C4 WRC Hybrid in ziarul Cotidianul / Autonovo.ro

Stiri,noutati, reclame etc
Reguli forum
Articolele din presa straina nu vor fi traduse in romaneste. Puteti folosi google translate daca nu va descurcati!
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti
C4 WRC Hybrid in ziarul Cotidianul / Autonovo.ro

Mesaj de Deese » Mar Apr 14, 2009 7:48 pm

http://cotidianul.ro/edwin_keleti_poves ... 80522.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autonovo.ro/stiri/editorial/ ... brid-4/275" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: C4 WRC Hybrid in ziarul Cotidianul / Autonovo.ro

Mesaj de Mihay » Mar Apr 14, 2009 9:16 pm

va rog eu cand mai faceti topicuri d`astea scrieti direct si puneti la sfarsit si linkul. pe mine unu ma deranjeaza genu asta asa...dau 2 linkuri si gata

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: C4 WRC Hybrid in ziarul Cotidianul / Autonovo.ro

Mesaj de Deese » Mar Apr 14, 2009 9:28 pm

Constructorul francez arunca o privire in viitor si construieste un inovator prototip de raliuri cu motorizare hibrida si o valoare de circa 1 milion de euro. AutoNovo.ro a testat masina in Portugalia.

Andre Citroen, fondatorul marcii, era cunoscut drept o persoana cu o inventivitate iesita din comun si care aducea in permanenta un suflu nou intr-o industrie care isi cladea pe atunci fundamentele.
Acesta a uluit o lume intreaga prin cele doua croaziere pe care le-a organizat in anii ’20-’30. Prima, desfasurata intre anii 1924-1925 pe o distanta de 20.000 km, denumita Croaziera Neagra, a reprezentat prima expeditie auto transafricana, prin care Andre Citroen si-a provocat concurentii din industrie. A doua, intre anii 1931-1932, denumita Croaziera Galbena, a constat in parcurgerea a peste 13.000 km intre Beirut si Saigon, via Peking, pe celebrul drum al matasii. Ambele au ramas in istorie ca find demonstratii ale exceptionalelor talente si ale vointei fondatorului marcii franceze.



Aceste caracteristici ale sale au trecut cu succes in patrimoniul spiritual al companiei, care si astazi, cand industria este deja demult sedimentata, continua sa fie in avangarda tehnica si stilistica a unui sector ultra-competitiv.
In ultimii ani, Citroen Racing, bratul “armat” al constructorului francez, a reusit sa domine fara drept de apel celebrul WRC, Campionatul Mondial de raliuri pentru piloti si constructori, pentru ca acum sa vina efectiv in intampinarea viitorului “verde” al sportului cu motor, cu acest concept C4 WRC HYbrid4, adevarata declinare futurista a modelului actual de competitii.


Prezentele regulamente tehnice ale Campionatului Mondial de raliuri nu permit montarea unor apendice aerodinamice prea proeminente, astfel incat masinile de raliu seamana in proportie de 90% cu modelele de serie din care au fost extrapolate, fapt extrem de benefic pentru capitalizarea succeselor sportive in pedigree-ul masinii ce ajunge la client.


Cu toate acestea, caroseria beneficiaza de o atentie aparte pentru a obtine o aerodinamica mai buna. Un spoiler amplu domina partea frontala si adaposteste prize de aer ce conduc aerul rece spre intercooler si discurile de frana fata. Capota motorului are un alt set de fante, de data aceasta pentru a facilita extragerea aerului cald din compartimentul motor. Aripile fata si pragurile sunt de asemenea modelate pentru a imbunatati curgerea aerului, iar pavilionul este dotat cu o priza de aer ce alimenteaza habitaclul cu aer proaspat. Spatele este surplombat de o impunatoare aripa deportanta dubla, menita sa sporeasca apasarea aerodinamica pe trenul spate.



Interesanta decorarea caroseriei, care pe laterala stanga reia design-ul masinii care alearga efectiv in WRC, iar pe partea dreapta da o interpretare ecologica a respectivelor teme. Jantele, de 18 inci la versiunea de asfalt, sunt specifice.


Spartan si intru totul dedicat eficientei pilotarii bolidului pe probele speciale din intreaga lume, interiorul este un model de rigoare. Tonul este dat de volanul extrem de complex, plin de butoane si potentiometre de la care pilotul regleaza unii parametri ai diferentialelor, limitatorul de viteza sau functia Boost, specifica acestei versiuni hibrid. Acesta este fixat la capatul unei coloane de directie extrem de lungi, pentru a facilita amplasarea scaunului pilotului cat mai aproape de centrul masinii, din ratiuni de repartitie de mase, pentru a eficientiza tinuta de drum a masinii.


Scaunele sunt fabricate pe masura pentru cei doi coechipieri, pentru a garanta un sprijin lateral perfect, iar centurile sunt fixe, in 6 puncte.
Maneta de schimbare a treptelor cutiei secventiale semi-automate este amplasata direct in spatele volanului, in partea dreapta, iar instrumentele de bord sunt regrupate intr-un singur display color de foarte mari dimensiuni, amplasat pe podea si indreptat mai degraba spre copilot, pilotul ghidandu-se doar dupa led-urile ce indica necesitatea schimbarii optime a treptei de viteza.


Dupa ce am admirat indelung bestia, a venit momentul sa-mi pun combinezonul si sa ma urc alaturi de Dani Sordo, pilot oficial al echipei franceze.
La o simpla apasare de buton, motorul porneste si invaluie habitaclul intr-un sunet foarte prezent.
Modelul initial este dotat cu un bloc de 2 litri, inclinat cu 25% spre esapament si care dezvolta o putere de 315 CP si un cuplu de 570 Nm! Cutia de viteze este, asa cum spuneam, secventiala cu 6 trepte si garanteaza schimbari de viteze fulgeratoare. Puterea este transmisa celor doua punti prin intermediul a trei diferentiale: unul central, pilotat si cate unul mecanic, autoblocant, pe fiecare punte.


Totul este gandit pentru performanta pura, astfel ca dupa ce seteaza diferentialele, Dani porneste in tromba. Acceleratia este fenomenala, in mare parte datorita foarte performantului sistem de transmisie integrala. Masina se arunca efectiv inainte, sarind de la un viraj la altul cu o impresionanta agilitate si precizie. Sordo impresioneaza si el prin calm si dexteritate de senzatie, care te lasa fara cuvinte. Este o senzatie pe care e greu sa o descrii in cuvinte, de o precizie chirurgicala si de o intensitate cum rar poti intalni in viata. Habitaclul este invaluit in vacarmul emis de esapament, cand, deaodata, cea mai adanca liniste se asterne.

La final de proba fiind, Sordo a trecut prin simpla apasare a unui buton, pe modul pur electric, menit sa reduca poluarea pe sectoarele de legatura si in parcurile de service. Uriasa noutate o reprezinta amplasarea in premiera a unui motor-generator electric pe puntea spate, capabil sa dezvolte 170 CP si 300 Nm in plus fata de caracteristicile de mai sus. Alimentat de la o baterie litiu-ion cu 990 de celule si o tensiune de 400 V, acesta permite, prin intermediul sistemului de gestiune electronica Citroen Racing, o utilizare pur electrica cu recuperare de energie – pentru deplasarea in parcul de service sau pe etapele de legatura, in sistem Boost – combinatie termica-electrica la care pilotul poate beneficia de acel boost suplimentar de 300 Nm din partea motorului electric pe o perioada de timp limitata, in mod termic cu recuperare de energie la franare sau in clasicul mod termic.


Pe langa modul pur electric (autonomie circa 40km), interesant din ratiuni ecologice, o atentie aparte merita modul Boost, cand performantele masinii cresc decisiv pe parcursul a 4 secunde, pentru a putea fi reluat dupa circa 1-2 minute. Acest atu ar putea face diferenta dintre o victorie si o clasare pe podium.
Pe langa costul foarte mare al hibridizarii (cu circa 200.000 euro mai mult decat versiunea actuala, pur-termica), un dezavantaj important ramane insa surplusul de greutate de circa 150-200kg. Dar, cunoscand spiritul Citroen, exista toate sansele ca viitorul masinilor de raliu sa inceapa azi, cu C4 WRC HYbrid.

http://www.autonovo.ro/stiri/editorial/ ... brid-4/275" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Scrie răspuns

Înapoi la “C4/Citroen in Mass Media”