Daca te intereseaza si costurile de intretinere, nu ai nici macar ce discuta despre diesel. Tu iei in calcul: a, motorul diesel de 90 de cai e ok, volanta simpla, daca pica nu e asa scumpa ca aia dubla, etc...crede-ma ca la omorat in oras, sunt sanse sa iti pice si altele, nu doar ambreiajul cu volanta. La motorul pe benzina, nu prea are ce sa iti pice mare lucru...este un motor simplu, aspirat, si gandit sa reziste la un stil de mers cretin, asa cum se circula in Bucuresti...chiar daca consuma ceva mai mult decat un diesel.alynu scrie:Mai greu sa prind viteza aia dimineata in aglomeratie, mai ales ca o sa evit cat de mult bulevardele principale!
Chestia e pana la urma de consum dar sunt interesat si de costurile de intretinere!
Cel putin din punctul meu de vedere, motor diesel iti iei daca faci cel putin 150 km pe zi in oras (si in cazul acesta, motorul sa nu fie cu FAP), si/sau daca iesi cu masina la drum lung cel putin de 2 ori pe saptamana...pentru ca doar in cazurile acestea, s-ar merita diferenta de consum (in cazuri ceva mai "excesive" de condus mai ales, vorbim de peste 20.000km/an), iar motorul diesel este folosit in conditii ceva mai optime, si asadar sansele sa iti pice ceva sunt mai mici (apropo si de consturile de intretinere).
Pe deasupra, iti vei cumpara o masina second-hand...trebuie sa te gandesti si la asta. Daca era o masina noua, putea sa te doara undeva, si sa o vinzi dupa 2 ani si 30.000 km facuti in oras...dar o masina second-hand, care sa zicem ca ar avea 100.000km facuti deja...pe langa faptul ca nu prea stii cum s-a mers cu ea inainte, daca o mai iei si tu sa mergi cu ea pe distante scurte in Bucuresti...cine stie cat o sa te tina.