DSLR-uri

Discutii despre orice va taie capul
Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 14, 2012 6:22 pm

Bogdan, logic ca e mult mai comod sa ai un obiectiv allaround. Nu mai schimbi obiective, nu mai intra praf, nu mai pierzi momente, mereu la indemina, doar sa il gasesti ieftin SH sau sa iti permiti unul nou. ::P
Exo, obiectivul ala 55-300 e ieftin si nou.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2196
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: DSLR-uri

Mesaj de Norishor » Mie Sep 19, 2012 2:13 pm

Subscriu si eu la 18-200 de la Nikon - eventual VR II (exclus Tamron! - multe probleme cu ele si calitatea cf. review-urilor de pe siteurile consacrate este destul de slabuta).

Ma mai cotonogeste gandul la un Sigma 18-250, versiunea Macro, dar pe care nu o gasesc de cumparat iar la F64 este "in curand" de vreo 2 saptamani. :hi
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: DSLR-uri

Mesaj de catalin4u24 » Vin Sep 21, 2012 2:29 pm

vlad scrie:Pai daca se invirte partea din fata a obiectivului la focalizare trebuie sa reglezi fitrul dupa ce a focalizat, ceea ce e cam greu cu un deget tine apasat pe jumate declansatorul si cu cealalta mina regeleaza filtrul la fiecare focalizare. Instantanee nu vei putea face. Iar daca faci asta la o focalizare continua pe un subiect in miscare poti sa ii zici adio filtrului.
Obiectivul tau cum focalizeaza ?
Sau ti o mana pe filtru dupa ce ti l-ai reglat cum vrei, si un deget cu declansatorul apasat pentru focalizare si astfel nu o sa-ti mai pierzi reglajul. Am descoperit si eu ieri. Se misca autofocusul dar nu mai pierzi reglajul filtrului :wink:
2010 Mitsubishi Lancer Sportback 2.0DI-D 180cp

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje: 524
Membru din: Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina: BMW F10 520D LCI 2012

Re: DSLR-uri

Mesaj de djmanianfs » Vin Sep 21, 2012 2:39 pm

Eu fac in felul urmator : focalizez pe subiectul care-l vreau si apoi il polarizez cum vreau eu din filtru (mie mi se pare cel mai simplu asa).
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 4:13 pm

Asta inseamna sa tii camera cu o singura mina si in acelasi timp cu aratatorul acelei miini sa tii si butonul de declansare pe jumate apasat. Nu chiar o treaba usoara daca ai 1 kg in mina (vreo 500 grame body si inca pe atit un obiectiv 55-75-300mm). Dar nu e o treaba imposibila, intr-adevar.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje: 524
Membru din: Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina: BMW F10 520D LCI 2012

Re: DSLR-uri

Mesaj de djmanianfs » Vin Sep 21, 2012 4:21 pm

Vlad, stii cum e, sa fi un fotograf bun (chiar profesionist) nu e usor. Ce zici tu cu tinutul aparatului in mana si facut reglaje si focalizat in acelasi timp e ceva simplu, daca ai experienta (e ceva de genul unui sofer cu cativa ani de experienta cu a unei persoane la scoala de soferi).
Apropo de asta, am vazut ca sunt multi care nu stiu sa tina in mana un DSLR, dar sa mai faca si fotografii profesionale cu el e deja.....
Nu ma consider un profesionist, dar nici un "paralel" al acestui gen de aparat foto.
Am putea face o discutie amanuntita, cei care stim cu ce se manca DSLR-ul, in ai ajuta pe cei care vor sa invete! :hi
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 4:23 pm

djmanianfs scrie:Am putea face o discutie amanuntita, cei care stim cu ce se manca DSLR-ul, in ai ajuta pe cei care vor sa invete! :hi
Si cine te retine ?
Eu ma incadrez in a 2-a categorie. ::P
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 4:31 pm

Hai ca incep eu cu intreabarile.
Am auzit de termenul "cimp de profunzime". Folosesti o anumita diafragma pt un anumit cimp de profunzime. La ce se refera ? La distanta in adincime pe care o focalizeaza ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje: 524
Membru din: Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina: BMW F10 520D LCI 2012

Re: DSLR-uri

Mesaj de djmanianfs » Vin Sep 21, 2012 4:40 pm

In primul rand, DSLR-ul este un aparat profesional, si trebuie tratat ca atare.
Ca incepator, trebuie stiu ca sa-ti iasa fotografii cat mai bune, nu trebuie sa misti mana in timpul declansarii. Asta inseamna ca trebuie sa ai o priza buna a corpului. Chiar daca aparatul are functia Live View, multi au tendinta de a o folosi pe DSLR, ceea ce, pt un incepator, este total gresit fiindca nu ia in calcul greutatea echipamentului (body+grip+obiectiv), care la unul din clasa superioara depaseste 1,5 kg. Trebuie lasat sa se vada imaginea prin vizor, adica sa pui aparatul la ochi (pe romaneste :mrgreen: ). Atunci vei avea 3 puncte de sprijin al echipamentului : unul este fata ta-prin vizor, iar celelalte doua sunt mainile, respectiv bratele tale. Greutatea aparatului va fi mai bine repartizata si in plus ai mai putine sanse sa faci o fotografie in miscare.
Acum, complicand un pic problema, adica adaugand un filtru de polarizare pe obiectiv, pt un incepator este "ceva in plus" si il incurca oarecum.
Pozitia corecta pt fotografiatul din mana, nu dupa trepied, este cu coatele bratelor pe bazin, cat mai apropiate de corp si cu aparatul la ochi. De aici intervin si setarile aparatul (timp de raspuns, diafragma, ISO, WB) care trebuiesc invatate (prin a te juca cat mai mult cu aparatul cu diferite setari).
Sper sa nu fie plictisitor postul meu, am incercat sa dau cateva detalii pt cei care vor sa invete cum sa foloseasca un DSLR.
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje: 524
Membru din: Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina: BMW F10 520D LCI 2012

Re: DSLR-uri

Mesaj de djmanianfs » Vin Sep 21, 2012 4:41 pm

vlad scrie:Hai ca incep eu cu intreabarile.
Am auzit de termenul "cimp de profunzime". Folosesti o anumita diafragma pt un anumit cimp de profunzime. La ce se refera ? La distanta in adincime pe care o focalizeaza ?

Profunzimea de camp
Diafragmarea unui obiectiv nu este folosita numai pentru limitarea cantitatii de lumina care trece prin obiectiv. Rolul ei principal este de a face sa varieze profunzimea de camp.

Profunzimea de camp poate fi definita ca zona dinaintea si din spatele planului pentru care s-a facut punerea la punct a obiectivului, zona in cuprinsul careia toate obiectele sunt reprezentate clar in fotografie.

Zona de profunzime se extinde mai putin in fata planului de punere la punct si este considerabil mai mare in spatele acestui plan. Claritatea redarii obiectului este maxima pentru planul de punere la punct. Ea descreste treptat, pe masura ce obiectele sunt situate catre limitele care caracterizeaza profunzimea de camp.

Profunzimea de camp este determinata de o multime factori:

1.distanta foacala a obiectivului : cu cat obiectivul are o distanta focala mai mica cu atat profunzimea de camp va fi mai mare si invers
2.gradul de diafragmare : cu cat obiectivul va fi mai mult diafragmat cu atat va creste si profunzimea de camp, cu cat deschiderea diafragmei va fi mai mare cu atat va scadea aceasta
3.punerea la punct a obiectivului pentru o anumita distanta : cu cat un obiectiv va fi pus la punct pentru un plan situat la o distanta mai mica de centrul sau optic, cu atat profunzimea de camp se va caracteriza printr-o intindere mai redusa si invers.
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje: 524
Membru din: Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina: BMW F10 520D LCI 2012

Re: DSLR-uri

Mesaj de djmanianfs » Vin Sep 21, 2012 4:45 pm

Sper ca stii ce este diafragma. :wink:
Daca esti prin Bucuresti, ne putem vedea si-ti explic mai multe "pe viu", e mai usor de inteles.
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 4:50 pm

M-ai omorit cu termenii astia: diafragmat, pus la punct. Nu uita ca sint incepator asa ca nu ma baga in termeni exclusiv profesionali sau prea putin folositi de amatori incepatori. O sa ma chiuni sa inteleg ce ai vrut sa zici dar sint convins ca ai putea folosi sinonime mai uzuale pt termenii respectivi.
L.E: stiu termeni de baza ale caracterisitcilor aparatelor.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 4:55 pm

Sa spun ce am inteles eu.
Raspunsul la intreabarea mea era simplu: DA.

Pe urma cu cit distanta focala e mai mare cu atit scade cimpul de profunzime si invers, cu cit distanta focala e mai mica cu atit creste cimpul de profunzime, adica se va vedea clar toata poza; un peisaj de exemplu.

Cu cit deschiderea diafragmei e mai mica cu atit cimpul de profunzime e mai mare si cu cit folosim o diafragma mare cu atit scade cimpul de profunzime.

Cu cit distanta pina la punctul focalizat e mai mare cu atit va fi cimpul de profunzime mai mic si invers.

Asta ai vrut sa zici ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: DSLR-uri

Mesaj de catalin4u24 » Vin Sep 21, 2012 5:14 pm

Din cate stiu cunosti engleza ::P , asa ca iti propun un tutorial cat se poate de... pe intelesul tuturor (cunoscatori de english :) ):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=34jkJoN8qOI[/youtube]

Poti gasi pe youtube raspunsul la orice intrebare :wink:
2010 Mitsubishi Lancer Sportback 2.0DI-D 180cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje: 7481
Membru din: Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: BH 57 ELA

Re: DSLR-uri

Mesaj de vlad » Vin Sep 21, 2012 5:45 pm

Conform filmuletului asta cu cit distanta intre camera si subiect e mai mare cu atit creste cimpul de profunzime, nu cum am zis mai sus.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”