DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Citroen C4 sau altceva?
Scrie răspuns

Daca ati fi avut banii necesari in plus, v-ati fi luat diesel in loc de benzina?

DA
88
65%
NU
47
35%
 
Voturi totale: 135

Avatar utilizator
cpv_13
Mesaje:308
Membru din:Joi Ian 29, 2009 3:09 pm
Numar Inmatriculare:VL 21 CPG
Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de cpv_13 » Lun Oct 10, 2011 7:29 am

ingfrancisc scrie:ca tot m-a carat nevastamea astazi pe la magazine, am profitat de ocazie si am facut un mic studiu.
Poza asta e in mers lejer in a 3'a:
Imagine

asta e in mers lejer in a 4'a:
Imagine

asta e cu media pe azi:
Imagine
desi e duminica, desi e in Timisoara, desi am mers doar pe bulevarde cu 2 benzi si desi nu prea era nici o masina pe drum si desi m-am straduit sa meg cat mai intins tot nu am reusit cei 36 km/h ai lui Juliu in Buc ... o sa-i mai fac o poza (daca nu uit) duminica viitoare insa pun de pe acum pariu ca viteza medie va scadea la vreo 20 ... lucra care ma face sa nu cred sub nici o forma ca Juliu a facut 500 km in Bucuresti cu o medie de 36, chiar si la periferie :hi

Mai realista pentru consumul mediu mi se pare insa poza asta:
Imagine
nu stiu cati km sunt acolo, pot fi 15000 sau pot fi 25000, habar n-am, dar cred ca reflecta cel mai bine realitatea, city (lucru/scoala/acasa, etc) + extraurban + higway. E vorba de realitatea mea, in care e de neconceput <110 km/h extraurban <140-150 km/h highway sau > 60-65 city (daca limita nu permite). Spun asta pentru ca am vazut multe posturi cu useri care pot merge pe autostrada cu 90 - 100 ... :? . Nu zic ca e rau, fiecare cu ale lui, doar ca in astfel de cazuri nu se pot face comparatii.

LE.
desi nu-mi pasa deloc cat consuma a mea (ca d-aia am masina de serviciu diesel ::P ) totusi am o mica senzatie de "invidie" (in sensul bun) fata de @Atenza ... cu autonomia lui ... eu mai mult de ceva peste 1400 nu am avut :hi
OFF: Nu e cam subturata? Intreb.. ca nu stiu cum au cele de 110 cp etajata cutia.
la mine sunt asa:
- 1 pana pe la 25
- 2 pana pe la 45
- 3 pana pe la 65
- 4 pana pe la 85
in principiu: incerc sa nu o las niciodata sub 1800 de ture
C4 Berlina - Rosu Lucifer
1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de Silviu Mustata » Lun Oct 10, 2011 10:05 am

cpv_13 scrie:
ingfrancisc scrie:ca tot m-a carat nevastamea astazi pe la magazine, am profitat de ocazie si am facut un mic studiu.
Poza asta e in mers lejer in a 3'a:
Imagine

asta e in mers lejer in a 4'a:
Imagine

asta e cu media pe azi:
Imagine
desi e duminica, desi e in Timisoara, desi am mers doar pe bulevarde cu 2 benzi si desi nu prea era nici o masina pe drum si desi m-am straduit sa meg cat mai intins tot nu am reusit cei 36 km/h ai lui Juliu in Buc ... o sa-i mai fac o poza (daca nu uit) duminica viitoare insa pun de pe acum pariu ca viteza medie va scadea la vreo 20 ... lucra care ma face sa nu cred sub nici o forma ca Juliu a facut 500 km in Bucuresti cu o medie de 36, chiar si la periferie :hi

Mai realista pentru consumul mediu mi se pare insa poza asta:
Imagine
nu stiu cati km sunt acolo, pot fi 15000 sau pot fi 25000, habar n-am, dar cred ca reflecta cel mai bine realitatea, city (lucru/scoala/acasa, etc) + extraurban + higway. E vorba de realitatea mea, in care e de neconceput <110 km/h extraurban <140-150 km/h highway sau > 60-65 city (daca limita nu permite). Spun asta pentru ca am vazut multe posturi cu useri care pot merge pe autostrada cu 90 - 100 ... :? . Nu zic ca e rau, fiecare cu ale lui, doar ca in astfel de cazuri nu se pot face comparatii.

LE.
desi nu-mi pasa deloc cat consuma a mea (ca d-aia am masina de serviciu diesel ::P ) totusi am o mica senzatie de "invidie" (in sensul bun) fata de @Atenza ... cu autonomia lui ... eu mai mult de ceva peste 1400 nu am avut :hi
OFF: Nu e cam subturata? Intreb.. ca nu stiu cum au cele de 110 cp etajata cutia.
la mine sunt asa:
- 1 pana pe la 25
- 2 pana pe la 45
- 3 pana pe la 65
- 4 pana pe la 85
in principiu: incerc sa nu o las niciodata sub 1800 de ture
Si eu sunt de parere ca este cam subturata la 1200-1300 rpm, totusi este un turbodiesel, din ce imi aduc aminte treptele se schimba de pe la 2500 rpm (pentru o functionare corecta a turbinei, mai precis a valvei de admisie a gazelor in turbina, impiedica colmatarea)astfel incat, dupa schimbare, turatia sa "cada" la 1800-2000 rpm.
La benzine este cam aceeasi etajare cu specificarea ca, la treptele IV si V mai poti adauga 5-10 km/h din ecartul de turatie daca vrei sa mergi mai sportiv. La treptele inferioare, I si II, nu este nevoie sa ajungi pana la vitezele specificate de tine, respectiv 2800-3000 rpm pentru ca trage bine de pe la 1300-1500 rpm.
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de mituc » Lun Oct 10, 2011 10:16 am

Confundati subturarea cu altceva.
Subturata e atunci cind e in sarcina si tre' sa apesi pedala mult peste jumate ca sa poti mentine viteza. Cu 5 persoane si portbagajul plin de bagaje pe o panta de 14% poti fi subturat si la 3000rpm cu diesel sau 4000 benzina.

Daca mergi constant cu apasare a acceleratiei sub 20-30% loadul e foarte mic. Singura chestie e ca nu ai presiune la ulei, si daca mergi mult asa sfarmi motorul si turbina aiurea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de ingfrancisc » Lun Oct 10, 2011 4:42 pm

nu e ... sau ma rog, nu se simte ca i-ar trebui mai multi rpm.
Nu este insa un mers uzual, e "de duminica" cu orasul gol si mers lejer. In timpul sptamanii rar vede a 4'a, cel mai mult stand in a 3'a intre 30 - 60 km/h nu de alta dar nu prea apuc (sau n-are rost) sa o mai bag si a 4'a, fiind inghesuiala imediat ar trebui sa retrogradez plus ca ma enerveaza sa stau dupa unu/altu (multi se taraie cu 40 ...) si din a 3'a salta mai bine

situatia s-a schimbat simtitor azi:
luni: dist. 43 km, vit. medie 20 km/h consum mediu 7.2 l/100km, exclusiv timisoara ore de varf
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de mituc » Lun Oct 10, 2011 6:28 pm

E bun, in Iasi la ore de virf viteza medie de 16-17Kmph... si consumul undeva intre 15 si 16 la mine.
Azi nu mi-a venit sa cred, am re-alimentat dupa 88km si consumul a fost de "doar" 13.4 la o viteza medie de 23 (un c4 1.6i ar lua cam 10.5-11 in conditii similare si de condus, nu doar de trafic). Insa am mers de 2 ori la metro, ceea ce inseamna cam 10-12km parcursi cu NOS-ul la 50% si cu aproximativ 75kmph. De obicei viteza medie e de 18-19-20 si consumul undeva in jurul lui 14 (adica cam 11.5l/100 pentru un c4 1.6i, fie el vti sau ne-vti).

Cu un diesel as fi omorit mai multi gindaci si pasarele dar as fi cheltuit mai puniti bani, probabil maxim 8l/100.

Consumul va fi intotdeauna in favoarea sobelor imputite producatoare de hoit planetar, pardon, a dieselurilor, orice altceva probabil ca nu.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de ingfrancisc » Lun Oct 10, 2011 7:07 pm

pai cam pe acolo, ~ 20 km/h sunt sigur ca e viteza medie in orice oras mare (si nu doar in Ro). De asta imi si vine greu sa cred in consumuri urbane de 6 - 7 l la 1.6i sau sub 6 la 1.6 HDI, pe o masina care are peste 1300 kg. Poate pe un Logan (de ex.) o fi posibil desi am cativa amici cu dci si au consumuri simtitor mai mari decat mine si-n oras si-n afara. Si intradevar conteaza foarte mult si modul in care se conduce ... acum eu nu ma simt nici vitezoman dar nici nu dorm la semafoare.
Acum ca tot m-am apucat sunt curios cum o sa fie pana vineri, ca o singura zi nu prea e relevant (desi cam pe la 7-8 ma asteptam sa fie).
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de mituc » Lun Oct 10, 2011 7:34 pm

In viena am avut 28kmph viteza medie la 3 dupa-amiaza intr-o miercuri (e singura data cind am resetat BC). In budapesta 34, dar cred ca am stat la 2 semafoare maxim traversind-o dintr-un capat in celalalt la 1pm.

Dar alea sint orase in tari cu oameni, nu hiper-sate ca la noi.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de Silviu Mustata » Mar Oct 11, 2011 8:16 am

mituc scrie:E bun, in Iasi la ore de virf viteza medie de 16-17Kmph... si consumul undeva intre 15 si 16 la mine.
Azi nu mi-a venit sa cred, am re-alimentat dupa 88km si consumul a fost de "doar" 13.4 la o viteza medie de 23 (un c4 1.6i ar lua cam 10.5-11 in conditii similare si de condus, nu doar de trafic). Insa am mers de 2 ori la metro, ceea ce inseamna cam 10-12km parcursi cu NOS-ul la 50% si cu aproximativ 75kmph. De obicei viteza medie e de 18-19-20 si consumul undeva in jurul lui 14 (adica cam 11.5l/100 pentru un c4 1.6i, fie el vti sau ne-vti).

Cu un diesel as fi omorit mai multi gindaci si pasarele dar as fi cheltuit mai puniti bani, probabil maxim 8l/100.

Consumul va fi intotdeauna in favoarea sobelor imputite producatoare de hoit planetar, pardon, a dieselurilor, orice altceva probabil ca nu.
Daca vrei sa-ti faci consumul la realimentare, alege-ti o statie, numai la aceeasi pompa si in aceeasi pozitie. Paltformele statiilor nu sunt nici perfect plane, iar de orizontalitate ce sa mai vorbim. Daca ai alimentat la statii diferite, fara sa te superi pe mine, poti sa ignori linistit socoteala facuta anterior din cauza de calibrare de pompe, adica de cat si-au bagat baietii coada in debitmetrele statiei, etc (cu ani in urma am renuntat sa mai alimentez la o statie AGIP in Buc. din cauza ca tineanu benzina la pragul de fierbere si furau la volum, pentru ca au incalzitoare in tancuri sa nu inghete apa pe fund). Din experienta mea (de prin 1996 cu troaca pe 4 roti) 20-30cm, diferenta de pozitie, pot sa te "fure" si cu 5 litri, de intri la banuieli ca masina are probleme. Verificarea consumului la realimentare este la fel de dracoasa si inselatoare ca cea prin CB. Daca ai vreo platforma perfect orizontala si alimentezi cu mensura este altceva. (Daca te uiti cu atentie, pe unele pompe scrie ca trebuie alimentat minim 2l, iar eroarea nu este afisata pe nicaieri, adica +,- cati ml, dar cred ca sunt litri).
All the best!
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de mituc » Mar Oct 11, 2011 1:10 pm

Pai eu alimentez de fiecare data la aceeasi benzinarie si de la aceeasi pompa. Cel putin cind alimentez in Iasi.
La modul absolut eroarea cu care pompa masoara este de -/+ 10ml. Problema insa e citi din acei ml sint aer iar la calibrare cum s-a facut calibrarea. Moriscuta aia poate masura foarte fin, insa daca in aplicatia de calibrare ii spui pompei ca o invirtire a moristii inseamna 5ml in loc de 1... poti face lejer plin de 250l iar tu de fapt bagi 50. Acuratetea sistemului de masurare e sabotata asadar de calibrarile ulterioare.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de Silviu Mustata » Mie Oct 12, 2011 8:15 am

Sa nu uitam ca traim in Romania si ...
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
atenzaC4
Mesaje:569
Membru din:Mie Mar 30, 2011 9:13 pm
Numar Inmatriculare:CT
Localitate:Constanta
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de atenzaC4 » Joi Oct 13, 2011 10:42 pm

Sal. Am alimentat luni seara, plin de fix 250 lei, si am mers pe treseul Constanta-Bucuresti-Pitesti-Slatina-Pitesti-Gaesti-Targoviste-Sinaia-Busteni-Ploiesti-Bucuresti-Constanta. La dus si la intors am avut abateri de la drum in sensul ca am intrat si in Fetesti si in Navodari. Am mers fin 1080 km si deja caraia martorul ca e cam cazul sa alimentez. Consum mediu in jur de 5.1 l/km.
Ma declar extrem de multumit.
De ce Facebook nu are si optiunea de DISLIKE?

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de ingfrancisc » Sâm Oct 15, 2011 6:46 pm

ok,
s-a incheiat saptama asa ca ma tin de promisiune si postez consumul final, pe o saptamana tipica (pentru mine) in Timisoara. Circulat exclusiv in ore de varf (si centrale) pt. Timisoara, adica 8, 13 si luni+marti+joi si la ora 19. In plus e si ziua de azi (sambata) cu vreo 10 km in oras, dar destul de liber.

Deci, consum urban C4hdi, Timisoara, luni - sambata:

Imagine

Daca mai ies si maine si se schimba simtitor (ceea ce nu cred) situatia repostez daca nu nu.
Daca-mi aduc bine aminte cand am luat-o consumul urban "oficial" era pentru a mea de 6.4 l/100 deci destul de aproape de cel real. La "noul C4" vad ca e 5.8 ...
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de mituc » Sâm Oct 15, 2011 9:06 pm

Ok, am fost toti de acord ca sobele consuma mai putin (chiar daca produc de fapt mai mult hoit). Dar altceva ce mai e? Ca sa nu transformam asta in Jurnal de bord - Consum diesel?
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de ingfrancisc » Dum Oct 16, 2011 1:16 am

Pai cam toate caracteristicile sunt identice la un diesel/benzinar de aceesi capacitate... singurele diferente notabile sunt la cuplu si consum, in favoare dieselului dar:
1. ca are cuplu mai mare devine relevant doat daca tragi o remorca sau rulota, sau vrei sa fi mai sigur in depasiri (dar si asta e discutabil). Altfel se comporta identic pe sosea
2. ca are consum mai mic iarasi e irelevant daca ai suficienti bani sa nu-ti pese sau daca pui GPL sau daca faci cateva mii de km pe an ...
Vitezele maxime sunt cam aceleasi, acceleratiile cam aceleasi, zgomotul cam acelasi.
Asta daca compari doua masini cu cilindee similara si eventual acelasi buget, altfel se poate discuta la infinit
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: DIESEL vs. BENZINA - the final "battle"!

Mesaj de Silviu Mustata » Dum Oct 16, 2011 6:34 am

ingfrancisc scrie:Pai cam toate caracteristicile sunt identice la un diesel/benzinar de aceesi capacitate... singurele diferente notabile sunt la cuplu si consum, in favoare dieselului dar:
1. ca are cuplu mai mare devine relevant doat daca tragi o remorca sau rulota, sau vrei sa fi mai sigur in depasiri (dar si asta e discutabil). Altfel se comporta identic pe sosea
2. ca are consum mai mic iarasi e irelevant daca ai suficienti bani sa nu-ti pese sau daca pui GPL sau daca faci cateva mii de km pe an ...
Vitezele maxime sunt cam aceleasi, acceleratiile cam aceleasi, zgomotul cam acelasi.
Asta daca compari doua masini cu cilindee similara si eventual acelasi buget, altfel se poate discuta la infinit
Corect!
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen C4 Vs ...”