Stirile auto ale zilei

Stiri,noutati, reclame etc
Reguli forum
Articolele din presa straina nu vor fi traduse in romaneste. Puteti folosi google translate daca nu va descurcati!
Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:
Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Mar 05, 2013 10:50 am

Se vor posta stirile importante ale zilei, din presa romaneasca/straina.


http://www.automarket.ro/geneva-2013/no ... 49960.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noul Dacia Logan MCV: deschidere verticală a hayon-ului, design modernizat

Principala premieră a celor de la Dacia la Salonul Auto de la Geneva este versiunea break a lui Logan. Denumit tot MCV, ca în cazul primei generaţii, modelul se modernizează vizibil.

La o jumătate de an de la lansarea noii generaţii Logan şi Sandero, Dacia îşi continuă ofensiva modelelor noi în acest an la Salonul de la Geneva, acolo unde constructorul de la Mioveni lansează astăzi noul Logan MCV, versiunea break a cunoscutului sedan de segment B. După 380.000 de comenzi din toată lumea din 2006 până astăzi, Logan MCV se modernizează vizibil, scăpând de părţile hulite de fanii break-urilor şi prezentând atât un design plăcut, cât şi o serie de elemente tehnologice demne de 2013 şi preluate direct de la noul Logan. O altă modificare importantă: noul Logan MCv va fi disponibil exclusiv în versiune cu cinci uşi.

HAYON CU DESCHIDERE VERTICALĂ

Noul Logan MCV preia faţa noii generaţii de modele de la Mioveni şi îşi schimbă complet profilul şi spatele. Cu 4,49 metri lungime (cu aproximativ o jumătate de metru mai lung decât Sandero), Logan MCV propune un portbagaj de 573 de litri în configuraţie cu cinci locuri, rabatarea scaunelor permiţând transportul unor obiecte de până la 2.7 metri. Marea noutate este deschiderea verticală a hayon-ului, MCV scăpând astfel de cele două uşi opozabile anterioare. Datorită acestei modificări, modelul românesc primeşte un profil mai dinamic, geamul hayon-ului fiind înclinat şi mai potrivit în contextul estetic general al unui break.

CINCI LOCURI PENTRU MCV

Pentru cei cinci pasageri (modelul nu va mai avea versiune cu şapte locuri), noul Logan MCV a pregătit o mulţime de spaţii de depozitare, acestea totalizând 16 litri. Astfel, obiectele de mici dimensiuni de la bord pot fi aşezate în buzunarele portierelor faţă şi spate, un buzunarele din spatele scaunelor, pe consola centrală, sau în zona superioară a planşei de bord. O altă noutate care atestă apartenenţa break-ului Dacia la anul 2013 este acoperişul textil al zonei de încărcare care se rulează în caz de nevoie. Acesta va fi disponibil opţional, în funcţie de versiunea de echipare.

La nivel tehnologic, noul Logan MCV primeşte elementele care şi-au făcut apariţia acum o jumătate de an pe Logan şi Sandero. Este vorba de sistemul Media Nav cu touchscreen de 7 inci, de limitator şi regulator de viteză, de asistenţă cu senzori la parcarea cu spatele şi de direcţia asistată. Siguranţa - călcâiul lui Ahile în cazul Dacia în ultimii ani - este satisfăcută prin patru airbag-uri în standard (şofer, pasager şi laterale faţă). Mai există ESP şi asistenţă la frânarea de urgenţă în versiunea de bază.

BENZINĂ, DIESEL, GPL

Motoarele nu sunt o surpriză. Fanii unităţilor pe benzină se vor putea baza pe clasicul 1.2 16v de 75 CP sau pe recent lansatul 0.9 TCe de 90 de cai putere. Normal, obişnuitul 1.5 dCi nu poate lipsi la apel, acesta fiind disponibil în două versiuni: de 75 sau 90 CP. În varianta de 75 CP, Dacia promite un consum mediu mixt de 3.8 litri/100 km. În plus, va exista opţiunea benzină-GPL care va fi disponibil opţional şi care are rolul de a stinge setea celor aproximativ 10% dintre clienţii Dacia care îşi comandă acest tip de motorizare.

Noul Logan MCV fi lansat în România în cursul verii anului 2013, Dacia promiţând un nivel de preţ comparabil cu cel al actualei versiuni break a lui Logan.


Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


Imagine



Imagine



Imagine

===============================

http://www.automarket.ro/stiri/oficial- ... 49936.html" onclick="window.open(this.href);return false;

OFICIAL: VW Golf 7 este Car of the Year 2013

Volkswagen Golf este marele câştigător al distincţiei Car of the Year 2013. Modelul german a surclasat pe podium Toyota GT86/Subaru BRZ şi Volvo V40.

Noul Golf este apreciat pentru echilibrul său şi pentru peformanţele deosebite în materie de siguranţă, consum de carburant, dinamică şi comfort. Habitaclul are un design clasic, cu instrumente analogice, este spaţioasă şi are materiale foarte bune, care contribuie la nivelul general de calitate.

Volkswagen Golf 7 a câştigat titlul "Car of the Year 2013". Modelul din Wolfsburg a obţinut 414 puncte, dublu faţă de următorul clasat, Toyota GT86/ Subaru BRZ, care a primit doar 202 puncte. Pe locul trei s-a clasat Volvo V40, cu 189 puncte. Vorbim despre cel de-al doilea titlul "Car of the Year" pentru Volkswagen Golf, după ce a treia generaţie a compactei a primit premiul în 1992. Mai mult, în cei 40 de ani de istorie ai modelului german, toate cele şapte generaţii ale lui Golf au ajuns pe podium în Car of the Year.

Alături de Renault Clio, Volkswagen Golf este singurul model care a reuşit să câştige de două ori titlul "Car of the Year". Punctele forte ale lui Golf au fost reprezentate de nivelul de dotări de siguranţă, sistemul ESP actualizat, sistemul de monitorizare a oboselii şoferului, comportamentul la drum şi altele.

Această distincţie este acordată la Salonul Auto de la Geneva. În ediţia 2013, Golf s-a luptat cu alte şapte modele finaliste pentru premiul cel mare. Printre acestea se numără Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Klasse, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/ Toyota GT86 şi Volvo V40.


CLASAMENT CAR OF THE YEAR 2013

Marcă şi model Punctaj
Volkswagen Golf 414
Toyota GT86/Subaru BRZ 202
Volvo V40 189
Ford B-Max 148
Mercedes-Benz A-Klasse 138
Renault Clio 128
Peugeot 208 120
Hyundai i30 111


Ediţia 2012 a Car of The Year a fost câştigată de Opel Ampera/Chevrolet Volt, care s-a luptat cu Volkswagen Up! Şi Ford Focus. La vremea respectivă, juriul a fost impresionat de tehnologia hibridă care echipează modelul respectiv, o premieră pentru un automobil de producţie, care oferă o autonomie generoasă şi emisii reduse de CO2. La ediţia 2011 a COTY, Dacia Duster a reuşit să intre în finală, dar a ocupat locul al şaptelea în urma voturilor juriului format din jurnalişti de pe tot cuprinsul continentului. În cadrul ediţiei 2013, Dacia s-a clasat printre nominalizaţi alături de Lodgy, dar monovolumul produs în Maroc nu a fost ales printre finalişti.

Juriul ediţiei 2013 al COTY adună 58 de membri care reprezintă 22 de ţări din Europa. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto la nivel European şi de importanţa sa în producţia de automobile. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, iar celelalte ţări au mai puţini membri. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă. România nu este reprezetată în juriul COTY.

CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY Marcă şi model

2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM

===================================

http://www.carscoops.com/2013/03/italde ... i-v12.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Italdesign Presents Lamborghini V12-Powered Parcour Coupe and Roadster Crossover Concepts

Even Italdesign can't stray away from the SUV-mindset that has taken over the Volkswagen Group lately. At the Geneva Motor Show, the Italian design house, which passed into the ownership of the VW Group in 2010, will debut two new concept models for a high-performance crossover running on Lamborghini power.

Named after the modern sport of Parcour (or Parkour) that's focused on moving around urban obstacles with speed, Italdesign developed both a coupe and a roadster version of the concept, which combines elements of crossovers and sports cars, wrapped in an outfit that could easily pass for a Lamborghini model.

Both cars offer space for two people and are fitted with a 542hp (550PS) 5.2-liter V10 engine sourced from the Lamborghini Gallardo mounted behind the passenger compartment. A 7-speed double-clutch automatic automatic transmission drives all four wheels (on 22-inch rims).

The concepts measure 4,530mm long, 2,070mm wide and 1,335mm high, and tip the scales at 1,550kg or about 3,417 pounds.

Italdesign quotes a 0-100km/h (62mph) sprint time of 3.6 seconds and a top speed of 320km/h (199mph).


Imagine

================================

http://www.autoblog.com/2013/03/04/volk ... neva-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volkswagen formally introduces super-efficient XL1

Lightweight and low drag are hallmarks of great sportscar design. But when paired with a super-efficient, hybrid powertrain, you have the Volkswagen's XL1 that has been formally introduced in Geneva today.

When the 1,700-lb, carbon-fiber-bodied two-seater hits the road, its claimed 261 miles per gallon will make it the world's most-fuel-efficient production car. Though "production car" might be a stretch since VW said in a February press release that the XL1 would be built using "handcrafting-like production methods." We translate that to mean you won't be seeing many of these cars on the road. Though no one at VW has mentioned pricing yet, early rumors suggested a six-figure price tag.

That's supercar budget for a vehicle that has a 47-horsepower, two-cylinder diesel engine and a 27hp electric motor. With numbers like that, owners can expect 0-62 mph times of 12.7 seconds and top speed near 100 mph.

No new information was released in Geneva so we still don't know how many XL1s will be built or when interested buyers can start placing their orders. Still, we invite you to check out the high-res images live from VW's annual pre-show event above.



Imagine

==============================

GENEVA: Mansory Carbonado este un Aventador pe steroizi

http://www.autobook.ro/stiri/geneva-man ... roizi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Despre Lamborghini Aventador s-ar putea spune ca nu necesita nicio reinterpretare din partea unuei case de tuning, insa germanii de la Mansory nu sunt de acord cu aceasta afirmatie.

Acestia au decis ca supercarul din Sant'Agata Bolognese necesita mai multa putere, motiv pentru care au creat pachetul Carbonado.

Acesta va fi fabricat in doar sase exemplare si vine cu numeroase elemente din fibra de carbon relizate dintr-o tesatura speciala pentru a crea un aspect "stealth". Pachetul estetic al nemtilor se incheie cu un set de jante de 20 de inch pentru puntea fata si 21 de inch pentru puntea spate, incaltate cu pneuri Pirelli P Zero.

Motorul V12 de 6.5 litri a primit un kit twin-turbo care creste puterea lui Aventador la 1.250 de cai putere. Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h are loc in 2.6 secunde, in timp ce viteza maxima ajunge acum la 380 km/h. Pentru a putea face fata noii puteri, motorul a primit un set de pistoane si biele noi, un arbore cotit nou, plus o chiulasa speciala.

La interior, cei sase fericiti se vor bucura de o scaune imbrate in piele si fibra de carbon brodate cu ata de culoare alba.


Imagine

==============================
Ultima oară modificat Mar Mar 05, 2013 1:44 pm de către Vasea, modificat 1 dată în total.
Motiv: completare

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Mar 07, 2013 3:57 pm

http://0-100.hotnews.ro/2013/03/07/prod ... e-unitati/" onclick="window.open(this.href);return false;

Productia mondiala de vehicule a atins un nou record istoric anul trecut: 84,1 milioane unitati

Productia mondiala de vehicule a urcat cu 5% in 2012, pana la 84,1 milioane unitati, peste jumatate dintre acestea fiind construite in Asia, arata cele mai noi date ale Organizatiei Internationalea Constructorilor de Automobile (OICA) prezentate la Salonul Auto de la Geneva. In China s-au produs peste 19 milioane de vehicule, iar In SUA, peste 10 milioane. In Romania s-au produs 337.000 vehicule, din care peste 90% Dacia si restul Ford.

Datorita avansului unor piete precum India si China, productia mondiala de vehicule a urcat cu 5%, la 84,1 milioane unitati (din care 63 de milioane au fost autoturisme, iar restul, vehicule comerciale.

In UE productia a scazut cu 8%, dar acest lucru a fost compensat de evolutia tarilor din regiunea NAFTA (SUA si Mexic de exemplu) unde s-a inregistrat un avans de 17%, dar si de tari precum India sau China.

Criza din 2008 a dus productia auto la un nivel extrem de scazut in 2009, sub 62 milioane unitati, insa de atunci s-a produs o revenire si s-a ajuns la un record in 2012. Cei de la OICA spun ca, desi in Europa criza pe piata auto va mai dura cativa ani, productia mondiala va creste cu 3% in 2013.

China, SUA, Japonia, Germania si Coreea de Sud sunt tarile cu cea mai mare productie auto, iar in regiune, Cehia a trecut de 1,1 milioane unitati, iar Slovacia, de 900.000. In Polonia s-au produs 647.000 automobile, in Ungaria 217.000, iar in Romania, 337.000.

Datele OICA privind vanzarile de vehicule pe plan mondial indica 82 milioane, iar diferenta mare fata de productie este data de faptul ca o parte dintre vehiculele construite nu ajung sa fie incluse in cifrele de la innmatriculari, exemple fiind vehicule care ajung la ambasade sau la diverse institutii. In plus, in multe tari nu exista statistici de incredere privind inmatricularile.


Imagine

=====================================

http://www.auto.ro/dacia/dacia-isi-exti ... 54259.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dacia isi extinde din nou gama de modele

Dacia continua ofensiva si pregateste noi modele. Astfel, dupa debutul noului Logan MCV si al editiei limitate Duster Adventure, constructorul auto de la Mioveni pare sa pregateasca un model de oras ieftin si un rival pentru Ford Focus si VW Golf.

Desi nu s-a asternut bine cerneala peste randurile ce au aclamat debutul noilor generatii Logan si Sandero, iar acum producatorul auto face act de prezenta la Geneva cu doua noutati (noul Logan MCV si Duster Adventure), Dacia are de gand sa cucereasca noi orizonturi cu un viitor model de oras low-cost.

Conform publicatiei WhatCar, care citeaza un oficial din cadrul Grupului Renault, Dacia are potenţial pentru o linie de produse stabilite pentru inca cel putin trei ani. Chiar si asa, gama de modele s-ar putea extinde din nou in viitorul apropiat, pentru a putea face fata concurentei, in special celei venite din partea Grupului Volkswagen.

Pentru a putea concretiza aceste planuri, Dacia ar putea prelua si alte tehnologii in afara de cele Renault. "Portofoliul existent de platforme a Renault nu va putea suplini tot ce vrem sa facem cu Dacia", a declarat oficialul Renault.

Cel mai mic model din gama Renault, Twingo, va fi reimprospatat anul viitor, citadina urmand a beneficia de tractiune spate. Aceasta miscare ar putea face loc unui model de oras ieftin, ce ar putea fi oferit la un pret de aproximativ 5.000 euro.
Totodata, exista posibilitatea utilizarii in comun a tehnologiilor, componentelor si chiar uzinelor de productie intre Dacia si Datsun, viitorul brand low-cost de la Nissan.

=======================================

http://www.carscoops.com/2013/03/fledgl ... maker.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fledgling Chinese-Israeli Automaker Qoros Makes World Debut in Geneva [w/Video]

Qoros, the new Chinese-Israeli-funded automaker, made its global debut at the Geneva Motor Show, where it unveiled the production version of its first car, the 3 (formerly known as GQ3) sedan.

The compact saloon shares the show floor with two more models, which are displayed in concept form, but look very close to being production-ready: the 3 Cross Hybrid and the Qoros 3 Estate.

The 3 sedan will be the first of Qoros' cars to go on sale, and it will be available for purchase in China during the second half of the year, and in Europe, towards the end of 2013. The other two models will follow later on with Qoros stating that it plans to launch a new model every six months.

Powering the firm's icebreaker will be a 1.6-liter petrol engine, which will be available with or without a turbocharger. In naturally-aspirated guise, it will make 125hp (126PS), while the turbo version ups the power figure to 154hp (156PS). Power will reach the wheels via either a manual or dual-clutch automatic gearbox, both of which have six gears. Qoros said it is also developing a new direct-injection force-fed 1.6, as well as a smaller three-cylinder 1.2-liter turbo unit.

All Qoros models will be manufactured in Changshu, China, with the help and under the supervision of established automotive-related companies, such as Magna Steyr, Continental, Bosch and Microsoft.

The aforementioned 1.2-liter turbo engine is the basis for the hybrid system found in the Qoros 3 Cross Hybrid Concept. It is a hatchback/crossover version of the 3 sedan and it features a clever four-wheel drive system driven by "intelligent software."

The Estate Concept is self-explanatory, and will most likely share all of its engines with the sedan variant.

All cars will have modern-looking interiors, with an emphasis on perceived quality, as well as a standard-fit 8-inch capacitive touchscreen control unit mounted on the center console. If safety is your main concern, Qoros claims that all of their offerings will achieve top marks in both Chinese and European crash tests – though, saying it is one thing, doing it is another…

By Andrei Nedelea

VIDEO => http://www.youtube.com/watch?v=P8TaZ9lq ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;


==================================

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Mar 11, 2013 12:36 pm

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... e-10657875" onclick="window.open(this.href);return false;

GHID de vânzare şi cumpărare de maşini rulate

Maşinile second-hand atrag multă lume prin preţul lor scăzut, precum şi datorită faptului că deprecierea în timp este mai mică decât a maşinilor noi. Vă punem la dispoziţie un ghid de vânzare şi cumpărare a maşinilor rulate, care să vă ajute să le vindeţi mai scump şi să le cumpăraţi mai ieftin.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceţi atunci când doriţi să vindeţi sau să cumpăraţi o maşină la mâna a doua este să calculaţi, din păcate, taxa auto – sau timbrul de mediu, aşa cum îi spune acum. Folosiţi calculatorul de timbru de mediu pentru a vedea cât trebuie plătit statului pentru maşina în cauză (îl actualizăm luni, după normele noi). Dacă o vindeţi, veţi putea comunica acest element-cheie cumpărătorului. Dacă o cumpăraţi, veţi încerca să deduceţi acest cost din preţul total al maşinii. Abia apoi puteţi purcede la a calcula preţul corect şi la a negocia
Cum calculezi cât costă o maşină second hand

Ca regulă generală, valoarea unei maşini noi se prăbuşeşte încă din momentul în care s-a ieşit cu ea pe poarta dealerului cu cel puţin 10%. Devalorizarea sa poate fi şi de până la 30% în primul an, continuând apoi să scadă cu 5-8% pe an – dacă este fabricată în Germania, cu mai puţin, dacă este fabricată în Italia sau Franţa, cu mai mult. Tot ca regulă generală, o maşină de trei ani vechime ar trebui să coste, în funcţie şi de kilometraj şi de dotări, 50% din preţul uneia noi.

Deci dacă doriţi să aflaţi cât e preţul corect, aplicaţi o reducere de 20% pentru primul an, apoi o medie de 6-7% pentru fiecare an care urmează. Consultaţi şi site-urile de anunţuri auto pentru a vedea preţul mediu la care se vând maşinile similar dotate.
Merită să iei maşini rulate din România, sau din Vest?

În principiu, maşinile din Germania şi alte ţări cu apă caldă au preţuri mai mici cu 10-20% şi sunt mai bine întreţinute decât cele plimbate prin România. Includeţi însă costurile deplasării, ale întocmirii actelor, precum şi taxele care s-ar putea să fi fost deja plătite pentru maşinile deja înmatriculate în România. De asemenea, nu orice maşină găsită pe site-urile de anunţuri nemţeşti merită deplasarea – multe dintre ele sunt ţepe la fel de rele ca acelea din România.

Ca principiu, rezervaţi-vă cel puţin 5-6 maşini situate într-un singur oraş, preferabil la dealeri apropiaţi, pentru a nu risca să faceţi deplasarea degeaba. Feriţi-vă de maşinile „conduse de o bătrânică” şi „ţinute în garaj”, cu preţuri prea bune pentru a fi adevărate. Şi, în fine, verificaţi atent normele de poluare ale maşinii, pentru a nu avea surprize când reveniţi în ţară!

Din România merită să apelaţi şi la ofertele second-hand ale dealerilor auto de maşini noi, cu condiţia să vă ofere o garanţie solidă, dar mai ales să negocieze la preţ. Puteţi verifica şi forumurile auto monomarcă, acolo unde proprietarii de maşini le pun la vânzare cu întreg istoricul lor. Nu ezitaţi să căutaţi maşina dorită şi în cartierul în care locuiţi, căci vecinul vă va înşela mai greu.

În fine, dacă mergeţi la târgurile de maşini, trebuie să fiţi atenţi la câteva elemente cheie, detaliate în pagina următoare.

La ce anume trebuie să fii atent atunci când cumperi o maşină rulată, fie din târg, fie de la un dealer sau un vecin?

1. Extrem de important este ca maşina să aibă carnet de service, în care să fie înscris cât mai mult din istoricul ei. De verificat şi autenticitatea acestuia, precum şi motivele pentru care lipseşte, după caz.

2. Cere un test drive – să parcurgi cel puţin 1 kilometru cu maşina, pentru a vedea ce scârţâie, cum fac suspensiile pe şosea, ce troncăne, etc. Pune-i întrebări-cheie proprietarului în timp ce mergi, referitoare la bucşăraie, la cureaua de distribuţie şi alte elemente care cedează în timp.

3. Întreabă dacă proprietarul e dispus ca maşina să fie examinată într-un service autorizat – dacă e dispus, are o bilă albă, căci dacă maşina îţi face cu ochiul, merită să dai nişte bănuţi pentru a verifica dacă a fost lovită sau are alte probleme majore.

4. Examinează pedalele şi scaunul şoferului. Acestea nu trebuie să arate mai uzate decât indică kilometrajul de pe bord. De asemenea, verifică maneta cutiei de viteze – nu trebuie să joace în locaşul său.

5. Documentează-te pe net pentru a vedea care sunt problemele cele mai des întâlnite ale modelului dorit, iar apoi verifică-le la faţa locului: injectoare, amortizoare, bucşăraie, coloana de direcţie, pasajele de la aripi, etanşeitate, scăpări de ulei etc.

6. Verifică ce piese noi sunt pe maşină, dar mai ales de ce au fost înlocuite – dacă nu sunt consumabile, află neapărat motivele înlocuirii pieselor vechi.

7. Întreabă direct dacă maşina a fost implicată în vreun accident – reacţia vânzătorului te va ajuta să îţi dai seama dacă e sincer sau ascunde şi alte lucruri mai grave.

8. Evită samsarii care îţi vor oferi o maşină strălucind a nou, cu anvelopele date cu cola şi vopseaua polişată – de multe ori maşina ascunde probleme grave sau are vreo 100-200.000 de km în plus!

9. Faţă de preţul afişat pe maşină, propune-ţi să obţii un discount de 30%. Porneşte cu el în minte la negocieri, şi nu te opri din negociat până nu ajungi la o sumă cât mai apropiată de acest discount.

10. Rezervă-ţi suficienţi bani pentru a investi în micile reparaţii absolut inerente cumpărării unei maşini second-hand. De obicei, această sumă ajunge şi la 30% din preţul de cumpărare – de aici şi necesitatea de a trage de preţ în jos!

Dacă vrei să pierzi cât mai puţini bani la o maşină, atunci e bine să începi încă de când o cumperi, iar apoi să fii atent la câteva lucruri esenţiale:

1. Cumpără un model cât mai bine dotat, chiar dacă pentru asta trebuie să alegi o clasă mai mică sau o generaţie puţin mai veche. Nu te grăbi să cumperi o maşină mai mare doar pentru statut, căci dotările puţine îi vor scădea atât plăcerea de a o conduce, cât şi valoarea de revânzare. Nu te agita însă să o dotezi cu absolut tot ce găseşti în listă, căci vei arunca cu banii aiurea.

2. Ţine cu mare atenţie carnetul de service, precum şi toate facturile legate de întreţinerea maşinii, într-un singur dosar. Acestea vor dovedi grija de care ai dat dovadă faţă de maşină.

3. Efectuează reviziile la timp, la service-uri de calitate, chiar şi după ce maşina a ieşit din garanţie. Nu uita că dezastrul de pe şoselele româneşti o uzează mai repede decât pe modelele din Vest.

4. Nu cumpăra modele de nişă, greu de revândut. Cu cât un model e mai cumpărat de români, cu atât va fi mai uşor de revândut.

5. Tuningul o fi distractiv, însă în general cumpărătorii vor maşina standard, fără eleroane supradimensionate şi stickere penibile pe caroserie. Iar folia arată rău, rău, după câţiva ani de zile!

6. Spală maşina cu regularitate şi îngrijeşte-i vopseaua imediat cum vezi vreun găinaţ sau vreo zgârietură – aspectul contribuie la cel puţin 30% din preţul dat de cumpărător! Tocmai din acest motiv, pregăteşte maşina de vânzare cu mare atenţie: spal-o, lustruieşte-i anvelopele şi jantele, ceruieşte-o, curăţă (nu spăla!) compartimentul motor etc.

7. Starea interiorului reprezintă alţi 30% din banii luaţi pe maşină! Curăţă şi recondiţionează interiorul dacă e necesar, pentru a scăpa de mirosurile neplăcute şamd.

8. Pune un preţ aflat în zona de sus a respectivului model, pentru a avea de unde negocia. Chiar dacă te grăbeşti să o vinzi, nu menţiona acest lucru, pare dubios pentru cumpărători. Pune-ţi în minte un prag sub care nu poţi coborî, iar acesta nu trebuie să fie mai de 20% din preţul cerut de tine.

9. Şi, în fine, fii cu ochii mari atunci când se fac actele şi se dau banii. 90% dintre ţepe au loc în acest moment. Nu da maşina din mână până nu ai toate actele făcute, indiferent de pretextele cumpărătorului!

Acestea au fost doar câteva sfaturi legate de cumpărarea şi vânzarea maşinilor rulate. Dacă aveţi şi voi altele, le ascultăm cu plăcere!

==============================

http://www.auto.ro/stiri/soferii-vor-pl ... trazi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Soferii vor plati in curand taxa de concesiune pentru a circula pe autostrazi

In curand, soferii care vor dori sa circule pe pe Centura de Sud a Bucurestiului, pe autostrada Bucuresti - Pitesti, precum si pe autostrada Bucuresti - Constanta vor fi nevoiti sa plateasca, un "tarif de concesiune", anunta Stirile ProTV.

Conducatorii auto din Romania vor achita in viitorul apropiat o taxa pentru a putea circula pe autostrazi. Potrivit reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), noul bir va fi aplicat celor care vor sa circule pe cele mai aglomerate sosele din tara noastra.

"Este un pas foarte mic, dar un pas urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resursele bugetare, noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura si vorbesc de autostrazi, daca doar stam din bugetul de stat", a declarat premierul Victor Ponta referindu-se la "tariful de concesiune".

Cele trei autostrazi pe care soferii vor putea circula doar daca platesc taxe au, in total, 400 de kilometri. In prezent, se cauta inca firma care sa construiasca Centura de Sud a Bucurestiului.

=================================

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Mar 14, 2013 3:45 pm

http://www.automarket.ro/stiri/programu ... 50180.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Programul Rabla 2013: Start în aprilie cu reguli noi pentru casare


Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat că programul Rabla 2013 va începe la finele lunii martie. Programul vine şi cu reguli noi, cum ar fi obligativitatea deţinerii vehiculului cel puţin un an înainte de casarea acestuia.

Programul Rabla 2013 va începe în luna aprilie, anunţă Mediafax citând Ministrul Mediului, Rovana Plumb. De data aceasta, în programul Rabla vor fi incluse numai autoturismele care au fost în proprietatea unei persoane fizice sau juridice mai mult de un an de zile. Deşi Ministrul Mediului a specificat că ar dori să acorde un voucher pentru casare în valoare de 1.500 de euro şi pentru vehiculele electrice să fie acordat un bon de 2.000 euro, Guvernul nu a aprobat încă o asemenea măsură. Proiectul care dictează Programul Rabla va fi definitivat în decursul lunii martie, urmând să fie gata până la finele anului curent.

Programul Rabla 2013 va integra şi automobilele cu motoare Euro 3, cu condiţia ca acestea să fie mai vechi de zece ani. La fel ca şi până acum, programul Rabla nu va permite casarea vehiculelor importate în România după 01.01.2007, măsură dictată de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, care vroia să evite importul de autovehicule rulate din Vest în vederea obţinerii unui profit de pe urma tichetelor rabla, în ideea că vehiculele respective puteau fi cumpărate şi importate în România la un preţ care să permită o marjă de profit considerabilă pentru client.


Pentru moment, versiunea finală a proiectului este încă neclară, Premierul României şi Ministrul Mediului având viziuni diferite în privinţa acestui proiect, existând mai multe discuţii în acest sens. Pe de o parte, se vrea introducerea unui voucher în valoare de 1.500 de euro în locul celor trei vouchere de câte 3.800 RON fiecare, varianta finală nefiind încă dezvăluită publicului. Însă, anii în care a fost permisă tranzacţionarea tichetelor Rabla au marcat rezultate mai bune pentru acest proiect, cu toate că guvernanţii au sesizat apariţia unor intermediari care au tranzacţionat aceste tichete doar în scopul de a obţine profit de pe urma vânzării lor.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Sâm Mar 16, 2013 8:01 am

http://www.automarket.ro/stiri/titi-aur ... 50209.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Titi Aur va construi propriul său circuit pentru şcoala sa de pilotaj

Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri, va construi un autodrom de 12.5 hectare în Crevedia, informează Adevărul. Complexul, pentru care Titi Aur tocmai a primit autorizaţie de construcţie, a necesitat o investiţie de peste cinci milioane de euro şi va fi utilizat pentru cursurile şcolii de pilotaj şi conducere defensivă a celebrului pilot român. Complexul include şi o pistă care respectă normele FIA, care va avea o lăţime de 12 metri şi o lungime de 1.200 metri, pe care pilotul o va folosi tot în scopuri didactice.

"Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca. Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road", a explicat Titi Aur într-un interviu acordat celor de la Adevărul.


Titi Aur lucrează la acest proiect de mai mulţi ani, iar pilotul speră ca rezultatul final să-i asigure o platforma didactică de excepţie pentru clienţii săi. Autodromul lui Titi Aur va fi construit la Crevedia, pe DN1A, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de Centura Bucureştiului. Complexul va avea 40 de angajaţi. Data inaugurării noului complex al lui Titi Aur nu a fost încă anunţată.

Prezentare Curs Defensiv de Conducere = http://www.youtube.com/watch?v=7evJj1M3 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
sorinel0310
Mesaje:1098
Membru din:Lun Mar 11, 2013 5:44 pm
Marca si model masina:Citroen C4 Coupe (an: 2008) - 2.0 HDi 16V - Noir
Numar Inmatriculare:B *** SXN
Localitate:Bucuresti (RO) / Groningen (NL)

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de sorinel0310 » Sâm Mar 16, 2013 2:48 pm

Vasea scrie:http://www.automarket.ro/stiri/titi-aur ... 50209.html

Titi Aur va construi propriul său circuit pentru şcoala sa de pilotaj

Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri, va construi un autodrom de 12.5 hectare în Crevedia, informează Adevărul. Complexul, pentru care Titi Aur tocmai a primit autorizaţie de construcţie, a necesitat o investiţie de peste cinci milioane de euro şi va fi utilizat pentru cursurile şcolii de pilotaj şi conducere defensivă a celebrului pilot român. Complexul include şi o pistă care respectă normele FIA, care va avea o lăţime de 12 metri şi o lungime de 1.200 metri, pe care pilotul o va folosi tot în scopuri didactice.

"Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca. Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road", a explicat Titi Aur într-un interviu acordat celor de la Adevărul.


Titi Aur lucrează la acest proiect de mai mulţi ani, iar pilotul speră ca rezultatul final să-i asigure o platforma didactică de excepţie pentru clienţii săi. Autodromul lui Titi Aur va fi construit la Crevedia, pe DN1A, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de Centura Bucureştiului. Complexul va avea 40 de angajaţi. Data inaugurării noului complex al lui Titi Aur nu a fost încă anunţată.

Prezentare Curs Defensiv de Conducere = http://www.youtube.com/watch?v=7evJj1M3 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Titi Aur oricum are un spatiu imens, undeva dupa Voluntari pe stanga, cum iesi din Bucuresti, unde are un mini circuit si o cladire, zic eu destul de mare, pentru cursuri si simulatoare.
Stiu ca acolo am facut eu cursul de conducere defensiva si curs de conducere sportiva.
Am si diploma, semnata de el :mrgreen:
Citroen C4 Coupe (2008): 2.0 HDi 16V, 138CP & FAP (VTR+) - Noir Obsidian
Currently updated to VTS features + Engine Chiptuning - Stage 2: 163CP & 395NM

Imagine

Magic number: 200.000km
viewtopic.php?f=19&t=7683&start=0

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Mar 19, 2013 8:01 am

Satisfaction with dealer service rises, Lexus and GMC are tops

http://www.autoblog.com/2013/03/14/sati ... -are-tops/" onclick="window.open(this.href);return false;

During the economic downturn, many car dealerships counteracted their slowing income by focusing on things that would set them apart from competition – things like the quality of customer service they provide. When the economy picked up and more sales and service followed, many also first invested those funds back into the business, improving their dealership facilities and service centers.

It looks like those investments are paying off, as J.D. Power and Associates' latest Customer Service Index Study shows that overall consumer satisfaction with dealer service has increased to 797 (on a 1,000-point scale), up from 787 in 2012 and 29 points higher than the score in 2011. The study also finds that people are more satisfied with the service they get at dealerships compared to independent service providers, despite the much higher average out-of-pocket cost per visit ($118 vs. $44).

Note, however, that this study only looks at how people are treated by a dealer's service department during the first three years of ownership (the survey is based on responses from 91,000 owners and lessees of 2008 to 2012 model year vehicles), so we're talking about the experience had when bringing a car in for repair or maintenance work, most likely under warranty. In fact, maintenance work is increasing in share and accounted for 77 percent of service visits (up from 72 percent in 2012 and 63 percent in 2011). This helps explain why customer satisfaction has also risen, since a properly maintained car is one that's less likely to require a dealer visit for an unexpected repair.

Of the automakers, Lexus again ranks highest in customer satisfaction for dealer service for the fifth consecutive year with a CSI score of 862. What might surprise you is that GMC is the highest-scoring mass market brand, with a CSI score of 819. Scroll below to see the rest of the rankings and pour over more data from the study.

----------

2013 U.S. Customer Service Index (CSI) Study

Manufacturer and Dealer Investments in Service Department and Employees Pay Off, As Overall Customer Satisfaction with Dealer Service Facilities Continues to Improve

Lexus Ranks Highest among Luxury Brands for Customer Satisfaction with Dealer Service for Fifth Consecutive Year; GMC Ranks Highest among Mass Market Brands

WESTLAKE VILLAGE, Calif.: 13 March 2013 -- Recent investments made by automakers and dealers in improving the customer service experience are paying off in terms of more highly satisfied and loyal service customers, according to the J.D. Power and Associates 2013 U.S. Customer Service Index (CSI) StudySM released today.

The study finds that overall customer satisfaction with service at a dealer facility has increased to 797 (on a 1,000-point scale), a significant improvement from 787 in 2012 and up by 29 points since 2011. Additionally, overall satisfaction with dealer service facilities averages 44 index points higher than satisfaction with independent service facilities, a gap that has expanded by six points from 2012.

"Manufacturers have made large investments in their retail programs, and dealers have made significant investments in key customer touch-points--people, improved processes and customer waiting areas--which are having a profoundly positive impact on their customers," said Chris Sutton, senior director at J.D. Power and Associates. "Dealerships are placing more emphasis on the service advisor's role, which is essential to effectively handling service customers. Having a skilled, trained advisor is vital for a positive customer experience."

The study examines satisfaction among vehicle owners who visit a service department for maintenance or repair work. The CSI rankings are based on dealer service performance during the first three years of new-vehicle ownership, which typically represents the majority of the vehicle warranty period. Five measures are examined to determine overall satisfaction with dealer service (listed in order of importance): service quality; service initiation; service advisor; service facility; and vehicle pick-up.

The study finds that owners visit a dealer service department an average of 2.6 times per year, most frequently for vehicle maintenance. The shift in the proportion of maintenance work to repair work is one of the contributing factors to the increase in overall satisfaction. More than three-fourths (77%) of vehicle owners indicate that their most recent dealer service visit was for maintenance, such as an oil change or tire rotation, an increase from 72 percent in 2012 and 63 percent in 2011.

Overall satisfaction among owners who took their vehicle to a dealership for maintenance work averages 806, compared with 768 among those who took their vehicle in for repair work. Among owners who visited an independent service station, overall satisfaction averages 754 for maintenance work and 750 for repairs. Satisfaction with both maintenance and repair work conducted at dealer and non-dealer service stations is slightly higher among owners of premium vehicles than among owners of non-premium vehicles.

"The service mix continues to shift to maintenance and away from repairs, which is a testament to the improvement in vehicle quality and dependability," said Sutton. "Owner satisfaction is generally higher for maintenance than for repairs for several reasons, primarily because maintenance tends to be less expensive and time-consuming and can be scheduled and completed at the owner's convenience."

When excluding complimentary service, service customers spend less out-of-pocket per visit at their dealership, compared with 2012 ($118 vs. $125, respectively); however, this amount remains higher than the average spent per visit at an independent service station ($44). Owners of premium vehicles spend an average of $198 per dealer visit, compared with $31 when they visit an independent service station, while owners of non-premium vehicles spend an average of $108 per dealer visit and $45 per visit to an independent service station.

Higher Service Satisfaction Equals Higher Loyalty
The study finds a direct correlation between service satisfaction and loyalty. Overall, 79 percent of vehicle owners indicate they "definitely will" return to their dealership for maintenance and repairs covered under their vehicle's warranty, and 64 percent indicate they "definitely will" return to the dealership for service work after their vehicle's warranty expires. However, loyalty increases dramatically among vehicle owners who are "delighted" (satisfaction scores of 901 and higher) with their service experience, as 96 percent indicate they "definitely will" return to the dealer service department while their vehicle is under warranty, and 89 percent indicate they "definitely will" return post-warranty. Further, 38 percent of vehicle owners overall indicate that they "definitely will" purchase or lease their next vehicle from the same brand, and increases to 59 percent among owners who are "delighted."

"The service experience has a profound impact on vehicle owners, not just where they take their vehicle the next time they need maintenance or repairs, but also on their next vehicle purchase," said Sutton. "Dealers know this, and most are taking the appropriate steps to ensure their customers have the best experience possible on both the sales and service sides of the store."

Overall Satisfaction with Service Improves
Overall satisfaction with dealer service improves by 10 points in 2013, compared with 2012, with gains in all five study measures. Among the 30 rank-eligible brands, 28 improve in service satisfaction from 2011, with eight brands improving by at least 20 points.

Additionally, overall satisfaction improves across all five study measures, with the largest year-over-year gains in service facility and vehicle pick-up, which also includes vehicle owner perception of the fairness of the charges.

"While there are a lot of things dealers can't control, such as the product and the incentive levels on the sales side, one thing they can control is the service they provide," said Sutton. "When new-vehicle sales dropped in 2008, dealers increased their focus on service, and that attention on the service customer continues today."

Highest-Ranked Nameplates
Lexus ranks highest in satisfaction with dealer service among luxury brands for a fifth consecutive year. Lexus achieves an overall CSI score of 862 and performs particularly well in service initiation, service facility and service quality. Rounding out the five highest-performing nameplates in the luxury segment are Cadillac (858); Jaguar (856); Acura (852); and Infiniti (848).

Three of the 11 luxury brands improve their index score by 20 or more points, compared with 2012, with Land Rover achieving the greatest year-over-year improvement (+29 points). Infiniti improves by 24 points and Lincoln by 23.

Among mass market brands, GMC ranks highest with a score of 819. GMC performs particularly well in service initiation, service advisor, service facility and service quality. Rounding out the five highest-performing brands in the mass market segment are MINI (810); Buick (809); Chevrolet (806); and Volkswagen (804).

Five of the 19 mass market brands improve their index score by at least 20 points, compared with 2012, with Scion improving 24 index points, Nissan and Dodge each improving by 23 points. Mitsubishi improves by 22 points and Chrysler by 20.

J.D. Power and Associates offers the following tips for consumers regarding vehicle service at their dealership:

When possible, schedule your dealer service appointment in advance. Customers who have an appointment tend to be more satisfied with their overall service experience than do those without an appointment due to dealer ability to appropriately prepare for the visit.

If your vehicle has to remain at the dealership for maintenance or repairs, ask the service advisor for a loaner vehicle. Many dealerships have a fleet of vehicles customers may borrow while their vehicle is in for service.

Following maintenance or repair work on your vehicle, ask for a vehicle inspection report, and review it with your service advisor.

The 2013 U.S. CSI Study is based on responses from more than 91,000 owners and lessees of 2008 to 2012 model-year vehicles. The study was fielded between October and December 2012. J.D. Power and Associates measures dealer service in various countries around the world, including Australia, Canada, China, Germany, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Mexico, the Philippines, Taiwan, Thailand and the UK.

================================

http://www.automarket.ro/stiri/nurburgr ... 50242.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nurburgring-ul este de vânzare: ofertele variază în jurul sumei de 125 milioane de euro

Circuitul Nurburgring, cu tot complexul aferent, este de vânzare. Potrivit unor surse, circuitul va fi vândut contra sumei de 125 de milioane de euro.
Complexul Nurburgring, incluzând celebrul Nordschleife, este de vânzare. Jens Lieser, lichidator aprobat de statul german, a confirmat că se caută un cumpărător pentru complexul respectiv. În prezent, nu este clar dacă Nurburgring va fi vândut ca un întreg sau pe bucăţi, mai ales că sunt între cinci şi zece potenţiali clienţi. Potrivit unor surse, potenţialii clienţi ai circuitului sunt dispuşi să plătească aproximativ 125 de milioane de euro pentru iconicul circuit german.

Mike Frison, una dintre vocile importante ale proiectului Save The Ring, a exprimat câteva idei legate de riscurile la care este supus circuitul din momentul în care va fi cumpărat de un investitor privat. Principalul risc, cel de demolare a circuitului şi de construcţie a unui complex de parcuri de distracţie, există în continuare, cu toate că reprezentanţii guvernului german spun că nu este niciun şeic sau oligarh între ofertanţii pentru circuitul german. Al doilea risc este reprezentat de posibilitatea eliminării accesului persoanelor fizice cu maşinile personale pe circuitul german, precum şi de eliminarea companiilor şi afacerilor mici care se bazează pe turiştii care vizitează circuitul şi cheltuie sume importante de bani pentru a circula pe celebrul circuit.

Viitorul apropiat al circuitului de la Nurburgring părea asigurat după ce statul german a fost de acord să garanteze un împrumut de peste 250 de milioane de euro pentru plata datoriilor. Din păcate, Nurburgring nu a ajuns încă la un acord cu Bernie Ecclestone pentru reducerea taxei de participare pentru sezonul 2013 al Formulei 1, iar Comisia Europeană a investigat condiţiile în care a fost garanta împrumutul pentru circuitul german.

==================

http://www.automarket.ro/stiri/proiect- ... 50239.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Proiect de lege al MAI: Examenul moto ar putea avea loc şi în circulaţie deschisă

Poliţiştii au propus un proiect de lege care vizează schimbarea metodologiei de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere pentru mopede şi motociclete. Noul examen prevede un test practic în trafic pentru categoriile A1, A2 şi A.
MAI a formulat un proiect de lege care va fi supus dezbaterii publice în următoarele zece zile. Acesta vizează schimbarea metodologiei de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere pentru categoriile AM, A1, A2 şi A. Mai precis, pentru categoria AM, una dintre noile apariţii în ”portofoliul” şcolilor de şoferi, va fi suficient un examen practic în poligon pentru cei care au absolvit deja cursurile de legislaţie. Între timp, pentru categoriile A1, A2 şi A, poliţiştii vor să organizeze un examen mai complex, care să vizeze, pe lângă proba teoretică, două probe practice: o probă practică în poligon şi o probă practică în trafic.

Proba practică derulată în trafic va implica trei persoane pe lângă candidatul efectiv: poliţistul examinator, instructorul moto care i-a fost profesor şi un alt instructor auto. Procesul s-ar derula în urma promovării examenului practic din poligon şi ar implica o motocicletă de examen şi un automobil pregătit pentru şcoala de şoferi. Candidatul ar urma să conducă motocicleta în trafic, cu instructorul în spatele său, pe şa, în timp ce poliţistul examinator va sta la bordul automobilului care va urma motocicleta de examen în trafic, automobilul respectiv urmând să fie condus de un instructor al şcolii de şoferi de care aparţine instructorul moto. În tot acest timp, candidatul va comunica cu poliţistul examinator printr-un mijloc tehnic de radiocomunicaţie, pentru ca poliţistul să-i poată dicta comenzile de la distanţă.

Pentru examinarea în vederea obţinerii categoriei A, motocicleta trebuie să aibă o cilindree minimă de 600 cmc, pe când pentru categoria A2 este solicitată o motocicletă cu o cilindree minimă de 400 cmc. Aplicarea acestui proiect ar aduce costuri mai mari pentru şcolile de şoferi şi un proces mai laburios pentru obţinerea permisului de conducere, dar acesta ar genera candidaţi mai bine pregătiţi, ceea ce ar putea reduce numărul de accidente în care sunt implicaţi motocicliştii. Pe lângă ideile referitoare la acest proiect de act normativ, poliţiştii propun susţinerea succesivă a probei practice vreme de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică şi absolvirea examenului teoretic în vederea obţinerii permisului de conducere. Mai exact, candidaţii care nu trec proba practică din prima primesc posibilitatea de a relua examinările pentru o perioadă de maximum un an de la promovarea examenului teoretic derulat la sediul poliţiei.

Propunerile, sugestiile si opiniile celor interesați de acest proiect de lege sunt asteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro , în termen de 10 de zile.

==================

http://www.automarket.ro/stiri/gama-dac ... 50230.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gama Dacia nu se va mai extinde în următoarele 18 luni

Dacia a recunoscut că în următoarele 18 luni se va concentra pe creşterea cotei de piaţă în Europa şi nu pe lansarea altor modele. Cu toate acestea, în viitor, alte două noi produse nu sunt excluse.

Anul 2012 a fost unul plin de premiere pentru Dacia. După Lodgy şi Dokker au venit Logan şi gama Sandero. Anul 2013 a adus şi primul derivat pentru Logan, break-ul MCV. Practic, cu excepţia lui Duster, gama constructorului român este întinerită şi gata de a cuceri o parte importantă din piaţa auto europeană.

Se pare că oficialii brandului românesc ştiu asta şi plănuiesc să stopeze pentru moment expansiunea brandului, încercând să se concentreze pe promovarea modelelor actuale.

Potrivit britanicilor de la Autocar, care stat de vorbă cu mai mulţi oficiali Dacia, gama producătorului de la Mioveni ar putea creşte, însă nu în următoarele 18 luni.

”A sosit vremea în care vom sta şi vom mulge vaca pe care am crescut-o.”
Carlos Tavares-Şeful Renault

În perioada următoare, pe termen scurt, Dacia se va concentra asupra creşterii cotei de piaţă. Carlos Tavares, şeful Renault, a declarat: ”Avem produsul acum, investiţia a fost făcută. A sosit vremea în care vom sta şi vom mulge vaca pe care am crescut-o, încercând să ne concentrăm atenţia asupra a ceea ce vindem.”

O extindere a gamei nu este însă exclusă pe viitor. O spune chiar Tom Lane, şeful departamentului de planificare a producţiei Dacia, care susţine că ideea unui model de oraş, de talia lui Volkswagen Up! nu trebuie exclusă. De asemenea, nici ideea unui sedan compact, echivalentul actualului Skoda Octavia, nu trebuie dată la o parte.

”Brandul nostru este orientat către marea masă a publicului şi o asemenea extindere nu ar fi exclusă. Există în prezent o tentaţie de a extinde gama Dacia, dar nu este o prioritate pe termen scurt. Avem lucruri mai importante de atins în interiorul grupului, Dacia urmând să crească în timp”, a lămurit Tom Lane.

my edit = va fi un model gen twingo cu 4 usi / Fluence alias SOLENZA

====================

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Mar 25, 2013 4:20 pm

http://www.auto.ro/stiri/un-mare-constr ... mania.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Un mare constructor auto german deschide o fabrica in Romania

Romania ar putea fi locatia unei noi fabrici ce ar urma sa fie construita de un mare producator auto german, a anuntat premierul Victor Ponta. Desi nu exista o confirmare oficiala, investitorul ar putea fi BMW, Mercedes sau Volkswagen.

Premierul Victor Ponta a declarat intr-o emisiune televizata ca Guvernul a semnat un memorandum de intelegere "cu una dintre cele mai mari si mai prestigioase companii auto din Germania, care va deschide o fabrica in România".

Evitand sa dea mai multe detalii, Ponta a dat de inteles ca aceasta investitia ar putea fi realizata de nun mare constructor de automobile: "Zilele trecute, in sedinta de guvern, pe lista confidentiala, pentru ca asa a fost intelegerea, am aprobat un memorandum de intelegere cu una din cele mai mari si mai prestigioase companii din Germania, care va deschide o fabrica in Romania. Nu stiu daca e cea mai mare, dar poate ca e una din cele mai faimoase. Intelegerea dintre noi este sa anuntam impreuna acest lucru", a declarat Ponta la Antena 3.

Intrebat in ce domeniu va fi facuta investitia, premierul a declarat ca este vorba de un domeniu "foarte drag" Romaniei, in care activeaza deja doi mari producatori importanti. Intrebat in continuare daca este vorba de domeniul auto, Ponta a raspuns: "Doamne ajuta sa putem sa dam impreuna aceasta stire".

Aceasta veste vine in contradictie cu situatia actuala a uzinelor din Europa, care ar putea fi inchise din moment in moment, pe fondul scaderii dramatice a pietei auto. In aceasta ordine de idei, o asemenea veste ar putea reprezenta relocarea uneia dintre uzinele deja existente, insa mult mai costisitoare. Potentialul investitor ar putea fi Volkswagen, Daimler sau BMW.

========================================

Din cate stiu, este vorba de AUDI .......... pacat ca grupul PSA nu vrea sa deschida o fabrica la noi pentru 301/C-Elysee sau 208/C3 :(
Sau sa vina cei de la Hyundai/Kia.....

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Apr 01, 2013 11:52 am

http://www.informatiiauto.ro/programul- ... 11715.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Programul Rabla 2013 începe pe 15 aprilie, cu prima de casare de 1.500 Euro

Rovana Plumb, Ministrul Mediului, a anunţat că Programul de înnoire a parcului auto (Programul Rabla) va fi implementat "în mod cert" începând cu data de 15 aprilie, însă nu a putut preciza câte vouchere vor fi emise.
"Ştiu că toată lumea este în aşteptare în ceea ce priveşte programul de înnoire a parcului auto, aşa numitul Program Rabla. Suntem în perioada de evaluare şi analiză şi vom face implementarea începând cu data de 15 aprilie în mod cert. Cuantumul valorii tichetului va fi undeva la 1.500 de euro, dar în momentul acesta nu pot preciza câte tichete vor fi emise pe data de 15 aprilie", a declarat Rovana Plumb, citată de Agerpres.

Ministrul nu a putut preciza numărul tichetelor care vor fi emise, însă a spus că se fac demersuri pentru a exista o singură emisie de vouchere pentru tot anul.

Rovana Plumb anunţa în ianuarie că Programul "Rabla" 2013 s-ar putea aplica maşinilor non-euro, Euro 1 şi Euro 2, dar şi creşterea primei de casare de la 3.800 de lei la 1.500 de euro. În martie, Ministrul Mediului a anunţat că în Programul Rabla 2013 vor putea intra şi maşinilor Euro 3, mai vechi de zece ani.

Guvernul a alocat anul trecut, pentru Programul Rabla 2012, în două etape, 171 de milioane de lei, sumă care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Mai 27, 2013 2:41 pm

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... 3-10902651" onclick="window.open(this.href);return false;

Rabla 2013 acte necesare pentru programul rabla 2013

În acest an, Administrajia Fondului pentru Mediu va emite 20.000 de tichete pentru Programul Rabla 2013. Pentru rabla 2013, vor fi utilizate din totalul de tichete 17.000 pentru persoane fizice/juridice şi 3.000 de tichete pentru institujiile publice.



Termenul limită de depunere a dosarelor de validare pentru colectori şi producători a fost 23 mai 2013. Au fost înregistrate, la sediul instituţiei, 288 dosare depuse de colectori şi 105 dosare depuse de producători/dealeri auto. Dosarele depuse şi documentaţia aferenta sunt în analiză reprezentanţilor AFM.

După prezentarea rezultatelor pe site-ul AFM, cei interesaţi de intrarea în programul rabla 2013 pot să ceară de la colectori tichetele. În acest an la capitolul "programul rabla 2013 condiţii generale" găsim faptul că pentru achiziţionarea unei maşini noi nu se pot utiliza mai multe tichete rabla 2013, ci doar unul singur valoarea acestuia fiind de 6.500 de lei. Tichetul valoric va fi folosit pentru a achiziţiona cu reducere o maşină nouă de la un producător validat sau să îl cedeze unei alte persoane fizice care are domiciliul sau reşedinţa în România şi vrea să achiziţioneze un autovehicul nou.

La prima de casare de 6.500 de lei se poate adăuga câte un eco-bonus în valoare de 500 de lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate, pentru fiecare din următoarele caracteristici ale autovehicului nou achiziţionat: se încadrează în norma de poluare Euro 6, generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 grame/kilometru sau are sistem de propulsie hibrid.
Procedura şi acte necesare pentru achitiţionarea unei maşini noi în cadrul Rabla 2013

Programul Rabla 2013 se adresează persoanelor fizice cu domiciliul sau reşedinţa în România, care deţin în proprietate, indiferent de data dobândirii acestui drept, un autovehicul uzat mai vechi de 10 ani, înmatriculat pe numele lor sau moştenit, persoanelor juridice române care deţin un autovehicul uzat înmatriculat sau înregistrat în sistem propriu pe numele lor şi operatorilor economici fără personalitate juridică, cu sediul profesional în România, care deţin un autovehicul uzat înmatriculat pe numele lor.

Administraţia Fondului pentru Mediu va distribui tichetele la colectorii validaţi. Repartizarea tichetelor valorice nu va fi egală în fiecare judeţ şi se va realiza în funcţie de numărul maşinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judeţene, conform statisticilor realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculăre a Permiselor.

Proprietarul trebuie să prezinte colectorului validat următoarele documente:

actul care îi atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, în original şi în copie
certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată
cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată
actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat
certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în original, din care să rezulte că autovehiculul se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local.

În cazul unor situaţii particulare, proprietarul trebuie să prezinte colectorului validat şi alte documente, după caz:

certificatul de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă, în original şi în copie legalizată
o împuternicire notarială, în original şi în copie, atunci când certificatul de moştenitor ori sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori
o decizie emisă de autoritatea tutelară competentă teritorial, în original şi în copie legalizată în cazul unui moştenitor minor, al unei persoane puse sub interdicţie sau al uneia asupra căreia a fost instituită curatela
certificatul de căsătorie sau orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă material şi teritorial, care atestă schimbarea sau modificarea numelui şi/sau prenumelui, în original şi în copie legalizată
documentul, în original şi în copie, care atestă schimbarea sau modificarea adresei de domiciliu sau de reşedinţă
împuternicirea notarială, inclusiv în copie, prin care proprietarul mandatează în mod expres o altă persoană să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul său, situaţie în care se va prezenta şi actul care atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România a persoanei împuternicite, în original şi în copie.

După completarea dosarului cu aceste acte, preluarea în custodie a autovehiculului uzat se finalizează prin încheierea, în două exemplare a unui proces-verbal de custodie.

La data confirmării de către aplicaţia PSIPAN, aplicaţie utilizată de colectori, a corectitudinii informaţiilor vizând proprietarul şi autovehiculul uzat predat în custodie sau, cel mai târziu, în următoarea zi lucrătoare, colectorul comunică proprietarului faptul că a fost rezervat tichetul pe numele său, precum şi data la care acesta trebuie să se prezinte în vederea eliberării certificatului de distrugere.

La data respectivă, colectorul achită proprietarului contravaloarea deşeurilor feroase şi neferoase conţinute de autovehiculul uzat şi eliberează documentul care atestă efectuarea plăţii, precum şi certificatul de distrugere împreună cu plăcuţele cu numărul de înmatriculare a autovehiculului uzat.

În termen de 10 zile de la data confirmării de către aplicaţia PSIPAN a corectitudinii informaţiilor furnizate de proprietar, acesta trebuie să obţină certificatul de distrugere şi certificatul de radiere a autovehiculului uzat şi să solicite colectorului validat eliberarea tichetului.

În vederea eliberării certificatului de radiere, anterior prezentării la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, proprietarul trebuie să obţină copii legalizate după certificatul de înmatriculare, cartea de identitate a autovehiculului uzat şi certificatul de distrugere a autovehiculului uzat.

Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat se eliberează la solicitarea proprietarului, pe baza predării certificatului de înmatriculare, cărţii de identitate şi a certificatului de distrugere a autovehiculului uzat, toate în original, precum şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare. Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei trebuie să conţină menţiunea potrivit căreia autovehiculul uzat a fost radiat în urma dezmembrării.

Proprietarul trebuie să se prezinte în termenul de cel mult 10 zile la colector cu certificatul de radiere în original şi în copie. Neprezentarea certificatului de radiere la termen atrage decăderea proprietarului din dreptul de a obţine tichet, se mai arată în ghid, precizându-se că "proprietarul răspunde în integralitate pentru orice consecinţă ce decurge din predarea autovehiculului uzat spre casare".

Mai departe, proprietarul trebuie să se înscrie la un producător validat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în termen de cel mult 45 de zile lucrătoare de la eliberarea tichetului de către colectorul validat.

Pentru înscriere, proprietarul depune la producător următoarele documente:

actul care îi atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, în original şi în copie
tichetul, în original
documentele aferente tichetului - certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie legalizată, cartea de identitate a autovehiculului uzat, în copie legalizată, certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, în copie legalizată, certificatul de radiere a autovehiculului uzat, în original, procesul-verbal de custodie, în copie legalizată, documentul emis de către colectorul validat şi care atestă plata contravalorii deşeurilor feroase şi neferoase conţinute de autovehiculul uzat, în copie.

După constatarea îndeplinirii condiţiilor de înscriere, producătorul eliberează proprietarului nota de înscriere. Termenul de valabilitate a notei de înscriere, în care producătorul trebuie să furnizeze proprietarului înscris automobilul ales de acesta din urmă, este de cel mult 90 de zile lucrătoare de la emitere, fără a se depăşi însă data de 20 noiembrie 2013.

La data efectuării formalităţilor de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculului nou, proprietarul înscris trebuie să depună la producător următoarele documente:

nota de înscriere, exemplarul proprietarului, în original (aceasta primeşte număr şi dată de intrare şi se restituie proprietarului)
în cazul achiziţiei în baza unui contract de leasing, declaraţia pe propria răspundere, în formă autentificată de notarul public, prin care proprietarul îşi exprimă în mod explicit opţiunea de a achiziţiona autovehiculul nou pe numele său la sfârşitul perioadei de leasing.

Pentru informaţii complete despre Ghidul Financiare accesaţi site-ul AFM.
Statistica autovehiculelor cu o vechime mai mare de 10 ani
Nr.ctr. Parc auto cu o vechime
>= 10 ani
Judetul
1 Alba 64.615
2 Arad 89.624
3 Arges 96.563
4 Bacau 81.459
5 Bihor 110.052
6 Bistrita-Nasaud 47.550
7 Botosani 42.550
8 Brasov 95.838
9 Braiia 39.977
10 Buzau 66.943
11 Caras-Severin 49.426
12 Caiarasi 26.069
13 Ciuj 128.892
14 Constanta 110.356
15 Covasna 37.468
16 Dambovita 65.131
17 Doij 102.580
18 Gaiati 73.471
19 Giurgiu 30.215
20 Gorj 57.865
21 Harghita 55.801
22 Hunedoara 75.402
23 laiomita 30.399
24 lasi 84.563
25 lifov 36.899
26 Maramures 77.114
27 Mehedinti 44.793
28 Mures 95.420
29 Neamt 67.769
30 Oit 55.465
31 Prahova 120.056
32 Satu Mare 65.243
33 Saiaj 44.342
34 Sibiu 74.494
35 Suceava 99.782
36 Teieorman 39.446
37 Timis 136.784
38 Tuicea 29.269
39 Vasiui 37.632
40 Vaicea 57.964
41 Vrancea 47.027
42 Mun. Bucuresti 411.668
TOTAL 3.203.976

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Mai 28, 2013 6:55 pm

http://www.automarket.ro/stiri/construc ... 51291.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Constructorii "fură" în medie cu 25% la cifrele de consum. Specialiştii vor schimbarea testelor

Cu toţii ştim că cifrele oficiale de consum sunt mai degrabă teoretice decât corecte. Acum avem şi confirmarea: acestea sunt, în medie, cu 25% mai mici decât cele din realitate. Uniunea Europeană vrea să impună un nou test, ceva mai realist.

Esential - 25% este diferenţa medie dintre cifrele oficiale de consum şi cele reale, conform analizei CITE.

Diferenţele dintre cifrele de consum pe care le afişează constructorii auto în fişele tehnice ale maşinilor pe care le scot pe piaţă şi consumul real tind să crească în comparaţie cu anii trecuţi. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Consiliul Internaţional pentru Transport Ecologic (CITE), organizaţie care concluzionează că "Producătorii auto folosesc un sistem care devine din ce în ce mai înşelător pe măsură ce trece timpul". Mai mult, CITE susţine chiar că "producătorii găsesc constant noi metode de a îndoi sistemul de calcul al consumului oficial în favoarea lor".

Conform studiilor realizate de CITE, diferenţa dintre consumul real şi cel anunţat de producătorii auto era acum 10 ani de circa 10%, însă procentul a crescut considerabil în acest moment, el situându-se undeva în jurul a 25%. "Acest procent face ca şoferii să plătească circa 300 de euro în plus anual faţă de ceea ce sunt lăsaţi să creadă prin etichete şi date tehnice false", susţin cei care au realizat studiul.

"Studiul reprezintă încă o confirmare a faptului că tacticile de vânzări ale producătorilor auto au foarte puţine lucruri în comun cu realitatea de care se lovesc şoferii zilnic. Clienţii consideră că preţurile în creştere ale carburanţilor sunt îngrijorătoare, însă cifrele fantasmagorice ale producătorilor nu ajută cu absolut nimic clientul în alegerile sale", spuneMonique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC).

"UN TEST CARE NU A FOST INVENTAT PENTRU A ARĂTA CONSUMUL"

Producătorii prezenţi în Europa folosesc în acest moment sistemul New European Driving Cycle (NEDC) pentru calculul consumului urban, extraurban şi mediu mixt al maşinilor pe care le produc. Însă, din cauza diferenţelor evidente între consumul real al maşinilor şi cifrele oficiale comunicate de constructori, Uniunea Europeană dezbate implementarea unui sistem noi, mult mai corect, care să stabilească un consum "oficial" mai apropiat de cel înregistrat de şoferi în viaţa reală. În prima fază, acest sistem - denumit oficial Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure sau WLTP - ar fi trebuit să intre în vigoare din 2017, însă unele state, printre care se numără Italia, Spania, Franţa şi Marea Britanie, încearcă să împingă această dată limită în 2020.

"Testele actuale sunt realizate în condiţii de laborator ţinând cont de prevederile legale şi nu în condiţii <reale>. Scopul este acela de a-i da şansa consumatorului să facă o serie de comparaţii corecte între maşini în ceea ce priveşte consumul şi emisiile. Noi nu ne opunem testelor WLTP şi chiar contribuim la dezvoltarea lor, însă acestea nu ar trebui introduse cu orice preţ decât atunci când suntem siguri că sunt fezabile", susţine Ican Hodac, secretar general al ACEA, Asociaţia Europeană care apără interesele mărcilor auto.

Testele actuale încearcă să reproducă o medie a condiţiilor de şofat dar nu dintr-o singură parte a Europei, ci din toată Europa. Iar acest tip de calcul nu va oferi niciodată date relevante pentru fiecare grup de şoferi europeni.
Paul Everitt - Director Executiv SMMT

Actualul ciclu de testare (NEDC) este utilizat pentru sublinierea consumului în faţa clienţilor încă din anii '80, însă el nu a fost proiectat pentru acest lucru. "Iniţial, NEDC a fost conceput pentru a le oferi constructorilor un ghid comparativ între maşini, nicidecum să le indice clienţilor câţi litri de carburant vor consuma la fiecare 100 de kilometri parcurşi", susţine Paul Everitt, directorul executiv al Societăţii Producătorilor Auto (SMMT). "În aceste condiţii, rezultatele acestui ciclu de testare oferă întotdeauna o medie a unor medii a celor mai proaste medii posibile", încheie acelaşi Paul Everitt.

CUM SE CALCULEAZĂ ASTĂZI CONSUMUL OFICIAL?

Testul NEDC are loc în condiţii aproape ideale de rulare pentru o maşină. Deşi preîncălzirea motorului nu e acceptată şi chiar dacă există o maşină electrică care simulează rezistenţa la rulare şi inerţia vehiculului, maşina testată are parte de anumite avantaje evidente în timpul testării. Unul dintre ele este faptul că niciun "consum oficial" nu este stabilit cu consumatorii interni porniţi (climatizare, radio, display-uri, lumini, echipament electronic). În plus, temperatura la care are loc testul este considerată cea perfectă pentru rulare: 25 de grade Celsius.

Există două teste prin care trece fiecare maşină.

TESTUL URBAN implică o serie consecutivă de accelerări şi frânări, menţinerea constantă a vitezei şi simularea opririi la semafor. Viteza medie a maşinii în timpul acestui test este de 15 km/h, iar viteza maximă atinsă de maşină este de 50 km/h. Testul se efectuează pe distanţa standard de 4 kilometri.

TESTUL EXTRAURBAN implică, în 50% din durata sa, rularea cu o viteză constantă, maşina fiind supusă unor manevre de accelerare şi decelerare uşoare în restul timpului. Viteza medie este de 63 km/h, viteza maximă la care ajunge maşina este de 120 km/h, iar distanţa pe care se desfăşoară testul este de 7 kilometri.

Cifra oficială de consum mediu mixt reiese în urma unei medii ponderate a testului urban şi a celui extraurban. Totuşi, maşina testată nu iese în niciun moment dintr-un laborator, iar toate calculele se bazează pe măsurătorile unui dinamometru pe distanţa celor 11 kilometri teoretici.

ULTIMELE 10 TESTE AUTOMARKET - Consum oficial vs. Consum real*

MODEL ŞI VERSIUNE CARBURANT URBAN/EXTRAURBAN CONSUM
OFICIAL CONSUM TEST
AUTOMARKET DIFERENŢĂ

MAZDA6 Wagon 2.0i B Urban 7.7 10.0 +17.7%
BMW SERIA 7 740d D Extraurban 5.3 7.2 +36%
OPEL ADAM 1.4 100 CP B Urban 6.6 8.0 +21.2%
KIA SORENTO 2.0 CRDI D Extraurban 4.9 7.0 +42.8%
SKODA OCTAVIA 1.4 TSI B Urban 6.5 8.0 +23%
KIA OPTIMA 1.7 DSL D Urban 4.9 5.5 +12.2%
FIAT 500L 1.4 95 CP B Extraurban 5.0 6.8 +36%
HYUNDAI i20 1.1 CRDI D Urban 4.6 5.6 +21.7%
JEEP WRANGLER 2.8 CRD D Extraurban 7.3 11.5 +57.5%
SEAT TOLEDO 1.6 TDI D Urban 5.6 7.6 +35.7%

*Consumul real a fost stabilit în urma testelor Automarket. Conducătorii auto şi condiţiile de rulare pot să difere de la caz la caz.
CUM SE VA CALCULA CONSUMUL?

Deşi nu se cunoaşte exact modul în care vor fi realizate testele WLTP din momentul în care acestea vor fi implementate, avem câteva asigurări legate de metodologie. Astfel, testul va dura mult mai mult - între 20 şi 30 de minute, în timp ce viteza maximă pe care o va atinge maşina va fi de 130 km/h. S-a discutat şi posibilitatea ca testul să fie realizat la o temperatură exterioară de 10 grade Celsius, însă acest aspect a fost respins categoric de producători.

Există posibilitatea ca, în cadrul testului, maşina să fie testată atât goală şi cu sistemele electronice oprite, cât şi cu toţi consumatorii porniţi şi cu o greutate care imită masa maximă autorizată. Astfel, rezultatul acestui test ar putea fi unul de tipul "Consum mediu minim şi Consum mediu maxim".

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Mai 30, 2013 2:19 pm

http://www.informatiiauto.ro/voucherele ... 12066.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voucherele pentru Programul Rabla 2013 vor fi distribuite pe 6 iunie

Distribuirea tichetelor valorice pentru Programul Rabla 2013 va demara joia sau vinerea viitoare, până atunci dosarele colectorilor şi dealerilor fiind în evaluarea Administraţiei Fondului pentru Mediu.

„Procedura în ceea ce priveşte tichetele în programul de înnoire a parcului auto continuă. S-a finalizat procedura de depunere a dosarelor. În momentul acesta, Administraţia Fondului pentru Mediu evaluează acele dosare. În acelaşi timp, la nivel naţional, inspectorii Gărzii de Mediu, împreună cu reprezentanţii Fondului pentru Mediu, verifică dacă acei colectori şi dealeri îndeplinesc criteriile prevăzute de legislaţia în vigoare, în aşa fel încât, după etapa de evaluare, să se posteze pe site lista cu toţi cei care au îndeplinit toate condiţiile şi să înceapă distribuirea tichetelor. Estimăm că, în cursul săptămânii viitoare, după miercuri, adică joi sau vineri, va începe distribuirea tichetelor valorice”, a declarat, joi, Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, citată de Agerpres.

Un număr de 393 de dosare au fost depuse de către colectorii şi producătorii/dealerii auto în cadrul Programului 'Rabla' 2013, potrivit datelor AFM. Din acest total, 288 aparţin colectorilor, iar 105 dosare producătorilor/dealerilor auto. Termenul-limită de trimitere a dosarelor de validare a fost 23 mai 2013.

Conform datelor citate, după publicarea listelor cu cei validaţi, urmează două zile în care pot fi depuse eventuale contestaţii pe adresa AFM.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mie Iun 12, 2013 12:07 pm

http://www.auto.ro/stiri/romanii-pot-ca ... to-ro.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Romanii pot cauta piese auto direct pe telefon, cu ajutorul aplicatiei Auto.ro

Soferii romani pot cauta piesele auto de care au nevoie direct din telefonul mobil, prin intermediul aplicatiei Auto.ro, disponibila gratuit atat pentru iOS, cat si pentru Android.

Auto.ro a dezvoltat sectiunea de piese auto in cadrul aplicatiei pentru mobil prin intermediul careia soferii vor putea gasi rapid si usor piesele auto de care au nevoie, filtrand printre cele peste 320.000 de anunturi de piese auto noi sau second hand, inclusiv piese din dezmembrari, jante sau anvelope pentru orice sezon si accesorii pentru autoturism.

Fie ca este vorba despre o piesa auto noua sau second hand, utilizatorii vor beneficia de piese auto de calitate la preturi accesibile datorita celor mai recente promotii incluse in aplicatie. Furnizorii de piese auto sunt firme, parcuri de dezmembrari dar si particulari din intreaga tara.

Aplicatia Auto.ro powered by Vodafone este disponibila gratuit si ofera urmatoarele facilitati:

- Locatii servicii auto: benzinarii, vulcanizari, spalatorii, service-uri, parcari, statii ITP, asistenta rutiera si tractari, taxi, pensiuni, ATM-uri, piese auto;

- Masina mea: se primesc notificari atunci cand expira RCA, ITP, rata lunara sau alta alerta dorita;

- Plati: plata rovinietei direct din aplicatie, calculatorul timbrului de mediu;

- Anunturi vanzare-cumparare masini noi si second hand: utilizatorii au posibilitatea sa caute si sa adauge anunturi auto direct de pe telefonul mobil, sa salveze anunturile favorite si sa creeze alerte.

Aplicatia Auto.ro poate fi descarcata gratuit, detine 160.000 de utilizatori si 1.600 de recenzii, o baza de date de 30.000 adrese si se afla in preferintele soferilor romani atat pentru iOS, cu 60.000 descarcari inregistrate in Apple Store, cat si pentru versiunea Android, cu peste 100.000 descarcari inregistrate in Google Play.

=======================


http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... l-10963040" onclick="window.open(this.href);return false;

Studiu: şoferii de Audi sunt cei mai predispuşi la a-şi înşela partenerul

Un studiu realizat de un site care organizează întâlniri pentru persoanele căsătorite arată că şoferii de Audi sunt cei mai predispuşi la a-şi înşela partenerul de viaţă, în timp ce şoferii de maşini franţuzeşti sunt printre cei mai fideli.



Un site din Marea Britanie care organizează întâlniri amoroase pentru persoanele căsătorite a realizat un studiu printre cei peste 800.000 de membri ai săi pentru a afla ce maşini conduc cei care şi-au înşelat partenerii de viaţă.

Astfel, pe locul întâi se află şoferii de Audi. 22,2% dintre cei care au răspuns la întrebările puse de administratorii site-ului au spus că şi-au înşelat partenerul de viaţă şi că deţin un Audi.

Pe locul al doilea se află proprietarii de BMW, cu 13,8%, iar pe locul al treilea sunt cei care conduc Mercedes-Benz, cu 8,7%. Pe locul patru se află tot o marcă premium – Volvo, cu 7,6%.

Şoferii de Volkswagen ocupă locul cinci în acest top, 5,7% dintre participanţi spunând că deţin un VW şi că şi-au înşelat partenerul sau partenera.

De cealaltă parte a baricadei, cei mai loiali parteneri sunt cei care conduc Peugeot (0,4%), Renault (0,5%), Rover (0,5%), Skoda (1,1%) şi Hyundai (1,1%).

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Iun 13, 2013 10:12 am

Ce bun era acum Citroen DSX ( fratele lui 2008 ) :

http://www.informatiiauto.ro/peugeot-du ... 12152.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Peugeot dublează producţia SUV-ului subcompact 2008

Peugeot va dubla producţia în Franţa a modelului SUV 2008, bazat pe hatchback-ul 208, pentru a face faţă cererii mai mari decât aşteptările, a declarat directorul companiei, Maxime Picat.

Uzina Mullhouse a PSA Peugeot Citroen, amplasată în estul Franţei, va produce lunar 10.000 unităţi Peugeot 2008, în creştere de la 5.000 unităţi, a declarat Picat.

El a spus că al doilea schimb va începe producţia modelului în septembrie.

„Avem 16.000 comenzi, în mare parte de la dealeri unde modelul 2008 nu a fost nici măcar prezentat”, a spus Picat întrebat de reacţia publicului la acest model.

Conform estimărilor, Peugeot 2008 va ajunge repede în topul segmentului cu creştere rapidă a crossoverelor compacte, depăşind liderul actual, Nissan Juke. Vânzările de SUV-uri subcompact sunt aşteptate să crească la peste 500.000 unităţi în Europa, până în 2015, de la 154.461 unităţi anul trecut.

În primele patru luni ale anului, liderul segmentului, Nissan a vândut 38.384 modele Juke, iar Opel Mokka s-a clasat pe locul doi, cu 25.853 unităţi, conform unei analize JATO Dynamics. Renault Captur este aşteptat să depăşească atât Juke cât şi Mokka şi să ajungă pe locul doi în acest segment, după 2008.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Vin Iun 14, 2013 7:57 am

Fratele lui C4:

http://www.carscoops.com/2013/06/l-show ... etail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

L'Automobile Shows Off New Peugeot 308 in Detail, Inside and Out

The new Peugeot 308 has been met with a generally positive attitude towards the way it looks, and with improved efficiency, levels of technology and the new style. it shows PSA is trying hard to come up with something competitive in the class, for once…The first reviews of the car have yet to be released, but until then we can still get a better look at it via a new video released by L’Automobile Magazine, of France.

They recently did a presentation of the 308, and made a video of themselves taking photos of it for the magazine feature. As always, the press photos Peugeot gave us were clearly not the most revealing, and we wanted to see the car from multiple angles, both inside and out.

This is where this video comes in, and if you also happen to know French, you’ll also catch some clever comments about how Peugeot is really trying hard to take on the Wolfsbourgeoisie (VW group) with this new hatch.

We liked the 208 GTi, when we drove it, so perhaps some of that sporting flavor will have rubbed off on its younger yet bigger brother, which should handle adequately too. It too is getting a GTi version, though we truly hope that Peugeot doesn’t chicken out and not give it the same powerful 1.6-liter unit it has planned for the RCZ-R, which should debut next month.

By Andrei Nedelea

http://www.youtube.com/watch?v=c2_0E7vp ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Scrie răspuns

Înapoi la “C4/Citroen in Mass Media”