VS-urile gen C4 - VW(golf, passat, etc... ) nu-si au rostul. Alegerea de a cumpara un C4 se face pe cu totul alte principii decat la VW
si in ciuda diferitelor probleme/defecte ... continuam sa il iubim
. M-am saturat sa tot fiu intrebat de ce mi-am luat Frantuzeasca si nu Nemteasca, m-am saturat de parerile celor pt care doar "Nemtestile" sunt masini.. restul carute; si pt care DOAR VW exista pe fata pamantului si altceva nu vor sa vada sau sa auda. (poate dintr-un versus din asta sa reiasa ca Golf 4 e de 10 ori peste C4 ca performante/fiabilitate (daca vine nu stiu cine si spune ca ii consuma 3% si ia nu siu ce curba cu super-viteza si a mers 7 ani prin toate gropile iar masina este ca noua) , ca pe mine si probabil multi altii de aici nu ma intereseaza; Si daca la un mom dat o sa vreau alta masina decat citroen sunt SIGUR ca nu imi va fi greu sa ocolesc VW
).
Concluzia trasa de mine despre C4 dupa 2 ani (52k km) de alergat cu benzinica de 1,4 este ca SERVICE-ul este cel mai mare defect al ei; dupa care mai urmeaza si altele mai marunte care ideal ar fi fost sa nu existe ... gen zgomotul la amortizoare spate (care partial se remediaza prin prinderea mai buna a cauciucului care le acopera si cade la primele gropi), zdranganitul plasticelor din interior (fete de usi, spate) de vina cred ca este sistemul de prindere/imbinare a lor... nu calitatea plasticului ( al 2-lea C4 nu l-am cumparat nou... si era gata antifonat de fostul proprietar asa ca nu mai am probleme de genul asta)... DAR in acesti 52k am schimbat doar filtre, ulei si un set de placute frana fata ! Acum urmeaza sa schimb si bieletele de directie... care sigur ar fi trebuit schimbate la ORICE alta masina din categoria asta avand in vedere ca din 52k am facut 40k doar in Bucuresti (cred ca a numarat toate gropile in viteza + accelerari/franari puternice in curba). Pe viitor nu ma va mai interesa garantia mai mult de 1 an - 2 pt eventuale ghinioane (cum ar fi sa crape motorul imediat dupa ce ai cumparat masina) pt ca degeaba zic unii 4, 5 - 7 ani... dupa 20k km deja toate componentele masinii sunt considerate consumabile sau utilizate necorespunzator in caz ca se intampla ceva.
Referitor la Alfa 159... este o masina cu personalitate si comparatiile cu Megane sau octavia RS nu au nici o relevanta. A4 si C-classe (modelele noi) sunt super OK (mai ales C-classe) dar nu cred ca sunt la acelasi pret (daca vrei sa o cumperi de noua) si nici nu va dura mult pana vor ajunge ca si fratiorii lor (aduse de afara cu sutele ca sa aibe tot RRomanul
).
Ar mai fi si piesele care am inteles ca sunt cam scumpe ( la un mom dat eram aproape hotarat sa imi iau o Alfa GT 1,9 JTD si am sunat la service sa intreb cat ma costa un kit de ambreaj, stiind ca la Nissan Primera m-a costat 950 ron kitt-ul si 650 ron manopera.... raspunsul dat de respectivul angajat (la service) : 1900 RON + manopera care nu stia sa imi spuna exact cat e, dar daca imi permit sa conduc " O ALFA GT " nu ar trebui sa fie o mare problema... (asta cu banii) =)))) (de parca vorbeam de nu stiu ce masina exclusivista
) ). Apropo kitt-ul de ambreaj cat costa la C4 diesel/benzina ?