Raliul Irlandei 2009

Totul despre WRC (în special C4 WRC), Formula 1...
Scrie răspuns
Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Raliul Irlandei 2009

Mesaj de basy » Vin Ian 30, 2009 2:27 am

Raliul Irlandei 2009 a inceput.
Clasament shakedown (ploaie usoara si asfalt ud)
1. Hirvonen (Ford) 1m 38.0s
2. Loeb (Citroen) 1m 38.4s
3. Atkinson (Citroen) 1m 38.6s
4. Sordo (Citroen) 1m 39.0s
5. Latvala (Ford) 1m 39.7s
6. Wilson (Ford) 1m 39.9s
7. Aava (Ford) 1m 40.9s
8. Al Qassimi (Ford) 1m 41.2s
9. Solberg (Ford) 1m 41.4s
10. Rautenbach (Citroen) 1m 41.7s
11. Ogier (Citroen) 1m 42.4s
12. G. McHale (Subaru) 1m 44.3s
13. Aaron McHale (Fordx) 1m 45.5s
14. T. McNulty (Subaru) 1m 46.2s
15. Austin McHale (Ford) 1m 47.1s
16. E. Boland (Subaru) 1m 48.0s
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Mihay » Vin Ian 30, 2009 10:57 am

parca Solberg trebuia sa alerge cu o Xsara WRC...

Avatar utilizator
Motzoi C4
C4 Ya Yo
Mesaje:1079
Membru din:Mar Dec 09, 2008 4:15 pm
Numar Inmatriculare:PH-60-SMC
Localitate:Ploiesti

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Motzoi C4 » Vin Ian 30, 2009 11:41 am

Subaru nu se retragea?Asa auzisem...
Citroen C4 Coupe, 1.6i, 16 valve,Jaune Scott, jante Bellone 17'' Polished Black, viewtopic.php?f=19&t=2681" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de basy » Vin Ian 30, 2009 2:05 pm

Mihay scrie:parca Solberg trebuia sa alerge cu o Xsara WRC...
... in Norvegia.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Mihay » Dum Feb 01, 2009 10:12 pm

Sebastien Loeb reuseste sa se impuna in Raliul Irlandei dupa ce a trecut printr-o noua sperietura pe penultima proba a cursei. Loeb si-a pierdut concentrarea si a scapat masina de sub control intr-un derapaj de 60 de metri, insa francezul a reusit sa preia din nou controlul si sa ajunga la finalul raliului. Sebastien a mai avut un moment dificil si in ziua secunda, cand a avut o scurta incursiune in decor, ramasa si atunci fara urmari. Aceeasi proba, cea de-a 18-a a creat dificultati si altor piloti, Chris Atkinson avand parte de o iesire in decor care l-a costat pozitia a patra, ce ii revine in cele din urma lui Henning Solberg.

Sebastien Loeb incepe asadar in forta noul sezon, intr-un raliu dificil pe care l-a controlat inca de la inceput, preluand conducerea pe a doua proba. El a castigat, in stilu-i caracteristic, opt probe consecutive dupa care s-a multumit la a-si conserva avansul, mai mult decat suficient, castigand pe parcurs inca trei probe. "Un raliu foarte greu" a spus francezul. "A fost dificil pentru toata lumea dar am castigat si suntem bucurosi. Voi incerca sa continui astfel."
Inceputul de raliu a demonstrat superioritatea pneurilor Sottozero, de zapada, in conditii de ploaie, cu multa apa si noroi pe traseu. Loeb, desi nu a facut cea mai inspirata alegere de pneuri, a reusit sa fie cel mai rapid dupa prima bucla a intrecerii, iar apoi, trecut pe pneurile de zapada, s-a distantat decisiv.
Dani Sordo a facut si el o cursa foarte buna, chiar daca trebuie sa se multumeasca din nou cu pozitia secunda, si il invinge pe Mikko Hirvonen. "Un rezultat foarte bun si sunt bucuros atat pentru noi, cat si pentru echipa" a spus pilotul spaniol.
Hirvonen termina pe pozitia a treia, in urma celor doua Citroenuri de uzina, o cursa care nu s-a desfasurat pe placul sau. Finlandezul nu si-a gasit ritmul in prima zi, fiind incetinit mai apoi si de lipsa sevodirectiei, fapt care l-a facut sa piarda contactul cu Dani Sordo si l-a obligat sa se multumeasca cu ultima treapta a podiumului.
Weekend-ul a fost dezamagitor pentru echipa Ford, cu Latvala iesit din cursa inca de pe proba secunda. Managerul echipei, Malcom Wilson a declarat: "Cu siguranta nu e startul pe care ni-l doream. Ne-am fi multumit cu locurile trei si patru, insa cu siguranta nu am avut parte de o cursa prea buna. Trebuie sa fim in forma maxima pentru etapa urmatoare."
Henning Solberg culege roadele unui raliu abordat cu prudenta, plecand din Irlanda cu cele 5 puncte rezervate locului patru. Norvegianul a fost depasit de Chris Atkinson in ziua finala, insa acesta din urma a iesit de pe drum pe proba a 18-a, pierzand peste un minut si a fost nevoit sa se multumeasca cu locul cinci.
Sebastien Ogier ocupa locul sase, reusind sa-l tina in spate pe Matthew Wilson, iar ultimul punct il ia Khaled Al Quassimi.

La JWRC s-a impus germanul Aaron Burkart, aflat la prima victorie, in timp ce Martin Prokop a fost al doilea, pozitia a treia revenindu-i lui Simone Bertolotti, la prima cursa cu Suzuki.

Clasament final:
1 Loeb/Elena Citroen 2h48m25s7
2 Sordo/Marti Citroen +1m27s9
3 Hirvonen/Lehtinen Ford +2m07s8
4 Solberg/Menkerud Ford +6m32s4
5 Atkinson/Prevot Citroen +7m51s9
6 Ogier/Ingrassia Citroen +10m44s
7 Wilson/Martin Ford +11m23s8
8 Al Qassimi/Orr Ford +14m07s9
9 Boland/Morrissey Subaru +15m23s4
10 Aava/Sikk Ford +15m35s4

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Aiurica » Dum Feb 01, 2009 11:31 pm

un singur comentariu!
nu l-a dominat de la inceput!
in prima zi parca avea 30 sec in urma!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje:780
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de mugurel » Dum Feb 01, 2009 11:44 pm

Mihay!
excelente comentariile!
Loeb asta e cam bun pentru ceilalti...
Mai nou vad ca CITROEN se impune si incepe sa le ia fata la toate fordurile din campionat.
a ramas o lupta in doi, cu 10-12 masini de acelasi fel si un singur campion!
Cuvintele sunt de prisos referitor la modul de a merge ceas, dar totusi e buna remarca ultima: nu a condus din prima. A fost o eroare alegerea pneurilor pentru prima bucla din prima zi. Se intampla si la cei mai mari campioni. asta dovedeste ca nu e nimeni perfect! Nu pot sa uit Monte Carlo 2002 cand echipa ii schimba cauciucurile unui incepator Loeb in afara parcului de service, inainte de terminarea raliului. in loc de descalificare, au primit penalizare si a ramas sa ia cupa de locul 2. o asemenea stangacie se pedepseste cu excluderea. dar pe vremea aia nu se gandea nimeni ca vor fi atat de puternici, pur si simplu i-au iertat pentru a-i da lui Makinen victoria.
A mai fost o greseala a lui Daniel elena, cand in Turcia, a luat-o pe alte drumuri si aia din echipa tehnica aveau calculata benzina exact la miligram pt a ajunge in parcul de service. evident ca a ramas in pana de benzina si a abandonat de pe locul 1.
Asa se pot spune multe, dar per total mi se pare cea mai buna echipa ever. chiar daca nu are cele 9 titluri ale Lanciei, totusi mi se pare ca francezii au cea mai buna strategie de abordare a unei curse de raliuri.
revenind: asa e ! Loeb a pierdut aproape 40 de sec in prima proba... dar nu s-a pierdut cu firea si le-a tras o mama de bataie fordistilor de o sa isi aduca aminte multa vreme de acu incolo.

Poate era mai bine sa le scriem toate astea in sectiunea "Citroen Sport"
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Mihay » Lun Feb 02, 2009 1:22 pm

mugurel sorry nu sunt ale mele comentariile , sunt citate de pe autorally.ro am uitat sa mentionez. dar oricum ei si le iau de pe Citroen - Presse si le traduc :mrgreen: :mrgreen:

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Raliul Irlandei 2009

Mesaj de Mihay » Lun Feb 02, 2009 11:42 pm

si comunicatul oficial :

Raliul Irlandei – editia a 2-a (29 ianuarie - 02 februarie, 2009)
Echipaje Citroën C4 WRC, Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc
Marti au terminat Raliul Irlandei, etapa de debut a Campionatului Mondial de Raliuri 2009, pe primele doua locuri, la fel ca la editia din 2007. Loeb s-a instalat la conducere inca din prima zi a raliului si nu a mai cedat prima pozitie pana la final. Locul doi,ocupat de Dani Sordo, a adus maximum de puncte posibile pentru Citroën inclasamentul constructorilor.

In ciuda ploii torentiale din prima zi a Raliului Irlandei, echipa Citroën Total a inceput in forta un nou sezon in Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa un inceput prudent, echipajele Loeb/Elena si Sordo/Marti au marit progresiv ritmul si au reusit sa termine ziua pe primele doua pozitii in ierarhia generala. "Este surprinzator sa constati ca pneurile de zapada sunt mai bune pe asfalt ud", a constatat Sébastien Loeb, care a luat startul, in primele trei probe cu pneurile Pzero moi de asfalt. "Nu a trecut mult timp pana cand am realizat ca nu voi putea merge la limita cu pneurile de asfalt. Am avut multe probleme pe fiecare proba. Era apa peste tot si acvaplanam aproape tot timpul, chiar si la viteze mai mici. Nu am vrut sa risc totul inca din prima zi si de aceea am mers putin mai precaut", a spus campionul mondial en-titre. Cele doua echipaje Citroën Total au mers excelent si in ziua a doua a Raliului Irlandei si si-au consolidat pozitiile in fruntea clasamentului general. Sébastien Loeb a castigat cinci din cele sase probe speciale ale zilei si si-a asigurat un avans linistitor inaintea ultimelor probe speciale. La fel ca si in prima zi, pilotiii Citroën au concurat cu pneurile Pirelli Sottozero de zapada care s-au dovedit a fi mai performante in conditiile din Irlanda. "Am fost fortat sa merg tare, dar am incercat sa nu risc inutil. Misiunea mea a fost usurata de faptul ca ma simt foarte increzator la volanul masiniile mele, Citroën C4 WRC, si chiar daca am facut o mica greseala totul a decurs normal”, a adaugat Loeb, la finalul zilei secunde. Dupa doua zile de ploaie torentiala, ultima zi a Raliului Irlandei a fost una mult mai buna din punct de vedere meteorologic. Chiar si asa, alegerea pneurilor a fost cea mai importanta problema in parcul de service din Sligo.

Bazandu-se pe informatiile disponibile, cele doua echipaje Citroën au ales in continuare pneurile de zapada.Dupa parcurgea primei bucle a zilei, Sébastien Loeb a revenit in parcul de service bucuros ca nu a pierdut decat cateva secunde in duelul cu Mikko Hirvonen care a optat pentru pneurile de asfalt. "Sincer sunt putin surprins ca nu am pierdut mai mult timp in duelul cu Mikko! A fost o alegere dificila dar pe care nu o regret absolut deloc. Si acest lucru chiar daca pe speciala a 18-a am facut o greseala", a spus Sébastien Loeb.

La finalul celor 19 probe speciale, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a 13-a victorie consecutiva pe asfalt si a 48-a victorie din cariera. "Chiar daca in primele probe ale raliului nu am ales cele mai bune pneuri, nu am avut nicio problema majora aici. Sa nu ma intelegeti insa gresit pentru ca nu a fost deloc usor sa castig aici. Tinand cont de conditiile meteo extrem de dificile a fost crucial sa am la dispozitie o masina usor de pilotat, iar C4 WRC s-a comportat perfect de la start pana la sosire. Victoria din Irlanda a fost cel mai bun mod de a incepe sezonul 2009”, a adaugat la final Sébastien Loeb. Dani Sordo a terminat raliul pe pozitia secunda si a fost la fel de multumit ca si colegul sau de echipa. "Sunt foarte fericit pentru ca locul secund inseamna maximum de puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor ceea ce este perfect. Conditiile au fost foarte dificile si faptul ca nu am facut nicio greseala majora a fost o provocare pentru noi”, a spus si Dani Sordo.

Olivier Quesnel, directorul Citroën Sport, a fost si el incantat de performanta echipei sale: "Nu ne-am pierdut apetitul pentru victorii si toata lumea si-a facut treaba perfect. Cele doua echipaje s-au descurcat fantastic in conditiile de aici. Speram sa incepem sezonul 2009 cu o victorie pentru ca anul acesta sunt doar 12 etape in calendar, dintre care doar doua pe asfalt. Fiecare greseala va fi platita foarte scump anul acesta. In etapa urmatoare nu vom mai fi favoriti pentru ca zapada se potriveste mai mult pilotilor scandinavai, dar acest lucru nu inseamna ca nu ne vom lupta si in Norvegia pentru victorie."

Si echipa Citroën Junior s-a descurcat excelent in Raliul Irlandei. La primul raliu cu modelul CCitroën C4 WRC, Chris Atkinson si Stephane Prevot au terminat pe pozitia a cincea, fiind urmati de Sebastien Ogier si Julien Ingrassia. Conrad Rautenbach si Daniel Barritt nu au intrat in top 8, dar au adunat un punct pentru echipa Citroën Junior in clasamentul constructorilor.
Raliul Norvegiei, urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 13 – 15 februarie 2009.

Laura ANTONOV
CITROEN ROMANIA
E-mail: laura.antonov.at.citroen.com

Scrie răspuns

Înapoi la “WRC, F1...”