CITROEN in presa din Romania

Stiri,noutati, reclame etc
Reguli forum
Articolele din presa straina nu vor fi traduse in romaneste. Puteti folosi google translate daca nu va descurcati!
Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Bogdan » Mie Apr 17, 2013 6:31 pm

Citroen in fata Skoda la nivel European...nu imi inchipuiam! Pe piata noastra skoda e acolo in top 5 lejer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
buzuramd
Mesaje: 226
Membru din: Vin Dec 09, 2011 9:12 am
Marca si model masina: 1.6i
Numar Inmatriculare: CJ 14 AEC
Localitate: Cluj - Napoca

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de buzuramd » Mie Apr 17, 2013 7:04 pm

la noi totul e altfel. musai VAG, restul nu conteaza ca sunt mai bune, mai dotate si mai ieftine. nu ai bani de audi sau vw atunci skoda.
Ascut ovaz. Numai in timpul liber.

1.6 16v 80 kW

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Sâm Apr 20, 2013 7:26 am

Nu v-ati gandit ce ar fi daca si CITROEN ar vinde, in Europa de Est, cum vinde Skoda ? diferenta ar fi si mai mare :)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Joi Mai 23, 2013 7:53 am

http://www.automarket.ro/stiri/psa-peug ... 51186.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PSA Peugeot-Citroen închide şi vinde un centru de cercetare şi dezvoltare pentru a-şi reduce costurile

Francezii de la PSA au închins un centru de cercetare şi dezvoltare din Paris pentru a reduce costurile. Clădirea va fi valorificată prin vânzare, spun cei de la Automotive News citând surse din cadrul companiei.

Esential 200 de milioane de euro vor francezii de la PSA Peugeot-Citroen să obţină în 2013 din vânzarea de proprietăţi.

2.500 de salariaţi PSA Peugeot-Citroen îşi vor pierde locul de muncă până la finele anului viitor.
PSA Peugeot-Citroen încearcă să-şi reducă la minimum cheltuielile în vederea supravieţuirii în contextul economic dificil al pieţei auto din Europa. O nouă măsură a companiei franceze vizează închiderea şi vânzarea unor proprietăţi folosite de cele două mărci auto din portofoliul său. De data aceasta, vorbim despre centrul de cercetare şi dezvoltare din Meudon-la-Foret, o surburbie din Paris, care va fi închis pentru a reduce costurile. Clădirea va fi vândută ulterior pentru a asista concernul la amortizarea cheltuilelor celor două mărci din portofoliu, spun surse din cadrul companiei, citate de Automotive News.

"Ne concentrăm pe siturile noastre industriale şi este normal să ne apropiem activităţile atunci când acest lucru este avantajos", a explicat Cecile Daimde, purtător de cuvânt PSA Peugeot-Citroen. Din fericire pentru angajaţii PSA, niciunul dintre salariaţii centrului respectiv nu-şi va pierde locul de muncă. Francezii spun că le-au oferit salariaţilor poziţii noi în cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare de la Velizy, în timp ce alţii au primit propuneri de mutare la uzina din Poissy. Nu toţi angajaţii PSA Peugeot-Citroen au fost la fel de norocoşi, circa 2.500 de angajaţi în producţie urmând să-şi piardă locul de muncă până la finele anului viitor, prin închiderea uzinei din Aulnay. PSA a semnat deja un contract cu sindicatul angajaţilor săi, care a fost de acord cu închiderea fabricii care produce Citroen C3.

Concernul PSA va încerca să obţină 200 de milioane de euro în 2013 prin vânzarea de proprietăţi. Concernul va economisi încă două miliarde de euro prin disponibilizări şi prin reducerea producţiei la unele situri de producţie. Pentru a realiza acest lucru, compania franceză va disponibiliza 17% din forţa de muncă până la finele anului viitor. În 2012, PSA Peugeot-Citroen a avut o pierdere operaţională de 576 milioane de euro. Luna trecută, francezii au anunţat că au avut o scădere a veniturilor de 6.5 procente în primul sfert al anului curent.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Sâm Mai 25, 2013 8:02 am

http://www.automarket.ro/stiri/jd-power ... 51215.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JD Power 2013: Jaguar este pe primul loc la satisfacţia clienţilor în Regatul Unit

Jaguar este marca cu cel mai mare punctaj în materie de satisfacţie a clienţilor în Regatul Unit, arată studiul realizat de JD Power şi What Car?.

Esential 16.000 de persoane au răspuns la chestionarul JD Power din Regatul Unit.
116 modele au fost integrate în studiul JD Power din Regatul Unit.

JD Power şi WhatCar? au prezentat rezultatele studiului de satisfacţie a clienţilor din Regatul Unit pentru automobilele cu vechimea între unu şi trei ani, ediţia 2013. Jaguar a obţinut prima poziţie în clasamentul mărcilor, surclasând Lexus şi Honda, în timp ce Skoda Superb a fost pe primul loc la secţiunea de modele cu cel mai mare grad de satisfacţie a clienţilor. Studiul a fost derulat în perioada decembrie 2012 – ianuarie 2013 şi a implicat 16.000 de persoane din Regatul Unit, toţi respondenţii fiind posesori de automobile care îndeplineau criteriile studiului.

Studiul JD Power a integrat 116 modele, judecate după 66 de criterii. Modelele au fost punctate pentru fiabilitate, performanţă, service şi costuri de întreţinere. În total, respondenţii au parcurs 547 de milioane de kilometri cu automobilele lor. Pentru ca un model să fie luat în considerare la punctaj, au fost clasificate modelele care au obţinut peste 4.000 de unităţi vândute şi care au avut peste 50 de chestionare completate corect. Vârsta medie a respondenţilor a fost de 50 de ani, iar majoritatea erau de sex masculin.


Mărci precum Saab şi Smart nu au fost incluse în studiu, deoarece eşantionul de proprietari nu a fost suficient de mare pentru a fi luate în considerare. De asemenea, marca Dacia, proaspăt intrată pe piaţa din Regatul Unit, nu a putut fi luată în considerare, din moment că vehiculele mărcii din Mioveni nu au atins încă vârsta necesară pentru a fi incluse în studiu.

PUNCTAJ SATISFACŢIE CLIENŢI PE MĂRCI:
Marca Punctaj

Jaguar 827
Lexus 818
Honda 810
Skoda 809
Mercedes-Benz 804
Land Rover 790
Volvo 789
Toyota 788
Nissan 787
SEAT 787
Volkswagen 787
BMW 785
Audi 780
Citroen 777
Media studiului 776
Kia 775
Mini 775
Hyundai 772
Ford 771
Renault 766
Mazda 762
Suzuki 758
Vauxhall (Opel) 756
Fiat 754
Peugeot 750
Mitsubishi 745
Alfa Romeo 725
Chevrolet 691

*(SCARĂ DE 1000 PUNCTE)


CLASA MINI:
Volkswagen Fox 783
Toyota Aygo 778
Fiat 500 774
Smart fortwo 774

CLASA MICĂ:
Citroen DS3 822
Skoda Fabia 798
Hyundai i20 786

CLASA COMPACTĂ:
Toyota Prius 814
Skoda Octavia 808
Honda Civic 804

CLASA MEDIE:
Skoda Superb 830
Volkswagen Passat CC 820
Volvo S60/V60 819

CLASA MARE:
Jaguar XF 827
Mercedes-Benz E-Klasse 811
BMW Seria 5 800
Volvo V70/XC70 800

SPORT:
Volkswagen Sciroco 795
Audi TT 780
Mazda MX-5 774

MONOVOLUME MICI:
Honda Jazz 820
Nissan Note 803
Citroen C3 Picasso 800

MONOVOLUME:
Mercedes-Benz B-Klasse 814
Ford C-Max/Grand C-Max 809
Toyota Verso 795

SUV-URI COMPACTE:
Skoda Yeti 828
Kia Sportage 811
Volvo XC60 808

SUV-URI MARI:
Lexus RX 822
BMW X5 784
Land Rover Discovery 780

Via WhatCar? | JDPower

===============================

Avatar utilizator
sorinel0310
Mesaje: 1105
Membru din: Lun Mar 11, 2013 5:44 pm
Marca si model masina: Citroen C4 Coupe (an: 2008) - 2.0 HDi 16V - Noir
Numar Inmatriculare: B *** SXN
Localitate: Bucuresti (RO) / Groningen (NL)

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de sorinel0310 » Mar Mai 28, 2013 10:01 am

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... 3-10904054" onclick="window.open(this.href);return false;

Luna aprilie, deşi cunoscută şi ca ”luna păcălelilor”, pare să aducă o rază de lumină în domeniul vânzărilor de maşini noi, nu doar pe plan european, ci şi pe plan mondial. Să fie începutul redresării?

Vânzările de maşini şi modele noi în Europa - aprilie 2013

În luna aprilie 2013, vânzările de maşini noi din Uniunea Europeană au înregistrat o creştere nesperată, ce-i drept mică, dar încurajatoare: +1,7%. Cu alte cuvinte, s-au vândut 1,038 milioane de maşini noi, numărul ţărilor care au fost pe plus fiind mai mare decât în lunile precedente.
Cea mai importantă veste vine din Germania, ”locomotiva Europei” crescând cu 3,8% în aprilie 2013. Marea Britanie rămâne pe plus, cu o creştere semnificativă, de 14,8%, deşi volumul de vânzări este sub jumătate din cel al Germaniei.
Tot pe plus sunt şi pieţele auto din Spania (+10,8%), Belgia (+9,7%) sau Polonia (+1%), dar şi pieţe mai mici, cum ar fi Bulgaria (+24,5%), Finlanda (+142%) sau Ungaria (+7,8%), dar şi pieţe grav afectate de criză în ultima vreme, cum ar fi Grecia (+20,9%) sau chiar România, unde în aprilie s-au vândut peste 5.000 de maşini noi, însemnând o creştere de 21,7% faţă de aceeaşi lună a anuui 2012.
Din păcate, dacă ne uităm per ansamblu la primele patru luni, ajungem la concluzia că, faţă de primul semestru din 2012, în aceeaşi perioadă din 2013 se înregistrează un minus de 7,1%, cu puţin peste 4 milioane de maşini vândute în Uniunea Europeană.
În ce priveşte situaţia pe mărci auto, iată cum arată topul pentru luna aprilie 2013 (în paranteză, variaţia faţă de aprilie 2012):

Volkswagen: 140.010 (+6,3%)
Ford: 75.831 (-0,6%)
Renault: 67.849 (-1,1%)
Opel/Vauxhall: 67.264 (+1,9%)
Audi: 63.939 (+8,5%)
Peugeot: 63.885 (-7,8%)
Mercedes-Benz: 53.859 (+12,7%)
Citroen: 52.312 (-12,8%)
BMW: 51.553 (-3,8%)
Fiat: 51.442 (-4,4%)
Skoda: 39.451 (-0,3%)
Toyota: 39.205 (+6,8%)
Hyundai: 35.106 (+2,2%)
Nissan: 30.260 (+5,8%)
KIA: 29.490 (+7,2%)
Seat: 27.127 (+37,5%)
Dacia: 24.786 (+28,2%)
Volvo: 17.557 (-5,6%)
Mini: 12.257 (-3,6%)
Chevrolet: 12.409 (-28,8%)
Suzuki: 11.633 (-1,3%)
Honda: 10.092 (+5,2%)
Mazda: 9.257 (+9,7%)
Lancia/Chrysler: 7.529 (-18,7%)
Land Rover: 7.065 (18,2%)
Smart: 6.518 (-3,5%)
Mitsubishi: 6.388 (+13,1%)
Alfa Romeo: 5.661 (-33,1%)
Jaguar: 1.508 (+9,1%)
Lexus: 1.411 (-24,2%)
Jeep: 1.584 (-23,7%)

Volkswagen rămâne lider, ba chiar reuşeşte să-şi crească vânzările până la cota 140.000 de unităţi, aproape la fel ca şi urmăritorii Ford şi Renault cumulat, ceea ce este încă o dovadă a imaginii foarte bune pe care VW o are în Europa.
Şi Audi înregistrează o creştere bună, apropiindu-se vertiginos de Opel, care ocupă locul 4. La jumătatea clasamentului urcă Mercedes-Benz, care devansează clar BMW, bavarezii fiind pe minus. În schimb, francezii Peugeot şi Citroen sunt ambii pe minus şi par abonaţi la retrogradare, în timp ce Fiat îşi menţine ultima poziţie din TOP 10, deşi tot cu o scădere a vânzărilor.
În prima parte a plutonului urmăritorilor, cele mai mari creşteri le înregistrează Seat şi Dacia, dar nici japonezii Toyota şi Nissan nu stau prea rău, în timp ce coreenii Hyundai şi KIA rămân ”abonaţi” la creşterea vânzărilor. Dintre mărcile care dezamăgesc amintim Chevrolet, cu o scădere de peste un sfert, precum şi mărcile italiene Lancia şi Alfa Romeo.

TOP 10 cele mai vândute modele în aprilie 2013:
VW Golf: 43.175
Renault Clio: 26.352
VW Polo: 25.460
Peugeot 208: 24.007
Ford Fiesta: 23.564
Opel/Vauxhall Corsa: 19.788
Ford Focus: 18.715
BMW Seria 3: 17.105
Audi A3: 16.787
Opel/Vauxhall Astra: 16.321

Surpriza nu e prima poziţie ocupată de VW Golf, ci coborârea vertiginoasă a lui Ford Fiesta de pe a doua poziţie în luna martie pe a cincea în această lună. De altfel, ”bătălia” în prima parte a clasamentului este foarte strânsă, Clio, Polo, 208 şi Fiesta fiind despărţite de mai puţin de 1.000 de unităţi fiecare. De remarcat evoluţia modelelor premium BMW Seria 3 şi Audi A3, care le ”fură” serios din cota de piaţă compactelor generaliste Focus şi Astra.
Veştile sunt bune şi dacă ne uităm pe plan mondial, unde luna aprilie aduce o creştere nesperată de 8%, numărul total de maşini noi vândute în această lună apropiindu-se de cota de 7 milioane.
China şi SUA sunt cele mai importante pieţe, cumulând 44% din vânzările totale, dar şi alte ţări, în general cele considerate pieţe emergente, contribuie la creşterea vânzărilor în aprilie: Brazilia, Mexic, Turcia, Argentina sau Indonezia.
Citroen C4 Coupe (2008): 2.0 HDi 16V, 138CP & FAP (VTR+) - Noir Obsidian
Currently updated to VTS features + Engine Chiptuning - Stage 2: 163CP & 395NM

Imagine

Magic number: 200.000km
viewtopic.php?f=19&t=7683&start=0

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mie Mai 29, 2013 3:25 pm

Citroën C4

Rating : 4.3
1 2 3 4 5
Performanta : 4
1 2 3 4 5
Confort : 4
1 2 3 4 5
Raport calitate/pret : 4
1 2 3 4 5
Fiabilitate : 4
1 2 3 4 5
Experienta in service : 3
1 2 3 4 5
Consum : 4
1 2 3 4 5
Imi place: 5 Nu imi place: 4
Reviews : 8

Modelul C4 al celor de la Citroen a fost lansat in toamna anului 2004, inlocuind Citroen Xsara in gama compacta a producatorului francez. Prima generatie s-a fabricat pana in 2010 si a fost disponibila cu caroserie hatchback cu 3 sau 5 usi, limuzina si monovolum (C4 Picasso). Gama de motorizari a cuprins agregatele 1.4, 1.6 si 2.0 pe benzina, respectiv bine cunoscutele 1.6 si 2.0 HDI, cu diferite puteri. Cutiile de viteza standard erau manuale cu 5 sau 6 trepte, optional putand fi alese cutii automate sau semi-automate cu 4 sau 6 trepte. A doua generatie a fost lansata in 2010 si pe langa un "look" mai dinamic si mai modern, a primit dotari si motorizari actualizate. Din gama de "benzinare" a disparut motorul de 2.0 l, fiind inlocuit cu un 1.6 THP cu 155 CP. Pe langa HDI-urile clasine de 1.6 si 2.0, apare si un 1.6 e-HDI, cu sistem de start&stop; si recuperarea energiei la franare.

http://opinii.autovit.ro/citron-c4/ - este indicat sa lasati COMENTARII pertinente ! BAFTA :hi

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Vin Mai 31, 2013 12:43 pm

http://www.incont.ro/auto/audi-bmw-si-m ... -avem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Audi, BMW si Mercedes = 30% minciuna. Furaciunile nemtesti care ne costa 300 de euro/an si habar nu avem


Acum cateva luni a aparut un studiu dens despre cifrele reale de consum si cele comunicate de producatori. Diferentele sunt mari si in defavoarea proprietarului.

Standardele de testare pentru consumurile masinilor sunt vechi, iar fiecare producator vine cu “smecherii” – oprirea oricarui consumator (lumini/aer conditionat/muzica), baterii incarcate pe jumatate (greutate mai mica), lufturile din caroserie acoperite cu banda izolatoare pentru reducerea coeficientului de frecare si tot felul de alte “inginerii” pentru cifre oficiale mici.

Logic, nici datele despre poluare nu mai pot fi cele comunicate de producatori, atata timp cat cantitatea de combustibil arsa pe 1 km e cu totul alta.

International Council on Clean Transportation a facut niste masuratori in 500.000 de cazuri (masini personale si de companie). Cum era normal, diferentele de “g CO2/km” dintre ce spun producatorii si realitatea din strada sunt direct proportionale cu cele dintre consumurile reale si cele “fabricate”.

Diferenta medie este 25%. ICCT spune ca diferenta tot creste de la un an la altul, iar in 10 ani a urcat cu 15%. Asta probabil tot din cauza reperelor de testare neactualizate. Nemtii sunt producatorii cu cele mai mari ecarturi. BMW polueaza atmosfera cu 30% mai mult decat spune ca o face oficial, Audi cu 28%, iar Mercedes cu 26%.

Cei mai cinstiti raman Toyota si PSA (Puegeot-Citroen), cu 15%, respectiv 16% diferente.

Costul mediu/proprietar din cauza acestor neconcordante este 300 euro/an in plus pentru carburant.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Joi Iun 13, 2013 10:08 am

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 51512.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroen decide până la sfârşitul lunii iunie dacă participă în WTCC în 2014

Citroen va decide până la sfârşitul lunii iunie dacă va concura cu Sebastien Loeb în Campionatul Mondial de Turisme începând din sezonul 2014.

Esential - 2014 este sezonul in care Citroen ar putea debuta in WTCC

Citroen a anunţat în luna septembrie a anului trecut că analizează posibilitatea de a participa în Campionatul Mondial de Turisme începând din sezonul 2014 împreună cu Sebastien Loeb, care se va retrage complet din WRC la finalul acestui an.

Constructorul francez a anunţat în această săptămână că decizia finală va fi anunţată până la sfârşitul lunii iunie.

"Decizia finală este aşteptată până la finalul lunii iunie şi va fi luată în următoarele două săptămâni. Dosarul este complet şi va fi prezentat Comitetului Executiv al grupului PSA Peugeot-Citroen. CEO-ul nostru Frederic Banzet este deja convins de beneficiile sosirii noastre în WTCC", a declarat Yves Matton, şeful Citroen Racing, pentru publicaţia Autonews.

Decizia finală este aşteptată până la finalul lunii iunie şi va fi luată în următoarele două săptămâni.
Yves Matton-Sef Citroen

Decizia Citroen depinde însă şi de FIA, întrucât forul mondial pregăteşte o amplă schimbare a regulamentului tehnic, care prevede eliminarea actualelor maşini de tip Super 2000. Iniţial, ideea era ca în 2014 cele două regulamente să funcţioneze în paralel înainte de introducerea completă în 2015, însă Citroen a făcut presiuni pentru ca noile reguli să intre complet în vigoare în 2014.

Citroen a efectuat deja o sesiune de teste cu un prototip pentru WTCC bazat pe modelul Citroen DS3 WRC (foto), la care a participat şi Sebastien Loeb.

Până în prezent, singurii contructori care au confirmat prezenta în WTCC în 2014 sunt Honda şi Lada.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Vin Iun 14, 2013 2:18 pm

ADAC Pannenstatistik 2013 - defecţiunile maşinilor second hand din Germania în 2012

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... ampaign=ZF" onclick="window.open(this.href);return false;

În fiecare an, specialiştii germani de la ADAC realizează o statistică a defecţiunilor înregistrate de circa 2,6 milioane de maşini din Germania. Iată în continuare care e situaţia pentru anul 2012.

ADAC, clubul automobiliştilor din Germania, a primit în 2012 peste 2,6 milioane de solicitări de intervenţie pentru remedierea diverselor defecţiuni şi probleme avute de şoferii nemţi.

În 2012 s-a remarcat o creştere a numărului de probleme întâmpinate de şoferi, dar un motiv important îl reprezintă perioada de iarnă mai grea - de exemplu, în data de 2 februarie ADAC a trebuit să răspundă unui număr de aproape 27.000 de solicitări, cu mult peste media zilnică de apeluri.

Cea mai întâlnită problemă a ţinut de descărcarea bateriei (31% din totalul problemelor), 900.000 dintre intervenţii fiind făcute pentru remedierea acestei probleme. Au urmat diversele defecţiuni la pornirea maşinii care ţineau de sistemul de injecţie (10%) şi de aprindere (9%).

Problemele ţinând de componentele caroseriei (7,5%) au fost ceva mai numeroase decât cele de motor (7,2%) , în timp ce intervenţiile pentru penele de cauciuc a fost mult mai redus decât în anii precedenţi, mulţi dintre şoferi preferând să rezolve singuri schimbarea roţilor.

Cei de la ADAC sunt mulţumiţi pentru că au reuşit să crească procentajul remedierii defecţiunilor la faţa locului: în 85% dintre situaţii nu a fost nevoie de remorcarea maşinilor la service, ceea ce a însemnat economii în bugetul proprietarilor de maşini. Totodată, acesta este un indicator interesant privind fiabilitatea îmbunătăţită a maşinilor, majoritatea problemelor fiind minore.

În clasamentele următoare fiecare model primeşte un anumit calificativ pentru fiecare an (verde - foarte bun, roşu - foarte prost), care reprezintă o medie ponderată a calificativelor primite de maşinile care au avut probleme, poziţionarea în clasamente rezultând în urma mediei calificativelor anuale.

ADAC Pannenstatistik 2013 - clasa mini

La clasa mini, cel mai bine în 2012 a stat Volkswagen Fox, un model vechi deja, care nu se vinde la noi pe piaţă. Liderul de anul trecut, Ford Ka, a coborât pe a doua poziţie, dar diferenţele faţă de VW Fox sunt foarte mici, ”gândăcelul” Ford

În mod oarecum surprinzător, pe locul al treilea se situează Citroen C1, urmat îndeaproape de fratele Toyota Aygo, cele două modele demonstrându-se extrem de puţin problematice, la fel ca şi Renault Twingo. Totuşi, Peugeot 107, confratele lui C1 şi Aygo, nu stă la fel de bine.

Fiat Panda şi Hyundai i10 primesc nişte calificative medii, în timp ce, pentru Fiat 500, anul 2012 s-a dovedit mult mai bun decât anii precedenţi în ce priveşte rata defecţiunilor. Smart ForTwo încheie acest clasament, fiind afectat în principal de probleme la sistemul de iluminare.

ADAC Pannenstatistik 2013 - clasa mică

Detronarea lui Mini, liderul din 2011, de către Nissan Micra este o surpriză, cu atât mai mare cu cât citadina japoneză a urcat 14 poziţii (!) faţă de clasamentul din 2011. Totuşi, Mini rămâne cel mai bine cotat din punct de vedere al mediei defecţiunilor în ultimii 5 ani, cu o frecvenţă foarte redusă.

Un alt model care se ţine bine este Peugeot 206+, care stă mult mai bine decât urmaşul Peugeot 207, aflat pe locul 15. Grupul VAG se mândreşte cu micul Audi A1, dar nici grupul Renault nu se plânge, deoarece, atenţie, modelul autohton Dacia este pe locul 5 - de remarcat, totuşi, că în 2012 modelul autohton a înregistrat mai multe defecţiuni decât în anul precedent.

Ciudată răsturnarea de situaţie ţinând de modelele franţuzeşti: Citroen C3 şi Renault Clio stau mai bine decât rivalii germani Opel Corsa, VW Polo sau Ford Fiesta, în timp ce modelele Skoda Fabia şi Roomster, alături de ”vărul” Seat Ibiza, se plasează în coada clasamentului.

ADAC Pannenstatistik 2013 - clasa compacta

Nu ar trebui să fie o surpriză că, în cazul maşinilor de clasă compactă, cel mai bine stau producătorii premium germani, BMW Seria 1 conducând ”ostilităţile” în faţa rivalilor A-Class şi A3, diferenţele fiind, totuşi, foarte mici.

În ce priveşte producătorii generalişti, tot japonezii rămân cei mai buni, datorită modelului Toyota Auris, în timp ce VW Golf/Bora stă doar cu puţin mai bine decât Renault Megane, care se plasează cel mai bine dintre compactele franţuzeşti.

Focus, Astra şi Leon sunt aproape la egalitate prin prisma numărului şi gravităţii problemelor semnalate, în timp ce Mazda3, surprinzător, a necesitat în 2012 mult mai multe intervenţii decât în anii precedenţi.

De remarcat poziţionarea modelului autohton Dacia Logan în faţa rivalilor coreeni KIA Ceed şi Hyundai i30 - deşi comparaţia pe care o face ADAC e puţin forţată, dacă ne gândim că Logan e bazat, de fapt, pe o platformă de clasă mică.

ADAC Pannenstatistik 2013 - clasa medie

Şi în cazul clasei medii, podiumul este ocupat de cei trei grei germani premium, cu BMW Seria 3 lider - doar că, faţă de clasa compactă, asistăm la o rocadă între Audi şi Mercedes-Benz, A4 devansând C-Class. Din nou se remarcă diferenţele extrem de mici între cele trei modele, afectate în general de probleme la motoare şi turbine.

Nemţii îşi continuă dominaţia prin VW Passat şi Skoda Octavia, în timp ce finalul clasamentului le revine producătorilor generalişti japonezi (Toyota şi Mazda) şi germani (Opel şi Ford). De remarcat că în nici unul dintre cazuri nu vorbim de o frecvenţă a defecţiunilor peste media clasei, maşinile de clasă medie demonstrându-se suficient de fiabile în general.

ADAC Pannenstatistik 2013 - clasa mare

În cazul clasei mari, Audi A6 şi BMW Seria 5 sunt umăr la umăr, în timp ce Mercedes-Benz E-Class plăteşte tribut defecţiunilor mai numeroase înregistrate pentru modelele dintre 2008-2011, în special la motoarele diesel.

Skoda Superb a înregistrat în 2012 mai multe defecţiuni decât în anii precedenţi, în timp ce modelele Volvo de clasă mare se încadrează în medie ca frecvenţă a defecţiunilor.

ADAC Pannenstatistik 2013 - monovolume şi vanuri

Francezii revin în atenţie în acest domeniu al maşinilor familiste, unde Citroen C4 Picasso reuşeşte să facă o figură mai bună chiar şi decât modelul premium Mercedes-Benz B-Class, dar la o diferenţă extrem de scăzută.

Şi Renault Scenic reuşeşte să câştige duelul cu Volkswagen Touran, dar la o diferenţă mai detaşată, modelul german fiind depăşti chiar şi de confratele Volkswagen Caddy - acesta, fiind la bază o maşină utilitară, e mai puţin complex decât Touran, care a necesitat intervenţii în general la capitolul motor şi sistem de iluminare.

Francezii se mai remarcă şi prin Citroen Berlingo, care a avut mai puţin probleme decât monovolumele japoneze Mazda5 şi Toyota Verso, în timp ce monovolume compacte foarte populare, precum Fod C-Max, VW Sharan sau Opel Zafira se plasează în coada clasamentului - dacă în cazul lui Zafira modelele din 2007-2008 au necesitat cele mai multe intervenţii, la Ford C-Max s-a înregistrat o creştere a intervenţiilor în ultimii doi ani.

ADAC Pannenstatistik 2013 - SUV / Crossover

Domeniul SUV-urilor şi crossoverelor este, din nou, dominat de triada germană premium - însă de această dată Audi Q5 este mai bine plasat decât BMW X3 şi Mercedes-Benz GLK.

Totuşi, cei de la BMW pot fi mulţumiţi, deoarece a patra poziţie este ocupată tot de un SUV bavarez, BMW X1, cu o frecvenţă a intervenţiilor mai redusă decât a cunoscutului Nissan Qashqai, modelul japonez stând ceva mai bine decât germanul Volkswagen Tiguan.

Dacia Duster face o figură destul de bună ca poziţionare în acest clasament, dar, din păcate, se remarcă o creştere a problemelor la modelele mai noi, mai ales în ce priveşte componentele electrice (lumini, bujii sau pompa de combustibil).

CONCLUZII

În final, menţionez că aceste statistici ADAC sunt doar un instrument ajutător pentru cei interesaţi de cumpărarea unei maşini second hand din Germania, nefiind o oglindă perfectă a fiabilităţii maşinilor.

De reţinut că statisticile se bazează doar pe intervenţiile realizate de ADAC în cazul maşinilor celor abonaţi la serviciile ”ACR-ului german”, calificativele fiecărui model fiind medii ponderate, în funcţie de tipul defecţiunilor apărute şi raportate.

Ce au sesizat, însă, specialiştii ADAC în cazul statisticilor intervenţiilor din 2012 este incidenţa ceva mai redusă a problemelor la multe modele fabricate în Franţa, ceea ce pare să contrazică folclorul şi demonstrează că producătorii francezi au evoluat în ultimii ani.

De asemenea, modelele româneşti demonstrează rezultate mulţumitoare, deşi specialiştii remarcă faptul că frecvenţa defecţiunilor a crescut uşor la maşinile produse mai recent, principalele probleme ţinând de domeniul electric.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Lun Iun 17, 2013 10:25 am

O rubrica interesanta despre CITROEN, unde ar trebui ca o parte din noi, sa fie mai activi:

http://www.automarket.ro/raspunsuri/int ... e-citroen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Multumesc !

chelner
Mesaje: 60
Membru din: Sâm Apr 14, 2012 1:45 pm
Marca si model masina: Citroen C4 1.6 HDI,110 Cp
Numar Inmatriculare: B 51 CDJ
Localitate: Bucuresti

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de chelner » Lun Iun 17, 2013 12:23 pm

O stire interesanta.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/psa-peu ... 42908.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mar Iun 18, 2013 11:26 am

Vânzări auto mai 2013: România, cea mai mare scădere din UE. Dacia, pe locul al doilea la creşteri

http://www.automarket.ro/stiri/vanzari- ... 51580.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Belgienii de la ACEA au publicat rezultatele la nivel european privind înmatriculările de automobile noi în Europa. România are cea mai mare scădere în luna mai, în timp e mărcile Mazda, Dacia şi Jaguar sunt pe val la înmatriculări noi.

Esential - 5.9 procente este scăderea medie a pieţei auto din Europa în primele cinci luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

1993 este anul în care vânzările de maşini noi la nivel european în luna mai au atins ultima dată aceste cifre.

5.07 milioane de maşini au fost înmatriculate în Europa în primele cinci luni ale anului.
2.4% dintre maşinile vândute în Europa în luna mai sunt modele Dacia.

Piaţa auto din Europa este în scădere, anunţă reprezentanţii ACEA, nivelul atins în mai 2013 fiind cel mai scăzut din 1993 încoace pe Bătrânul Continent. Vânzările au scăzut în medie cu 6.8 procente în primele cinci luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În luna mai, piaţa a căzut cu 5.9 procente, dar aceasta a fost mai pronunţată pe anumite pieţe. Spre exemplu, piaţa auto din România a avut cea mai pronunţată scădere a înmatriculărilor noi în luna mai în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce piaţa din Finlanda a crescut cu aproape 40% în aceeaşi perioadă.

Primele cinci luni ale anului curent au adus scăderi şi pe pieţe importante, precum Germania şi Spania, unde înmatriculările noi au scăzut cu 8.8, respectiv 5.8 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Între timp, Italia şi Franţa au înregistrat un declin de peste 10 procente, spre deosebire de piaţa din Regatul Unit, care a crescut cu 9.3 procente. În total, 5.070.840 autoturisme noi au fost înmatriculate în Europa în primele cinci luni ale anului.

În ceea ce priveşte evoluţia mărcilor auto în primele cinci luni ale anului, observăm că anumiţi jucători se descurcă foarte bine în ciuda scăderii generale a pieţei europene. Mai precis, Mazda, Jaguar şi Dacia au reuşit să crească atât în luna mai, cât şi în primele cinci luni ale anului. Concerne precum GM, Fiat Group, PSA Peugeot-Citroen şi Volkswagen Group au înregistrat scăderi în primele cinci luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea variind de la câteva procente până la 43.6 la sută.

TABEL VANZARI => http://www.acea.be/images/uploads/files ... L-1305.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mie Iun 19, 2013 2:15 pm

http://www.automarket.ro/wrc/volkswagen ... 51602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Volkswagen acceptă îngheţarea dezvoltării maşinii de WRC pentru a evita retragerea Citroen şi M-Sport

Volkswagen şi-a dat acordul pentru ca viitoarea generaţie de maşini pentru Campionatul Mondial de Raliuri să fie amânată până în 2015, cu scopul de a ajuta Citroen şi M-Sport să rămână în competiţie.

Esential - 2015 este sezonul pentru care a fost amanata dezvoltarea actualelor masini

Actualele maşini cu care Volkswagen, Citroen şi M-Sport concurează în Campionatul Mondial de Raliuri beneficiază de omologare în perioada 2011-2013, fiind introduse în sezonul în care a fost schimbat radical regulamentul tehnic.

Teoretic, echipele ar fi trebuit să dezvolte noi maşini pe care să le omologheze în perspectiva sezoanelor 2014-2016, însă Volkswagen a făcut presiuni pentru ca în sezonul următor să fie folosite actualele maşini.

Constructorul german începuse deja dezvoltarea noii generaţii a lui Polo R WRC, însă a luat această decizie de teamă că Citroen şi M-Sport se vor retrage din competiţie din cauza costurilor de peste 3 milioane de euro pentru construirea noilor maşini.

"Am vorbit despre ce este mai bine pentru viitor pentru a menţine ridicat nivelul de înscrieri din campionat. Am descoperit că cea mai bună metodă este să rămânem cu maşinile pe care le avem în acest an. Este corect să spunem că, pentru binele sportului, ne vom priva singuri de potenţialul avantaj de performanţă", a declarat Jost Capito, şeful Volkswagen.

Vestea a fost primită cu bucurie de M-Sport, echipă care utilizeaza Ford Fiesta RS WRC, dar care a rămas fără sprijinul direct al celor de la Ford după retragerea constructorului american din competiţie la sfârşitul anului trecut.

Suntem foarte recunoscători pentru asta. Pentru mine şi Yves Matton (n.r - şeful Citroen Racing) este cu adevărat o mişcare pozitivă.
Malcolm Wilson - Sef M-Sport

"Suntem foarte recunoscători pentru asta. Pentru mine şi Yves Matton (n.r - şeful Citroen Racing) este cu adevărat o mişcare pozitivă. Ştim că putem fi competitivi anul viitor şi fără să cheltuim milioane de euro pe dezvoltare. Asta a menţine campionatul deschis şi nici nu puteam face o nouă omologare fără revenirea celor de la Ford", a declarat Malcolm Wilson, şeful M-Sport.

Prezenţa celor de la Citroen în WRC pentru 2014 era în pericol din cauza costurilor de dezvoltare pentru noua maşină, iar constructorul francez analizează deja posibilitatea de a participa în Campionatul Mondial de Turisme.

Decizia nu afectează în niciun fel planurile celor de la Hyundai de a participa în WRC începând din sezonul 2014 cu modelul i20, întrucât regulamentul tehnic de anul viitor era oricum identic cu cel din prezent.

Via Autosport

http://www.automarket.ro/wrc/volkswagen ... 51602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

=======================

http://www.automarket.ro/stiri/seful-ge ... 51604.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Şeful General Motors: ”Nu intenţionăm să investim mai mult în PSA”

Dan Akerson, CEO-ul General Motors, a declarat că nu plănuieşte investiţii suplimentare în concernul PSA Peugeot-Citroen, partenerul său european.

Esential - 7 la sută din acţiunile PSA Peugeot-Citroen sunt deţinute de concernul General Motors, în baza parteneriatului semnat între cele două mărci.

Dan Akerson, CEO-ul General Motors, a declarat recent că nu intenţionează să investească în PSA Peugeot-Citroen. Declaraţia lui Akerson a venit în cadrul unui eveniment media din Shanghai, unde CEO-ul a fost întrebat dacă va ajuta în vreun fel partenerii săi francezi. General Motors deţine şapte procente din acţiunile PSA, iar concernul francez a anunţat că va renunţa la 8.000 de salariaţi şi va închide fabrica din Aulnay pentru a supravieţui. Pe lângă asta, francezii vor să vândă din acţiuni, pentru a obţine lichidităţi în vederea achitării datoriilor curente, spun surse citate de Reuters.

Pentru a achiziţiona cele şapte procente din PSA, General Motors a investit jumătate din suma de 423 milioane de dolari, valoarea declarată a investiţiei. Concernul american va achita a doua jumătate odată ce francezii vor rezolva problemele de profitabilitate, spun reprezentanţii concernului General Motors. "Una dintre premisele alianţei a fost să ne rezolvăm problemele interne, lucru pe care l-am făcut, ca să putem progresa în continuare. Ei (n.r. PSA) trebuie să-şi rezolve problemele şi cred că şi ei fac acelaşi lucru", completează Dan Akerson, CEO General Motors.

General Motors şi PSA Peugeot-Citroen sunt două dintre concernele afectate serios de scăderea pieţei auto din Europa, ambele înregistrând o scădere a vânzărilor în primele cinci luni ale anului, potrivit datelor ACEA. Însă, situaţia este mai gravă în curtea francezilor, care s-au bazat prea mult pe piaţa din Europa, refuzând să investească şi pe alte pieţe importante, cum este cea din Statele Unite ale Americii şi cea din China, după cum au făcut rivalii lor.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mie Iul 03, 2013 4:35 am

In ultimul numar AUTO BILD - 5,90 lei = prezentare noul C 4 Picasso si test cu modelul C-ELYSEE !!!

Scrie răspuns

Înapoi la “C4/Citroen in Mass Media”