GPL Pro-Contra

Discutii generale,ce cumparam, de unde cumparam, de ce cumparam, ce dotari, ce motorizari etc
Scrie răspuns

Va atrage ideea unei motorizari benzina+GPL din fabrica?

Da, desigur!
53
37%
As fi interesat/a dar as vrea mai multe informatii.
24
17%
Nu stiu, merita?!
19
13%
Nu, masina mea nu e stivuitor!
47
33%
 
Voturi totale: 143

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:
GPL Pro-Contra

Mesaj de Tomita » Mie Aug 11, 2010 11:35 am

As vrea sa dezvoltam ideea aceasta. De ce? Printre altele, eu mi-am montat pe masina mea o asemenea instalatie aftermarket, dar se pare ca noul model C4 va beneficia din fabrica de asa ceva pe motorizarea 1.6 VTI.
Printre actualii posesori de Citroen C4 cati dintre voi v-ati orienta catre noul model, in mod special echipat cu alimentarea hibrida benzina + GPL.

Lasand la o parte faptul ca este o generatie noua, plina de elemente tehnice curente si al celelalte prospat lansate modele din clasa compacta, citroen va oferi masini capabile sa ruleze cu GPL din fabrica.
Eu sunt posesor de C4 benzina + GPL si din cate imi dau seama, pionier printre posesorii acestui model. Astfel voi elabora putin experienta mea, pentru o mai buna intelegere a fenomenului. Clar vor fi diferente fata de optiunea montarii din fabrica in primul rand a integrarii alimentarii in totul unitar al motorului. Rezervorul si restul montajului nu vor necesita lucrari ale unor mesteri mai mult sau mai putin calificati astfel ca teama unor deteriori a masinii in procesul de upgradare dispar.

De multa vreme cochetez cu ideea instalarii GPL pe masina. In primul rand datorita costurilor mult reduse fata de rulajul pe benzina. De ce? Benzina la pompa este incarcata de multe taxe si impozite care nu se duc neaparat in directiile dorite de ligislatie. Momentan GPL inca este ferit de astfel de influente, dar binenteles fara dubiu este incarcat de profit si el pentru distribuitor/producatori, fiind corelat abuziv de pretul benzinei.(undeva la aprox 50% din pretul per litru al benzinei 95 [denumire comerciala care nu exprima neaparat proprietarile chimice si fizice ale acesteia]). Acesta ar fi aspectul pur idealistic de la care porneste toata discutia viitoare.
Sunt hotarat. Nu mai vreau sa umplu buzunarele altora cu banii munciti stiu eu prea bine cum. Dar GPL asta ce este de fapt?

GPL (Gazul Petrolier Lichefiat) este un amestec de hidrocarburi format predominant dintr-un amestec de propan şi butan, obţinut prin rafinarea petrolului sau direct din extracţie, după ce a fost separat de gazele naturale sau petrolul cu care acesta este în amestec în zăcămintele petrolifere. * GPL-ul este curat, nu conţine apă sau alte impurităţi, are o ardere completă şi nu generează depuneri calamice pe pistoane, segmenţi şi bujii.
* Pentru a preveni şi minimiza hazardul combustibilului, industria GPL-ului a dezvoltat o serie de standarde şi reguli în design-ul, producţia şi instalarea componentelor şi echipamenetelor, care sunt în permanenţă adaptate la evoluţiile tehnologice.
* Gazul Petrolier Lichefiat este un carburant sigur şi curat care a fost folosit ani de zile pentru gătit ţi încălzit. Este non toxic, nu este otrăvitor şi nu contaminează apa şi solul. GPL-ul are cea mai mică rază de inflamabilitate dintre combustibilii alternativi. Mai mult decat atât, temperatura de aprindere este mai mică cu jumătate decât cea a benzinei. Autogazul are un sistem închis în care există valve care închid şi transportă carburantul de la pompă la rezervor fără expunere la mediul înconjurător, ceea ce previne scurgerile şi evaporările.

ECONOMIC

* Gazul Petrolier Lichefiat este un combustibil care se obţine la un cost relativ scăzut, preţul final de vânzare la staţiile de alimentare fiind de 50-60% din cel al benzinei.
* Datorită densităţii mai mici faţă de benzină consumul de GPL exprimat în litri va fi până la 10 % mai mare decat cel de benzină. De aceea se poate economisi minimum 40 % din costul carburantului.
* În România cu suma reprezentată de costul a 10 litri de benzină se parcurge o distanţă mai mare cu 40% folosind GPL-ul.
* Investiţia din montarea unei instalaţii de gaz se amortizează intr-un timp relativ scurt (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenţa de cost Benzina-GPL.

ECOLOGIC

* GPL-ul este un excelent combustibil pentru autovehiculele care sunt nevoite să se încadreze în normele de poluare devenite din ce în ce mai stricte.
* NU ESTE TOXIC pentru sol şi acvifere în cazul unor scurgeri accidentale.
* Arderea GPL-ului produce cu pana la 15-20 % mai putin CO2 faţă de motoarele care folosesc benzina. GPL-ul emite de asemenea cu 97% mai puţin benzen decat benzina fară plumb. Acest combustibil foloseşte un sistem sigilat, având emisii de hidrocarburi apropiate de zero !!!
* În final, un beneficiu în plus este acela ca in cazul unei revărsari, GPL-ul se evapora mult mai repede decât benzina sau motorina. În contrast cu benzina şi motorina nu există riscul de contaminare a solului sau a apei.
* Mai mult decât atât, vehiculele sunt mai puţin zgomotoase decât cele pe benzină sau diesel, reducându-se şi poluarea fonica.
* Compoziţia amestecului depinde de clima ţării în care este servit şi este reglementată de norma europeana adoptată şi in România sub indicativul SR EN 589- 2002.
* GPL-ul este astăzi carburantul pentru un viitor mai curat.

SIGURANŢA

* Rezervoarele sunt fabricate dintr-un oţel special (tratat împotriva fisurilor), cu o grosime de 3,5 mm. Ele sunt fixate pe autovehicul cu platbande şi suporţi dimensionaţi să garanteze, cu rezervorul plin, buna ancorare la solicitări datorate unei accelerări sau decelerări extrem de mari.
* Rezervoarele autovehiculelor pe gaz sunt construite dintr-un aliaj special de 20 de ori mai rezistent la străpungeri decat rezervoarele de benzină, metanol sau etanol.
* Noile recipiente cilindrice sunt construite cu un dispozitiv care nu permite umplerea lor peste capacitatea de 80% permiţând, în cazul creşterii temperaturii, cresşterea gazului în volum fără a ieşi gazul din rezervor.
* Datorită dispozitivului special montat pe rezervor, acesta nu se va umple decât la 80% ±3% din capacitate, asigurându-se în felul acesta crearea unei perne de aer pentru dilatarea gazului.
* În cazul opririi accidentale a motorului, sistemul electric SAFETY CAR închide gazul în trei puncte (pe rezervor în spate si în cele doua electrovalve din faţă).
* GPL-ul are cea mai mica rază de flamabilitate dintre toţi carburanţii alternativi.
* GPL-ul şi aerul nu se vor aprinde decât dacă sursa de caldură ajunge la cel puţin 940 de grade Fahrenheit. În contrast o sursa de benzină se aprinde dacă sursa de caldura ajunge la 430-500 e grade Fahrenheit.
GPL-ul uzeaza motorul?

* Nu ! Chiar se reduce uzura motorului! Acest fapt se intamplă mai ales la pornirile pe timp rece pentru că GPL-ul nu spală lubrifierea uleiului de pe pereţii cilindrilor. Motoarele moderne pe benzină se preteaza excelent pentru conversia pe gaz.
* GPL auto este curat, nu conţine apă sau alte impurităţi, are o ardere completă şi nu generează depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenţi;
* GPL nu se amestecă cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia garantând utilizarea uleiului în condiţii de siguranţă pâna la termenul precizat de producător;

De ce există îngrijorări faţă de acest sistem?

* Cea mai mare parte a îngrijorărilor asupra siguranţei este PERCEPŢIA şi lipsa de familiarizare cu acest sistem. Ca şi toţi ceilalti combustibili, GPL-ul este inflamabil şi de aceea trebuie manevrat în siguranţă şi cu atenţie. Din acest motiv, industria a luat măsuri stricte şi tehnologii avansate pentru asigurarea siguranţei. Chiar şi aşa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate - de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.

Poate să meargă masina si pe gaz si pe benzina?

* Este opţiunea dumneavoastra. Puteti să circulati pe benzina sau pe gaz. Administrarea ultimelor sisteme de motorizări duale (gaz – benzină), se face astfel încât performanţele să fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.

Sunt afectate performanţele masinii?

* Sunt foarte puţine diferenţe între performanţele motorului pe GPL şi cel pe benzină. Chiar dacă în unele cazuri puterea poate să scadă cu până la 10% în cazul unui sistem pe injecţie lichidă, performanţele pot creşte cu 5%. Unii şoferi spun că manevrabilitatea creşte şi pentru cineva care conduce o maşină pe motorină sunt evident mai puţine noxe.

Există dezavantaje în folosirea GPL-ului auto?

* În practică, transformarea unui autovehicul pentru a putea funcţiona pe gaz implică inconveniente minore. Cea mai importantă dintre ele ar fi reducerea spaţiului din portbagaj. O pierdere a puterii de accelerare şi o mică crestere în greutate a maşinii cu aproximativ 50 de kg.


Voi urmari + si - pe gpl la masina mea:

+ Din experinta proprie cu peste 10.000km pe gpl parcurs de masina mea pot spune ca "trage" la fel ca si pe benzina 95 (orice diferente sunt pur imaginative, sau combustibili de calitate suspecta fie ca vorbim de benzina sau de gpl) si la turatii mici si in sarcina la turatiile corspunzatoare.
+ Cheltuiala la suta de km a scazut drastic. Intr-atat de mult incat surclaseaza dieseluri afirmate. Depinzand foarte mult de talpa aplicata binenteles acceleratiei. Un minim de 13-14 lei /100km am atins in conditii de autostrada mers lejer (~90kmh). De asemenea in conditii mixte Bucuresti (il stiti prea bine localnicii) si autostrada la ~135kmh am cheltuit 19-20lei/100km.
+ Autonomia creste simtitor prin existenta unui extra rezervor (doh)
- Consum mai mare exprimat in litrii/100km ceea ce se traduce prin o recalculare a autonomiei rezervorului gpl. Asta inseamna o cunostinta buna a statiilor de alimentare GPL. In toate oraselemari exista zeci de astfel de statii, si in multe orase mici pe drumurile principale regasindu-se si alimentatori cu gaz (preturile in schimb sunt sensibil mai mari la acestia). Dar minusul e mai mult teoretic, necesitand doar mici eforturi de recalculare, avantajele de costuri fiind totusi covarsitoare.
- O grija mai mare la cum se porneste / opreste, mai ca la diesel turbo sau benzina turbo, deci nu ar fi un mare minus decat pt posesorii invatati pe aspirate. De ce? Pornirea este automat pe benzina, dar si oprirea trebuie sa se faca NEAPARAT tot pe benzina. Din experienta mea clar se va afecta rulajul motorului negativ daca o perioada lunga de timp se opreste pe gpl (avand totusi proprrietati diferite fata de benzina) Adica masina nu mai porneste la rece la prima cheie. Deja m-am invatat sa comut pe benzina cand ma opresc astfel incat problema cu nepornirea a disparut. Cum uit cum ma taxeaza. Daca as fi rulat de la inceput asa, cele cateva uitari poate nici nu s-ar fi resimtit la mine la rece. la revizie acum voi schimba si bujiile cu unele speciale, si se va elimina complet problema mea.
Nota la acest minus: O instalatie din fabrica este posibil sa aiba integrate sisteme speciale de monitorizare & stuff care vor evita sigur aparitia unor probleme si la oprirea pe gaz.
~ Nici plus nici minus, ci doar o recalculare a cheltuielilor/avantajelor este faptul ca mai trebuie mers si pe benzina din cand in cand (se zice 10% la vreo mie de km tot pt protejarea motorului).

Ca si la diesel trebuie gandita amortizarea extra-cheluielii generate de instalare in km/ani. Dar totusi daca se poate face efortul initial este recomandabil caci te simti mult mai bine ca posesor de benzina sa ajungi sa bagi aceeasi bani ca posesorul de diesel, chiar mult mai putin decat un diesel comparativ ca putere.
Am incrcat sa comprim in cateva randuri experienta mea relativ la subiectul gpl cat si teoria disponibila pe net. Nu vreau sa va conving sa alegeti ceva cat doar sa va deschid optiunile. Si cine stie, in caz ca citro va fi reticent sa importe initial aceste echipari sa ii motivam prin acest studiu de piata ca merita GPL aduse in .ro
Deci, haideti cu raspunsurile si opiniile
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
B25BUY
Mesaje:1287
Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
Numar Inmatriculare:B-BUY
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de B25BUY » Mie Aug 11, 2010 12:14 pm

Un alt minus la GPL mi se pare problema spatiului in portbagaj si asa destul de mic la C4.
Cat ocupa rezervorul de GPL si unde se monteaza ?
Mai intra un carucior de copil sau 2 valize mai mari ?
*
Pretul la montare/achizitie unui rezervor + pompa + furtune + calculatoras + etc in cati km se amortizeaza din diferenta de pret (incerta) dintre GPL si benzina ?
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Tomita » Mie Aug 11, 2010 12:52 pm

pentru vizionare se poate folosi masina mea. montaj aftermarket. nu stiu masina de serie cum va fi.
Rezervorul gpl este unul toroidal montat in locul rotii de rezerva. Si da se poate spune ca se pierde roata de rezerva, dar prin achizitia unui sistem de umflare a rotii cu spuma sau ceva substanta, cum se gasesc standard pe multe masini noi nu se mai resimte vreo lipsa in cazul nefericit.
Portbagajul ramane la fel de neafectat ca si inainte. Deci intra acel caruciur si valizele puse in discutie.
Nu stiu daca se poate opta pt un rezervor cilindric la instalatiile secventiale mai de doamne ajuta, adica acelea care ocupa portbagajele de (s)logan si alte dacii.
Pe mine instalatia in sine m-a costat ~2600lei si omologarea RAR ~150lei.
Diferenta intre gpl si benzina nu este incerta. Are un istoric constant de mai multi ani cel putin de cand sunt eu atent, situandu-se la 50% din pretul benzinei, si chiar mai jos. Totusi traim in .ro si orice e posibil, inclusv sfarsitul lumii. Pana atunci situatia e stabila, si este cam asa.
cel mai mic pret curent GPL (lukoil, rompetrol) 2,18 lei/l
cel mai mic pret (petrom) 4,5 lei/l
http://www.agrom.ro/avantaje.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
aici este un calculator pt ceea ce intrebasei tu.

Cine voteaza as vrea sa si motiveze, va rog, sau sa lase cateva randuri cu parerea proprie
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje:362
Membru din:Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare:710-B_D
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de adrian_c » Mie Aug 11, 2010 1:09 pm

Vreau sa adaug un alt "-" al GPL-ului : acela de a nu avea asces in parcarile subterane/supraetajate.

Cum calatoresc destul de mult sunt obligat sa parchez pe unde nu te astepti si majoritatea parcarilor sunt subterane, iar daca as fi avut masina cu GPL nu as fi putut intra. Bine poti sa nu spui, insa daca se intampla ceva Doamne Fereste inti in puscarie.

In rest, GPL-ul este ieftin si deci profitabil pe termen lung.
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
wonka jr.
Mesaje:1533
Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
Localitate:Galati / Bucuresti

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de wonka jr. » Mie Aug 11, 2010 1:15 pm

in cazul in care tai cauciucul si te aflii la 250 km de casa (cazul meu), spuma aia este egala cu 0. deci pentru deplasari in afara orasului, roata de rezerva este indispensabila, macar una din aia mititica. ssa vedem daca se va vinde si in romania modelul echipat cu gpl si la ce pret va fi furnizat catre publicul din romania.
DS3 1.6 Hdi 92cp, 30.000km Imagine
ex DS4 So Chic 1.6 VTi 120cp, 67.110 km Imagine
ex C2 VTS 1.6i 125cp, 107.344 km Imagine
ex C4 Coupe VTR 1.6 Hdi 110cp, 216.164 km Imagine

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Tomita » Mie Aug 11, 2010 1:18 pm

nu inteleg faza cu parcarile subterane. la noi in land of choise nu am auzit de regula asta. ce, le e frica ca sare in aer masina?! lol, rezervorul de gpl e de minim 10 ori mai sigur ca unul pe benzina stock. sunt special construite si nu am auzit de nici un accident legat de explozia unui rezervor gpl. in schimb la benzina am tot auzit. anyway, interesanta pozitie.
si chiar daca comut pe benzina tot nu e bine cat timp am instalatie gpl? scrie pe undeva la intrare in parcari ceva de genul "GPL INTERZIS"???

edit: foarte corect wonka jr. mercedesurile si celelate masini mai de doamne ajuta care nu mai vin cu roata de rezerva presupun ca te aflii intr-o tara civilizata si cand spuma aia nu te mai ajuta folosesti platforma pana la cel mai apropiat service de roti. aceeasi logica este valabila oricand nu ai roata de rezerva dar cum traim in romania iti intaresc punctul de vedere. si eu care am facut mii de km nationali cu gpl am fost mereu cu gandul acesta. mai ales ca aveam anvelope mai vechi si toti ma avertizau sa le schimb. dar n-a fost cazul.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Juliu » Mie Aug 11, 2010 1:23 pm

Am vazut ca au pus GPL pe vti, care are distributie variabila. Perfect, deci se poate.

Tot vti am si eu si cochetam cu ideea mai de mult. Pana la urma multumit de consum, speriat de pretul de achizitie de 20 de milioane cu care merg vreo 15000 km si de masina noua am renuntat.

Probabil am sa revin in viitorul apropiat. Nu stiu ce sa spun, daca venea din fabrica asa era no problem.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Tomita » Mie Aug 11, 2010 2:47 pm

nu iti recomanda instalatie la ~2000 lei. de obicei la acel pret se invarte marca tomasseto si are anumite elemente de plastic, avand astfel un lifespan mai mic fata de una mai scumpa, care le are metalice.
optiunile mele erau tomaseto la 2200 landirenzo la 2400, 2500-2600 BRC. am ales BRC (am mers pe baza de recomandare la respectivii) avand un soft mult mai stabil decat landirenzo, care esta mult mai stabil decat tomaseto.
avand in vedere ca discutam de instalatii secventiale cu management electronic nu mai e ca la instalatia de pe dacii si cielo unde invarti rotita pt cat gaz vrei sa intre si aspectul de soft e mult mai important.
Ca sa nu ai probleme de garantie e bine sa astepti acei ani din contract si apoi poti sa montezi fara grija.

PS: care ati votat NU? si nu va expuneti pct de vedere
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje:362
Membru din:Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare:710-B_D
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de adrian_c » Mie Aug 11, 2010 3:06 pm

Tomita scrie:nu inteleg faza cu parcarile subterane. si chiar daca comut pe benzina tot nu e bine cat timp am instalatie gpl? scrie pe undeva la intrare in parcari ceva de genul "GPL INTERZIS"???
Da, este indicator la intrarea in parcare "interzis pentru masinile cu GPL". Daca nu uit voi face o foto cand intru intr-o parcare din asta.
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
cpv_13
Mesaje:308
Membru din:Joi Ian 29, 2009 3:09 pm
Numar Inmatriculare:VL 21 CPG

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de cpv_13 » Mie Aug 11, 2010 4:10 pm

Eu as alege diesel (din nou) :) ... dar nu asta e subiectul.
De ce nu as merge pe lpg:
1. Exista THP-urile - mai economice, cuplu similar de diesel
2. Puterea mai mica a motorului si cuplul mai mic - puterea calorica a gpl-ului este mai mica decat cea a benzinei. Asta inseamna ca o sa consume mai mult gpl pentru a putea merge la fel
3. Costurile nu ti le recuperezi decat in vreo 3 ani daca mergi vreo 15000 de km /an (dupa 3 ani multi isi schimba masina cu totul)
4. Si mie imi place roata de rezerva :)
5. Nu poti sa parchezi in parcarile pe mai multe nivele - afara, nu la noi unde nu te verifica nimeni (si se pare ca nu ai voie nici prin canalul manecii - asta pentru cei care ajung pe acolo)
6. Cu diferenta de bani as lua diesel (din nou)

Nu dati cu pietre, asta este parerea mea.
C4 Berlina - Rosu Lucifer
1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Tomita » Mie Aug 11, 2010 6:29 pm

asta regret ca nu am pus in variantele chestionarului, dar mi-am dat seama ulterior.
"eu vreu diesel, nu ma intereseaza benzina de nici o forma"

Bun, acum sa analizez punctele atinse de tine.
1. cand intra turbina in functiune acel motor thp va inghiti combustibil serios, nu doar cifre teoretice.
un caz concret intalnit la statia GPL. un astra turbo benzina 2l ~170cp. omul zice ca ii consuma cam la fel ca inainte de instalare gpl adica 15% in orasul pitesti, care nu este bucuresti pdv trafic. Daca aspiratul 110cp consuma in buc si 12%, oare cat consuma turbo 150cp? sigur sare de 16% in aceleasi conditii. Cu cat consumul e mai mare cu atat se resimtediferenta de bani si se amortizeaza mai repede. dar oricum cazul concret era de 1.6 vti 120 cp cu proprietati asemanatoare predecesorului 1.6i.
Cuplu similar de diesel? Ce faci tu cu cuplu? concret. nu teorii si povesti de pe net.
2. puterea mai mica a motorului? s-a facut dyno cu 1.6i carrera 95. sti cati cai putere a scos? 100cp benzina pe care 90% din proprietarii de motorizari pe benzina o baga in rezervor este de fapt ceva de genul co92, subcalitativa, care oricum buseste motoarele si nu le foloseste la adevarat lor valoare. iti spun din experienta ractiva ca masina noastra pe gpl se tine aproximativ la fel de bine ca si pe benzina 95. diferenta sesizabila doar pe circuit, unde urmaresti in zecimi de secunda, nu intraficul casual.
3. costurile ti le recuperezi la diesel asa. La gpl mult mai repede. foloseste calculatorul din site-ul pus de mine si vei vedea ca intr-un an ti le recuperezi fara grija, adica in maxim 15 k km. OWNED
4. roata de rezerva, asta e, tre sa fie si minusuri
5. asta e de gulma majora. cine iese mai mult de 1 data pe an, si are NEAPARAT nevoie sa gaseasca URGENT parcare si nu poate in cele subterane. 99% din cei de aici suntem in romania si doar in concedii mergem in vest, si acolo nu cred ca pt o juma de ora ne stresam ca nu putem parca in nustu ce parcare. daca scrie in germana sau olandeza sau daneza ca nu ai voie cu gpl io, roman habar nu am. in engleza poate (sigur) dar in alte limbi e treaba lor.
6.cu diferenta de bani sigur ies mai castigat cu benzina.
7. cheltuiesc pe suta de km ca un diesel mult mai slab (65-70cp) deci performante net superioare.
performantele unei benzinare aspirate oriccum erau mai bune decat ale unui turbodiesel de putere asemanatoare :). cu instalatie gpl sa zicem ca sunt egale.
deci cheltuiesc mai putin decat diesel cu putere comparativa si am performante minim egale. dar asta este parerea mea. formata din experienta mea si a celorlalti.
din nefericire eu incerc sa conving lumea de avantaje si ca totusi minusurile sunt net inferioare beneficiilor, pentru ca am simtit pe pielea mea, dar sper sa nu se perceapa ca as incerca sa oblig lumea si sa bag pe gat argumentele mele. pur si simplu sunt valide.
dupa revizie, fac teste comparative cu orice diesel si benzina standard.
o sa vb cu cei din pitesti, poate ne strangem si bagam un test comparativ. daca ei sunt de acord, pe luna septembri zic sa pregatim si pt ceilalti un articol asa, ca la carte :hi
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Juliu » Mie Aug 11, 2010 8:12 pm

Mey omul e dedicat cauzei sale :D .

Sincer sa fiu eu raman la cei 120 de magari si ovazul zilnic, pardon benzen. Dar intr-un viitor apropiat :) , mai stii. Daca ramane Boc imi pun si eu GPL.

A, si ai uitat sa scrii ca polueaza mai putin ::P .
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

annddyy
Mesaje:599
Membru din:Mie Sep 10, 2008 5:36 pm
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de annddyy » Mie Aug 11, 2010 9:53 pm

Pe mine ma incanta ideea; mi-e frica insa sa nu imi strice motorul.
Life begins at 4000 rpm.

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de Juliu » Mie Aug 11, 2010 11:43 pm

Mey nu se strica nici dracu'. Lasand toata polologhia de pe net si cea a lui Tomita sunt 3 dezavantaje : A - consumul este un picut mai mare pentru ca puterea calorica este mai mica. Trebuie sa arzi mai mult pentru acelasi efect. Oricum la o instalatie secventiala de fabrica, nu trebuie sa iti faci griji.


B - prapadirile astea de instalatii secventiale au rost nu joaca. Injectoare proprii si ECU propriu. Hai sa spunem ca din punct de vedere al cailor putere oarecum sunt toti la datorie, dar cuplu pierzi . De asta toti spun, domne m-am tras cu nu stiu care si masina fuge la fel. Fuge la fel la 6000 ture, dar mai jos? Scopul este un grafic cat mai apropiat cu cel pe benzina la un consum cat mai bun, identic NU va fi nici la Sfantul Asteapta.

Poti tuna ECU de GPL si poti scoate o curba mai buna, dar ce dracu rezolvi? Ajungi sa platesti mai mult pe gaz decat benzina.
Daca nu alergi Duminica la Baneasa, masina isi pastreaza "hergheliile" si aceeasi "iuteala" :D de dragul discutiei


C - Nu se strica motorul dar se infunda injectoarele de nefolosinta. Si de aici restul problemelor. Chiar daca ai grija de ele, mergi periodic pe benzina, le cureti, opresti masina numai pe benzina tot se infunda. Benzina mai are si rolul de a raci, este cuptor acolo. Deci motorul NU SE STRICA. Dar cand vrei sa alergi din cand in cand pe benzina constati ca nu mai vrea sa fuga. Motorul insa este brici, nu s-a stricat.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

annddyy
Mesaje:599
Membru din:Mie Sep 10, 2008 5:36 pm
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: noul C4 - motorizare GPL

Mesaj de annddyy » Joi Aug 12, 2010 12:18 am

@Tomita - computerul de bord iti arata consumul instant, cat combustibil mai ai si ce distanta mai poti parcurge in functie de carburantul folosit in momentul respectiv ?
Life begins at 4000 rpm.

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen C4 Coupe, Berlina & Sedan”