp`ul...
PS: si vezi ca daca vrei turbo benzinar , cum dai tu exemplu , sari de pretul hdi`ului...asta in prima faza...apoi ziceai de intretinere.... ca se poate strica turbina...
PS: eu cred , ca din cei care au C4 pe benzina , sunt putini care sunt fani benzina intr`adevar...nu va mai pititi dupa deget , ca daca ati fii avut 2k sau 3k de euro in plus v`ati fii luat acelasi 1.6 dar hdi
eu singurul lucru care il regret la alegerea robotului este capacitatea cilindrica...trebuia sa iau 2.0 hdi...nici pana in ziua de azi nu imi pot explica dc am ales acest motor... restul masinilor avute pana in C4 fiind de 1.9 , 2.0 si 2.5 ( toate dieseluri )... si ca "hint" , nu s`a pus problema banilor la cumparare
PS: si vezi ca daca vrei turbo benzinar , cum dai tu exemplu , sari de pretul hdi`ului...asta in prima faza...apoi ziceai de intretinere.... ca se poate strica turbina...
PS: eu cred , ca din cei care au C4 pe benzina , sunt putini care sunt fani benzina intr`adevar...nu va mai pititi dupa deget , ca daca ati fii avut 2k sau 3k de euro in plus v`ati fii luat acelasi 1.6 dar hdi
eu singurul lucru care il regret la alegerea robotului este capacitatea cilindrica...trebuia sa iau 2.0 hdi...nici pana in ziua de azi nu imi pot explica dc am ales acest motor... restul masinilor avute pana in C4 fiind de 1.9 , 2.0 si 2.5 ( toate dieseluri )... si ca "hint" , nu s`a pus problema banilor la cumparare
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
Eu stiu ca Mihay zicea ca surprinzator, 1.6 THP consuma ceva mai putin sau tot la fel cat 1.6i, in fine, el sa ne lamureasca.
2-3 mii euro in plus la diesel? De unde scoate fratilor sumele astea? Diferenta e de vreo 1.000e.
Pe principiul asta aberant ca 90% din posesorii de benzinare au luat benzina ca n-au avut bani de diesel pot sa zic si eu ca 90% din posesorii de Coupe vroiau defapt berlina (care e mai scumpa) dar n-au avut bani, nu?
2-3 mii euro in plus la diesel? De unde scoate fratilor sumele astea? Diferenta e de vreo 1.000e.
Pe principiul asta aberant ca 90% din posesorii de benzinare au luat benzina ca n-au avut bani de diesel pot sa zic si eu ca 90% din posesorii de Coupe vroiau defapt berlina (care e mai scumpa) dar n-au avut bani, nu?
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: 1.6 benzina vs 1.6 diesel
tind sa cred ca acel 1.6 thp consuma mai putin decat 1.6 i al meu daca nu cel putin la fel. eu de exemplu mi-am luat pe benzina deoarece :
1. astia erau banii care-i puteam imprumuta
2. motorul asta mi s-a parut destul de fiabil pe toate modelele de masini pe care le mai avusesem , Logan,Renault, tot 1.6 16v benzina. mie imi place. stiam problema consumului dar la km care-i fac eu nu recuperam diferenta de bani de la hdi . am masina de apropae 2 ani si 29 000 km. urmatoarea masina chiar daca imi propun sa o iau diesel pun pariu ca tot benzinar va fi, pur si simplu imi place s-o duc in ture, sa retrogradez tot in ture sa o "aud" cum urla (cu admisie si toba) la 6 000 rpm. la disel singurul lucru misto ar fi un blow-off.
1. astia erau banii care-i puteam imprumuta
2. motorul asta mi s-a parut destul de fiabil pe toate modelele de masini pe care le mai avusesem , Logan,Renault, tot 1.6 16v benzina. mie imi place. stiam problema consumului dar la km care-i fac eu nu recuperam diferenta de bani de la hdi . am masina de apropae 2 ani si 29 000 km. urmatoarea masina chiar daca imi propun sa o iau diesel pun pariu ca tot benzinar va fi, pur si simplu imi place s-o duc in ture, sa retrogradez tot in ture sa o "aud" cum urla (cu admisie si toba) la 6 000 rpm. la disel singurul lucru misto ar fi un blow-off.