CITROEN in presa din Romania

Stiri,noutati, reclame etc
Reguli forum
Articolele din presa straina nu vor fi traduse in romaneste. Puteti folosi google translate daca nu va descurcati!
Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Vin Oct 25, 2013 12:43 pm

PSA Peugeot-Citroen închide o fabrică veche de 40 de ani din Franţa

http://www.automarket.ro/stiri/psa-peug ... 53621.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Francezii de la PSA vor închide astăzi fabrica din Aulnay. Uzina are o tradiţie de 40 de ani şi este prima din planul pe care îl vor derula până în 2015, care prevede trei fabrici închise şi renunţarea la 11.000 de salariaţi.

Esential = 3.300 de angajaţi lucrau la fabrica Peugeot-Citroen din Aulnay, Franţa, atunci când aceasta opera la capacitate maximă.

PSA Peugeot-Citroen a început planul său de reducere a forţei de muncă prin închiderea fabricilor neperformante din punct de vedere economic. Fabrica din Aulnay, Franţa, va fi închisă astăzi după producţia exemplarului cu numărul 8.569.391, un Citroen C3. Uzina localizată în apropierea Parisului are o istorie de 40 de ani şi închiderea ei a fost confirmată în urmă cu mai bine de un an. Fabrica din Aulnay este prima uzină auto din Franţa închisă în ultimii 20 de ani, decizia fiind clasificată drept "inacceptabilă" de Preşedintele Francois Hollande, dar explicată ca fiind "inevitabilă" de ministrul francez al industriei.

Concernul PSA le-a oferit pachete compensatorii muncitorilor de la Aulnay şi le-a promis asistenţă în căutarea lor pentru un nou loc de muncă. Dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai uzinei, aproximativ 2.700 au obţinut deja o nouă poziţie sau sunt pe care să obţină un nou loc de muncă. Însă, sindicaliştii spun că există aproape 1.100 de salariaţi de la Aulnay care nu au găsit încă o alternativă, cu toate că uzina are doar 3.300 de angajaţi. Concernul PSA a semnat un angajament faţă de sindicatele sale prin care promite să îngheţe salariile în 2014 şi să reducă plata orelor suplimentare în schimbul investiţiilor garantate şi a lansării de modele noi, alături de asigurarea că nu vor închide alte uzine din Franţa în următorii trei ani.



Cei de la PSA s-au angajat să introducă un model nou în fabricaţie la fiecare dintre cele cinci fabrici din Franţa. Între timp, rivalii de la Renault le-au promis sindicaliştilor în luna martie că vor îngheţa salariile pentru trei ani, dar nu vor închide nicio fabrică din Franţa, cu toate că sindicaliştii au fost nevoiţi să accepte o reducere a forţei de muncă de 17%. Concernul Renault s-a angajat să crească producţia de automobile din Franţa cu 34% până în 2016.

Fabricile de automobile din Europa sunt capabile să producă 26 de milioane de unităţi pe an, incluzând uzinele din Rusia. Potrivit specialiştilor de la IHS Automotive, capacitatea actuală de producţie depăşeşte cererea şi estimările de vânzări cu şapte milioane de unităţi. Pentru ca o uzină auto să fie profitabilă pentru un constructor, aceasta are nevoie de un grad de ocupare de 80%, explică specialiştii de la CM-CIC Securities. Cei de la IHS Automotive estimează că ar fi necesară închiderea a 18 uzine auto în Europa de talia celei din Aulnay pentru a egala producţia cu cererea de automobile de pe această piaţă în condiţiile actuale.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Sâm Oct 26, 2013 7:04 am

http://www.automarket.ro/stiri/reuters- ... 53643.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reuters: "Viitorul Opel Corsa ar putea fi dezvoltat fără ajutorul PSA Peugeot-Citroen"

General Motors ar putea dezvolta independent următoarea generaţie a lui Opel Corsa, spun cei de la Reuters. Decizia ar avea rolul de a consolida gama de produse a concernului american.


Opel Corsa ar putea să nu împartă platforma cu echivalenţii din portofoliul PSA Peugeot-Citroen, spun cei de la Reuters. Publicaţia susţine că General Motors plănuieşte dezvoltarea independentă a viitoarei generaţii Opel Corsa pentru a-şi întări portofoliul de produse. Noua generaţie a lui Corsa va folosi o platformă numită G2XX, care va fi comună cu cea a viitorului Chevrolet Aveo şi va ajunge apoi pe viitoarele Buick Encore, Chevrolet Trax şi Opel Mokka, atunci când aceste modele vor fi înlocuite. Noul plan al celor de la GM le-ar permite acestora să-şi dezvolte singuri viitoarele produse din gama Opel şi să aibă un portofoliu eficient din punct de vedere economic.

Reprezentanţii General Motors au confirmat lansarea înlocuitorilor pentru Meriva şi Zafira în 2017 în baza colaborării cu PSA Peugeot-Citroen. Parteneriatul dintre cele două concerne prevederea dezvoltarea comună a succesorilor acestor monovolume şi producţia în aceeaşi uzină pentru a reduce costurile de ambele părţi. Însă, cei de la GM nu au vorbit despre dezvoltarea viitoarei platforme de segment B în colaborare cu cei de la PSA Peugeot-Citroen, aşa cum era anunţat iniţial parteneriatul.



General Motors vrea să realizeze propria sa platformă modulară, care să permită mai multă flexibilitate în materie de design, dimensiuni şi configuraţie, fără să necesite componente complet noi în materie de şasiu şi motorizări. Modulele rezultate ar putea fi reglate ulterior pentru a fi potrivite pe pieţele cărora le sunt destinate, permiţând configuraţii diferite pentru un model global şi realizând economii de scară.

Via Reuters

================

http://www.automarket.ro/wrc/citroen-ar ... 53642.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroen are cinci piloţi pe lista scurtă pentru sezonul 2014

Citroen a confirmat vineri că Mikko Hirvonen, Dani Sordo, Kris Meeke, Robert Kubica şi Mads Ostberg luptă pentru cele două locuri disponibile la echipă pentru sezonul 2014 al WRC.

Esential - 5 este numarul pilotilor care lupta pentru cele doua locuri disponibile la Citroen in 2014

Citroen va aborda sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri cu numai trei maşini de uzină, dintre care una este rezervată pentru Khalid Al Qassimi ca parte a contractului de sponsorizare cu Abu Dhabi.

Pentru celelalte două locuri se luptă însă alţi cinci piloţi, Mads Ostberg, Robert Kubica şi Kriss Meeke fiind pe lista scurtă alături de piloţii titulari din acest an, Mikko Hirvonen şi Dani Sordo.

Şeful Yves Matton a admis însă că nu ştie exact când va lua o decizie finală în privinţa liniei de piloţi şi nu crede că aceasta va fi stabilită integral înainte de finalul sezonului.

Sper să am un pilot înainte de Raliul Marii Britanii, dar nu cred că voi avea un răspuns final în privinţa ambilor piloţi până la finalul acelui raliu.
Yves Matton
Sef Citroen Racing

"Niciun contract nu a fost semnat, dar vă pot spune că avem o listă scurtă de cinci piloţi: Ostberg, Meeke şi Kubica, pe lângă Sordo şi Hirvonen. În acest moment nu am luat o decizie finală. Lucrăm la asta, dar sper să am un pilot înainte de Raliul Marii Britanii (n.r - ultima etapă a sezonului, din 17 noiembrie). Dar nu cred că voi avea un răspuns final în privinţa ambilor piloţi până la finalul acelui raliu", a precizat francezul pentru site-ul oficial al Campionatului Mondial de Raliuri.

Matton a exclus posibilitatea de a semna un contract cu Thierry Neuville, întrucât belgianul a declinat oferta în mijlocul speculaţiilor că a semnat cu Hyundai.

"Managerii lui Neuville mi-au spus că nu sunt interesaţi de ofertă. Nu vă voi explica natura ofertei, dar se pare că nu sunt interesaţi să negocieze", a adăugat el.

Via WRC

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Dum Noi 03, 2013 9:02 am

http://www.incont.ro/auto/masina-de-ora ... titie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Masina de oras, mini sau SUV? Modele care isi pastreaza valoarea in timp vs. masini care reprezinta o investitie proasta

Cand vine vorba de cumpararea unei masini, exista o multime de informatii referitoare la pret si aspectul acesteia. Daily Mail isi propune sa raspunda insa si la o intrebare mai spinoasa: Cat de bine se va comporta autovehiculul odata achizitionat, daca va avea nevoie de multe vizite in service si cat de scumpe vor fi reparatiile.

Pe baza criteriilor de mai sus, cotidianul britanic Daily Mail a publicat un top al masinilor, rezultat in urma votului a 16.000 de persoane.

Cercetarea a fost realizata de revista WhatCar? si analistii de la JD Power, care au intervievat soferii a 116 modele, pentru a vedea cat de multumiti sunt de masinile lor.

MASINI DE ORAS:

Castigator: Volkswagen Fox
Pret pentru masina noua: 9.612 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 5.478 euro

Locul al doilea: Toyota Aygo
Pret pentru masina noua: 9.389 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 6.547 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Chevrolet Spark

SUPERMINI:

Castigator: Citroen DS3
Pret pentru masina noua: 14.915 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 11.662 euro

Locul al doilea: Honda Jazz
Pret pentru masina noua: 13.735 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 7.968 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Alfa Romeo Mito

MASINI MICI DE FAMILIE:

Castigator: Toyota Prius
Pret pentru masina noua: 25.232 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 16.776 euro

Locul al doilea: Skoda Octavia
Pret pentru masina noua: 19.718 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 13.664 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Alfa Romeo Giulietta

MASINI DE FAMILIE CLASA COMPACTA:

Castigator: Skoda Superb
Pret pentru masina noua: 22.502 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 12.167 euro

Locul al doilea: Volkswagen Passat CC
Pret pentru masina noua: 28.251 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 14.557 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Citroen C5

CLASA EXECUTIVE:

Castigator: Jaguar XF
Pret pentru masina noua: 35.168 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 21.703 euro

Locul al doilea: Mercedes-Benz Clasa E
Pret pentru masina noua: 38.051 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 20.587 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Audi A6

MPV-URI:

Castigator: Mercedes-Benz Clasa B
Pret pentru masina noua: 25.450 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 13.353 euro

Locul al doilea: Ford C-Max
Pret pentru masina noua: 20.963 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 10.963 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Volkswagen Touran

SUV-URI COMPACTE:

Castigator: Skoda Yeti
Pret pentru masina noua: 17.892 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 10.963 euro

Locul al doilea: Kia Sportage
Pret pentru masina noua: 20.323 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 15.479 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: BMW X1

SUV-URI MARI:

Castigator: Lexus RX
Pret pentru masina noua: 52.256 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 37.317 euro

Locul al doilea: BMW X5
Pret pentru masina noua: 53.489 euro
Pret pentru masina la mana a doua: 31.310 euro

Ce model din aceasta clasa nu isi merita banii: Audi Q7

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mar Dec 10, 2013 8:01 pm

http://www.automarket.ro/stiri/tuv-sud- ... 54397.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rezultate slabe pentru CITROEN C4 la TUV SUD Germania

Raportul anual al organizaţiei TÜV SÜD din Germania a indicat o rată ridicată a defectelor pentru Dacia Logan, modelul având clasări slabe în categoria maşinilor cu o vechime cuprinsă între 3 şi 7 ani.

Esential = 4.2 unităţi Opel Meriva dintr-o sută de exemplare verificate au avut un defect care a stârnit atenţia TUV.
45.1 la sută este cea mai mare rată de defect înregistrată în acest studiu, aferentă unui Chrysler PT Cruiser de 11 ani vechime.

Organizaţia germană TÜV SÜD a publicat rezultatele analizei inspecţiilor tehnice făcute în perioada iulie 2012 – iunie 2013, realizată în parteneriat cu publicaţia AutoBild. Ediţia 2013 a analizei a venit cu laude pentru Opel Meriva, Toyota Prius şi Porsche 911, în timp ce modelele Dacia Logan, Citroen C4, Chevrolet Matiz şi Fiat Panda s-au clasat la polul opus al competiţiei. Opel Meriva a fost campionul ediţiei din acest an, având o rată de defect de numai 4.2 la sută (4.2% dintre maşinile verificate au fost depistate cu defecte), depăşind Mazda2 şi Toyota iQ. La fel ca în fiecare an, rezultatele au fost obţinute în urma analizării tuturor inspecţiilor tehnice derulate în atelierele TÜV din Germania. Aceste inspecţii sunt echivalentul german al ITP-ului din România şi defectele din studiu vizează doar incompatibilităţile vehiculului testat cu normele rutiere germane, neimplicând o defecţiune care a cauzat imobilitatea vehiculului.

În perioada menţionată mai sus, au fost verificate 7.9 milioane de maşini şi aproape un sfert dintre acestea au avut cel puţin un defect, cu 4.9 la sută mai multe decât în cazul anului precedent. Nemţii de la TÜV SÜD spun că problema nu este din cauza maşinilor mai puţin bine îngrijite, ci din cauza noilor reglementări privind iluminarea vehiculelor, acestea fiind mai stricte şi incluzând reglarea incorectă a farurilor ca defect care obligă şoferul să se întoarcă ulterior pentru o nouă inspecţie. Lista de defecte comune a implicat şi elemente precum sistemul de direcţie, sistemul de frânare, planetarele şi eventuale scurgeri de ulei.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Din păcate pentru maşina naţională, analiza din acest an a adus două clasări pe ultimul loc pentru Dacia Logan, la categoriile Maşini mai vechi de trei ani şi Maşini mai vechi de cinci ani, alături de o clasare pe penultimul loc la categoria Maşini mai vechi de şapte ani. Un alt model care a reuşit performanţa negativă de a obţine două clasări pe ultimul loc la rata de defect este Chrysler PT Cruiser, la categoria maşinilor mai vechi de şapte, respectiv 11 ani. În cazul maşinilor mai vechi de nouă ani, Mercedes-Benz ML a avut cea mai mare rată de defect: 42.7 procente dintre maşinile testate de TUV au avut defecte.

În materie de rate reduse de defect, pe lângă Opel Meriva (4.2 procente) merită să enumerăm modelul Toyota Prius, câştigătorul a două categorii (maşini mai vechi de 5 ani şi mai vechi de 7 ani), alături de Porsche 911, laureat al altor două categorii, respectiv maşinile mai vechi de 9 şi de 11 ani. În cazul fiecărei categorii de vechime a vehiculelor, modelele germane şi japoneze au ocupat primele cinci poziţii, cu o singură excepţie: Ford Kuga.

REZULTATE POZITIVE (PRIMUL LOC ESTE CEL MAI BUN)
Maşini cu vechimea de până la 3 ani

Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Opel Meriva 4.2
2 Mazda2 4.6
3 Toyota iQ 4.8
4 Porsche 911 5.2
5 BMW Z4 5.5
5 Audi Q5 5.5
7 Audi A3 5.6
8 Mercedes-Benz GLK 5.6
9 Toyota Avensis 5.7
9 Mazda3 5.7

Maşini cu vechimea de până la 5 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Toyota Prius 7.3
2 Ford Kuga 7.8
3 Porsche Cayenne 8.1
3 Volkswagen Golf Plus 8.1
5 Volkswagen Passat CC 8.4
6 Audi A4 8.7
7 Volkswagen Tiguan 8.8
8 Toyota Auris 9.1
9 Porsche 911 9.2
10 Mazda2 9.3

Maşini cu vechimea de până la 7 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Toyota Prius 9.9
2 Porsche 911 11.1
3 Mazda2 12.1
4 Volkswagen Golf Plus 12.4
5 Mazda MX-5 12.8
6 Toyota Corolla Verso 13.4
7 Toyota RAV4 13.6
8 Honda Civic 13.8
9 Toyota Yaris 13.9
10 Mercedes SLK 14.3

Maşini cu vechimea de până la 9 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Porsche 911 10.3
2 Toyota Corolla Verso 14.5
3 Toyota RAV4 16.2
4 Volkswagen Golf Plus 17.5
5 Toyota Avensis 17.9
6 Honda Jazz 18.2
7 Mazda MX-5 19.0
8 Toyota Corolla 19.4
9 Mercedes SLK 19.5
10 Ford C-Max 19.6

Maşini cu vechimea de până la 11 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Porsche 911 12.8
2 Toyota RAV4 18.5
3 Toyota Corolla 21.5
4 Toyota Yaris 22.4
5 Honda Jazz 23.1
6 Mazda MX-5 23.4
7 Mercedes SLK 24.4
8 Volkswagen Golf IV 25.4
9 Ford Fusion 27.5
10 Audi TT 27.8


REZULTATE NEGATIVE (ULTIMUL LOC ESTE CEL MAI SLAB)

Maşini cu vechimea de până la 3 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)

121 Fiat Punto 14.5
121 Chevrolet Aveo 14.5
123 Volkswagen Sharan 14.7
124 Citroen C4 Picasso 15.2
125 Alfa Romeo 159 15.4
126 Fiat Bravo 15.7
127 Chevrolet Matiz 16.1
128 Citroen C4 16.6
129 Fiat Panda 17.1
130 Dacia Logan 19.4

Maşini cu vechimea de până la 5 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)

113 Chevrolet Captiva 22.1
114 Ford Ka 22.8
115 Fiat Panda 23.3
116 Renault Kangoo 23.8
117 Citroen Berlingo 24.2
117 Seat Ibiza 24.2
119 Chevrolet Matiz 24.7
120 Fiat Doblo 25.3
121 Citroen C4 25.5
122 Dacia Logan 28.9

Maşini cu vechimea de până la 7 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)

104 Alfa Romeo 147 29.7
105 Renault Megane 29.9
106 Fiat Punto 30.4
107 Peugeot 307 30.6
108 Renault Laguna 32.6
108 Fiat Stilo 32.6
110 Renault Kangoo 33.2
111 Dacia Logan 33.8
112 Fiat Doblo 33.9
113 Chrysler PT Cruiser 37.7

Maşini cu vechimea de până la 9 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)

86 Renault Kangoo 36.8
87 Chevrolet Matiz 37.0
88 Volkswagen Sharan 37.3
89 Ford Galaxy 37.5
90 Alfa Romeo 147 37.9
91 Alfa Romeo 156 38.2
92 Renault Laguna 38.9
93 Chrysler PT Cruiser 40.3
94 Fiat Stilo 41.2
95 Mercedes ML 42.7

Maşini cu vechimea de până la 11 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)

69 Alfa Romeo 147 41.9
70 Renault Kangoo 42.1
71 Renault Laguna 42.2
72 Alfa Romeo 156 42.5
73 Mini 42.6
74 Volkswagen Sharan 42.9
75 Ford KA 43.3
76 Fiat Stilo 43.8
77 Ford Galaxy 44.2
78 Chrysler PT Cruiser 45.1

Via TÜV SÜD

===============

Showroom pentru universul DS la Paris:

http://www.informatiiauto.ro/ds-world-p ... 13139.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PSA vrea sa inchida 2 fabrici din Franta:

http://www.informatiiauto.ro/psa-vrea-s ... 13173.html" onclick="window.open(this.href);return false;

si o veste buna:

http://www.informatiiauto.ro/peugeot-va ... 13151.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Joi Dec 12, 2013 8:53 pm

http://www.automarket.ro/stiri/general- ... 54441.html" onclick="window.open(this.href);return false;

General Motors şi PSA anunţă o nouă restrângere a parteneriatului

Oficialii General Motors şi PSA Peugeot-Citroen au anunţat că nu vor mai dezvolta împreună o platformă de segment B şi vor elimina motoarele turbo de cilindree mică din parteneriatul lor.


Parteneriatul dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen trece din nou prin ape agitate. De data aceasta, reprezentanţii celor două părţi au anunţat renunţărea la colaborarea privind o nouă platformă de clasă mică, completând confirmarea care a venit în urma zvonurilor care anunţau analize interne privind potenţialul acestei colaborări. Pe lângă dispariţia platformei de clasă mică de pe masa celor doi parteneri, motorizaările turbo de cilindree mică au ieşit şi ele din discuţie, anunţă reprezentanţii celor două companii.

Singurele colaborări dintre GM şi PSA Peugeot-Citroen rămase în picioare sunt cele legate de vehiculele comerciale de segment B şi dezvoltarea şi producţia "la comun" a unul C-CUV (vehicul utilitar compact crossover) la fabrica din Sochaux. Reprezentanţii celor doi parteneri au refuzat să explice definiţia şi destinaţia acestui model, dar este aşteptat un succesor al lui Opel Zafira Tourer. Al treilea plan pe care GM şi PSA îl vor duce la sfârşit este cel legat de fabrica Opel din Zaragoza, Spania, unde urmau să fie produse împreună modelele Opel Meriva şi Citroen C3 Picasso.

Înlocuitorul lui Opel Corsa trebuia să primească platforma respectivă în 2018, pe care ar fi împărţit-o cu succesorul lui Peugeot 208 şi Citroen C3. Până la urmă, GM va dezvolta propria sa platformă de maşini de segment B, numtă Global Gamma sau G2XX, în timp ce Peugeot şi Citroen vor merge pe propriul lor drum. Înainte ca generaţia 2018 a lui Opel Corsa să fie lansată, producătorul german va lansa în ultima parte a lui 2014 o versiune semnificativ modificată a subcompactei sale.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Dum Dec 15, 2013 1:29 pm

http://www.informatiiauto.ro/psa-si-don ... 13199.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PSA şi Dongfeng au ajuns la un acord

PSA Peugeot Citroen şi Grupul Dongfeng Motor au ajuns la un acord pe marginea principalilor termeni ai unei alianţe susţinută de un capital de 3-4 miliarde de euro, conform publicaţiei Financial Times.

PSA şi Dongfeng sunt în discuţii pentru a-şi extinde parteneriatul existent pentru cooperarea pe alte pieţe şi majorarea capitalului Peugeot prin cumpărarea de acţiuni de către Dongfeng şi guvernul francez, conform unor surse.

Financial Times scrie, citând surse anonime, că cei doi producători plănuiesc un joint-venture pentru a produce maşini mici pentru pieţele din sud-estul Asiei, contra unui transfer de tehnologii, nespecificate.

Reprezentaţii PSA nu au comentat aceste informaţii.

Grupul francez are nevoie să-şi reducă dependenţa de piaţa auto europeană, aflată în declin şi fără perspective de revenire prea curând. Peugeot a închis în acest an o fabrică mare, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, şi a redus forţa de muncă, în condiţiile în care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.

=====================

http://www.informatiiauto.ro/citroen-c4 ... 13203.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroen C4 L şi C-Elysee recunoscute internaţional

Cele două sedan-uri ale mărcii franceze, destinate pieţelor auto în creştere, se bucură de aprecierea presei internaţionale.

În timp ce Citroen C4 L câștigă locul întâi în cadrul « Car Awards 2014 » din Brazilia, Citroen C-Elysée câștigă «Golden Pegasus» pentru cea mai bună mașină din segmentul său, în Rusia. Aceste titluri extrem de râvnite sunt acordate de cititorii renumitelor publicații auto - Car Magazine Brasil și Za Roulem.

Citroen C4 L – denumit C4 Lounge în America Latină – vizează gama superioară a segmentului C. Statutar și elegant, modelul este fabricat în fiecare zonă în care este comercializat: începând cu Palomar în Argentina pentru America Latină și încheind cu Kaluga pentru Rusia și Wuhan pentru China. Vândut în peste 53.000 de exemplare de la lansarea din China, la sfârșitul anului 2012, modelul se bucură de un succes deja confirmat. Astfel, la sfârșitul lunii noiembrie, Citroen C4 L a câștigat în Brazilia titlul de cea mai bună mașină națională în cadrul «Car Awards 2014», la numai câteva luni de la lansarea comercială în această țară, din august. Trofeul a fost oferit de cititorii revistei auto Car Magazine Brasil, care i-au acordat peste 22.000 de voturi, dintr-un total de 65.400.

Citroen C-Elysée satisface în special cerințele acelor clienți deosebit de pretențioși, în căutarea unui sedan care să fie în același timp atractiv și accesibil. Produs în Vigo, Spania pentru aproape toate piețele cu excepția Chinei, modelul a înregistrat deja un total de 40.000 unități vândute de la lansarea la sfârșitul anului 2012, depășind astfel target-ul cu 10%.

La aceste rezultate excepționale se adaugă trofeul «Golden Pegasus» acordat la începutul lunii decembrie în Rusia de revista auto Za Roulem, pentru cea mai bună mașină din segmentul său. Detaşându-se de concurență prin stilul său deosebit, acesta a adunat 22.000 de voturi din totalul de 40.000 cititori care au votat.

Cele două autovehicule distinctive și remarcabile au fost concepute în Franța, ținând cont de cutumele țărilor de comercializare. Titlurile câștigate reprezintă dovada accelerării strategiei de internaționalizare a mărcii.


==============================

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 54464.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroen DS3 Cabrio Racing va fi lansat în luna ianuarie a anului viitor

Citroen va adăuga și o versiune cabrio de serie pentru modelul DS3 Racing. Versiunea cabrio a fost anunțată de conceptul DS3 Cabrio Racing prezentat în vară la Goodwood.


Citroen va lansa în luna ianuarie a anului viitor o versiune decapotabilă a puternicului DS3 Racing. Acest model a fost deja anunțat de un concept prezentat de Citroen la Goodwood Festival of Speed în acest an. Acest concept (foto deschidere) este foarte aproape de modelul de serie, spun jurnaliștii britanici de la Auto Express. Multe dintre elementele de design prezente pe automobil concept vor fi păstrate pe modelul de serie, inclusiv vopseaua mată Moondark ce oferă textura pielii de rechin la atingere.

Interiorul păstrează elemente unice din DS3 Racing ca scaunele sport finisate cu piele Nappa. Sub capotă vom regăsi același motor de 1.6 litri turbo ce produce 205 CP și permite un sprint de la 0 la 100 km/oră în 6.5 secunde. Spre deosebire de varianta hatchback a modelului DS3 Racing, decapotabila va cântări cu 25 kg mai mult.


Pentru a îmbunătăți ținuta de drum, DS3 Cabrio Racing are frâne mai mari și amortizoare mai ferme. Citroen va fabrica doar o serie limitată de 400 de unități pentru acest model decapotabil.

Via Auto Express

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Dum Ian 12, 2014 10:31 pm

Vanzari auto noi ROMANIA in 2013 :

http://media.rtv.net/other/201401/autot ... 046700.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

no comment !!! :shock: :shock: :shock:

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Sâm Ian 18, 2014 4:04 pm

http://www.business24.ro/auto/noutati-a ... ro-1540806" onclick="window.open(this.href);return false;

Peugeot negociaza cu statul francez si cu un partener chinez o investitie de un mld. de euro

Conducerea constructorului auto francez PSA Peugeot Citroen va analiza o posibila investitie de un miliard euro din partea companiei auto chineze Dongfeng si a guvernului de la Paris, in contextul pierderilor si vanzarilor slabe.

Dongfeng, partenerul chinez al Peugeot, si guvernul francez ar investi cate 500 de milioane de euro fiecare, urmand sa preia in schimb participatii de cate 10%, au declarat surse apropiate situatiei pentru Bloomberg.

Peugeot ar vinde ulterior actiuni pentru a atrage alte 2 miliarde de euro.

Decizia privind valoarea emisiunii de actiuni nu a fost luata, iar intalnirea conducerii, programata pentru duminica, ar putea sa nu conduca la un acord, au adaugat sursele citate.

Peugeot are o companie mixta cu Dongfeng in China

Grupul are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng in China, dar este inca in urma unor companii concurente precum Fiat si Volkswagen pe piete ca America de Sud si Renault-Nissan pe pietele din Asia de Sud-Est.

Producatorii auto recurg tot mai mult la aliante si companii mixte pentru a-si extinde operatiunile si a eficientiza costurile, dar un acord intre Peugeot si General Motors pentru fabricarea si utilizarea in comun a unor produse si furnizori nu a adus rezultatele scontate.

Dongfeng, cu sediul in Wuhan, in centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producatori auto din aceasta tara, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez detine deja o companie mixta cu Peugeot si alte trei cu Honda, Kia si Nissan, iar saptamana trecuta a semnat un acord pentru o companie mixta cu Renault.

Peugeot realizeaza 60% din productia de automobile a Frantei, unde are aproape 100.000 de angajati. Anul trecut, a inchis an o fabrica mare, pentru prima oara in ultimii 30 de ani, si a redus forta de munca, in conditiile in care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Dum Ian 19, 2014 2:58 pm

http://www.informatiiauto.ro/psa-vrea-s ... 13339.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PSA vrea să construiască o nouă uzină în China

PSA Peugeot Citroen ia în considerare construirea celei de-a patra uzine de maşini în China, cu partenerul său Dongfeng Motor, pentru a face faţă cererii în creştere pe această piaţă.

PSA a anunţat că este în discuţii cu Dongfeng pentru a mări capacitatea de producţie a companiei joint-venture ca parte a planului producătorului francez de a-şi mări vânzările în această ţară. „Este logic să construim a patra uzină”, a declarat pentru Automotive News Europe, un reprezentat al companiei.

PSA şi Dongfeng operează trei uzine de asamblare în China, la Wuhan. Oficialul francez nu a precizat unde va fi localizată a 4-a uzină, dar media locală spune că localitatea Chengdu, în vestul ţării, este luată în calcul. Procesul de selectare a locaţiei este încă în desfăşurare, conform sursei oficiale.

Purtătorul de cuvânt al companiei a mai spus că firma francezo-chineză a vândut 550.000 unităţi în 2013 şi speră să vândă 650.000 maşini în 2014.

PSA a fost lovită puternică pe piaţa europeană şi are în vedere să-şi internaţionalizeze afacerile. Compania caută să strângă fonduri de 4,8 miliarde de dolari pentru majorarea de capital ce ar face Dongfeng şi guvernul Franţei să preia controlul producătorului francez de automobile.

PSA a deschis prima uzină cu al doilea partener chinez, Changan Automobile Group, pe 28 septembrie, la Shenzhen. Uzina are o capacitate anuală de 200.000 maşini şi construieşte versiunea chineză a modelului Citroen DS5.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Mar Ian 21, 2014 5:32 pm

Inmatriculari auto noi si SH pe 2013 in raport cu 2012:

http://www.automarket.ro/stiri/analiza- ... 54794.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ANALIZĂ: Înmatriculările auto din România în 2013. Mărcile premiante şi mărcile slabe

2013 a fost cel mai slab an din ultimii 14 pentru piaţa auto din România. Numărul de maşini noi înmatriculate abia a depăşit 55.000 unităţi.

Piaţa auto se clatină din ce în ce mai tare, iar numărul de înmatriculări de automobile noi a ajuns la un nou minim anul trecut. Doar 57.700 de maşini noi au fost puse în circulaţie în 2013, conform datelor DRPCIV. Cifra reprezintă aproximativ 20% din numărul maşinilor noi care au fost înmatriculate în 2008, anul cu cea mai mare cifră înregistrată pe piaţa auto de la noi.

Începând cu 2008, numărul de automobile noi înmatriculate a scăzut constant în fiecare an. Criza financiară, puterea din ce în ce mai scăzută de cumpărarea şi restricţionarea accesului la surse de finanţare au fost principalele cauze ale acestei scăderi. În plus, nici guvernul nu a ajutat, modificarea constantă a taxei de poluare fiind un factor la fel de important. 2013 a fost anul în care clienţii s-au orientat din ce în ce mai mult către piaţa de automobile second-hand. În schimb, piaţa reînmatriculărilor a scăzut semnificativ faţă de anii precedenţi din cauza introducerii timbrului de mediu inclusiv pentru maşiniile înmatriculate după 1 ianuarie 2007.

Curiozităţi ale pieţei auto din România

Analizând cifrele din 2013 comparativ cu cele din 2012 putem vedea că numărul mărcilor care au înregistrat o creştere a înmatriculărilor de automobile noi în România sunt extrem de puţine. Dacia rămâne de departe marca care vinde cel mai mult, constructorul autohton reuşind să vândă şi să înmatriculeze cu 1216 unităţi mai mult faţă de 2012.

În afară de Dacia, creşteri au mai înregistrat mărci ca Jeep, Fiat, Lancia, Land Rover, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini şi Opel. De altfel, aproape toate mărcile reprezentate de grupul Autoitalia au înregistrat creşteri, românii arătându-se interesaţi de modelele noi de la Jeep, Fiat, Lancia şi chiar Maserati. Land Rover şi Mini au înregistrat o creştere extrem de mică, diferenţa fiind doar de câteva unităţi în plus faţă de 2012.

Mercedes-Benz rămâne în topul preferinţelor românilor când vine vorba de o marcă premium. Germanii au vândut cel mai bine dintre mărcile premium reprezentate în România, înregistrând chiar o creştere de aproape 300 de unităţi faţă de 2012. La capitolul mărci de volum, Volkswagen, Skoda, Renault, Ford şi Opel sunt în topul preferinţelor când vine vorba de autombile noi, chiar dacă doar Opel a reuşit să înregistreze o creştere. Pe de altă parte, apetitul românilor pentru maşini second-hand se poate vedea doar în cifrele obţinute de Volkswagen: 57.347 de automobile Volkswagen second-hand au fost înmatriculate anul trecut, o cifră egală cu toată piaţa de automobile noi înmatriculate în 2013.

Citroen este în declin după retragerea importatorului, marca franceză reuşind să înmatriculeze doar jumătate din cifra din 2012. Un declin asemnător l-au înregistrat şi mărcile Subaru şi Infiniti, rămase şi ele fără reprezentant oficial sau reprezentate foarte slab. Nissan a înregistrat un an slab comparativ cu 2012, cifra înmatriculărior ajungând aproape la jumătate, de la 1.234 unităţi la 732 automobile noi înmatriculate în 2013.

Piaţa noastră de automobile noi a mai înregistrat o serie de ciudăţenii. De exemplu, au fost înmatriculate două automobile Aston Martin noi în condiţiile în care la noi în ţară marca britanică nu este reprezentată oficial. Bentley a convins 10 clienţi să achiziţioneze un automobil nou, în timp ce Ferrari a înregistrat 6 înmatriculări de automobile noi în 2013, jumătate din cifra înregistrată în 2012. Porsche şi Jaguar sunt mărcile cu volum ceva mai mare în segmentul premium performant, marca din Zuffenhausen reuşind să vândă aproape 150 de unităţi în 2013.

Mărcile chinezeşti sunt aproape inexistente la capitolul maşini noi, doar câteva unităţi sporadice marca Geely şi Great Wall făcându-şi loc în totalul înmatriculărilor din 2013. Iar în ceea ce priveşte mărcile coreene, Hyundai şi-a surclasat marca soră din grup, Kia. Hyundai a înregistrat 2450 de unităţi noi înmatriculate faţă de 634 vândute de Kia.

Mai trebuie remarcat numărul din ce în ce mai mare de automobile cu volan pe dreapta care îşi fac loc pe piaţa din România. Acest lucru poate fi observat doar numărul de maşini second-hand Vauhxall care au fost înmatriculate în România în 2013: 260 de unităţi. Plus alte sute de automobile importate din Marea Britanie.
Maşinile second-hand sunt la putere

Piaţa reînmatriculărilor a scăzut dramatic datorită introducerii timbrului de mediu şi pentru automobile înmatriculate după 2007.

Având în vedere că maşinile noi sunt din ce în ce mai greu de accesat de către publicul româneasc, clienţii s-au refugiat pe piaţa second-hand. În 2013 s-au înmarticulat 221.852 de automobile second-hand. Cifra este semnificativ mai mare de cât cele din 2011 şi 2012 (94.488 şi respectiv 174.950 unităţi), dar similară cu cifrele înregistrate în 2009 şi 2010. De remarcat că în apogeul pieţei auto româneşti, deja faimosul an 2008, pe lângă cele 285.506 automobile noi s-au înmatriculat şi 300.891 de automobile second-hand.

În ceea ce priveşte reînmatriculările, dinamica acestora s-a schimbat complet în anul ce a trecut. Acestea au scăzut la puţin peste 200.000 unităţi, jumătate din numărul reînmatriculărilor din 2011.

PIAŢA AUTO DIN ROMÂNIA - EVOLUŢIE
An Vânzări noi Vânzări SH
2000 66.200 18.500
2001 72.000 46.500
2002 88.500 13.000
2003 106.000 19.000
2004 144.000 24.000
2005 213.500 74.500
2006 253.000 118.500
2007 311.000 124.000
2008 267.000 300.000
2009 129.000 213.000
2010 105.500 214.500
2011 94.000 94.500
2012 66.500 175.000
2013 57.700 225.000

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Joi Ian 23, 2014 3:59 pm

http://www.automarket.ro/stiri/psa-conf ... 54895.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PSA confirmă negocierile cu chinezii de la Dongfeng şi se gândeşte la 1.500 de concedieri

Francezii de la PSA Peugeot-Citroen iau în considerare o alianţă cu chinezii de la Dongfeng. Până atunci, sindicaliştii PSA spun că se discută un nou val de disponibilizări.

Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au emis un comunicat de presă prin care au confirmat negocierile pentru o alianţă industrială şi comercială cu Dongfeng Motor Corporation. La scurtă vreme de la această veste, sindicaliştii PSA au anunţat că este discutată o nouă campanie de disponibilizare, care vizează 1.500 de angajaţi, titrează Automotive News. La fel ca şi până acum, disponibilizările ar fi necesare pentru a reduce pierderile concernului, deoarece capacitatea de producţie depăşeşte cu mult vânzările mărcii. Veştile privind potenţiala disponibilizare a 1.500 angajaţi PSA peste cei 11.200 deja programaţi în vederea eliminării din organigrama PSA nu au fost confirmate de reprezentanţii mărcii.

Esential = 3 miliarde de euro este infuzia de capital dorită de francezii de la PSA Peugeot-Citroen.

Planurile de alianţă cu Dongfeng ar viza, spun sursele din cadrul mărcii, o infuzie de capital din partea chinezilor în schimbul unor acţiuni PSA Peugeot-Citroen. Statul francez ar putea participa la rândul său la această infuzie de capital, urmând să beneficieze de aceleaşi condiţii pe care le vor primi şi chinezii. Dacă totul va merge ca pe roate pentru francezi, constructorul va primi aproximativ trei miliarde de euro, spun sursele. Primele informaţii din interior anunţă că poziţia oficială privind parteneriatul va fi publicată pe 19 februarie 2014.

Sindicaliştii PSA Peugeot-Citroen au negociat dur cu conducerea companiei în 2013 şi au pornit şi o grevă pentru a preveni campania de restructurare a concernului. Aceştia au încercat şi căile legale de acţiune împotriva PSA Peugeot-Citroen, însă demersurile lor nu au avut succes. PSA pregăteşte o creştere de trei miliarde de euro a capitalului pentru a dezvolta modele noi şi a-şi stabiliza afacerea, după ce a pierdut aproximativ patru miliarde de euro în Europa pe fondul vânzărilor slabe.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Lun Feb 03, 2014 9:37 am

Vanzari CITROEN in Republica Moldova in 2013, locul 23:

http://www.piataauto.md/Stiri/2014/01/V ... -a-vandut/" onclick="window.open(this.href);return false;

foarte interesant articolul !!!

Avatar utilizator
sorinel0310
Mesaje: 1105
Membru din: Lun Mar 11, 2013 5:44 pm
Marca si model masina: Citroen C4 Coupe (an: 2008) - 2.0 HDi 16V - Noir
Numar Inmatriculare: B *** SXN
Localitate: Bucuresti (RO) / Groningen (NL)

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de sorinel0310 » Lun Feb 17, 2014 2:37 pm

http://www.incont.ro/auto/viitorul-peug ... ri-de.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 Coupe (2008): 2.0 HDi 16V, 138CP & FAP (VTR+) - Noir Obsidian
Currently updated to VTS features + Engine Chiptuning - Stage 2: 163CP & 395NM

Imagine

Magic number: 200.000km
viewtopic.php?f=19&t=7683&start=0

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje: 1109
Membru din: Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina: Dacia SuperNova 1.4 b - 2001
Localitate: IASI
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de Vasea » Sâm Sep 06, 2014 12:31 pm

VIDEO: Film de prezentare impresionant pentru noul Citroen Divine DS Concept:

http://www.automarket.ro/tv/prezentari/ ... -4083.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Citroen Divine DS: curajul designerilor francezi renaşte sub forma unui nou concept:

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 57826.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Reteta simplitatii:

http://www.automarket.ro/test-drive/ret ... 57753.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje: 6544
Membru din: Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare: B-88-
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: CITROEN in presa din Romania

Mesaj de commandorsteel » Sâm Sep 06, 2014 8:03 pm

materialele din interior parca sunt facute ptr gagici: piele cu strasuri, broderii... #-o
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “C4/Citroen in Mass Media”